JEUH!!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu JEUH!!!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

JEUH!!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 April 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zo, daar is ik weer.. :)

Ben momenteel in een extase.. haha
Heb me zojuist ingeschreven voor een Yoga Teacher Course in India voor 10 oktober!!!! Joeheoeoe

Het was eigenlijk de bedoeling om dit al veel eerder te doen, maar was er niet klaar voor. Nu wel!

Heb de laatste dagen niet heel veel sightseeing gedaan, maar slowly slowly wel nagedacht over wat ik wil. Waar ik wanneer (klimaat) naar toe zou willen. Ofdat je een visum nodig hebt voor het land, ofdat je deze vooraf aan moet vragen, of dat je die krijgt bij aankomst op de airport, ofdat je ook over land de grens over kunt etc etc.

Nou, dit is dus een stap in die planning.
Het is een 1 maand course. Intern, intens, volle bak. Met theorie en praktijk examens. Heb van verschillende mensen aanbevelingen gehad en via internet een vrouw gevonden in Eindhoven die de cursus gedaan had en haar gemaild om naar haar ervaringen te vragen (wij westerse mensen hebben toch een andere kijk op dingen...) en net dus de formulieren in orde gemaakt. Whoeoeoe!!!

Daarnaast besloten om morgen KL te verlaten en naar de Cameron Highlands te gaan, iets meer in het midden van het land.
Thee plantages again. Iets koeler weer (heel prettig.. zwetend de dag doorkomen is goed, maar koelte is beter...hihi.. echt waar.. trust me) en een paar leuke dag trekkings op de rol.

Heb me in KL goed vermaakt. Relaxed guesthouse, midden in China Town. Een mac Donalds elke 150 m zowat?!
Beetje studentenhuis achtige woonkamer, keukentje voor algemeen gebruik, etc
De kamers waren erg erg erg basis, maar de prijs ook, dus das mooi.

Heb niet heel veel sightseeing gedaan, maar gewoon wat halve dagen.
Naar een Hindu Tempel geweest in grotten, naar het lake garden park (waar mensen aan het hardlopen waren.. zo raar om te zien na India enzo), naar de nationale moskee, naar het museum en ben vandaag de twin towers opgegaan! De hoogste twintowers in the world.

Vanmorgen om 7.00 vertrokken vanuit het guesthouse. Om 7.30 in de rij gaan staan, beetje Efetling gevoel.. Maar wat een verschil met Nepal, India en Sri Lanka zeg.. Hier worden dingen echt goed georganiseerd! Alles gecomputiriseerd, op tijd, schoon, gepland etc etc etc
Om 9.00 ging de ticket counter open en ik heb een nummertje gekregen.
Omdat het zondag was was het erg druk. Vakantie gangers, travellers, Maleisische mensen die vrij zijn, mensen die hier zijn voor business etc etc Maar ik kon deze avond om 18:30 naar boven. :)

Heb ook nog rondgelopen in de shopping malls (ja, niet gewoon eentje... nee...gewoon een stuk of 5 met verschillende etages.. Pff)
Beetje pijnlijk... Adidas, Nike, Puma, Billabong, Roxy, Quiksilver, Levis, Bodyshop met de nieuwste zomermode.. etc etc etc maar gewoon dikke europese prijzen... 60 euries voor een shirtje of bikini... Too bad.. want dat past natuurlijk niet in een travellers budget.. haha
Ook de Starbucks heb ik netjes gepasst.. B
Heb wel in Petalang street voor 6,5 euries een nep DKNY geurtje gekocht... haha... Ruik ik weer lekker, want mijn eigen geurtjes van thuis waren al een tijdje op.

Verder nog niet echt een idee wat ik verder wil en kan doen hier in Maleisie.. heb wel een guidebook van south east asia, maar die info per land is vrij basic en de meeste mensen hier zijn heeeeel erg lam en hebben eigenlijk niks gedaan. Ook de mensen van het guesthouse zijn niet echt hulpvaardig, Vroeg waar ik morgen de bus moet nemen naar Cameron Highlands en zelfs dat wisten ze niet..haha... dus ja.. let's see.. Misschien dat ik andere mensen tegenkom die wél enige waarde hebben op dit vlak... Komt wel in orde.

En oh ja.. voor ik het vergeet. Ben vrijdag avond wezen stappen Wow. Dat was lang geleden!
Was van plan om op tijd naar bed te gaan, voor de towers, maar zat te kletsen met wat mensen. Was het 'ineens' al dik over 00.00.
Ikke dacht, nou dan ga ik maar slapen. Vroegen een paar mensen of ik mee wilde stappen... ehhh.. why not.
Vlug gedoucht en kleren gewisselt. Taxi aangehouden en met z'n vijven erin gekropen. Heerlijjk gedanst!
Zo fijn! Was gooeeeedddd! (Al mis ik m'n vriedinnen wel erg op zulke momenten..)
Lag ik netjes rond 5.00 in m'n nestje en heb de towers een dagje verplaatst. Heerlijk such a life!

Zit in ieder geval lekker in m'n vel, heb heerlijk zelf gekookt (aardappels... haha), boodschapjes gedaan in de mega supermarkten, maar ook gewoon in de lokale marktjes op straat, ben een keer naar de Mac geweest (mmm), ben blij met de inschrijving en de daaromheen brengen planning en rust die dat geeft. Kortom: ikke happy

Hoop dat jullie ook happy zijn, dat jullie genieten van de zonnestralen, dat de koninginnedag goed wordt met veel bitterballen en dansjes, dat de sportschool workouts lekker zijn, dat jullie weten dat ik jullie niet vergeet.

XXX Love
Nathalie

PS: nog steeds geen Jehova getuigen tegengekomen hier... Wilde ik even delen.

• 25 April 2010 - 19:23

Sabine:

Heejjjjjj!!! Klinkt alweeeeeeeeeeeeeeeer zo goed zeg!
    En dat je je aangemeld hebt......top!
    Grappig dat je aardappels hebt gekookt.....en dat je OP STAP bent geweest...........stoer!
    Ik mis jou ook heel erg op van die momenten als etentje, terrasje, concert.....auw......
    Komt goed he lieve schat, ik weet dat je ons niet vergeet en wij vergeten jou ook zeker niet.
    Big hug vanuit hier. En het was vandaag eindelijk mooi weer en ik heb je vandaag ook nog ff gemist....bij de BBQ.....KUS!

• 25 April 2010 - 19:45

Edwin:

Hier in het heerlijke weertje genoten. Gelukkig lees ik dat jij je ook nog niet aan het vervelen bent. Heerlijk even dat westerse voedsel bij de Mac en zelfs de piepers!!

Back to India voor de Yoga klinkt goed.Ben erg benieuwd hoe het je zal bevallen om weer in de school te staan. Geven ze je dadelijk nog een baan ook.....

Geniet van het dansen, springen, zingen, kletsen, eten en de gezelligheid en alle andere leuke, mooie en imposante dingen.

Verder zijn we hier helemaal is ons element en genieten we van elk moment dat er is.
    Koninginnedag 2010 lekker met de kids aan de dans en muziek waar mogelijk.

Lieve Naath, enjoy en een dikke knuffel van ons allemaal.

• 25 April 2010 - 19:48

Rosie:

jeuh!!!! good 4 you girl! was zo blij ff 'gewoon' bij te kletsen....hopelijk was die 4 uurtjes slaap voldoende ;-) hihi kusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

• 25 April 2010 - 20:07

Mark:

Naath...Heerlijk die Yoga lessen, Dees heeft het hier ook uitgevonden hoor zwangerschapsyoga haha..! Al die plaatsen die je af gaat, I just wondered... will I ever see these places more than just on your pics? Blij dat het je goed gaat. Klinkt iig enthousiast. Dees heeft wat last van haar bekken, maar ze wil ook teveel zelf blijven doen. Niettemin het kind wil ook al van pappa weten. Ik ga expres een half uur later slapen zodat ik met haar kan spelen terwijl mama diep slaapt. Klop klop op de buik, schop schop terug. Zo erg dat ik soms al niet kan stoppen omdat ik bang ben dat ze zich eenzaam voelt haha...! Daarom doe ik het ook als Dees slaapt want anders moet ik na 5 minuten al ophouden. Nu...van t huiselijke weer terug naar het wereldse...geniet nog lang met volle teugen. Wij vergeten jou niet...maar veel tijd om over je na te denken hebben we ook niet haha...! Veel liefs en een zoen. Dees, Mark, Lely & Mi... Bye!

• 26 April 2010 - 18:25

Zussie:

Namaste,

Je krijgt uiteraard de groetjes terug van bas ;)
    Lekker om je weer gehoord te hebben, de volgende keer hopelijk ook met beeld....
    Geniet lekker van de thee plantages en daarna van taman negara, vond ik super.

dikke kus van je zus

• 04 Mei 2010 - 10:20

Yvonne:

Hey, lekker he om flink uit je bol te gaan om goeie muziek! Kun je weer even op teren voordat je in "carantaine" yoga gaat doen... Toevallig heeft mijn vriendin Karien Houben uit Eindhoven ook zo'n 10 daagse gedaan. Je kunt haar reisverhalen terug lezen op "waar ben je .nu" Zij vond het een heel bijzondere ervaring.
    Enne... Irmo heeft een absolute knaller van een spinningles gegeven. De laatste helaas, maar een absolute topper. Als ie dan gaat kan hij het beter met een knaller doen.

Liefs X