Back in town - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Zo, ben weer terug in de big city
Even wennen om alles hier in het Nederlands te doen.... :D
Thanks voor jullie berichtjes: is echt heel leuk!

Zal voor jullie bij het begin beginnen. Zo'n weekje geleden
Vroeg op: ontbijtje om 6:30 en wachten op Bishu
Het duurde even voordat hij er was en heel even voelde ik mezelf stom: alles betaald en mijn meeste bagage gegeven.... hoe kon ik?...
Maar wat wantrouwig... echt Hollands, want Bishu kwam natuurlijk gewoon
Rond 7:30 met de bus naar Dunghe.
Km of 200, hier dus een uurtje of 8 rijden en een bus die voelt als de houten achtbaan in de Efteling.. en dat 8 uur lang :D
In het begin weer even wennen aan de rijstijl, maar uiteindelijk zoooo mooi en goed. Overal sawa's, bomen en later ook de witte bergtoppen van de hymalaya en de Langtang
Uiteindelijk doorgereden naar Sybra Bensi om daar te eten en te overnachten in een Tibetaans dorpje.
Dag erna 7:30 op pad gegaan om te lopen en te lopen
Begon meteen pittig, maar weer zoo mooi
Bishu steeds wat beter leren kennen en gezellig kunnen kletsen. Af en toe een pauze ingelast en uiteindelijk in Suncampa blijven overnachten
Bishu heeft ooit een memory spel gekregen van Nederlanders, dit hebben we dus veel gedaan...
Erg koud, maar ze hadden een 'haardvuur' binnen in het guesthous (niet in de slaapafdeling dus.. haha)
De dag erna was DE dag: op naar Goisakunda: 4350 meter!!
Weer om 7:30 op pad gegaan na een flink ontbijt. Vroeg een stop ingelast voor wat thee om daarna gas te geven
Heb het echt wel effe zwaar gehad en die verdomde bergen kon ik wat doen....
Alleen maar omhoog en omhoog en omhoog... maar uiteindelijk... Goisakunda bereikt!
Er is een heilig meer: in september is dit een bedevaartsoord en mensen komen dan kun slechte karma wissen in het meer
Het was nu bevroren en de bergen eromheen waren gedeeltelijk wit
Erg erg erg mooi en koud.....haha
Lekker gegeten, wat gezeten, wat gekeken en genoten, daarna flink wezen afdalen: terug naar Champche
Ik dacht dat ik niet zo snel gelopen had, maar op de terugweg kwamen we 2 meiden tegen die we al eerder zagen. Zij moesten nog omhoog, terwijl wij na een flinke pauze boven al weer dik een uur aan het afdalen waren. Was wel even een leuk gevoel.. gna gna

Voelde me niet helemaal goed: hoofdpijn en erg moe, door de hoogte waarschijnlijk. Even op bed gelegen en wat gegeten, daarna was het okay
Bij een tibetaans gezin verbleven die ook kamers verhuren
Echt een gezin zoals ze daar wonen
Fijn dat Bishu erbij was, want in dit deel van de trekkings spreekt niemand echt engels. Hij kon dus mooi vertalen
Bij het houtvuur gezeten en daarna proberen te slapen
Zoo koud.. 's ochtends was mijn fles water deels bevroren. :)
Eergister teruggelopen naar Dunghe en relaxt gedaan. Wilde nog naar Kakani om vandaaruit door de jungle terug te lopen naar Kathamndu, maar helaas.... geen vervoer...
Vanuit Dunghe vroeg met de bus weer vetrokken
Was bang 'm te missen.... Er gaan namelijk maar 2-3 bussen per dag...
Uiteindelijk allemaal weer goed verlopen. Geen ongeluk gehad... pfoe
Gister doorgegaan naar Naragkot voor de allermooiste zonsopgang vanmorgen
WAUW!!!
Sarangkot 5 jaar geleden was mooi, maar dit....
Beetje foutje in de panning gemaakt.. zat om 5:30 al klaar voor de zonsopgang, maar uiteindelijk moest dat 6:30 zijn... Haha
Wel mooi. Van helemaal nacht naar gloed met rood en geel tot de plop van de zon.
SUPER
Vandaag teruggelopen naar Changunarayan en met de bus-taxi weer naar Kathmandu
Moet weer even wennen aan de drukte van de stad. Overal auto's en vuilnis, toeters en mensen. Heb er denk ik even 1 dagje voor nodig.
Gister ook nog een soundshealing gehad van Bishu met klankschalen
Alle chakra's op 1 na behandeld en zo raar, maar je voelt echt iets anders....
Heel intens en vrij voelt het...
Ga nu kijken ofdat ik wat foto's kan uploaden zodat jullie nog wat meer kunnen meegenieten

Greetz en een fijne dag!!

• 19 December 2007 - 15:13

Peggy:

Hey Nath,wat fijn om weer iets van je te mogen lezen. Wat maak jij toch veel mee zeg, niet te geloven ! zo gaaf! ben helemaal happy voor jou. De foto's vind ik ook helemaal t einde.Fijn je zo gelukkig te zien :-) Doet me heel goed. Zal idd wel wennen zijn ja om nu weer in die drukte v alledag te zitten. Meid geniet van alles, van hoe mooi en bijzonder het allemaal is en vd mensen om je heen. en bedankt voor de uitgebreide update en de foto's!
    Liefs Peggy x x

• 19 December 2007 - 22:11

Zussie:

Ha zussie back in big town.
    Jij hebt het koud maar hier hebben we sneeuw en vorst, kan 2 x per dag mijn zutoruiten schoongieten hihi.
    Maar die bergen daar zijn veel en veel mooier dan hier.
    Geniet nog van je laatste dagen daar in het o zo mooie nepal en dan zie ik je over een paar dagen weer.
    kuzzie van je zussie.

• 19 December 2007 - 22:18

Ruud:

Hé Nathalie!!!

Blij om te zien dat je het nog steeds goed maakt. 'k Had ook niet anders verwacht, natuurlijk!!!
    Vul je hart deze laatste dagen nog met al het moois en goeds dat je tegenkomt en tot gauw??!

Ruud

• 20 December 2007 - 07:52

Sabine:

Hej Nathalie, wat een mooi verhaal!
    En adembenemende bergen op de foto.....zucht....ben wel een beetje jaloers...
    Fantastisch om te lezen dat je zo geniet, ik zeg: goed bezig!
    Dikke X en tot gauw,
    Sabine

• 20 December 2007 - 10:00

Afke:

Hey meis, leuk om weer te lezen!! geniet er nog van, tot snel! kus afke

• 20 December 2007 - 11:10

Ma En Pa:

Hallo Nathalie.

We hebben je laatste bericht Back in town gelezen. Het was weer een uitzonderlijke gebeurtenis met mooie indrukken. Het was afzien zo nu en dan.
    Maar de mooie indrukken maken dat wel goed.

• 20 December 2007 - 11:38

Bertrand:

Hey, super mooi die bergen daar ! Fijne kerstdagen alvast, ik vertrek morgen naar Oostenrijk :)

• 20 December 2007 - 20:43

Hanny:

zo te zien heb je het naar je zin geniet van de laatste dagen en het is fijn te zien dat het daar naar je zin te hebben geniet er nog van de dagen gaan zo snel voorbij van hier uit het koude limburg een hele goede reis terug en fijn kerstdagen en een super 2008 voor jou groetjes hanny

• 21 December 2007 - 12:28

Peggy:

Hoi Nath.Ben je je al aan het voorbereiden op de terugreis?Wat gaat dat toch snel hè,die 3 wk?Ik wil je iig een hele fijne terugreis toewensen en ik hoop je gauw te zien..hopelijk dit jaar nog ;-)
    Liefs Peggy

• 21 December 2007 - 16:07

Jan En Wil:

Hoi Nathalie,

Ben wel laat met mijn bericht maar heb vanaf vorige week zaterdag geprobeerd op de site te komen, maar stom genoeg telkens vergeten een punt te zetten achter Meert, dus het lukte niet.
    Vanmiddag mama gezien en nu alles goed opgeschreven. Wat een oen hé ?
    Ik ben eerst maar eens begonnen al jouw verhalen te lezen want ik was natuurlijk ontzettend nieuwsgierig. Geweldig wat jij allemaal hebt gedaan en beleefd.Je bent een kei !!
    Wat ben jij hoog de bergen in geweest. Geen wonder dat je dan wat last van de hoogte krijgt. Maar ik benijd je. Het geeft ons ook altijd zo'n zalig gevoel.
    En dan dat paragliden, lijkt me een super ervaring. Helemaal vrij in de lucht. Wauw.
    Nog een paar daagjes en dan weer terug naar Nederland met heel wat ervaringen en gevoelens rijker. Het is hier intussen ook flink koud en in Mierlo ligt wat sneeuw. De sneeuw is heel plaatselijk gevallen en op andere plaatsen zijn de bomen wit door de bevroren mist. Een prachtige natuur op dit moment en het is magnifiek om in de natuur te zijn op dit moment. Je zou er stil van worden zo mooi.
    Ik heb trouwens nog nieuws, want Daniëlla en Bram komen in Mierlo wonen met de kids. Heerlijk !
    In januari nog 4 weken werken en dan ben ik voortaan thuis.Heb er veel zin in maar nu het zo dichtbij komt heb ik toch wel gemengde gevoelens. Ik zal het contact met de mensen beslist missen na bijna 20 jaar.
    Nu ga ik boodschappen doen voor de Kerst want de hele "meute"komt weer op het huis af.
    Ik wens je een heel goede reis terug waarbij je de tijd hebt om lekker na te mijmeren over alles. Heb je misschien nog wel tijd te kort !
    Jammer van het mailen eerder, maar helaas.
    Heel veel groetjes van ons en tot ziens.

Jan en Willy

• 21 December 2007 - 22:49

Zussie:

Ha zussie,

Het zit er bijna op als je dit leest en dat vind ik voor jou heel jammer, maar voor me zelf ook wel een beetje fijn want 3 weken is best lang zonder mijn liefste zussie (heb er maar 1 maar toch hihi)
    Geniet van je laatste dagen voor nu van het mooie nepal en maandagavond sta ik op schiphol om je een dikke knuf te geven
    kuzzie van je zussie

• 22 December 2007 - 08:40

Pa En Ma:

Nou Nathalie het is dan bijna versnoept, geniet nog van je laatste indrukken. Hou dat gevoel lekker vast en een rugzak volterug naar huis.Een hele goede vlucht. Je krijgt nog de groeten van Hanneke van de senioren groep. Je trotste ouders zien je eerste kersdag,of nog iets eerder weer live. Knuffels.