Langere up-date - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Langere up-date - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Langere up-date

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Maart 2013 | Oostenrijk, Westendorf

Vorige week lekker 2 dagen vrij gehad :)
Heb de eerste dag echt zowat de gehele dag geslapen... de 2e dag mijn appartement weer goed opgeruimd, risotto gemaakt met paddestoeletjes en nog meer geslapen. Voel me nu weer mens :)

Ten eerste sorry dat jullie zo weinig horen, dat ik belangrijke data vergeten ben (verjaardagen, feestjes, data voor de dokter etc) Ik denk zeker wel aan jullie, maar ik ben moe zeg maar... beetje afgevlakt, mijn adhd energie is een heel eind op, daarbij komt dat ik vaak geen goed internet heb met mijn dongel en dat de winkels hier tussen de middag dicht gaan... ben ik 's avonds/'s nachts laat thuis, dan slaap ik, wil ik misschien een kaartje kopen, maar dan zijn de winkels dicht va 12.00 en pas weer open als ik al weer in de bar sta. Mag geen excuus zijn, maar ja..... Dan is Nederland toch wat ' beter' ontwikkelt.

Het werken in de Schirmbar bevalt wel echt goed! Zalig fijne baas, kan echt mezelf zijn, fijne collega's over het algemeen en leuke gasten. Iedere week weer nieuwe mensen, sommige mensen komen 2x (1x in dec bijv. en dan zijn ze laatst weer een keer geweest. Leuk!) Zaterdagavond komt de lokale jeugd eigenlijk altijd bij ons (kindersoos... maar heel gemoedelijk, doosje of 10 flugel erdoor, vele cola-witbiertjes en steeds weer proberen ze een baco'tje te bestellen.. haha.. komen met hun hoofd net boven de bar uit.. haha.. maar ja, je moet hier toch echt 18 zijn voor sterke drank. Dus geen baco, dan ook geen jagermeister of schanps...haha.. ze blijven het week na week proberen.. ook wel weer respect.) Een vrouw heeft me zelfs bastogne koeken opgestuurd! haha (Helaas... papa en mama, Jan en Willy, Roos... jullie kaartjes zijn ergens verdwaald ben ik bang... niets gehad, ook op het postkantoor nog gevraagd...)

Deze week is het weer niet zo mooi, maar 2 (3 nu ik dus up-date op internet) weken terug was het een week lang bijna elke dag 12-15 graden en toen hebben we iedere dag het schirm ingeklapt gehad.

Oftewel, dak eraf, muziek aangepast, zonnetje erbij, bergen om je heen met sneeuw, mensen in de hangstoeltjes buiten, tafels en banken in de sneeuw in plaats van op het terras, leek wel of ik in een strand-tent werkte. Goddelijk!!!!! Ook fijn, omdat je zo gevoelsmatig in nieuwe impuls krijgt. De hele werkomgeving ziet er dan ineens zo anders uit. Echt lekker! Gelukkig is er de laatste week nog wel wat sneeuw bijgevallen, het werd zo groen op de pistes... pff... haha. Daarbij had een collega te veel stress met werk en studie, dat ze gestopt is en we kregen een frisse nieuwe collega erbij. Toffe meid! Ook een paraglidster ;)

Langzaamaan merk ik wel dat ik gevoelsmatig minder van de gasten terug krijg qua energie. De eerste weken (maanden) was echt lol lol lol en die ene minder fijne, arrogante, zatte gast, daar kon ik wel om lachen, wij allemaal wel, maar als je eigen energie wat minder wordt is het niet meer zo grappig.. haha.. weer alle glazen wisselen omdat een zat iemand weer zijn glas bier per ongeluk leeg gooit over de bar en dus ook over de schone glazen, of alles snel aan de kant zetten als mensen massaal op de bar gaan dansen, seksistische opmerkingen... zeker nu we eigenlijk alleen nog maar Nederlandse gasten hebben.. de eerste maanden waren er veel Oostenrijkers en Duitsers, dan verstond ik het gewoon niet.. lol.. nu veel Rotterdammers o.a. merk dat het werken nog steeds leuk is, maar ' anstrengend' zoals we hier zeggen.. Maaaaar....Peter is nog steeds verrast over het feit hoe veel energie ik heb, krijg ook nog steeds veel complimenten van de gasten, mensen met horeca ervaring die me een compliment geven, das wel tof! Heb me ook zeker vast gelegd voor volgend seizoen :)

Whaaaaaaaaaaaa.. what happened.. ik weet nu al waar ik dec-jan-feb-mrt van dit en volgend jaar ben.. haha.... what's gebeurd?!

Super baas, fijne bar om te werken, veel lol, veeeeeeel uren (6 dgn per week.. dus ong 60 uur per week) en dus ook veel sparen, en das fijn voor een reizigster like me. Sparen sparen sparen en weer door :)
Nu dus aan het kijken voor een busje.. (als iemand iets weet????!!!) zodat ik altijd zelf vervoer en een bedje heb :) kijk er naar uit. Meer vastigheid, maar ook meer vrijheid.

Lekker om straks weer vrij te zijn. Nu ben ik op mijn vrije dag (meestal max 1 dag per week) meestal te moe en te lui om iets te ondernemen... al heb ik wel een dag op de latten gestaan.. haha.. samen met Peter.

Nee, echt, dat vind ik wel jammer. Ben ik vrij, wil ik eigenlijk alleen maar slapen. Daarbij ken ik niet zo veel mensen hier die op een dinsdag vrij zijn, dus steeds maar weer alleen iets doen. In India zijn altijd alle vrienden vrij.. haha.
Als ik reis ben ik nooit alleen, dan mis ik mijn vriendiinnen en familie wel, maar niet echt... Hier heb ik buiten het werk om eigenlijk niet zo veel en steeds alleen gaan wandelen, of naar de sauna, of uit eten....
En die ene mooi week.. jeeeuuuhh!! paragliden!! Maar toen ik met mijn glider en alles bepakt klaar stond was het toch echt echt echt echt zuidwind/fohn.. dus niet vlliegbaar.... what to to? Merk dat de altijd vrolijke, opgewekte, in voor alles, adhd Nathalie wat moe is... vuurtje in me is nog een maar meer een waakvlam dan een groot krachtig kampvuur... logisch.. wanneer men seizoens-arbeid maakt, maar ben het niet meer zo gewoon van mezelf..

Straks weer tijd! Zo veel tijd, dat het me ook weer beangstigd.. haha.. what to do with all the time? Voel me nu al lui als ik een dag vrij heb.... dan voel ik me nog verantwoordelijk naar de bar toe... zeker nu er zo veel Nederlanders zijn...maar zal vast wel weer snel wennen.. en anders zoek ik gewoon een zomerbaan op Ibiza of Mallorca ofzo.. haha....

Nee, eerst effe naar Nederland. Quality time, belastingzaken regelen etc en dan denk ik naar Thailand Wat Suan Mokkh.... 10 dgn stilte meditatie bij de monniken en de nonnen... balans terugvinden.. en erna zon zon zon zon zon verse ananas, papaya's, sticky rice met mango eten als ontbijt en verse fruit shakes drinken.... misschien terug naar Chiang Mai, of toch een keer de eilanden bezoeken en duiken? Oman? ALS we het juiste busje kunnen vinden na een maandje terug en mijn new home decoreren en inrichten.

Daarna denk ik naar de UK. Dave bezoeken en mijn club pilot examen doen, zodat ik ook echt officieel internationaal mag vliegen. Hij (en vele anderen) is nu weer in Bir, in Noord-India en dit is het eerste seizoen sinds lange tijd dat we elkaar zo weinig zien.. RAAR.. lijkt me wel leuk om te zien waar hij woont en vliegt in de UK. Daarna weer NL en dan een klein rondje Oostenrijk en Zwitserland denk ik. Bulgarije stond op het programma, maar is eraf. Hoor van veel (ook bereisde) mensen dat ik daar alleen, in een busje, als vrouw niet veilig ben.... dus ja...reizen moet leuk zijn, heb geen zin in stress...
Urs (Zwitserse vriend) komt in aug en sept ook weer naar Europa en gaat ook met een busje wat touren, misschien dat we wat samen kunnen rijden en vliegen.. lijkt me leuk! En papa en mama gaan denk ik ook wel weer naar Zwitserland.. ben nog nooit op de camping geweest waar zij al jaren komen...... let's see where the wind will bring me.
Heb ook een Belgische man ontmoet in de bar. Echt gezellig! Horeca man zelf, is al weer een tijd terug, maar misschien dat ik ook Belgie op mijn lijstje zet... is niet zo ver weg he.. haha. En tussen al die landen door lekker een keertje tapas eten met vriendinnen, dagjes E3 of Smelen, (Sabine, Roos) , kopjes thee drinken en kletsen, dans-stap avondje erin knallen, of een dagje Concert @ Sea?????? hihi.... Plannetjes genoeg!
Ja dat was het zo wel... ga kijken ofdat ik het kan uploaden vandaag. Zo ja, dan volgen er ook foto´s

De laatste 2 weken.... dan zondag de 7e, de bar poetsen, maandag de 8e (op oma's 90e!!!! verjaardag) hebben we personeelsdag :) en gaan we snow-biken?! Dan op het gemak mijn appartement opruimen, spullen pakken, drankje, hier en mensen daar gedag zeggen en dan naar het Mierlo'se voor de 1e dagen en dan zien we weer verder..

Nu (lees nu) valt er weer heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel sneeuw bij...brrrrrr...... en de verwarming doet het ook al niet meer... k*t... haha... maar de voorspellingen zijn weer zon zon zon voor do, vrij, zat.. let's see... haha...

Ga nog effe kijken voor de fotokes...
Tjusssch

  • 26 Maart 2013 - 19:23

    Zussie:

    ha zussie,

    Nog een kleine 2 weken bikkelen en dan ga je de sneeuw weer achter je laten.
    Hier nu geen sneeuw meer maar een hele koude snijdende wind die de gevoelstemperatuur goed doet dalen, misschien krijgen we hier wel een witte pasen, moet niet gekker worden ;)
    De collega van bas was de naam vergeten van de bar dus hij kon hem niet vinden........helaas geen groetjes voor jou vanuit nederland, maar we denken toch wel aan je hihi.
    Afgelopen week was ik lekker vrij en heb lekker genoten van het niets moeten en alles mag, heerlijk zo'n weekje even bijtanken en lekker in huis rommelen.
    Maak me nu op voor de 2e nacht deze week en dan van de week gezellig bij vivian langs, eens kijken hoe het met de kleine fenne is, en gezelli bijkletsen.
    Dat bijkletsen doen wij binnenkort ook weer live, kijk daar wel weer naar uit, voor nu een dikke kus en tot heel snel.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Maart 2013 - 23:32

    Mama En Papa:

    Hoi Nathalie. Op de foto's te zien gaat het dak er bijna af. Fijn dat je ook een paar dagen had om een beetje bij te slapen en te eten. Gelukkig heb je het daar verder goed naar de zin. Goed te lezen dat je half april weer naar Nederland komt. Je verdere plannen heb je ook op een rijtje. Houdt het nog even vol daar en daarna zien we je weer. Het feest van Henk en Maria was erg gezellig een leuke lokatie en goed van eten en drinken. Af gelopen zaterdag het feest van Willy eerst begonnen met handboog schieten. Ik heb toch nog mee geschoten het ging aardig. Je raad het niet maar de jarige had de meeste punten. Tussen door nog een demonstratie van de mensen van de vereniging, ik heb ze wel eens beter zien schieten. Een gezellige middag en daarna nog naar de Christinastraat om wat na te praten en genoten van een warm koud bufet. Papa was daar ook nog naar toe gekomen.
    Een fijne Pasen of Osten toegewenst mama em papa.

  • 27 Maart 2013 - 11:27

    Peettantetje:

    Ha die Nathalie,
    fijn om te lezen dat het het in Oostenrijk naar je zin hebt (en bijna gehad). Tja, barwerk is heel druk, vooral met al die mensen die op vakantie vaak heel anders en gekker doen dan thuis. Dus dat uitrusten is toch wel nodig. Ik ken dat gevoel van toen ik nog werkte. Had vaak ook nergens anders tijd voor
    Mij bevalt het werkloos zijn wel heel goed: eergisteren besloten we ineens na een paar uur door de Loonse en Drunense duinen geklost te hebben, om de volgende dag (dinsdag) naar Zuid-Limburg te gaan om daar te wandelen. we hadden nl nog een dagje uit-bon van je ouders, en kwamen erachter dat die nog maar tot eind deze week geldig zou zijn. In Slenaken kregen we voor die bon bij een hotel koffie met Limburgse vlaai en 's middags na de wandeling een drankje en een bittergarnituur. Op het einde van de middag weer terug naar huis. de hele dag in de zon gelopen, warm aangekleed vanwege de koude oostenwind... wintersport hè?
    Heerlijk om zomaar spontaan iets te ondernemen. met mijn nieuwe bergschoenen aan.
    Ik hoop dat veel van jouw drieste plannen voor het komende jaar door kunnen gaan. Dat je vrienden kunt bezoeken, maar ook ergens kunt gaan vliegen of andere landen ontdekken.
    Hou nog effe vol, meisje.
    En wie weet....tot ziens.
    Liefs,
    peetantetje.

  • 29 Maart 2013 - 19:26

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    De paaseieren, paashaasjes etc. liggen klaar en 1e Paasdag komen de Kim, Cas en Isa rapen. Cas vroeg gisteren al of wij dit jaar weer eieren verstopten. Daniëlla, Kim, Cas en Isa komen 1e Paasdag bij ons. Isa logeert vanaf morgen tot 2e Paasdag bij ons want Inge en Marco moeten even flink studeren. Inge heeft volgende week vrijdag theorie examen van de cursus Medisch Pedicure en Marco moet ook zeer binnenkort een examen doen maar ik weet niet precies de datum.

    Jan is zingen en dat mag hij de komende dagen nogal eens doen. Vind hij overigens helemaal niet erg.
    Afgelopen zondag moest hij met iemand solo zingen en dat klonk heel mooi. Vanavond nog een keer en ik hoop dat het net zo goed gaat.

    Voor jou de laatste loodjes, hopenlijk zijn ze niet te zwaar, even volhouden. En dan op naar Mierlo en je verdere plannen. Ben benieuwd wat het wordt.

    Fijne Paasdagen daar in Westendorf, dikke kus en veel liefs van ons.

    Willy

  • 13 April 2013 - 17:31

    Jan En Wil:

    Welkom in Nederland.

    Liefs

    Jan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 162086

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: