Paragliding girl - Reisverslag uit Birūr, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Paragliding girl - Reisverslag uit Birūr, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Paragliding girl

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Maart 2012 | India, Birūr

Beste vrienden en vriendinnen, beste papa en mama, zus, ooms, tantes, neven en nichten

Ik weet eigenlijk niet echt precies wie dit blog nog leest, maar hier ben ik dan weer :)

Het heeft even geduurd, maar internet blijft gewoon een missie. In het leven dat ik leef al ‘reisende’ (ik reis niet zo veel meer… blijf steeds lang in een plek, met een vaste kamer, vaste ontbijtplek etc en vrienden… maar toch.. ik denk dat men dat toch reizen noemt) ben ik meestal de hele dag buiten.
Ik ben weinig in mijn kamer, maar hang rond op de take off, of later op het landingsveld, of ik loop naar een bergtop om daar te zitten of ik rij een stukje met de motor of we gaan voor een dag en een nacht naar een hotspring. Dit alles zorgt er voor dat ik haast niet binnen zit met een laptop op mijn schoot… Voelt niet zo natuurlijk.. MAAR… vandaag wel! Ik ben weer vroeg wakker (lees 6.30…..pff….) haha en heb alle tijd om nu dit berichtje te typen en straks te kopieren en te plakken.

Ik weet niet precies wanneer de laatste up-date was.. misschien wel in Delhi… Dat betekent dat jullie niet weten dat ik al weer zo’n 3 weken in Bir ben, dat de eerste dagen het weer goed was voor vliegen, maar dat we de laatste 20 minuten niet met de taxi naar de take off konden in verband met de laatste sneeuw, dus dat we moesten lopen.
Dat we erna 2 dagen volle bak regen hadden… brrrrr….

Dan weet je ook niet dat ik al weer heel wat vluchten gemaakt heb (meer dan 100 in totaal.. sinds laatste augustus met zo´n 40 uur in de lucht) en dat ik het vliegen hier moeilijk vind. De lucht-wind dynamics…. Ik vind het niet zo makkelijk te begrijpen, maar!!! De eerste week van april ga ik 2 dagen met een van de meest ervaren pilots (in lesgeven, in vliegen en in competities voor de laatste 17 jaar, terwijl hij pas 32 is….)een soort van cursus ga doen :) 2 dagen vliegen me radio, thermiek vliegen, misschien zelfs een keer met hem in de tandem. Dan mag ik vliegen en geeft hij aan wat ik goed doe en wat ik anders moet/kan doen. Daarbij elke dag ook theorie. Leuk leuk leuk. Kijk er naar uit… Ook weer spannend… maar hierdoor kan ik alleen maar groeien als pilot. En dat is wat ik wil. Ik wil kennis en ervaring opdoen zodat ik goed, hoog, ver en veilig kan vliegen!

Vnadaag (nadat ik dit bericht eerder getypt had) heb ik ook weer nieuwe dingen geprobeerd! HAPPY! Zeker na gister.. FULL frustrated to be a beginner... haha... sinking sinking sinking terwijl andere pilots (die al 5 jaar vliegen of langer.. lang en hoog vliegen.. maarja.. vandaag dus weer happy.. haha)

Ik kan jullie vertellen dat het vliegen op zich goed gaat. De start en de landingen zijn altijd goed te noemen, alleen de duur van de vlucht…. Die is niet zoals ik het graag zou zien.. maar ik moet ook in gedachten houden dat ik pas een half jaar vlieg…. En dat ik voor iemand die pas zo kort vlieg, het goed doe (Volgens Didi en wat andere pilots….). Zo was ik gister in minder dan een half uur beneden.. Ik vond alleen maar zink en rare dingen.. de meest ervaren pilots vlogen gister naar 4200m voor ongeveer 4 uur… Ze gaven aan dat het niet makkelijk was.. haha.. maar ja.. die gasten vliegen bijna elke dag en sinds de laatste 10/15 jaar gemiddeld…. Haha… mooie motivatie voor Naathje…

Ook kan ik schrijven dat we een dag de jeep van een vriend geleend hebben en dat we naar Gaggel zijn gereden. Hier zijn we de nacht in de hotspring gebleven. Mjammie… WARM water ten overvloedde :)
Super speciaal om ‘gewoon’ een jeep te pakken en met wat vrienden op pad te gaan. Klein detail.. het is in India… Maakt me een zeer zeer zeer rijk mens! Deze hotspring is in een tempel. Overdag dus te druk met locals (en dus onmogelijk voor een vrouw om in de bikini te gaan.. en dan moeten wij natuurlijk in de woman only bad.. en laat dat nou net de kleinste en de minst schone zijn..)

Maar!! In de avond komt er dus niemand en kunnen we met zijn allen in 1 bad :). Een vrouw die vlakbij woont heeft gekookt voor ons (hebben die mensen ook weer wat extra zakgeld) en er is een soort van tempel huisje bij en daar hebben we geslapen. Grond schoongeveegd met wat bamboe bladeren en een deken op de grond. Niet het meest comfortabele bed, maar na uren in de tatapani (tata betekent warm en pani is water) gehangen te hebben slaap je toch lekker.

En verder.. tsja… plan is om ergens in april nog naar Khirganga te gaan. Dit is een andere vallei met ook weer een hotspring. Maar hiervoor moet je een wandeling/trek maken van ongeveer 4 uur. Klinkt erg mooi.

En nog meer verder… ik heb mijn ticket naar Nepal geboekt. 17 april verloopt mijn Indiaase visum … hare hare…. Ik zou graag langer willen blijven…. En dus vlieg ik naar Nepal, om te vliegen in Pokhara! Het plan is om daar een SIV (security training) te doen. Zo´n beetje alles wat fout kan gaan met je glider (side collaps, frontal collaps, stall….) ga je zelf creeren en dan met instructie op radio weer fixen. Dit alles doe je boven het meer voor het geval dat het fout zou gaan… Dan land je in het meer en word je met een bootje weer ´gered´ . Na deze 3 daagse course ben je schijnbaar helemaal kapot.. Heb je een paar keer bijna een hartinfarct gehad.. haha… en ben je moe van alle concentratie en de mega vele vluchten die je gemaakt hebt, maar heb je veeeeeeeeeel geleerd waardoor je later in de toekomst.. in andere gebieden, met andere vluchten veel veiliger bent, omdat je minder nerveus hoeft te zijn als het bumpy is in de lucht, omdat je weet hoe je glider weer te laten vliegen als het fout gaat. Spannend en tof! Kijk er naar uit!

En dan? Ja… dan weet ik het niet zo goed… Of terug naar India…naar het vliegen en mijn motor… of door naar Thailand, voor nog een keer 10 dagen mediteren in Watt Suan Mokkh en een massage cursus… Misschien vliegen in Bulgarije, wat qua budget overeenkomt met India EN ook erg goede vliegcondities schijnt te hebben… misschien een busje kopen en een Europa tour doen langs alle vliegvrienden in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland, misschien ook Italie en Spanje….
OF werken van de zomer, maar ik weet nog niet wat en waar en wat met woonruimte… of nog een keer oktober Bir en het geld opmaken … Of wonen en werken ergens op deze planeet… daar waar ik goed geld kan sparen… Misschien dus NL, want daar is geld verdienen okay, maar vanwege de hoge lasten sparen niet zo makkelijk, maar daar zijn wel jullie allemaal! Of toch de sollicitatie voor Djoser doorzetten, Of misschien settelen in Delhi of Mumbai.. lesgeven, personal training etc.. niet te veel verdienen per uur, maar geld kunnen sparen omdat de kosten vrij laag zijn..

pff… Eckart Tolle.. de kracht van het nu… dat is het makkelijkste.. haha… genieten in het nu, want je weet nooit wat er morgen gebeurt.
(ook erg goede boeken by te way… Zum Hause Im Gott … over leven na de dood.. heb ik in het Duits gelezen, maar is vast ook in het NL te vinden en Many lives, Many master van Brian Weiss over reïncarnatie… BEIDE boeken zijn erg mooi en erg goed. Ben nu bezig in The inner journey van Osho. Ook goed, maar de andere twee hebben meer indruk gemaakt.)

Kortom.. hersenspinsels.. haha… als iemand een busje te koop weet.. tell me.. als iemand woonruimte weet voor ongeveer 3 maanden (juli/aug/sept) niet te duur… tell me.. als iemand iemand kent die in de zomer (juli/aug/sept) op zoek is naar werknemers (wat dan ook) … tell me.. als iemand de lotto gewonnen heeft en een deel wil delen… tell me… haha

Dan wens ik jullie voor nu alvast een heeeeeeeeeeeel fijn weekend. Ik hoop dat het weer meewerkt. Hier begint het lekkerder te worden. De eerste week was het echt koud… legging.. jeans.. 3 lagen en een donsjacket. Nu kan ik mijn slippers overdag gelukkig weer aan… hihi… Veel plezier met de voorbereidingen voor de Pasen, geniet van de lente, de bomen in bloesem, de lammetjes in de wei, de windmolens die af en toe weer draaien en vers gemalen meel verzorgen. De eerste zonnestralen weer voelen op je huid na de winter.. GENIET elke dag! Want je weet niet wat er morgen komt. Al zijn het maar de kleine dingen! Juist die kleine dingen kunnen heel warm voelen.
Dank je wel weer voor het lezen van mijn blog en tot de volgende keerrrrrrrrrr

THANKS lieve Sabine voor je mail... SPORRY voor nog niet persoonlijk beantwoorden.. weet wel dat ik aan je denk!!!!
Same same voor Jan en Willy. THANKS voor jullie mail. Binnenkort volgt een persoonlijke mail terug!
THANKS mam voor het bellen zo nu en dan.

XXX


  • 24 Maart 2012 - 15:23

    Edwin:

    Ciau bella.

    Ondanks dat er weinig berichten komen lees ik vol bewondering je mail, blog, posts op fb, enz. Hier is het rennen, vliegen en nog harder en voller dan soms wenselijk is. Alles voor een goed doel. Van hard werken ga je immers niet .... Vandaag een afspraak voor ooglasering gemaakt. Ben het ding helemaal zat. 19 apr is de dag der dagen. Spannend vooruitzicht dus. Verder staan er tentamens te maken wat de boeken induiken betekent. Het houdt me goed van de straat en ben dan ook erg braaf de.laatste tijd.

    Straks in de meivakantie lekker naar de eifel met de kids. Wandelen, zwemmen, luiwammesen enz. Even lekker niets.

    Blijf vooral gnieten, maak je reizen en doe.je ding. Djoser klinkt aantrekkelijk. Je lijkt me.een kanjer van.en gids

  • 25 Maart 2012 - 06:11

    Bianca Wijgerse:

    Hey meis ,

    Ik blijf je nog steeds volgen hoor ,hier en zeer drukke tijd geweest met een kritieke opname van mijn schoonvader , hij is helaas na 2,5 mnd overleden en we zijn nu alles aan het regelen , verder in ons drukke gezinnetje zijn ook iedere keer verassingen, dit maakte dat ik de laatste keren niet gereageerd heb in je dagboek , nu komt de zon er weer door hier en maken wij weer voorbereidingen voor kenia in oktober.
    Ik heb mijn nieuwe email adres toegevoegd misschien kun je mijn oude uit het bestand halen dat is a.wijgerse2@chello.nl

    geniet er verder nog heelijk van en laat je gedachten maar gaan en kijken wat en hoe het op je pad komt,

    Liefs Bianca

  • 25 Maart 2012 - 08:49

    Rosie:

    hey lief dinnetje, wat een heerlijk relaxed leventje heb je toch.... Djoser is mss niet zo'n verkeerd idee (tenzij je een loterij wint hihi), Ik zie je in de toekomst het paragliden nog wel professionaliseren....zou tof zijn.... deel van het jaar de bergen@Oostenrijk (?!) en een deel van het jaar je geliefde India-thuis...hmmm interssante gedachte. Loop hier compleet over (zou het t Geldropse zijn?! ;-p) en heb me gisteren gewoon een dagje niets gegund....heeeeeerlijk.....maar vandaag weer vol aan de bak (3mnd adm.bijwerken en huisje poetsen pffff). Heel veel liefs en knuffels van mij smaksmak

  • 25 Maart 2012 - 19:49

    Mama En Papa:

    Hoi Nathalie. Leuk weer wat van je ervaringen te lezen en te zien. De stilte was voor ons wellicht iets korter omdat we nog contact hebben gehad.
    Ik lees dat je druk bent met vliegen, motorrijden, in de soep zitten en dat je nog vlieglessen krijgt.Boffert. Dat je stemmingen wisselen zijn is wel normaal als je het de ene keer erg koud hebt en daarna weer lekker warm. Wie heeft dat niet? Je vlieg-ervaring loopt slechts per dag op en er zijn geen spoedcurssesen. Als je dit vol kan houden heb jij straks ook 10/15 jaar ervaring, toch? Dan ga je nog in Pokhare paraswimming doen als ik het fout gaat tenminste ook bijzonder. Nieuwe sport ontdekt. Hopelijk is het dan lekker weer en als het wat minder is blijf je gewoon vliegen. Je zomerplanning is wel erg breed. Als de zomer daar maar lang genoeg voor is. Wij hopen en van wel pikken wij dat mooi mee. Je zal toch wat aan je budget moeten gaan doen maar je ziet er meerdere kansen voor lazen wij. Zoek de mooiste uit zou ik zeggen. De raamversiering van je kamer lijkt wel glas in lood maar helpt niet echt tegen de muggen denk ik. Je foto's geven weer een beetje beeld van waar jij vertoeft en je video is erg leuk. Het is wel een mooi take off. Of was er gewoon lang gewacht voordat je kon vertrekken? Ik ken mijn eigen verhaal nog. Het was ook erg mooi. Het maakte het wachten helemaal goed.
    Wij hopen dat er nog een mooie tijd komt waarin je weer meer leert zodat je meer zekerheid hebt als je vliegt. Maar gij bent nie gouw bang he? Een hele leuke tijd en de groeten aan je vrienden en vriedinnen. Mam en papa.

  • 26 Maart 2012 - 08:01

    Sabine :

    Hej skattie,
    Mooi verhaal weer! En geduld hè....altijd lastig....maar de vliegervaring komt vanzelf met wat je nu allemaal doet. Klinkt leuk die crashcursus, op een veilige manier leren hoe je in gevaarlijke situaties moet handelen met je glider, verstandig ;)
    Ik ken iemand die voor 500 euro per maand huis wil verhuren, maar is dus niet erg goedkoop....pfff. Qua werk kan je in de zomer volgens mij makkelijk aan de bak met lesgeven.
    Tot snel mails!!
    Xx

  • 26 Maart 2012 - 18:42

    Yvonne:

    Hay Naath,

    Ook ik volg je nog steeds. Heerlijk om te lezen wat je doet, wat je plannen zijn en ook wat je bezig houdt. Het klink full spirit!
    Met mij gaat het goed. Ik ben ontzettend druk met de aerobicopleiding, vooral oefenen totdat .... het lukt. Afgelopen zondag heb ik de eerst lesdag stepmaster gehad. Dat is echt mijn ding. 13 april aerobicmaster examen en 20 mei step examen. Hard werken en veel genieten. Verder... gewoon lekker in balans.
    Heel veel plezier met je intensieve training. Klink echt als..pure adrenaline, heerlijk. Geniet ervan!

    Veel liefs X

  • 26 Maart 2012 - 21:39

    IenZ Hair DeZign. :

    Super om te lezen Nathalie, wat je allemaal doet. Ik heb toevallig gisteren die film van Julia Roberts gekeken. Van eat pray love. ik weet niet of je hem kent, maar is echt iets voor jou. het gaat over een jaar sabatical, eerst naar italië, dan India, en dan Bali. Beetje jou verhaal.
    geniet ervan. wij genieten hier ook heerlijk van de eerste lente zon op onze blanke velletjes. Tot ziens groetjes Iene.

  • 27 Maart 2012 - 15:19

    Jan En Wil:

    Ook wij volgen jou nog steeds op de voet en verheugen ons weer op een volgend reisverslag.
    Wat heb je al veel gevlogen en wat een plannen en ideeën. Wauw !!!
    Wij hopen dat het zo lukt met de meest ideale oplossingen. Maar met jouw instelling, incasserings- en plaatsingsvermogen met wat op jou weg komt zal dat zeker lukken.
    Hier is het normale leven weer enigzins teruggekeerd. Tenminste dat proberen we. In de garage staan nog wat dozen, meubels en de kleding en dat wil alles maar niet weglopen. Verder nog een aantal papierzaken, maar dat zal wel langer gaan duren omdat daar meerdere mensen mee gemoeid zijn.
    Vanmorgen weer naar de sportschool geweest, vanmiddag bedden en rolstoelen etc. gereden, in de tuin werken en morgen weer wandelen met de dames. Daarnaast genieten van het mooie weer.
    We hebben vorige week een paar heerlijke dagen in Egmond aan Zee gehad. Lekker uitgewaaid op het strand, door de duinen gefietst, terrasje gezeten en heerlijk gegeten.

    Zondagmiddag hebben we ook gefietst want van dit weer moet je toch profiteren. Waarschijnlijk tot en met vrijdag nog aardig weer. Dit nemen ze ons niet meer af.

    Veel succes met cursus, vliegen, motorrijden etc. etc. en een warme knuffel van ons.

    Jan en Wil


  • 06 April 2012 - 15:10

    Jan En Wil:

    Fijne Paasdagen.
    De eitjes zijn klaar en 2e paasdag komende kleinkinderen rapen. Hoop dat het dan droog is.

    Veel groetjes en knuffel.

    Wil en Jan

  • 16 April 2012 - 07:26

    Jan En Wil:

    Goede reis en toi, toi, toi met alles !!!!

    Veel liefs en kus van ons

  • 17 April 2012 - 05:06

    Zussie:

    he lief zussie,
    het allerlaatste berichtje wat je misschien nog in india leest, en anders is het het eerste berichtje wat je in nepal leest :)
    Hoe dan ook een hele dikke knuffel en er volgt snel weer een mail, sms of telefoongesprek.

    kuzzie van je zussie.

    gave video by the way......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 161826

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: