Plannen voor de komende tijd - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Plannen voor de komende tijd - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Plannen voor de komende tijd

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 December 2009 | India, Vāranāsi

Namaste

Het was effe een paar dagen stil.
Niet omdat ik zoals in de vorige blog stond met volle teugen het genieten was, maar omdat het reizen effe z'n tol kostte.

Lange reisdagen in Nepalese en Indiaase bussen, ander klimaat, ander eten en hier een super luchtvervuiling waar je u tegen zegt.
Eerste indruk was top, en dat is ie nog steeds van India, maar ik ben erachter dat ik erg gesteld ben op fresh air.

Laatste dagen 's ochtends rondgelopen langs de ghats, met de boot op de Ganges geweest en gister een yoga les gevolgd en 's avonds maar de Punja geweest die elke avond gehouden wordt. Het is een ritueel voor offering en blessing.
Je hebt een grote (net een show voor Indiaase en Westere toeristen) maar ook veel (in mijn opinie echte) kleine Punjas.
De rest van de dagen veel geslapen en geprobeerd goed voor mezelf te zorgen.
Verse sapje drinken, vicks voporub gescoord en veel (lees heel veel) slapen.
Voel me vandaag weer stukken beter :)

Al met al is het nog steeds goed hier in Varanasi :)

Plan is om morgen naar het trein station te gaan om daar een ticket te boeken. Vraag daar hoe de omstandigheden in Patna op het moment zijn, want wil vandaaruit naar een grote kamelen en olifanten markt in Sonepur Mela, maar hoor dat het soms niet zo veilig is. Als dat zo is ga ik meteen vanuit hier door naar Bodhyaga. Dit is de plaats waar Budha de verlichting vond. In deze maanden een bedevaartsoord voor Budhisten vanuit de hele wereld en de Dalai Lama is daar vaak in dec-jan. Misschien dat ik 'm daar nog zie...... :) Hij geeft dan ook lezingen enzo, maar vanwege veiligheidsredenen weet niemand ooit 100% zeker waar de Dalai Lama zal zijn.....

Nadat het treinticket gescoord is wil ik samen met Lizz die ook in Shanti slaapt (en als zij zich beter voelt, want iedereen is hier wat moe en aangedaan lijkt wel) naar Sarnath met de bus. Ong 40 min vanaf hier.
Dit is de plaats waar Budha zijn eerste lessen gaf na dat ie Enlightend was.
Veel tempels en monniken en een rustig park (en hopelijke meer fresh air).
Lijkt me een leuke dagje voor mijn verjaardag!

Verder de niet zo veel te vertellen, omdat ik dus veel tijd in mijn bedje heb doorgebracht, maar zoals ik al zei, voel me vandaag weer een stuk beter en heb geen middagbreak nodig. Lang leve de Vicks :)

Wens jullie allemaal een fijne Sinterklaas avond en Surprise. Have fun!

Greetz


  • 02 December 2009 - 11:03

    Vivian:

    Wat een mooie indrukwekkende foto`s heb je geplaatst!

    Leuk om je verhalen te lezen!

    Groetjes Vivian

  • 02 December 2009 - 11:10

    Zussie:

    hoi hoi,

    goed om te horen dat het nu weer toppie met je gaat, had ik toch de pepermuntolie daar moeten laten ;)

    mooie foto's ook.

    van het weekend komt er een lange mail, want ben vandaag aan het werk ipv afgelopen maandag.

    x

  • 02 December 2009 - 11:21

    Edwin:

    Hé Naath.

    Coole pics. Geef je ogen goed de kost nu je een beetje bent bijgeslapen.

    Doe de Dalai Lama de groeten van me.

    Sending jou the good vibes to give. ;)

    Enne alvast GEFELICITEERD!!!!!!

  • 02 December 2009 - 17:30

    Peettantetje:

    Hoi meisje.
    Ik volg je op de voet, hoor. Lees al je verhalen. Je doet nogal veel, hè?
    Daarom is het heel goed om eens lekker bij te slapen, zo veel mogelijk. Kun je er weer even tegen.
    En dan morgen je verjaardag.
    Vorig jaar schreef ik jou dat het nog een vraagteken zou zijn waar je op die heuglijke dag zou vertoeven. Het is dus India geworden. Tof, tof, tof. Kan de Dalai Lama jou effetjes feliciteren.!!!!!
    Heel veel plezier, maak er iets speciaals van, zodat je déze verjaardagsdag nooit meer vergeet.

  • 02 December 2009 - 18:19

    Tante Diny:

    Dag lieve Nathalie - allereerst van harte proficiat met je verjaardag!En voor je toekomst alle goeds en geluk! En dan heel hartelijk bedankt voor je Annpurna-kaart - heel lief dat je aan me hebt gedacht! en verder geniet ik van de reisverslagen en foto-s!
    Ik blijf je volgen en wens je alle goeds! Wees voorzichtig en blijf genieten! Veel liefs van tante Diny.

  • 02 December 2009 - 18:51

    Zussie:

    Als je dit leest ben ik te laat om je wakker te zingen dus doen we het nu maar:

    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven,
    lang zal ze leven in de gloria,
    in de gloria,in de gloria,
    hieperdepiep hoera!!! hieperdepier hoera!!!
    En daar moet op gedronken worden hihaho, daar moet op gedronken worden hihaho, hoera!!!

    Ik zou zeggen neem een lekker bakkie thee, dan doe ik dat hier ook en proost ik op je.

    hele dikke,natte,kleffe maar superlieve verjaardagszoen van mij :)

  • 02 December 2009 - 20:51

    Anita & Frans:

    Hoi Nathalie, mooie foto's, leuk je zo te volgen enne een fijne verjaardag

  • 02 December 2009 - 22:03

    Papa En Mama:

    Hoi lieve Nathalie. Gefeliciteerd met je verjaardag. geniet vandaag van je geplande uitstapje. Blijf op je hoede maar dat is je wel toe vertrouwd. Hopen dat ons geknutsel met halmark bij je is gearriveerd . Zo niet wij hebben ons best gedaan. Je hebt alweer in korte tijd veel gezien en mooie foto"s gemaakt.Blijf vooral goed voor jezelf zorgen, en de groeten aan de Dali Lama. de groetjes en 29 knuffels Papa en Mama.

  • 02 December 2009 - 22:03

    Schooffies:

    Hey Nathalie,

    Ik zou willen dat ik ook daar was! Ontzettend indrukwekkende verhalen, ontzettend mooie foto's! En helemaal als je het vergelijkt met het 'gezellige' natte en winderige herfstweer in ons koude kikkerlandje waar we gewoon iederen dag fijn naar ons werk mogen gaan.
    Jij volgt in ieder geval nog steeds je grote droom!

    Dus vanuit een nat Nederland dan maar een hele fijne verjaardag toegewenst (al hadden we het liefst persoonlijk de felicitaties gebracht. Je kunt toch je feestje ook daar vieren?)

    groetjes van Jochem, Wendy en Marith :)

  • 02 December 2009 - 22:51

    Rosie:

    BIG KISSES & HUGS FROM US DEAR DEAR GIRLFRIEND...zo fijn je ff op foto te zien :-)) alive & (almost hihi)kicking! Die vervuilde lucht lijkt me ook echt vreselijk, maar dat went wel denk ik. Dolle boel hier met klaas in tha country....pfffff..... love ya girl!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 December 2009 - 23:09

    Wil En Jan:

    Nathalie Van Harte,Happy Birthday, Congratulations, Proficiat etc. etc. met je verjaardag daar in dat verre India. Een hele dikke knuffel en kus van ons via de computer. Wel even vreemd hoor.
    Ben nu erg druk met dichten voor Sint maar laat spoedig weer meer van me horen.
    Veel liefs en tot gauw
    Willy en Jan

  • 03 December 2009 - 08:35

    Mieke Saalmink:

    Jarige !!!

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Ik ben benieuwd hoe je het gaat vieren daar in India, maar we lezen het vast in het volgende verslag. Maak er een top dag van, groetjes Mieke.

  • 03 December 2009 - 10:03

    Tante Sylvia:

    Proficiat met je verjaardag!!:D En heel veel jaren erbij!
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt daar in India!
    Maak er een mooie tijd van! Tot snel! ;)

    Groeten uit Veldhoven
    van Sylvia Meert

  • 03 December 2009 - 13:02

    Pascal:

    Eeeej Nathjuh! Van Harte Gefeliciteerd daar in het verre Ne... neej, India inmiddels. De knuffels hou je tegoed!

    Geniet van je dag schone lucht en rust!

    Groetjes,
    Pascal


  • 03 December 2009 - 14:51

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie. Is je verjaardag een beetje naar wens verlopen. Heb je als cadeau wat frisse lucht gekregen.Danielle en wij vieren vanavond ook een beetje jouw verjaardag,appeltaart met slagroom bij de koffie en thee. En om 20.30 sport ik het er weer af. nou tot horens. Liefs Papa en Mama.

  • 03 December 2009 - 16:07

    Tante Henny:

    Hoi Nathalie. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nu je goed bent uitgerust kan je er weer helemaal tegen aan. Geniet van alle mooie dingen die op je pad komen. groetjes van Ome Ruud en tante Henny

  • 03 December 2009 - 18:54

    Laila Swinnen:

    hee nathalie

    wat een reis zeg echt schitterend volgens mij geniet je met volle teugen.

    nog heel veel plezier
    xxxxxxxxx

  • 03 December 2009 - 19:25

    Natalie:

    Hai Nathalie,

    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een verhalen, en wat een mooie foto's! Geniet van alle mooie dingen om je heen,

    Liefs, Natalie

  • 04 December 2009 - 10:17

    Martin En Annet:

    Als nog gefiliciteerd met je verjaardag.
    Ik heb pas een labtop dus nog even zoeken hoe het allemaal moet.Wij hebben al wat gelezen en foto,s gezien.Erg mooi wat heb je al veel gezien. Groetjes Annet en Martin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 162406

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: