Voorlopog laatste dagje Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Voorlopog laatste dagje Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Voorlopog laatste dagje Nepal

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 November 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste

Zo...morgen is dan al weer de laatste dag (voorlopig) hier in Nepal.
Goed gevoel, maar ook wel raar.... en spannend als ik eerlijk ben (en dat ben ik... hihi)

Op naar INDIA!!!!

Maar zal eerst nog een verslagje uitbrengen van de laatste dagen hier in Nepal.

Met de bus naar Kathmandu gekomen vanuit Pokhara.
Een goed en goedkoop guesthouse gevonden. (Het helpt als je eenmaal een beetje de weg weet en overal 'vrienden' hebt.)

Eerste dag eigenlijk niet zo veel meer gedaan.
Dag erna op nar de Indiaase Ambassade hier in Nepal om een visum aan te vragen.
Na 4,5 uur wachten kwam mijn nummertje op de display. Een soort van fee betaald, een formulier ingevuld en ik kon weer terug naar Thamel.

Morgen ochtend mag ik terug, nummertje trekken, wachten, nieuw formulier invullen, betalen en dan hopen op een 6 mnd visum.....
Momenteel doen ze wat moeilijker over een 6 mnd en geven meestal maar een 3 mnd visum.... Too bad... Want erna moet je het land uit, opnieuw visum aanvragen, een week wachten voor je terug mag.
Na dat mag je rond 17:00 trugkomen om je paspoort op te halen met de nieuwe stempel :)

Je kunt niet IN India zelf verlengen.
Dus... ikke morgen of geluk hebben, of m'n vrouwelijke charmes gebruiken (blond, blauwe ogen en vrij lang...) of ik probeer iemand om te kopen.
Of ik hier betaal, of betaal voor de bus terug naar Nepal vanuit India en weer een week in Thamel moet zijn...
Let's see

In de tussentijd wat gezellige mensen tegengekomen waarmee ik nog wat sightseeing heb gedaan.

Afgelopen vrijdag heerlijk 'op stap' geweest in de Funky Budha en gedanst tot in de late uurtjes. 02.00 werd het! M'n laatste bedmoment ooit hier :)
Begonnen met trance en later tijdens de after party (na 23.00) meer hip hop. ZALIG!
Let's move tha sneakers......

Daarna 2 dagen bij Shanta geweest!!!!
Zo gaaf haar weer te zien.
Zij was 1 van de docenten toen ik in Global werkte.(Koen, Renee, jullie krijgen de groetjes!) (En Koen... Tul (of hoe je zijn naam ook schrijft) woont vlakbij Shanta)
Ze is nu getrouwd en verhuisd naar Kathmandu.
Zoooooo fijn haar weer te zien!
Samen lekker bijgekletst, heb haar man ontmoet, m'n nagels laten doen.. hihi... bij haar aunti die een soort van kapsalon annex schoonheidsspecialtiste zaakje heeft voor vrouwen, meegeweest naar een repetitie van Rahul (haar man) die speelt in een band in de kerk (ja... er zijn hier ook Christians) en oefent voor het kerst concert.
Daarnaast samen gekookt (heerlijke roti, kip curry's, chapati, groente currys, zoete rijst etc etc etc) en gegeten.

Vandaag weer ' thuis' gekomen in mijn guesthouse in Thamel. das dan ook wel weer fijn :)

Kortom... Ik vermaak me wel.
De ene dag is thuis wel wat vaker in gedachten dan de andere, maar voel me nog steeds goed en kan het missen van m'n ouders, lieve zusje, vrienden en vriendinnen, kennissen etc allemaal nog goed handelen. :)

Nu dan op naar India!!!!
Vandaag een busticket geregeld (bij Ample tours zusje)
Ben benieuwd wat voor bus het is.... hihi.. Er gaan nl geen echte touristen bussen naar de grens, maar wel een soort van overheidsbus (of local bus)
Heb voor de eerste gekozen, maar dan nog.. haha

Slaap dan 1 nacht aan de Nepalese kant van de grens.
Wandel in de ochtend naar India en neem daar de bus naar Varanassi
Naar de grens is het ong. 8 uur en van de grens naar Varanassi ook een uurtje of 8... Let's see

Reservering van een guesthouse wil nog niet zo vlotten, maar ga anders gewoon op de bonnefooi.
Komt goed!

Heb er onwijs veeeeeeeeeeeel zin in en ben wel excited!

Weet niet hoe de internet mogelijkheden zijn in India, ik denk wel gewoon goed, maar tot die tijd

Veeeeeeeeeel liefs
Naath

  • 25 November 2009 - 14:16

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie. Zo we zijn weer helemaal bij. Hoop voor jou dat je morgen een visum voor een half jaar krijgt.Nog tweemaal slapen in vertrouwde omgeving.Wij hadden begrepen dat je al een guesthouse in India had en dat ze jou dan daar bij het busstation op zouden halen.Veel geluk morgen en knuffel Papa en Mama

  • 25 November 2009 - 15:04

    Wil Hoppermans:

    Veel geluk Nathalie !!!

  • 25 November 2009 - 15:24

    Peettantetje:

    Geweldig toch, India bezoeken?
    Ik hoop dat het net zo'n indruk maakt als Nepal. Het zal totaal anders zijn.
    Nou, ik ga nog maar even mijn rondje Run lopen, van 5 km in 45 minuten.
    Heel veel succes , jij daarginds aan de andere kant van de wereld.

  • 25 November 2009 - 17:11

    Karla De Zeeuw:

    hoi,daar in verweggiestan hihi,hoop dat morgen goed gaat.Lekker 6 maanden naar India over twee daagjes maar zal wel lukken toch.
    Hier alles goed hoor Matthew leert en werkt en heeft 30okt zijn eind certificaat gehaalt dus school af,misschien leuk om te weten.
    Verder op naar de kerst zal aan je denken,kerst in de zon is toch anders,haha
    Nu groetjes karla de zeeuw


  • 25 November 2009 - 17:20

    Zussie:

    Namaste, nu kan deze groet nog de volgende keer moet het anders hihi.

    Wat leuk dat je santa nog gevonden en gezien hebt, super blij voor je.
    Zoals is al liet weten duim ik me suf morgen voor je dat je maar een visum krijgt voor 6 maanden.
    Hier in de regen vind ik het net zo spannend dat je naar india gaat, een land wat ik zelf ook graag eens zou aanschouwen....

    Hoop dat er daar ook internet is wat je kunt gebruiken want een half jaar radio stilte vind ik echt te lang :)

    voor nu een hele dikke kus en goede reis naar het volgende deel van je mooie tocht

  • 25 November 2009 - 21:42

    Lydia:

    Veel succes in India, op naar je volgende avontuur!!!
    Liefs Lydia

  • 25 November 2009 - 21:53

    Edwin:

    Lets rock that bus on the way to India.

    Hopelijk krijg je voor 6 mnd je visum en kan je volop genieten.

    Ik zal je goede vibes doen toekomen.
    Good luck.


  • 26 November 2009 - 08:09

    Sabine:

    Hej liefie, thanks voor de lieve kaart!!
    Enne....heeeeeeeeeeeeel veel plezier in India!
    XXXX

  • 26 November 2009 - 09:18

    Rosie:

    .....don't forget the magic lipgloss ;-)) tonight.....I'm with you girl hihihihi....hope 4 a 6 months visum...fingers crossed!!!! love love love

  • 26 November 2009 - 10:47

    Yvonne:

    Je enthousiasme is bijna voelbaar! Klinkt echt super joh, om de mensen te ontmoeten van jaren geleden en mee op sleeptouw genomen worden in hun leven. Erg leuk. Enne...volgens mij heeft je familie er een kok bij als je terug komt!

    Geniet van India en ik duim voor je 6 maanden visum. Volgens mij moet dat met jouw charmes zeker lukken!

    GENIET!!

    liefs Yvonne

  • 27 November 2009 - 14:54

    Tante Henny:

    Hoi Nathalie,heel veel succes in India en de reis erna toe.Hoop voor jou op een 6 maanden visum. Heel erg bedankt voor de mooie kaart. Veel groeten van Ome Ruud en Tante Henny

  • 29 November 2009 - 14:09

    Hetty Bloks[D.LLOYD]:

    Hallo Nathalie,je kent me misschien niet meer,maar ik heb sportles van je gehad.
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Gave foto,s zeg,het lijkt me een geweldige ervaring zo'n reis.
    Groetjes,Hetty.

  • 29 November 2009 - 20:04

    Hans En Nanny:

    Bedankt voor de leuke kaart. zo te zien heb je het heel goed naar je zin! Veel plezier in india...
    En alvast gefeliciteerd met je verjaardag.
    gr hans en nanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 162140

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: