Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Namaste - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Namaste

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Zo zo zo
Alweer een berichtje
Haha
Lijkt het net alsof ik jullie niet kan missen ;-)
Hier alles still good!
Het weer werkt helaas niet mee. Geen bergen, geen zon, alleen wolken.... Geen paragliding dus en geen Annapurna.. ach ja.. eigenlijk maakt het me helemaal niets uit. Heb het erg naar mijn zin. Voelt alsof ik ' thuis' ben.
Gister rustig aan gedaan. Erna met de bus naar school.
Toen ik hier woonde voor die 4 mnd ging ik regelmatig naar een boedhistisch klooster. Heb het gister weer weten te vinden en heb er wat rondgelopen.
De gebedswielen in beweging gebracht en voor iedereen het beste gewenst
Op de wieltjes staat: Budha give you good life.. hope it will cometrue
Later naar het huis van Shanta gelopen. Af en toe wat twijfel, maar toch in 1 keer goed gelopen :D!!! Good memory
Shanta wilde me eigenlijk meenemen naar een feestje, maar er is strike. (soort van staking)
Geen bussen, geen taxi's, mensen moeten winkels gesloten houden.... Er was een ongeluk gebeurd en er waren 2 studenten aangereden en overleden
Daarom wat boodschappen gedaan en bij haar huis thuis gekookt :D Nu weet ik precies hoe ik de curry en de chapati zelf kan maken als ik thuis ben.
Kon 's avonds natuurlijk ook niet terug en ben dus bij haar blijven slapen
We hebben veel gekletst, gelachen, herinneringen opgehaald, foto's gekeken
Koen en Renee, Linda, Thijs, als je dit leest: jullie krijgen de groeten!!
Alles bij kaarslicht want de stroom was (natuurlijk) weer uitgevallen
Goed geslapen en ontbeten (pannekoeken)
Heb toch echt wel respect voor de manier waarop zij moet leven
Alles met de hand: de was, de afwas (koud water... brr), het deegmaken (geen honig en dr oetker, geen Knorr wereldgerechten...)
Zo puur, zo basis, zwaar maar toch mooi. Echt respect for her!
Deze morgen terug komen lopen vanuit Ranipauwa naar lakeside. Uurtje ofzo, want er rijden nog steeds geen bussen ofzo...
Veel bekijks onderweg gehad. Erg grappig! Allemaal zwaaiende kinderen (er is ook geen school vandaag door dit alles)
In het hotel net een ticket geregeld voor donderdag. Ga lekker luxe vliegen deze keer :D 10:45 naar Katmandu
Ook meteen geregeld dat Bishu mij komt ophalen. Dit wordt mijn gids voor de trekking. Heb zijn nummer via Eline en Daisy.
Hij regelt een hotel en de permit etc
Ga vanaf vrijdag de Goisakunde lopen. In deze tijd van het jaar staat ie bekend als de tocht met de ' frozen lakes' Zal behoorlijk koud worden (laagjes, handschoenen, muts ) maar schijnt heel mooi te zijn vanwege vergezichten. Ben benieuwd. Dag of 6-7
Heb een gids geregeld, ben toch verstandiger geworden in die 5 jaar.. ;-) haha.. maar geen drager: wil ik gewoon zelf doen
Nog 1 dagje hier, misschien morgen mooi weer. Als het vanavond regent is het morgen helder... we wachten af
Voor nu houd ik het hier even bij
Ga kijken ofdat ik weer wat foto's kan plaatsen. Lijkt me wel leuk
Sorry voor het lange verhaal.. haha... maar zo kan ik natuurlijk voor mezelf ook alles delen met iemand en heb ik een leuk iets als ik terugkom. Schrijf ook wel, maar dit is ook wel handig
Hopelijk gaat bij jullie alles okay

Maartje: alles goed bij harks?
Greetz aan Joris en de rest: take care
Zussie: thanks voor je berichtjes
Maart en Peg: leuk zoveel te lezen van jullie!
Sabine: hope you're fine with you're decesion!
Pap en mam: nog niet veel gehoord, hoop
dat jullie wel de website kunnen lezen: hier alles goed! Greetz aan oma
Maria: leuk iets van je te lezen; kan hier heerlijk eten van jouw kadootje! Kletsen live bij met kerst
Hanneke: al meer bekend over jouw werk en Daan?
For everybody else: See U

  • 11 December 2007 - 08:42

    Luciënne:

    Hé Nathalie,
    Ik hoop voor je dat je nog kunt paragliden. Dat is zo gaaf! De stilte boven is geweldig.
    Back to basic heeft zo ook zijn charmes. De recepten van Shanta kun je nu ook zelf maken.
    Kleed je warm aan tijdens het lopen van de Goisakunde.
    Geniet van de rust, de mensen en van met jezelf zijn!
    Lieve groetjes Luciënne

  • 11 December 2007 - 09:40

    Sabine:

    Hey lieve Nathalie,

    Wat super dat je zo veel verhalen op de site zet.....zo leuk om te lezen en te weten wat je allemaal beleeft daar.
    Dat ziet er gezellig uit, koken met Shanta! En knap dat je alles na al die jaren daar weer terugvindt!
    Trekking klinkt ook super.
    Hopelijk toch nog mooi weer vandaag voor paragliding en zo niet....tsjaaa......dan moet je toch nog maar es terug gaan he ;-)

    Genieten, genieten, genieten!

    Liefs, Sabine

    PS: very very happy with my decision....X

  • 11 December 2007 - 10:48

    Peggy:

    Hele leuke foto's Nat! vooral die met Shanta. Ik vind het zo fijn om iedere keer iets van je te lezen en om de foto's te bekijken.Hoef ik je niet helemaal te missen.Ik weet nu nog meer van je dan toen je nog in veldhoven was,hihi...genietze x x mij en Maartje en jongens. Alles gaat verder prima hier!

  • 11 December 2007 - 18:59

    Marjan Verbeek:

    Hallo Nathalie
    leuk om je berichten te lezen en zo te volgen wat je allemaal meemaakt
    geniet van je tijd in Nepal en tot ziens

    groetjes uit Geldrop van Marjan Verbeek

  • 11 December 2007 - 19:55

    Leonard Graumans:

    Hey Naath,
    goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt, hoop natuurlijk dat dit de rest van je reis zo blijft. Veel succes, plezier en veel meer bij alles wat je nog wilt en gaat doen

    groeten, X

    Leonard.

  • 11 December 2007 - 21:56

    Zussie:

    Ha zussie,

    Wat jammer dat je nog niet hebt kunnen vliegen maar daar staat tegenover dat je super hebt kunnen bijkletsen met shanta.
    Ik vind het super fijn voor je dat je haar hebt kunnen vinden en dat het weer meteen zo goed klikt tussen jullie.
    En ik lees graag met je mee hoe de trekking gaat verlopen, nu bijna iedere dag een bericht dat zal de komende week wel minder worden geen internet op de berg of wel?
    Vanuit mierlo, met kerstboom, de groeten ban elly en loui (heb ze verwezen naar hier) maar bij deze de door hun gedane groeten alvast via mij.
    en een dikke kus van je zus

  • 11 December 2007 - 23:04

    Ruud:

    Hé Nathalie,

    Ik volg je op je tocht en hoop dat je het nog heel lang heel erg naar je zin hebt. Kom je wel terug???

    Ruud

  • 12 December 2007 - 12:59

    Jakolien:

    Hoi Nathalie,

    Wat fijn dat je zo geniet van je tijd in Nepal. De eerste keer heeft het dus echt je hart gestolen en altijd heb je geroepen dat je nog eens terug zou gaan. En dat is nu. Ik wens je nog een hele fijne tijd.

    Groet Jakolien

  • 12 December 2007 - 15:28

    Pa En Ma :

    Jammer dat onze berichten niet aankomen.We hebben alles gelezen en vinden het fijn dat je het goed maakt.Een goede trkking en genieten van de uitzichten. Knuffels pa en ma.

  • 12 December 2007 - 20:52

    Hanny:

    Hallo Nathalie zo wat vindt ik het knap en super dat jij daar helemaal alleen naar toe bent gegaan toppie en het gelezen dat je naar je zin hebt gelukkig maar hoop dat je nog hele fijne dagen hebt daar en dat je weer veilig terug komt groetjes enals je terug komt fijne kerstdagen en voor al een super 2008 groetjes je collega hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Thuis

23 December 2007

Laatste dagje

19 December 2007

Back in town

13 December 2007

Nog even internetten :D

12 December 2007

Voorlopig laatste bericht
Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 162098

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: