I'm back! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu I'm back! - Reisverslag uit Hopfgarten im Brixental, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

I'm back!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 December 2013 | Oostenrijk, Hopfgarten im Brixental

Servus, grussgot!
Wie geht's dir?
Jawohl, heb de laatste dagen weer meer duits geproken dan in de afgelopen 8 maanden alles bij elkaar :)
Vandaag een dagje vrij, maar ma, di en woe al gewerkt.
Een dagje van 8 uur, 5 uur en gister bijna 11. Kortom, het seizoen is langzaam, maar gezellig begonnen.

Het begon met de verjaardag van Roos, de 14e 's ochtends vroeg.
Ik had een nachtje in Roos dr bed mogen slapen, vroeg opgestaan, lekker geshowered en toen naar beneden. Ik hoefde van Roos niet zachtjes te doen, dus maar gewoon gelijk de lichten aangedaan en haar gefeliciteerd en mijn kadopakketjes gegeven :) Heerlijk zo'n vriendschap! En deze keer kort maar krachtig vele speciale momenten mogen en kunnen delen. Thanks Roos! Je bent een kanjer! <3
Daarna spullen in de auto gegooid (met hulp van Rosi die hielp mee mijn spullen naar buiten te dragen), met de conclusie dat ik wel 'iets' meer mee had dan toen ik in juni weg ging naar Santiago... haha....

Afscheid genomen en naar de Jumbo gereden voor verse broodjes en toen op naar Venlo, Muchenglabach und so weiter.
Veel regen, dus weinig stops.... Tjsa,.. wat moet ik in mijn eentje in de regen op een parkeerplaats doen?
Dussssssssssssssss al om 17.30 in Westendorf aangekomen en maar gelijk naar de bar gereden.

Werd meteen met microfoon aankondiging onthaald en welkom geheten door Peter, maar ook enkele stamgasten. Nieuwe collega meteen ontmoet en met een drankje aan de bar gaan zitten.
Realiseer me dat er niets veranderd is hier... behalve ik van binnen....
Zelfde geur, zelfde muziek, zelfde mensen, zelfde zatte mensen und so weiter.

Mijn appartement was al wel vrij, maar de uitbater had een feestje. Die avond kan ik bij Peter op het opklapbed slapen.
Maar dan moet ik eerst dat steile, glibberige en smalle bergweggetjes op. Een paar tegenliggers, een stuk ski piste, wat smalle bochtjes en dan nog parkeren. Pff... ben helemaal van NL naar hier gereden, appeltje eitje, maar hier word ik nog steeds niet heel blij van.... MAAR heb me als een echte vrouw gedragen en het laatste smalle K inparkeren aan Peter overgelaten... hihi.

Goede nacht gehad, met nog 2 andere 'gasten' en later een ontbijtje. Zondag kon ik om 11.30 mijn appartement in.
Helemaal top! Kan niet te voet naar het werk (woon nu in Hopfgarten) maar heb wel een heeeeeeeeeeeeeel rustige woning in een appartementen complex.
Woon- en slaapkamer, losse wc, keuken, berging met wasmachine voor algemeen gebruik, balkonnetje en voor hoogwinter zelfs een garage voor de auto, zodat ik niet elke dag hoef te krabben.

Alles de trappen op gedragen en op mijn gemak wat ingericht.
Kaartjes, kaarshouders, gebedsvlaggetjes, fotolijstjes etc en ineens ziet het er heel anders uit. Straks nog de douchekop vasttapen ergens aan, want nu moet ik 'm steeds vasthouden? Maar wel lekker warm water :)

Maandag weer de eerste keer gewerkt. Even wennen, maar komt goed.
Toch echt schakelen... haha... naar niveautje nul ouwehoeren, zatte (lees ladderzatte) mensen en dialect, maar ook leuke collega's, fijne baas, nieuwe drankjes, nieuwe muziek, frisse energie, veel mensen die ik nog ken van vorig jaar en hopelijk weer veel sparen :)

Gister weer voor het eerst alleen gesloten. Was ook weer even spannend. Weet ik nog wel alles? Welke schakelaar voor welke lichtknop, verwarming, muziek etc etc, maar ook allemaal gelukt.

Vandaag vrij en eindelijk de juiste sim kaart gevonden voor de dongel. 30 euries eerder al kwijt en tig telefoontjes naar de helpdesk, maar nu lijkt het dan toch gelukt :)
Maar meteen in de uitverkoop een nieuwe pully gekocht en straks lekker risotto maken.

Morgen weer om 13.00 beginnen en dan gaat het vanaf dit weekend waarschijnlijk LOS!!!!

Sommige mensen hebben om mijn adres gevraagd:
Pak je pen en noteer:

Nathalie Meert
Haslau 12
Top 5
6361 Hopfgarten
Oostenrijk

Heb een eigen brievenbus met sleutel, dus ga er van uit dat dit jaar de kaarten wel aankomen.

Wens jullie een fijne dag, veel plezier met de kerstboom zetten, de kerstdiners op school, de kaarsjes in huis, de boodschappen, het kokkerellen, met warme chocola op de bank hangen en veel liefs uit Hopfgarten, koud maar nog niet zo wit Winterwonderland.
Tjusssccch

• 19 December 2013 - 17:49

Rosie:

Heeeej girlie, fijn je weer te lezen. ... al vind ik jouw smartphone ook wel een errug fijne verandering :-D love ya xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 December 2013 - 16:50

Mama En Papa.:

Gute tag Nathalie. Zo dat staat er vast. Je internet werkt zien wij al was het niet allemaal even makkelijk lazen wij. Goed dat je al een paar uren in de bar kon maken, dan ben je niet voor niets naar Oostenrijk gereden. Je werd wel luidruchtig binnen gehaald lazen wij. Dan weten ze ook dat je er bent. Erg fijn dat je een goed appartement hebt gevonden. Het adres hebben meteen genoteerd. Jammer dat je op de heenreis zulk slecht weer had. Je hebt je appartement al aan je eigen smaak aangepast. Dan kom je ook echt thuis.
    We wensen je nog veel werkplezier, dan is dat vast mooi meegenomen.
    Liefs knuffels en kusjes mama en papa.

• 22 December 2013 - 20:35

Jan En Wil:

Guten Abend Liebes Fräulein, wie geht's dir ? Wieder deinen Weg gefunden in Westendorf ?

Heb net je laatste 2 berichten nog eens lekker op mijn gemakje doorgelezen, heerlijk !!! In gedachten zag ik jouw gezicht en je gebaren erbij en zo was het net of je hier in de kamer zat te vertellen.
    Wat weet je het weer allemaal mooi te vertellen en uit te drukken. Knap hoor.
    Wij vonden het ook erg fijn en gezellig op jouw verjaardag. Ondanks de geboorte van je nichtje de dag ervoor had je het allemaal super verzorgd.

De kerstboom staat, uitgezocht wat we willen eten, Kim en Cas mogen meehelpen op de dag zelf. Al een hoop boodschappen gedaan en elke dag genieten van de lampjes en de kaarsjes. Ik houd wel van de wintertijd, vind het dan zo behaaglijk en gezellig in huis.

Over je nichtje heb je beslist niet overdreven. Het is een schatje, een echt meisje. Als je tegen haar praat kijkt ze ook naar je met haar mooie blauwe oogjes. We hadden een blauw-wit gestreept broekje en truitje met nijntjes erop meegenomen. Daniëlle vond het erg leuk, ze had gezegd dat het best een beetje stoer mocht zijn. Het past goed bij het geboortekaartje( boevenpakje, ha,ha,ha ). Leuk kaartje met soms grappige tektsten.
    Maar de jongedame kreeg honger en dus zijn wij weer verder gegaan.

Naar het JBZ in Den Bosch.
    Een kennis van ons heeft 18 nov. een hersenbloeding gehad én een herseninfarct. Ze heeft eerst in Tilburg in het ziekenhuis gelegen en ligt nu in Den Bosch. Ondanks dat het heel erg is kwamen we afgelopen woensdag toch heel blij en warm van binnen naar huis. Ze kon haar rechter arm en been weer bewegen(eerst helemaal niet), ze reageerde ook geregeld op wat we zeiden en toen we weg gingen fluisterde ze moeizaam:"bedankt !". We hadden de tranen in de ogen want de eerste weken kon ze echt helemaal niks. Dus we blijven hopen dat het nog een heel stuk in orde komt.

Gisteren naar de verjaardag van Jeanne van de Akker geweest, zij wordt vandaag 60 jaar. Mama en Bushra opgehaald en Truus kwam later. We waren er om ca. 14.00 uur en zijn gebleven tot ca. 18.45 uur. Het feest was bij de Aardborsthoeve en het was druk, maar erg gezellig. We hebben flink gelachen want de dochters hadden samen met haar man , schoonzoons en kleinkinderen een film gemaakt waarin ze een dag uit het drukke, zeer drukke, gehaaste, poetsende, werkende leven van moeder nadeden. Een dochter had een pruik op en speelde Jeanne.

Afgelopen donderdag hebben we meegedaan met de Kerstwandeling bij Harks. Peggy en Chantal waren onze "gidsen". Onderweg nog enkele oefeningen gedaan en eenmaal aangekomen konden we kiezen uit erwtensoep, glühwein of chocomel. Ook wel eens leuk om de medesporters in een andere context te ontmoeten. Sabine zat aan de bar en die "trok" mij ineens aan mijn jasje.

Inge, Marco en Isa zitten sinds gisteren ook in Oostenrijk, in Obertauern. Het was erg druk geweest met de nodige files en ze hadden er 14 uur over gedaan. Misschien dat Isa ook een keertje naar de skiles gaat. En natuurlijk wordt er ook geskyped want dan zien we ons prutske/ poppenmoedertje weer.

Morgenmiddag gaan we met Bram en de kinderen bowlen bij de Brug. Toen Bram zich daar aanmeldde had hij een prijs gewonnen: 2 uur bowlen. Daarna komen ze hier eten, nu nog even stamppot hoor. Een van de lievelingskostjes van Jan.

Wij wensen jou een fijne tijd in Oostenrijk, op zijn tijd lekker genieten van de rust in je appartement, fijne mensen om je heen, genieten van de berglucht en de mooie natuur, succes met de verkoop van je mutsen, de gasten onder de "duim" houden, veel drankjes verkopen met de nodige fooien, en lichtjes op je pad t.a.v. de toekomst.

Veel lieve groetjes, warme knuffel en dikke Kerstkus van ons. Fijne Kerstdagen.

JaWi

• 24 December 2013 - 07:26

Sarieke:

Moest ineens aan je denken, lief mensje.
    Knuffel.
    Hope you are fine.
    Kus.
    Sarieke.

• 31 December 2013 - 12:33

Jan En Wil:

Hoi Nathalie,

Op de laatste dag van 2013 willen wij jou het allerbeste wensen voor 2014 en een goede "Rutsch" het nieuwe jaar in.
    Hier intussen bezig met wafeltjes en oliebollen bakken. En vanavond zullen we ook op jou proosten en aan je denken.
    Jij zult al wel veel Hugo's , Onkelschral's hebben ingeschonken, buiten de nodige andere drankjes.

Veel liefs en een oliebollen Oud-/Nieuwjaarskus.

JaWi