Laatste dagje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Hier vanuit een rustig Kathmandu (het is nog vroeg..) een laatste update
Morgenvroeg om 7:00 moet ik op de airport zijn, vandaag nog even proberen te genieten van alles hier
De mensen, het eten, de vakantie, de geuren en de sjamaan
Op en neer gemaild, steeds verkeerde tel.nr gekregen en nu net 5 minuten geleden toch kunnen bellen en vanmiddag om 14;00 word ik bij een boom ergens bij dilibazar pipal opgehaald.. haha
Eens kijken wat hij over mij als persoon kan zeggen en over mijn toekomst
Ben er nog steeds niet uit
Weet wel dat ik het erg waardeer dat ik hier mag zijn, dat ik het met mezelf okay vindt en dat ik dit gevoel wil proberen vast te houden thuis in Nederland
Maar wordt het werken, school en freelancen, reisleidster, reizen, ontwikkelingswerk of toch iets anders??? Ben er nog niet uit
Misschien ook wel naief om te denken dat ik daar overuit zou kunnen komen in 3 weken.... pfoee
Thuis ben ik misschien wel anders dan de meesten op dit vlak. Velen hebben een (goede) baan, een auto, een huis en gaan 1x per jaar op vakantie. Voor velen is dat goed, maar ik mis iets en hier ben ik iemand die nog niet veel gereist heeft
Kom hier allemaal mensen tegen die al 1 of 2 jaar aan het reizen zijn, trekkings op 6000 m doen, fotograaf zijn en al 20 jaar over de hele wereld foto's maken voor kalenders etc etc etc
Strange....
Heb van iemand de zin gekregen die me bijbleef: don't live somebodies else live
That's nice

Dan nu nog even een verslag van de laatste dagen
Eergister lekker alleen (zonder gids.. haha) naar Budhanath geweest
Dit is de grooste pelgrimplaats voor Tibertanen in Nepal
Ook een tempel met budha eyes, maar veeeel mooier en peacefuller dan the monkeytempel in Kathmandu
Mensen lopen er te bidden en hebben de kettingen bij
Monniken 'zingen' er hun prayers voor de dalai lama. Zo rustig en speciaal
Ze waren net deze dag aan het schoonmaken en het verven, nieuwe gebedsvlaggen aan het ophangen. Erg leuk
Daarna doorgelopen naar Passipattinath
Een Hindu plaats waar mensen gecremeerd worden en daarna verlost zijn van reincarnatie
Zo druk, zo vies en zo niet fijn... haha
Ben toch meer van het boedhisme dan het hindiusme denk ik.....
Snap niet veel van de hindu cultuur
... daarna teruggegaan naar Thamel, lekker in de zon wat momo gegeten en zitten lezen
Met Neil gekletst uit Australie
Hij heeft een expeditie gedaan over 6000 m. Wat een foto's... wauw
Gister met de vrouw en zoon van Bishu (mijn gids) naar een Hindoeistische offerplaats gegaan.
Zo speciaal. Snap het nog steeds werkelijk niet, maar wel mooi om te zien dat mensen zo veel waarde hechten aan geloof, offers brengen en goden eren
is weer eens wat anders dan alleen met kerstmis naar de kerk gaan ;)
Mensen staan uren in de rij om bij een vieze tempelplaats bloemen, fruit, kippen, geiten etc te offeren
Als je een geit ofzo offert wordt die ter plaatste gedood, het bloed laat men stromen over de offerplaats en dat zorgt voor goed karma
Daarna met hen nog wat wezen rondlopen en bij de neef van Bishu wezen eten
Geprobeer mijn ticket te bevestigen, maar dat lukte niet, omdat er op zaterdag niemand is. Straks nog even bellen dus
Gister erg veel indrukken gehad en het was even too much...
Lekker in het hotel gebleven en vandaag met volle teugen genieten van de allerlaatste (voorlopig.. haha) dag hier in Nepal
Heerlijk ontbijtje gehad, al weer gekletst met een man uit Californie, gebeld met Shaman Upreti en een afspraak gemaakt voor 14:00
Nu even mailen (en de laatste foto's erbij zetten) en dan naar buiten!!
De laatste zonnestralen in me opnemen, want de zomer is er natuurlijk nog niet in Holland....
Lieve mensen, tot snel!

Sabine: ga ik jou nog zien voor jouw vakantie?? I hope so
Ha zuzzie, tot morgen!
Pap, mam, Henk, Maria, Henny, Ruud, tot 1e kerstdag!

  • 23 December 2007 - 10:06

    Sabine:

    Ha liefie!
    Wij gaan elkaar zeker nog zien voor m'n vakantie!! (heb je stiekem best een beetje gemist en ben erg benieuwd naar alle verhalen!!)

    Ik bel je 1e kerstdag misschien even kort om af te spreken.

    Geniet er nog van vandaag......wees niet verdrietig dat je afscheid moet nemen, het is wat je zelf al zegt.....VOORLOPIG je laatste dag in Kathmandu.....
    Probeer de geluiden en geuren en vooral het gevoel goed in je op te slaan.

    Dikke X
    Sabine

  • 23 December 2007 - 10:17

    Pa En Ma.:

    Hoi Nathalie we zijn weer helemaal bij gelezen.Een hele fijne vlucht,en tot over 2dagen. Tijdens de nachtmis zit jij in het vliegtuig, kijk maar op ons neer.Knuffel Pa en Ma.

  • 23 December 2007 - 10:30

    Zussie:

    Hoi hoi,

    Dit lees je pas als je thuis bent want je bent nu druk aan het pakken denk ik.
    Hopelijk was je afspraak een geslaagde "excursie" en heb je gehoord wat je met je toekomst een beetje aanmoet
    of juist niet....
    Ik ga er van uit dat je je laaste dag in nepal optimaal benut hebt en er toch wel weer tegenaan kunt voor op de terugweg.
    Als je straks hoog in de lucht hangt zijn er een hoop mensen die aan je denken en als je dan weer met 2 benen op de grond staat ben ik er hopelijk ook (hihi)
    Nou zussie goede vlucht en tot morgen
    kuzzie van je zussie

  • 23 December 2007 - 12:18

    Je Peettantetje:

    Na alle belevenissen zorg je maar dat je goed thuis komt, hoor.
    doei. tot kerstmis.
    Maria.

  • 23 December 2007 - 18:35

    Ruud:

    Hé Nathalie,

    Ben blij dat je (voorlopig?) terugkomt.
    Goeie reis!
    En leuk dat je zoveel foto's op de site hebt gezet ;-)))

    Ruud

  • 24 December 2007 - 11:08

    Peggy:

    Hoi lieve reiziger, je bent nu echt onderweg naar Nederland. Ben zo benieuwd naar je verhalen,naar je gevoel etc etc.Bedankt voor al je updates meissie en al je foto's. alvast hele fijne feestdgn en hopelijk tot gauw.
    Liefs Peggy,Maartje,Sam&Melle

  • 24 December 2007 - 11:19

    Joop:

    Helaas te laat erg gehad in jouw website, maar via Maartje gelukkig daar op gewezen. Fantastische verhalen Nathalie en spannend geschreven. Een hele goede terugreis gewenst en tot donderdag bij spinning. Kunnen wij even bijkletsen.

    Groetjes.

    Joop

  • 24 December 2007 - 15:31

    Sandra Van Den Hurk:

    Zoooo, geweldig allemaal, geweldige foto's en alles!!

    Als je dit weer leest ben je misschien alweer in Nederland, maar niet getreurt, ook hier zijn fijne en mooie dingen! En ze zeggen toch, afscheid is een geboorte van een herinnering. Dus koester het!

    Ik zie je weer maandag in de lessen, Fijne feestdagen en een alvast een goed 2008!!

    Liefs Sandra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thuis

23 December 2007

Laatste dagje

19 December 2007

Back in town

13 December 2007

Nog even internetten :D

12 December 2007

Voorlopig laatste bericht
Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 162121

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: