Kathmandu en nu Pokhara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Kathmandu en nu Pokhara - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Kathmandu en nu Pokhara

06 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Thanks allemaal voor jullie berichten. Wat zijn het er veel zeg! Wow
Goed dat ik dit opgezet heb, want anders was ik 3 uur bezig iedereen terug te mailen, en hoe lief jullie ook zijn, das zonde van de tijd hier
Eens effe kijken:
Kathmandu: een mooie eerste dag gehad, na een beetje onwennige nacht. Allerlei geluiden, hard bed, beetje koud... maar een eerste nacht is en blijft een eerste nacht :D
De eerste dag was toppie! 's morgens vroeg uurtje of 7:30 een leuk tentje gevonden om de ontbijten. Langzaamaan komt de wereld op gang, gaan de tentjes en stalletjes open. Iedereen maakt zijn of haar stoepje schoon en begint te leven.
Meteen een Hollandse man ontmoet en leuk mee gepraat. Hij bouwt scholen in Nepal en kon me een mooie trekking met gids aanraden. Misschien dat ik die wel ga doen... heb het email adres van die gids.
Daarna naar de Monckey Tempel gelopen. Raz, van het hotel is me achterna gekomen en samen met hem heb ik de hele ochtend rondgewandeld. Ook zo mooi! Weer andere dingen gezien dan de vorige keer... Bleef me verbazen

's middags ging Raz weer mensen proberen op te halen bij de airport en ben ik naar Durbar Square gegaan. Kwam daar een Canadeen tegen en heb samen met hem daar wat bekeken en gekletst. Leuk!

In een lokaal Nepalees tentje gegeten met Raz en erna ' op stap' geweest. Was erg leuk!
Maar wat bof ik toch dat ik in NL ben geboren....
Alle vrouwen zijn thuis, met de kids, de mannen eten buiten de deur en drinken (flink) wat wodka.. das hier normaal?!.. was in dat tentje de enige (blanke) vrouw...
En weet je.... ze hebben hier ook gewoon red bull.... niet normaal meer.. wel een ander blikje maar toch

Iedereen probeert me van alles te verkopen en das wel lastig.. Wil niemand 'kwetsen' of teleurstellen..

Vandaag met de bus naar pokhara gegaan. Wat een rit zeg!
Kon wel huilen: a) is is zooooo mooi onderweg. De natuur, de mensen, de geuren, de bergen, het hier zijn, daarnaast b) de armoede..... Wilde dat ik er iets aan kon doen. Was in mijn herinnering anders. Misschien dat ik toen alleen maar op school enzo was, minder in het binnenland.
Maar ondanks alles er mooi en helemaal geen spijt van het feit om de bus te pakken... uurtje of 6 opelkaar geplakt.. haha
Toen we Pokhara naderde zag je de hele Annapurna Range... soooooo mooi!!!
Dan is het boffen dat de bus niet zo hard gaat... dan heb je langer mooi uitzicht. Maakt een mens zo gelukkig. Was daarnaast spannend om weer terug te komen....
De chauffeur heeft geholpen om een taxi te ' vinden' of om juist alle taxi chauffeurs van me af te slaan. Logisch... als ze een toerist zien is er werk te vinden en dan komen ze meteen op je af. Goed dat ik daarop voorbereid was/ben en me goed staande weet te houden. Geef aan niemand de backpack af ;-)

Nu een leuk hotelletje gevonden at lake side. Nearby all the restaurants and internetshops...
sorry.. I have to write dutch...
haha
Praat heel de dag engels, denk in het engels en droom denk ik al weer zelfs in het engels... wat gaat dat snel...

Nu jullie op de hoogte brengen en zo wat eten. Eens kijken waar (en met wie.. of deze keer dan toch alleen??) Let's take a look

Zal proberen de volgende keer wat foto's erbij te krijgen, maar ben er nog niet helemaal uit hoe dat dat hier moet... sorry... maar gaat komen! :D

Plan voor morgen is naar mahendrapul en Ramghat. terug naar school en eens kijken of ze me nog kennen...

Voor nu!
Thanks nogmaals voor de berichten en tot snel!
Hoop dat Sinterklaas leuk was.

Doeiiii Liefs

• 06 December 2007 - 16:16

Bertrand:

Hoi, tof dat je het naar je zin hebt!

• 06 December 2007 - 20:04

Sandra Van Den Hurk:

Hey Nathalie,

Had niet verwacht dat er al zo snel berichtjes van je hierop zouden staan, ik dacht, eer die eens een computer heeft gevonden daar....hahahahah...:-)

Fijn dat het zo goed gaat, en dat het allemaal bevalt! Wauw, je hebt nu in 2 dagen al veel gezien! Het heeft zeker indruk op mij gemaakt, daarom zeer nieuwsgierig hoe het allemaal gaat, je schrijft ook nog grappig en lijkt net of wij er ook een beetje zijn. leuk!

Hier in Nederland is het alleen maar regen, regen, regen, dus je mist niks...

Nou we wachten af op je volgende bericht, maar besteed je tijd maar goed, en niet in de stress als er geen computers zijn ;-) want, het is helaas weer veel te snel om...

Take care en enjoy it!

Liefs Sandra.

• 06 December 2007 - 20:12

Mary:

he lieve nat
    super dat het al zo goed bevalt. pas je goed op jezelf en have fun dikke x

• 06 December 2007 - 20:25

Sabine:

Ha Kanjer,

Woooowwwww wat klinkt dat gaaf zeg!!
    Thanx voor de lange update....erg leuk om te lezen.
    Ben erg benieuwd morgen naar hoe je het op school gaat vinden morgen.....wel spannend....

Heerlijk dat je zo geniet.

X Sabine

• 06 December 2007 - 23:28

Peggy:

Hé lieve reiziger. Het klinkt allemaal zo gezellig en mooi; kei fijn ! Vind ik echt zo fijn voor je.Ik zie je al helemaal genieten daar.Gaaf dat je morgen terug naar school gaat..ben nu al benieuwd naar je verhalen.Lijkt me zo superr als ze je daar gewoon nog herkennen.Heel veel plezier hè Nath.
    x Peggy

• 07 December 2007 - 23:04

Ruud:

Hé Nathalie,

Gaaaaaaafff!!!!! dat je daar zo lekker in Nepal zit.
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. 'k Ben zelfs jaloers ... ;-)

Have fun en blijf schrijven, dan blijf ik lezen.

Lieve groeten,

Ruud

• 08 December 2007 - 14:57

Zussie:

mooie foto's en blijf genieten

• 08 December 2007 - 20:45

Ma En Pa.:

Hallo Nathalie.
    Wat een beleving, en wat een indrukken.
    We zijn eigenlijk wel benieuwd naar die lucht die daar hangt. Mooie foto's gemaakt. Is leuk je in een andere omgeving te zien. De wereld is maar klein als we dit zo lezen. Er is dus ook daar al veel veranderd.