Go with the flow - Reisverslag uit Maheshwar, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Go with the flow - Reisverslag uit Maheshwar, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Go with the flow

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Januari 2010 | India, Maheshwar

Namaskar

Ten eerste fijn dat de kaarten aankomen :) Makes me happy! Fijn ook dat jullie het leuk vinden ze te ontvangen..hahah

Hiero goed.
Eindelijk een internetcafeetje.. ahum... gevonden hier.
1 computer in de hele stad en een wachtende voor me... haha
Ga morgen naar Mandu en daar is helemaal geen internet, dus nu de update van de laatste dagen en dan even stilte.

In Udaipur nog genoten van de rust na de yoga, het schilderen, het kletsen met mensen en erna het afscheid.
Toch wel jammer om daar weg te gaan, want had het super naar m'n zin, maar ja... wil ook wel meer zien in India... Altijd de tweede zijden van de medaille he.
Nu wel happy, want Udaipur is vrij toeristisch en hier ben ik weer in het echte India.
Haast geen andere blanken, alle signs in Hindi, geen westers eten, overal gebeurd wel iets, overal koeien, etc etc

Tijdens mijn painting class vertelde ik mijn leraar dat ik naar Mandu wilde gaan. De trein naar Indore en dan de bus. Toen zei hij dat Omkarashwar ook erg mooi is.
Ik dat opgezocht in de lonely planet en het plan iets gewijzigd.

Kom ik daar aan blijkt er een groot festival te zijn voor 3 dagen en today was the biggest day!
Dat was dus boffen!
Ze vierden de verjaardag van de heilige rivier.
24 uur non stop bidden (wat een herrie.. pff), een soort van pelgrimage ronde om het eiland, puja maken op de rivier, 's avonds alles in licht zetten en muziek, etc etc

Al met al een super mooie ervaring, maar na 2 dagen 24 uur non stop bidden, herrie en overal, maar dan echt overal mannen en jongens die een te hoog testosteron gehalte hebben en haast nooit blanke vrouwen zien (mijn hemel zeg... 30 jaar en het gedrag van een 14 jarige puber) was dit genoeg.

Nu in Maheswar. Een andere stad aan de heilige rivier.
Hier is het zo veel stiller en schoner :)
Een boottocht gemaakt, zonsopgang gezien op de ghats, een wandeling gemaakt van een uurtje of wat door de bush bush naar een tempel, veel koeien op de foto gezet en een man in 50 ontmoet met wie ik wat informatie heb uitgewisseld.
Hij is al 13x in India geweest... haha.
Voor mij is het ook veel makkelijker en rustiger op straat als ik met een man ben. Zalig!
Niemand die je lastigvalt... haha... geen foto's die gemaakt hoeven worden.

Vandaag naar de ghats voor de zonsondergang en morgen naar Mandu.
Daar is (wat ik heb gehoord) helemaal geen internet, dus no worries als je even niks hoort
Ik vind het wel leuk jullie te lezen.. hint hint..

Ga nu proberen wat foto's up te loaden zodat jullie weer een beetje een idee hebben van wat ik allemaal zie.

Take care, take some rest als het mogelijk is naast alle stress en heeeeel veel liefs en zonnestralen van mij

XXX

En lief zusje.... heel veel plezier en succes met de laatste loodjes.
Ben zoooooooooooooooooo blij voor jou en Bas!
Den Bosch krijgt er een inwoonster bij.. Joepie de Poepie.. Op naar de Bossche bollen.. hihi

  • 26 Januari 2010 - 07:59

    Rosie:

    ha liefie, nou als dat geen nummertjes inkleuren was heb je dus echt talent! wauw, nieuwe roeping? haha fijn je ook eventjes te zien!!!komt snel een update.......love ya xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    p.s. haar op ruggen vind ik al erg....maar dit....euuuuiiwwwwwwwwww LOL

  • 26 Januari 2010 - 10:23

    Tante Henny:

    Hoi Nathalie, heb erg genoten van je verslagen en de foto's. Hier gebeurt niet zoveel, het is nu wachten op de geboorte van ons 2e kleinkind. Wij hebben wel een vakantie geboekt naar Andalisie voor de periode begin juni. groetjes van Ome Ruud en tante Henny

  • 26 Januari 2010 - 10:45

    Marjan V Erbeek:

    Hallo Nathalie
    Ik lees regelmatig jou reisverslagen en kijk naar de foto's
    wat geweldig allemaal wat je daar doet en ziet.
    Geniet van alles .
    Groetjes van Marjan Verbeek

  • 26 Januari 2010 - 19:13

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie.
    Het is goed te zien wat jij ziet en met wie je contact hebt. De harige leraar. Dat is wel heel appart. Wij wisten niet dat jij zo mooi kon schilderen. Weer een nieuw talent ontdekt. De foto's die je maakt zijn erg mooi. Jij doet dat natuurlijk zelf maar de camera weet het goed te vangen en weertegeven. Je viel in Omkaraswhar dus met je feestneus in de boter. Jammer van de herrie. Je kan ook niet alles hebben, toch? De lessen op het dak is zeker wel lekker zo buiten. Ik zag de laraar met een vest over zijn jurk en jij in t-shirt. Is de temperatuur nog steeds zo lekker waarschijnlijk wel. Hier was het vannacht -8 en de komende nacht zakt de temperatuur nog wat dieper naar -10.
    Het gaat je goed let op jezelf en geniet van de mensen en de omgeving.
    Knuffels van mama en papa

  • 26 Januari 2010 - 22:12

    Ben Hoogmoet:

    Hai Naath,

    Het is super om te zien dat het je zo goed gaat daar. Blijft mooi om je te volgen, al was ik het al weer ff vergeten. En steeds als ik bij het squashen zit denk ik .. shit .. Naath .. weer niet gekeken. Maar nu wel. Mooie bril trouwens die je op sommige foto's op hebt.

    Nog superveel plezier en dikke kussen uit een te koud kikkerlandje.

    Groetjes Ben XX

  • 27 Januari 2010 - 17:55

    Vivian:

    Leuk om weer een verslag van je te lezen! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en....... gave foto`s!!!

  • 29 Januari 2010 - 10:56

    Natasja:

    He Nathalie,

    HEEL VEEL RESPECT!! Leuk om je verhalen te lezen.

    Groetjes uit het regenachtige Helmond

    Dikke knuffel
    Natasja

  • 29 Januari 2010 - 15:36

    Edwin:

    Hé Naath.

    Afgelopen week je kaartje gekregen met de mooiste afbeelding.
    Ik had hem opgehangen in de keuken bij de rest. Na schooltijd kwam Evi in de keuken en signaleerde meteen de kaart en begon enthousiast te vragen hoe het met je was en waar je uithing. Leuk om te merken dat ze echt met je meeleeft en dat ze graag wil weten wat je allemaal aan het doen bent.

    Nu je 1e Yoga certificaat binnen is, is het leuk om je opgedane kennis in te zetten. Je ziet je gewoon stralen op de foto’s wat laat blijken dat je enorm geniet zoals je dit ook beschrijft.
    Leuk om te zien.

    Ik zou willen dat ik ook ff ergens anders was dan hier in het koude NL.

    Enjoy a bit for me…..

    Live it out and enjoy to the fullest.

    Liefs, Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 162335

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: