Nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Nieuw hoofdstuk - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Nieuw hoofdstuk

Door: Nathalie Meert

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 April 2014 | Nederland, Geldrop

Zo............. na een lange radio stilte kruip ik vandaag weer een keer achter de laptop voor een verslag

Waar zal ik beginnen?
Na dik 4 jaar en 8 maanden op pad geweest te zijn.
Na dik 4 jaar en 8 maanden van reizen, fysiek, spiritueel, mentaal, door allerlei landen op deze mooie aarde, door landen met mooie mensen, door landen met andere culturen en geloven en met name een grote reis door mezelf ben ik aan een nieuw hoofdstuk begonnen.

Dat hoofdstuk begon zo'n twee weken voor het einde van het seizoen in Oostenrijk.
Een leuk, maar ook zwaar seizoen.
Een seizoen waarin het werken meer werk was dan vorig jaar. Een seizoen waarin ik met minder collegiale collega's mocht werken, een seizoen met meer tijd voor mezelf leren maken, met skiën en nieuwe ontmoetingen. Een seizoen met veel werken en ook heel veel plezier maken.

Het plan was om zo veel mogelijk te werken en te sparen en dan weer naar Nederland gaan. Meer tijd maken voor met name papa en mama, maar ook Lize, mijn liefste nichtje!!! Met tijd voor quality time met vrienden en vriendinnen en daarna met het gespaarde geld weer door.
Ik was aan het kijken om ergens in Noorwegen of Nieuw-Zeeland vrijwilligers werk te doen op biologische-organische boerderijen. Daar leer je groenten etc te verbouwen, je helpt een uur of 5 per dag mee en krijgt dan kost en inwoning.

En toen gebeurde het. Berry, een hele leuke Nederlandse man kwam met een gezellige groep vrienden bij ons op het terras zitten.
Normaal gaan hij en zijn vrienden naar Gerry's Inn, maar die was al dicht.....
Bij gebrek aan beter qua apres ski, bij gebrek aan veel sneeuw voor lange gas-geef-op-de-latten-dagen maar wel met een heerlijke zonnetje die scheen kwamen ze een biertje doen bij ons.
En laat ik nou heel toevallig eigenlijk elke dag terras dienst hebben (lekker collegiaal..... maar nu vond ik het wel fijn!).

Een gezellige groep mannen, die lekker zonder vrouwen op vakantie zijn.
Ik zag daar wel een mooie man tussen zitten.... maarja.... kan ik verder weinig mee.....
Totdat vrienden van hem me erop attendeerden dat deze knapperd nog vrijgezel is....
Gelijk wat ijs gebroken en keer op keer biertjes brengen, pizza's afbakken en keer op keer wat kletsen.
Woon ik hier? is dit seizoenswerk? Hoe kom je hier terecht? etc etc
Standaard vragen, maar ze leidden tot minder standaard reacties en die leuke man werd eigenlijk steeds leuker.

Zo op een avond, dat ik al om 21.00 klaar was en mezelf bij hun groepjes voegde aan de andere kant van de bar.
Later die avond ben ik nog mee wezen dansen met hen de Moskito Bar en belandde later nog met Berry in de Village Pub.
Super gezellig!!!!
Dag erna, hun laatste dag, werd ik nog een soort van uitgenodigd om gezellig mee op het terras te komen zitten van de Dorfer.
Ik was net onderweg terug naar Westendorf (na aanschaf van een vette, girly, roze lederhosen) en ook daar was het gezellig......
Het voelde gewoon super fijn!

En ja..... toen moest Naathje werken.
Berry en zijn vrienden kwamen nog een drankje doen in de bar voor ze met de taxi naar de airport gingen.... einde skivakantie.....

Hmmmmmmmmmmmmm..........................
De vlinders in mijn buik bleven maar komen
Toch steeds weer contact opzoeken via facebook.........
Gek werd ik van die buikpijn..... werken... concentreren....eten????.... pff..... vermoeiend, maar heerlijk!
En nu..... een dikke anderhalve maand later dan die week in de bar.
Bijna een maand nadat ik weer teruggereden ben naar Nederland kan ik je wel vertellen dat ik echt heel erg verliefd ben.
Deze man laat me stralen, voelen, lachen, huilen, praten, knuffelen, glunderen, vrij voelen, gelukkig voelen, geven en ontvangen.
Het mooiste is dan ook weer in het verhaal dat het echt wederzijds is.

Dus ja.................
Na 4 jaar en 8 maanden ben ik momenteel werk aan het zoeken.
Vandaag hebben we aan afspraak gemaakt bij gemeente Schiedam, zodat ik me volgende week weer kan inschrijven in Nederland, bij Berry.
Ik ben straks niet meer die reizende hippy, niet meer die vrouw die op reis is over de wereld en in haar zelf, maar een vrouw die in een relatie is, in Nederland, die droomt over een toekomst met iemand samen, plannen maakt, geniet hier in Nederland en zich daar heel rustig onder voelt.

Tuurlijk is het een grote stap, tuurlijk is het spannend, maar het voelt heel fijn en heel veilig en goed,
Berry is echt een kanjer! En alles wat ik geleerd heb onderweg, tijdens mijn reizen door al die landen, wat ik gevoeld heb, hoe ik gegroeid ben, tijdens de yoga, het mediteren.... ik kan nu alles in de praktijk samen MET iemand samen, ik kan helemaal mezelf zijn en ik kan het deze keer toelaten en ontvangen. Soms kost het me moeite.... dan praten we... en praten we... en praten we... en dan snappen we elkaar... en ik mag mezelf zijn! Zonder vraagtekens, zonder uitroeptekens.... gewoon mezelf zijn, en juist dan vindt hij mij heel mooi
En andersom is dat net zo!

Dus ja.................
Op reis in een relatie en in mezelf.
Van de week al maar gelijk voor een sessie bij Monique geweest (zwaar maar heerlijk opgeruimd!) en kom net terug van een meditatie avond, geleide meditatie, hier in Geldrop, bij een collega van Monique
Voel me ZEN :)

Kijkend naar opleidingen voor poweryoga, en denk dat ik me daar erg binnenkort ook voor ga inschrijven......
5 ritme dans in Rotterdam.......
Veel sportcentra die invaller zoeken, Rotterdam, Den Haag, Delft ......
Horeca personeel.........
Morgen mijn auto naar Slaats brengen voor controle en ook dan heb ik sinds al die tijd weer een eigen autootje onder mijn kont :)

Zijn ouders, broer, schoonzus en wat vrienden ontmoet.
Berry voorgesteld aan ons pap en mam, wat ooms en tantes op de verjaardag, avondje thee drinken bij mijn zus, Bas en Lize, mee-eten hier bij Roos en de kindjes en voor de rest gewoon heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel van en met elkaar genieten!

Dus ja............. Het lijkt erop dat ik rust in m'n donder heb gekregen....
Ik nodig je uit om te blijven volgen in dit nieuwe, mooie, spannende, maar ook heel rustige avontuur

Liefs Geldrop






  • 30 April 2014 - 22:55

    Mama En Papa:

    Hoi Nathalie. Ik wilde de pc afsluiten en zag nog even een mail van jou oplichten. Ik dacht die moet meteen lezen en dus ook reageren. Uiteraard hebben we je gevolgd in je belevenissen. Ook wij zijn erg blij voor jou over datgene je hier schrijft. Het is inderdaad fijn dat je iemand gevonden hebt waarbij jij jezelf kan zijn en dat hij dat ook bij jou kan zijn. Hoe mooi kan het worden? Uiteraard wensen wij jullie een erg gelukkige tijd toe om wellicht nog verder naar elkaar te groeien. Zoek lekker werk, geniet van de dingen om je heen en van Berry en van datgene hij meebrengt aan vrienden en familie. Doe lekker je dingen neem de tijd voor je vrienden en vriendinnen. Het wordt vast een mooie zomer, herfst en winter en zo verder.
    Heel veel liefs voor jullie, mama en papa.

  • 01 Mei 2014 - 00:37

    IenZ Hair DeZign.:

    Nathalie. Eindelijk de rust en het geluk gevonden. Hoe mooi kan het zijn. Ik wens je alle geluk van de wereld, blijf iedere dag genieten, en er aan werken. heel veel liefs en groetjes Iene.

  • 01 Mei 2014 - 10:02

    Pantaleon:

    Nathalie,
    Dat is goed nieuws om te lezen en dit wordt beslist een hele mooie etappe in je leven y???????,
    Nadie te quita lo bailado . Dat betekent min of meer . wat jy allemaal hebt meegemaakt pakt je niemand meer af.

    groetjes .

  • 01 Mei 2014 - 13:55

    Rosie:

    mooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii <3 ook mooi om het van zo dichtbij mee te mogen maken.... so happy 4 you!!! love ya! dikke zoenen&knufs van Rosie

  • 01 Mei 2014 - 21:42

    Jan En Wil:

    Wat heerlijk om jouw verhaal( ook al had je het me verteld) nog een keer op mijn gemakje te kunnen lezen. Vind het zoooooooooo fijijijijijijijijijijijijijn voor jou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En wat vond ik het gezellig en fijn vorige week donderdag, en wat glunderde je. Bedankt daarvoor.
    Succes met het zoeken naar een baan, wat het ook moge worden. En vooral lekker genieten van elkaar.

    Wij zijn al wat begonnen met de voorbereidingen voor a.s. woensdag. Hebben er veel zin in.

    Dikke knuffel en kus van ons

    Jan en Wil

  • 03 Mei 2014 - 12:35

    Natalie:

    Ik zit dit te lezen met een enorme smile, wat mooi! En wat leuk! Ik wens je suuces met het vinden van een baan, geluk en plezier samen met Berry en lekker samen genieten!!!

    Liefs, Natalie

  • 12 Mei 2014 - 11:38

    Sarieke:

    Liefs, meis..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 162127

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: