Servus! - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Servus! - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Servus!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Januari 2013 | Oostenrijk, Westendorf

Zoooooooooooooooooo.... daar zijn we dan!
Gister en vandaag was/ben ik vrij. Erg veel bijgeslapen en nu de energie om weer eens wat langer achter de laptop te kruipen.

Wat kan ik jullie vertellen???
Ik heb de laatste weken gewerkt, gewerkt, gewerkt, geslapen, gewerkt, geslapen, nog meer geslapen en oh ja... gewerkt.. haha.

Gelukkig heb ik heel leuk werk :)
Het zijn lange dagen die ik maak, tot soms in de late uren, het zijn veel fysieke uren, het zijn veel drukke uren, het is veel hoofdrekenen en geen pauzes, maar het zijn leuke uren! Ik heb het echt naar mijn zin in de bar :)

We hebben een fijne bar, logisch ingedeeld, leuk publiek, leuke collega's, een erg fijne baas, leuke muziek, etc etc

Meestal begin ik om 14.30 tot sluit.
In de drukke periode (kerst, oud&nieuw) heb ik veel buiten ' terras' gelopen (van die lange tafels met banken) en erna ook veel binnen gewerkt.
De bar is rond, dus das lekker handig. Hoef niet zo veel te botsen met collega's of 'loze' meters te maken.
We hebben 2 taps voor bier, 2 koelkasten met schnaps etc, dus kan eigenlijk altijd overal wel bij. Alleen de koffie-maker is erg langzaam (maar daardoor wel lekkere koffie).
Drink zelf liters warme chocola met slagroom (ja die Oostenrijkse zonder suiker) want hebben niet zo veel tijd om goed te eten.. en krijg zo toch genoeg calorien binne... was al weer een kilo kwijt.. oeps... Maar mijn baas heeft nu ook vega-kroketten gehaald :)

Sluit betekent deze week een uurtje of 23.00 op drukke dagen een
uurtje of 01.00 of 02.00 en met nieuwjaarsnacht waren we om 06.00 klaar.
Maar was een heeeeeeeel gezellige nacht. De avond begon extreem rustig, maar zo langzaamaan komen mensen, andere mensen gaan, we hadden gratis goulash soep voor de mensen om 00.00 en natuurlijk (verkochten we) bubbels. Om 00.00 effe naar buiten, en erna weer aan de bak.

Veel apres ski muziek (met in de drukke periode mensen dansend op de bar) en later op de avond, met vaak wat ouder publiek wat rock (ACDC, the Stones, Golden Earring, Sher, Melissa Etheridge etc)
Das wel fijn, want het hele seizoen alleen maar Anton aus Tirol. Du hast die Haren schon oder Ich hab ein knalrote Gummybot.... ist viellecht ein bischen zu viel... haha

Ja, mijn duits gaat ook steeds en steeds beter. De eerste week moest ik echt VEEL nadenken.... Nu kan ik gezellig wat duits kletsen (al blijft het dialect lastig.....) en krijg veel complimenten... ja.. een crash-course doet wonderen!

Veel vaste gasten, die vaste dagen hier zijn, waaronder de ski-leraren met de rode jassen, maar ook vaste vakantiegangers, die de hele week elke dag komen, of vaste weekend mensen die met mooi weer vanuit Munchen voor het weekend komen. Gezellig! Momenteel ook veel Nederlanders.. die steeds verrast zijn dat ze in het nederlands geholpen worden, net nadat ze in hun beste duits een weisbier und ein gluhwein besteld hadden.. haha.... leuk leuk!

Tsja... en verder...
Was vorige week woe vrij en ben toen naar de sauna in Bad Aibling geweest (DL) en gister heb ik geprobeerd te vliegen....
Was zooooooooooooooooooooooo'n mooi weer!!!!! Maar geen wind... en starten op de ski-piste... heb 5 sec gevlogen en ben toen in de tief-sneeuw geland. (Wel lekker zacht!) Met een hele work-out er weer uitgeklommen, mijn lijnen uit de knoop gehaald en erna nog een paar keer geprobeerd, maar helaas... niet genoeg wind, niet kunnen rennen omdat je rutshjt.... en ijle lucht.. MAAR was MOOI! daar boven op die berg. De eerste keer OP de berg geweest sinds ik hier ben.... Voorheen was ik allen maar in de bar of in mijn mol-huis.

's Avonds nog een paar uurtjes naar de sauna geweest in Worlg en de beste opgieting gehad die ik ooit te never en the nooit gehad heb...
WAUW!
3 rondes. De eerste ronde was warm, ong 10 min en lekker met citroen enzo. Toen naar buiten voor een vol body scrub met zout en een douche ronde met warme en koude douches.
Terug naar binnen voor een honing opgieting. Niet zo warm maar wel lekker, weer naar buiten... daar kreeg ik een bakje honing.. mocht je je hele lichaam insmeren met honing (en vingers aflikken natuurlijk... haha) en weer door het ' douche park' met die warme en koude douches.
Terug voor de 3e opgieting.. met IJS... dat betekent dat echt al het water verdampt en dat het warmer dan 100 graden wordt! WAUW!
Een lange sessie en een sessie met vet harde rock muziek.. haha... GODDELIJK!! Zo warm, dat ademen pijn doet. Alles is zooooooooooooooo warm. Maar zo lekker
Daarna heb ik denk ik 3-4 min onder een ijskoude douche gestaan, moest echt afkoelen... heerljk! RECHARGED!

Vandaag weer vrij. Hoe luxe! Dank je wel baasl, want ik blijf vrij nemen/vragen nog steeds erg erg erg moeilijk (vind het blijkbaar nog steeds een zwakte van mezelf dat ik soms moe ben van het werk en dat ik een dagje vrij nodig heb.. maar ja.. 70 uur per week.. mag het.. ja het mag.. maar dan is 1 dag vrij ook genoeg aldus Nathalie, maar goed dat mijn baas mij 2 dagen vrij ' door de strot heeft geduwd' want het is niet zwak.. je moet nog het hele seizoen mee.. ik ben niet verantwoordelijke voor de bar, dat is hij etc etc)

Eerst uitgeslapen en later vandaag op speurtocht geweest naar een ander onderkomen.
Heb echt daglicht nodig en dit appartement heeft dat dus niet en is best duur. Dus ikke zoeken.
Heb ook veel lokale mensen die in de bar komen gevraagd en krijg van alle kanten hulp, dus heel snel zal ik wel iets anders hebben en dan ga ik verhuizen :))))
Het nieuwe adres zal ik dan weer posten.. hier.. voor meer kaartjes op mijn prikbord (dank je wel lieve papa en mama, Jan en Willy en natuurlijk Hennie en Ruud!!!!!!!! Zoooooooooooooo leuk om post te krijgen hier!!!!)

Morgen weer werken en overmorgen en over-over morgen etc. maar heb weer meer energie, dus dat is fijn.
Vanaf het weekend gaat het weer drukker worden is de verwachting (veel festiviteiten in de omgeving), dus lekker volle bak werken. Dan gaat de tijd snel, heb ik veel plezier en meer euries! Na het werk doen we altijd nog een drankje met Silvia (mijn avond collega) en Peter (de baas). Heb toch maar die weis suB ingelast.. haha.. na 3 jaar geen alcohol is dat toch wel lekker en van de week had mijn baas me mee uit eten genomen, We hadden om 19.30!!!!!!!???? kunnen sluiten!
NIEMAND was daar... JIPPIE! en dus goddelijk uiteten geweest, met voorgerecht en salade bar en al.. mjammie.... kortom.. ik heb weer energie.

Zal jullie de foto's laten zien, dan heb je ook een beeld erbij....

Ik wens jullie voor nu allemaal nog een fijne ochtend, middag of avond en tot de volgende keer!

  • 17 Januari 2013 - 09:16

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie.
    Fijn dat we je weer hebben gesproken met skype. Zo konden we rustig bijkletsen zonder torenhoge kosten. Goed te horen dat het daar oké is. Je hebt wel verschrikkelijk veel moeten werken hoorden wij waardoor je nauwelijks kon reageren op sms-jes en mail.
    Maar gisteren en eergisteren had je een dag vrij. Dat is ook wel eens fijn. Je hebt weer mooie fofo's aan je verhaal toegevoegd. Je horeca ervaring van "De Bommel " komen zeker wel van pas. Ongetwijfeld ben je nu nog veel handiger geworden als je dit werk fulltime doet.
    Geniet van de vrije momenten op je eigen manier en tijdens het werk van je gasten. Wij gaan er van uit dat dit jou wel toevertrouwd is. Lekker sparen je weet waarvoor je het doet.
    Dikke knuffels en liefs, mama en papa.

  • 17 Januari 2013 - 15:06

    Rosie:

    heeeeej liefie, ff lekker genieten van je heerlijke verhalen. Had ik ff nodig. Kan me slecht focussen op het moment. Gooi nog es je adres door want ik zal vast iets verkeerd hebben gedaan dat ons kaartje niet aangekomen is?!?!? Gave foto's, je ziet er blij en goed uit. FIJN!!! Nou hop hop toch maar weer eens verder hier in Weert. liefs&zoenen van je dinnetje rosie

  • 26 Januari 2013 - 23:56

    Wil En Jan:

    Hallo Nathalie,

    Herkansing want ik had pech. Was ik bijna klaar, drukte ergens op? en weg was mijn hele bericht !!!!

    Ik begrijp dat je het daar prima naar je zin hebt, je baas je ( "eigenbelang" anders is zijn goede kracht dadelijk ziek) 2 dagen vrij roostert en de sauna en begieting zo zalig waren dat ik alleen al bij het lezen ervan geniet.
    Weer mooie foto's, de after-ski bar zien wij in de zomer meestal ingepakt, en smaken verschillen, want die soep sla ik toch liever over !!
    Nu nog een andere woonruimte, maar ook dat zal jou wel lukken. Zul je weer aan het daglicht moeten wennen. Ha, ha, ha, ha, ha !!! Geef je nieuwe adres dan maar snel door, krijgt je prikbord weer kleur.

    Hier is de winter op zijn retour. De dooi heeft ingezet, morgen misschien nog ijzel maar in de loop van volgende week ca 10 graden. Jan en ik zijn door de bossen van Mierlo naar Geldrop gelopen toen de sneeuw pas was gevallen en dat was prachtig. Nu is het op veel stoepen, binnenstraatjes en parkeerplaatsen gevaarlijk want het is er net een spiegel. Is dat in Oostenrijk ook ?
    Jan is een paar keer met de MTB weggeweest. Mooi, maar wel rustig aan doen. Hij is een keer weggegleden maar kon zich goed opvangen.
    Ook woensdagavond met ons wandelgroepje moesten we geregeld op de weg lopen.

    Jan en papa zijn een keer samen op een donderdag met de MTB weggeweest en mama en ik hebben toen een flinke wandeling gemaakt. Voor herhaling vatbaar.

    Het vervangen in Brouwhuis nadert het einde. Misschien a.s. woensdag nog, dat hoor ik morgen of maandagochtend. Vind het aan de ene kant fijn en aan de andere kant toch jammer. Het liep zo lekker en de deelnemers vonden het zo fijn. Er zijn nog ongeveer 16/17 van de totaal 30 deelnemers bij de groep. Dus was zeer vertrouwd.

    Vorig weekend is Isa bij ons geweest, zomaar, vonden wij weer eens fijn. Ze sjouwt de hele dag met de poppenwagen rond. Het is een echt poppenmoedertje. Kreeg ze toch bij ons de waterpokken. Op internet had ik gelezen dat je ze dan in bad moet zetten met een dichtgebonden washandje met havermout. Dat moet je dan een paar keer uitknijpen en ik had het idee dat het echt hielp tegen de jeuk. Puur natuur !!!!
    Inge en Isa zijn van vrijdagmiddag tot zaterdagochtend ook bij ons geweest. De vader van Marco wilde graag een paar dagen met zijn zoon en dochter gaan skièn in Oostenrijk. Ze zijn donderdag vertrokken naar St. Jakob am Arlberg en komen morgen terug.

    Maandag met Cas naar de zwemles. Hij was een tijdje geleden gestopt omdat hij er helemaal geen zin meer in had en het ook niet erg lukte. Nu wil hij zelf weer want hij ziet dat hij anders komende zomer met vleugeltjes moet zwemmen. Dus we hopen dat het nu lukt. Het is zo´n lief en gevoelig manneke. Hij heeft het best moeilijk met de situatie.

    Kim is intussen van wedstrijdturnen naar Akrogym overgestapt. Ze zijn met drie meisjes en Kim is dan de jongste en kleinste. Ik ben een paar weken geleden in Den Bosch bij Flik Flak naar een kwalificatie wedstrijd wezen kijken. Ze kwamen een paar tienden tekort maar kunnen het in maart nog een keer proberen. Dan is de kans om 24 punten te halen groter want weten ze beter waar ze op moeten letten. Maar het belangrijkste is dat ze het leuk vindt.
    Ze is voor de eerste keer alleen op de fiets naar ons mogen komen. Ze straalde van trots.

    Vorige week zijn we naar deopening van het bijgebouwde gedeelte van het MBO van de Rooi Pannen geweest. Wat een school, daar zou je al voor je plezier willen werken. Zo mooi, zo licht, en die nieuwe gymzaal, met zelfs een klimwand, WAUAUAUAUAW !!!!
    De volgende dag was een feestavond in Deurne t.g.v.die opening en ook daar was Jan, ik mocht mee, als oud collega uitgenodigd. Heel speciaal en erg gezellig.

    11 Januari was een beetje een moeilijke dag, de eerste verjaardag van mijn moeder. We hebben een bloemetje bij haar gezet en ik heb gezegd dat ze daar boven maar flink moest feesten.

    De nieuwe OK´s bij het Anna Ziekenhuis worden hakf februari in gebruik genomen en pasgeleden heb ik deelgenomen aan een rondleiding door deze ruimtes. Onvoorstelbaar wat een apperatuur daar staat of hangt. Het meeste komt uit het plafond omdat er dan geen kabels op de grond liggen. Diegenen die daar werken, inclusief de artsen, moeten verplicht bijscholingen volgen om al die apperatuur te kunnen bedienen en te `begrijpen`. Tijdens de operaties wordt o.a. met een speciaal groen licht gewerkt dat een goed zicht geeft en tevens rustgevend voor de ogen is.
    We hebben een gezellig team op dinsdagmiddag en ik ga nog elke week met veel plezier.

    Verder gaat het zijn gangetje, we proberen 2 keer in de week naar Harks te gaan, puzzelen, lezen, bezoekjes, gezellige dingen en genieten. Soms lekker uitslapen !!!! En dan zit de een aan tafel , dan de ander met of zonder kinderen, maar er begint toch wat meer rust en ritme te komen in het geheel. Iedereen doet zijn best.

    Het is bijna 24.00 uur, dus tijd om onder de wol, dekbed, te kruipen.

    Warme knuffels en dikke kussen vanaf afstand en jammer genoeg te ver weg om sneeuwballen te gooien. Fijne tijd daar !!!!!


    Liefs

    Willy en Jan


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 161823

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: