Wederom radio stilte - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Wederom radio stilte - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Wederom radio stilte

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Oktober 2009 | Nepal, Pokhara

Namaste

Hier weer een laatste bericht voor ik op trekking ga.

Heb gister de trekking permit gehaald voor de ACAP (Annapurna Conservation Area Program) en een TIMS card (Trekkers´Information Management System)

Je wordt geregistreerd als je de ACAP inkomt, daar geef je aan hoe lang je er in wilt blijven en je schrijft je onderweg ook weer uit.
Als het te lang duurt weten ze dat ze je moeten gaan zoeken.

Daarnaast betaal je met die permit (20 euro.. voor hier best veel geld) mee aan het behoud van de natuur en het leven van de mensen daar.
Als er landslides zijn geweest en er moet een nieuwe weg of brug komen kan dat geld gebruikt worden.

Ga straks een slaapzak scoren en wat andere benodigdheden (huren of kopen... effe kijken) en dan gaat het woe gebeuren!
Nathalie gaat de Annapurna Cicuit lopen en de Thorlang La pas over van dik 5400m !!!!! Whoeoeoeoeoeo!!!
Daarna wil ik nog een keer naar Annapurna Base Camp (ABC)waar ik ook met Koen geweest ben 7 jaar geleden.
Dit stuk ligt zo goed als op de route, dus why not.

Je zou het in zo´n 18 dgn kunnen lopen, maat heb besloten er iets langer over te doen. Een dagje of 22
Goed acclimatiseren voor de pas en er zijn onderweg veel dorpjes met tempels en er is een heilig meer.
Dus wil op tijd stoppen (uurtje of 14.00) en vanuit daar wat sightseeing in de bergen doen
Dit is ook goed om te acclimatiseren. Lager slapen dan het hoogste punt van de dag waar je geweest bent.

Had flyers voor company opgehangen en wel een reactie gehad, maar die jongen wil met een tentje en wat spullen de middle of nowhere in.
Ook gaaf, maar ik wil zeker de pas doen, dus ja.......
Daarnaast (hoe lui misschien) ook niet de behoefte om alles (tent, gasbrander, eten etc) mee te zeulen.. hihi

Vandaag en morgen nog lekker chill dus! Dan uurtje of 5 bussen naar het startpunt.

Vandaag is ook de grootste dag van het festival Tihar (festival of light).
Al 3 dgn lopen overal kinderen winkel voor winkel af te om liedjes te zingen zodat ze geld of snoep krijgen.
´s Avonds is overal muziek en dans. Echt wel tof!
Soms hebben die kids van die lokale Nepalese klederdracht aan, mooie make upjes en sieraden. Leuk leuk leuk!
Ook veel power cuts de laatste tijd(geen stroom) maar das nu wel leuk, want dan is alles verlicht met kaarsjes.

Heb nu het juiste kabeltje niet bij me, maar foto´s volgen

Ook zo goed als besloten om na de trekking in Pokhhara te blijven en hier m´n visum voor India te laten regelen. Anders mag ik wéér terug naar Kathmandu met de bus en een tig uur op het immigration office verblijven om m´n visum te regelen..... en erna wil ik naar Varanasi (India)

2 mensen hebben me een guesthouse aanbevolen, afzonderlijk van elkaar.
Website ziet er goed uit, ze hebben een kamer vrij rond de tijd dat ik wil komen én een pick up service van het busparc.
Spannend, maar ook wel gaaf!!!
Eindelijk naar India, naar een nieuw land met alle nieuwe indrukken.

Ga zo stoppen, want heb een afspraak met een Nepalese jongen (ter info Didi, Baini jongen van de Maya, lief zusje) en ga voor het festival mee naar zijn huis.
Daar geven de zussen de broers een thika vandaag (zo´n rood rijstplakaat op je voorhoofd)
Lijkt me wel leuk, en heb verder niet echt veel nuttigs hier te doen.... hihi......

Hoop dat alles in Nederland ok gaat.
Denk aan jullie, ook al ben ik hier aan de andere kant van de wereld!!!!!

Lots of love
Nathalie

  • 19 Oktober 2009 - 12:07

    Rosie:

    wat een heerlijk verhaal weer! keep up the good work! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Oktober 2009 - 12:10

    Rosie:

    hahahahaha LOL--> C3! you bet you are girl!!!

  • 19 Oktober 2009 - 12:23

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie fijn dat je ons gebeld had. Hebben je stem en verhalen gehoord.Maar na een nachtje slapen heb jij die franse jongen ontmoet waar je samen de trekking mee gaat doen. Leuk kan je je franse taal ook een beetje ophalen. Geniet van alles wat weer op je wandel pad komt. Knuffels Pa en Ma

  • 19 Oktober 2009 - 17:37

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie, wij wensen je een super trekking.Je hebt het goed voorbereid zo te lezen en inderdaad wauauauauauauw over een pas op 5400m. Zijn benieuwd of je last zult hebben van de ijle lucht. Ik merk het wel als we hoger komen en dan zijn wij beslist niet zo hoog geweest.Hoeveel uur per dag moet/ga je ongeveer lopen of is dat erg verschillend ?
    Wij hebben altijd erg genoten van onze huttentochten in Oostenrijk. Soms was het afzien, als je uren achter elkaar met die grote rugzak moest stijgen, maar de voldoening daarna deed dat snel vergeten. Eens waren we 's avonds in een hut en rond 21.00 uur schitterde het kruis vlak bij de hut in de avondzon. Dat was zo mooi dat iedereen naar buiten ging en we daar met z'n allen in stilte, helemaal onder de indruk stonden te kijken.
    Geniet ervan met volle teugen en wij doen dat dan weer van jouw verslag.

    Lieve groetjes van Jan en Wil

  • 19 Oktober 2009 - 20:45

    Zussie:

    geniet je ook voor mij?

    x

  • 20 Oktober 2009 - 19:56

    Edwin:

    SPANNEND!!!!!!!!!!

    Up up and away .................

  • 22 Oktober 2009 - 19:14

    Kim:

    Heeeey Vrouwke,

    thx voor je lieve krabbel. het gaat goed met mij en ook met de liefde ( nog steeds dezelfde van de kermis haha).

    Helaas staat het huis nog steeds te koop! das best ...!

    maar leuk om te lezen wat je allemaal voor gave dingen onderneemt daar.

    Geniet er maar lekker van!
    dikke kus Kim

  • 27 Oktober 2009 - 21:16

    Odet Sleeswijk :

    vandaag schoot je spontaan door mijn gedachten. En aldoende ben ik op jouw site terecht gekomen. Fantastisch om je verhaal te lezen, het roept oude herinneringen bij mij op. Geniet van de trekking en pas goed op jezelf. Heel veel liefs....weet je nog wie ik ben..ik ben van de sportschool...

  • 27 Oktober 2009 - 21:16

    Odet Sleeswijk :

    vandaag schoot je spontaan door mijn gedachten. En aldoende ben ik op jouw site terecht gekomen. Fantastisch om je verhaal te lezen, het roept oude herinneringen bij mij op. Geniet van de trekking en pas goed op jezelf. Heel veel liefs....weet je nog wie ik ben..ik ben van de sportschool...xxx

  • 28 Oktober 2009 - 06:55

    Natalie:

    Wat een verhalen!!! Heb natuurlijk van Danielle al veel gehoord van jullie tijd samen. Geniet van alle mooie dingen op je pad!

    Liefs, Natalie

  • 02 November 2009 - 23:20

    Bob Roosdorp:

    Hey, wat leuk om allemaal te lezen. Krijg er enorm heimwee door. Doe je ding, en wie weet komen we elkaar wel weer tegen. Namaste.... veel plezier in India x

  • 03 November 2009 - 19:42

    Peettantetje:

    Vandaag (dinsdag 3 nov.) je mooie kaart gekregen. Fijn om te weten dat wij ook in je gedachten zijn. Nou, jij ook bij ons.
    Al gehoord dat je alleen verder bent gegaan, zonder Fransman. Wat knap.
    Houd je taai, jongedame.

  • 03 November 2009 - 21:23

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie we hebben je kaart 2 november ontvangen. Gehoord van Danielle dat je alleen verder de trekking loopt.Zijn hier weer met wat voorbereidingen bezig voor de maand december.Zijn een paar dagen in Twente geweest.Dat ligt niet zo hoog, maar ook leuk.Oma 3 november een bus tochtje in brabant gehad en een hapje eten.Papa en Danielle gaan 7 november hun vakmanschap behangen op de slaapkamers bij Bas uit voeren. Hier verder echt herfstweer. Knuffels Papa en Mama.

  • 04 November 2009 - 11:23

    Edwin:

    2 november werd ik aangenaam verrast met een leif kaartje. Geweldig om te krijgen!!!

    Hier heerlijke dagen gehad. In de vakantie lekker aan het klimmen geweest in Glees Duitsland zodat ik er weer lekker fris tegenaan kan gaan komende tijd.
    Nu lekker thuis met de kids waar de kinderfeestjes elkaar blijven afwisselen.

    Nu ben ik bezig met de toetsen voor de Pabo wat betekent dat hett einde in zicht is.
    Komende maand de rekentoets en de algemene kennistoets en dan zit het er bijna op. Mens en maatschappij en het is alweer klaar.

    Nog ff doorbijten en dan is er tijd voor nog meer leuke dingen.

    Vanuit hier een dikke warme knuffel,

    Edwin

  • 05 November 2009 - 11:13

    Rosie:

    heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel liefs van moi

  • 05 November 2009 - 22:24

    Zussie:

    Het was super je aan de telefoon gehad te hebben op een moment dat je het absoluut niet verwacht...
    Maar verder is het wel heel raar om zo lang niets van je te "horen"
    Dan besef ik weer dat ik je mis...

    Dikke kus van mij

  • 08 November 2009 - 16:09

    Bertrand:

    Hoi Naath, lang niets meer gehoord, neem aan dat je nog steeds op trekking bent, gaaf man.

    Groetjes,

    Bertrand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 162124

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: