Lekker in mn velleke in een nieuw land!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Lekker in mn velleke in een nieuw land!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Lekker in mn velleke in een nieuw land!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 Mei 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Zo, waar te beginnen....

Het is nog niet zo heel lang geleden dat ik van Maleisie hier heen vloog, maar er is weer zo veel gebeurd, heb al zo veel gezien, zo veel ondernomen, zo veel nieuwe indrukken gehad, zo veel nieuwe dingen gegeten. WAUW! Lijkt al weer zo veel langer... Maar zal bij het begin beginnen voor jullie.

In Maleisie de laatste dagen werd ik ineens ziek... lichte nierbeksontsteking. Ikke ben niet zo van de medicatie, maar toch maar een antibiotica kuur gehaald.. zeer dat het deed.. en ik hoopte zo ontzettend dat de kuur aan zou slaan, anders (zo verstandig ben ik dan weer wel geworden de laatste maanden) had ik de vlucht moeten laten lopen... maar... ikke geluk hebben (en goed slapen en rusten en heeeeeeeeeeeeel veel water drinken) en dus op tijd genoeg hestseld voor de vlucht naar Phnom Phen, de hoofdstad.
(Daardoor alleen de kaarten van Maleisie niet kunnen posten, want 1 mei voelde ik me beter, maar toen was het Labour Day (Arbeidersdag) en is eigenlijk alles gesloten (ja, in het buitenland wel....) Die kaarten zitten dus nog in de backpack... haha)

Nachtje op KL airpott doorgebracht (zie foto´s op picasa)en daarna een goede vlucht gehad, met lekker eten. Lang leven Malysia Airways! Deze keer zelfs nog goedkoper dan Airasia (Ryan Air onder de Azie airlines). Betersssss!

In Phnom Phen ondergedompeld in nieuwe indrukken, nieuwe taal, nieuw eten, nieuwe cultuur, nieuw ´alles´ Zo tof!!

Heb daar eerst een dagje gewoon rondgewandeld, zijstraat van een zijstraat van een zijstraat ingelopen en genoten! Mensen zijn vriendelijk, goedlachs en eerlijk. Geen hasseling, geen overmate hoge prijzen, maar gewoon goed.

Dag erna een fiets! gehuurd en mezelf in het verkeer gestort.. lachen! haha

Naar het S21 museum gefietst en naar de Killing Fields.
Geschiedenis vanuit het Pol Pot en Rode Khmer regime. In een woord, heftig!

Een oorlog die pas zo kort geleden heeft plaats gevonden, een oorlog die 25% van de bevolking het leven kostte en een oorlog die nog steeds slachtoffers geeft door de landmijnen die nog in en grond zitten.. Pff...
Ikzelf ben nog nooit naar de kampen in Duitsland of Polen geweest van WWII, maar denk dat het vergelijkbaar is.
Heftig dus, maar wel goed om te zien als je in een land bent als dit.

Alles gedocumteerd, foto´s met namen, ALLES werd vastgelegd, alsof ze echt dachten het juiste te doen (anders zou je het geheim houden....)
(Heb ook hiervan 2 fotootjes geplaatst, dus effe uitkijken voor mensen met kindjes... svp)

Op de terugweg bij een groot sportstadium uitgekomen.
Mensen zijn sportief hier!
Voetbal, volleybal, mensen waren aan het joggen en tatatata... van 17.00 tot 19:00 was er aerobics. Ikke dus ook een lesje meegedaan. Lachen joh!
Ga de volgende keer proberen te regelen dat ik mag lesgeven!
Ga waarschijnlijk van Phnom Phen met de bus naar Ho Chin Min City (Saigon) in Vietnam eind deze maand, dus dan ga ik het proberen.. Heb CDtjes niet voor niks meegenomen.. En lijkt me echt super tof!

De tweede dag Phnom Phen weer de fiets gepakt en met veel vragen en fout rijden en zoeken de Classical Art Academie gevonden. Muziek, Drama en Dans. Mooi om te zien hoe er lesgegeven wordt én de dans is ook mooi!

Daarna met de bus naar Kratie gegaan.
Daar heb ik een motorbike gehuurd (semi automatisch.. hoefde alleen 4 versnellingen met de voet te doen, dus dat ging wel)en rondgereden langds de rivier, langs de dorpjes en wat tempels.
Was van plan met een booptje de rivier op te gaan voor Dolfphin Watching, maar gewoon rondrijden maaktte me al zo happy dat ik het geen meerwaarde vond, dus die heb ik geskipt.

´s Avonds mensen uit Tilburg en Eindhoven ontmoet en een drankje gedaan.

Vandaag de bus genomen naar Ban Lung en na een uurtje of 6 in een grappig busje gezeten te hebben met mensen die me heeeeeeeeeeeel interessant vonden.. hihi... een fiets gehuurd en naar een Krater Meer geweest.
Gezwommen en erna teruggelopen, ik had natuurlijk weer een lekke band.. net als in Hampi.. mhehehee... Maar ach ja.. goeie workout.
Met die workouts hier én de temperatuur (graadje 35~plus overdag en ´s nachts ook nog een dikke 25) blijf ik best goed in shape. Daarnaast veel gezond eten (Soepjes, rijst, noodles, groentjes, sandwiches)

Morgen ga ik weer een motorbike huren en naar wat watervallen rijden. Ben benieuwd! Ze hebben ook wel tours, of je kan achterop bij iemand op de motor, maar ik ga liever alleen en hier gaat dat best goed, dus why not! Heerlijk die luxe van vrijheid. Zoals jij zei in een mail, Edwin, ja ik ben een rijk mens!

Zo goed om in een nieuw land te zijn. Heb echt elke dag zin om er op uit te gaan, want er is zo veel te zien en te doen! Voelt fijn om weer die drive te hebben.

Nog effe puzzelen wat het nieuwe stadje/dorpje gaat worden, want Ban Lung waar ik nu ben ligt vrij afgelegen, maar das huiswerk voor vanavond.

Straks nog wat beeld bij het verhaal plakken voor jullie en dan ga ik de Lonely PLanet effe doorzoeken.. hihi

En oh ja.. Nog leuker nieuws!
Jonno, die ik ineens in India tegenkwam, die komt de 23e van deze maand naar Vietnam.
Dan zorg ik dat ik ook daar ben en dan gaan we gezellig een paar weken samen backpacken! Echt stoer dat hij gewoon zo lang vrijneemt, een ticket boekt en deze kant uit komt! Respect!
Zo zie je maar.. haha... het reisigers virus is besmettelijk...

Hey lieve mensen, veel liefs en zonnestralen van mij voor jullie!

  • 07 Mei 2010 - 15:25

    Bianca Wijgerse:

    Hoi Nathalie

    Wat gaaf dat je nu in Cambodja zit, onze gedachtes zijn nu alweer 7 weken in dat land. De vriendin van Wendy zit er nl voor haar school stage in Siem Reap. Nog 3 weken wachten en dan kunnen we alle verhalen horen van haar.
    Blijf je zo lekker voelen, en genieten
    Dikke kus uit Eindhoven
    Bianca Wijgerse

  • 08 Mei 2010 - 18:36

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie.
    Wie veel reist heeft veel verhalen. Dat is mooi maar jij hebt er ook nog mooie foto's.
    En dan nog motorrijden met mooi weer. Dat wil iedereen wel. Je kreeg bij het tanken zeker geen zegeltjes. ha ha Mooi dat het zo ook kan. Het is weer een mooi verslag en ben benieuwd als jij aerobic geeft wat ze er van vinden. Je ziet daar duidelijk dat geld niet gelukkig maakt, maar dat het wel handig is als je wat hebt.
    Gelukkig weer hersteld en ga je gezond verder.
    Knuffels mama en papa.

  • 10 Mei 2010 - 22:36

    :

    Heey Nathalie!

    Ik ben je verhalen een beetje blijven volgen, maar je maakt zo ontzettend veel mee, ongelooflijk!
    Haha, ja ik heb het zeker ook naar mijn zin! Het is leuk om ook verhalen van andere te kunnen lezen.
    Echt super veel plezier daar nog en ik blijf je verhalen volgen!
    Groetjes, Steffie

  • 11 Mei 2010 - 14:32

    Yvonne:

    Hi Nathalie,

    Goeie keuze van je om "gewoon" gehoor te geven aan je gevoel! Wat ben je een kanjer.
    Lekker genieten!Go with the flow.

    Liefs Yvonne

  • 21 Mei 2010 - 20:21

    Peettantetje:

    Hoi meis,
    je past wel goed op je zelf, hè?
    Wat maak jij toch veel mee!
    Wie maakt al die foto's waar je zelf op staat?
    Ik heb een nieuwe camera, ja, digitaal, en ik knip wat af. Maar mezelf? Dat lukt nog niet zo goed.
    Heel leuk dat je company krijgt.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 162321

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: