Het is fijn hier - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Het is fijn hier - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Het is fijn hier

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 Juli 2010 | Thailand, Chiang Mai

Ja.. ik kan uit de grond van mijn hart zeggen dat het fijn is hier :)

Ik zit lekker in mijn vel.
OP 1 plek zijn, een dagritme hebben, weer nieuwe dingen leren.. Doet me goed!

De Thaise Massage geeft me veel... body and mind.. dus weer 'volop' aan de zelfreflectie.. Niet altijd makkelijk, maar wel goed!

Van de week met een stel mensen van de cursus hapje wezen eten en erna gedanst in de reggea bar!
Een onnodige visa run gedaan en vandaag zelfs even vakantie gehad aan het zwembad!

De andere dagen zien eruit als een schooldag.. haha
9.00 op school zijn, maar meestal ben ik er eerder voor een groen theetje met lemon, honey and ginger..
Lunch om 12.00 en dan verder tot 16.00
Daarna lezen, nog wat oefenen, praten met andere mensen over zoooo veel dingen, slapen, wasje doen etc.
Zaterdag ook de hele dag geoefend, de school was open, want het veel om in 2 weken te behappen en vrijdag al examen...

Heb besloten om straks nog een keer de beginnerscursus te doen.
Na een tijd inzinken (en oefenen op Roos.. Jaaaaaaaaaaaaaaa... ze is er bijna!!!) lijkt me dat goed. Ook een andere docent, met een andere lesgeefstijl en point of vieuw. Lijkt me goed!
We hebben nu een westerse docent, met een Thaise als 2e docent.
De volgende cursus ga ik bij een wat ouder Thais vrouwtje doen waarschijnlijk. Meer Thaise achtergrond en accenten.

Nu eerst nog vb voor vrijdag! Haha.
Heb vandaag mijn eerste volle massage gegeven. 2,5 uur hebben we de tijd, en het ging goed.
Nog wel wat aandachtspunten natuurlijk, maar mijn 'routine' is zo goed als duidelijk.

Iedere masseur is anders, we hebben allemaal een andere lichaamsbouw, de mensen in front of us zijn allemaal anders.. We hebben heel veel technieken om hetzelfde doel te behalen dus je moet keuzes maken in welke spier wanneer en hoe te stretchen en hetzelfde geldt voor de energielijnen.
Je moet een massage maken die past bij jou stijl en jouw lichaam, anders help je alleen maar je eigen lijf de vernieling in. Heb nu wel een gevoel welke technieken ik wel-niet fijn vind :)

Vandaag ging het dus goed!
Morgen nog wat dingen oefenen en dan op naar vrijdag.

Dan effe chill, terug naar Bangkok en dan komt maandag rond 18.00 lokale tijd Roos in Bangkok aan!!!!!!!
Fijn om haar straks weer live een knuffel te kunnen geven!! En ze boft: gratis massage elke dag als ze wilt! haha

Daarbij nog meer goed nieuws: ik ben 'eindelijk' ingeloot voor de yoga teacher course in India!!!
Voor okt en nov was ik wachtlijst, maar nu heb ik voor januari een plek!!! Zo blij mee!
Op papa's verjaardag start ie (hoe symbolisch.. en was ook de dag dat ik vertrok voor de eerste keer naar Nepal...zo'n 8 jaar geleden..)en dan is het 1 maand hardcore, fullpower yoga, pranayama's, meditaties etc etc etc

Heb er ook nu al zin in!
Langzaamaan vallen de puzzle stukjes op zijn plaats. Ben in balans. Het voelt momenteel alsof het reizen me begint te brengen daar waar ik gehoopt had te komen.

Heb voor jullie ook weer wat fotokes.
Hoop dat de connectie uploaden toe laat...

Fijn vakantie allemaal!!!
Kusssssss

• 21 Juli 2010 - 17:38

Sabine:

Goed om te lezen liefie!
    En indrukwekkend die foto's!!!!
    Heeeeerlijk dat Roos naar je toekomt. Hopelijk vind je de muziek op de usb oke!

Liefs en tot gauw mails.

• 21 Juli 2010 - 18:42

Lydia:

Goh wat stoer die massagetechnieken.( Was ik maar 'proefkonijn' haha)Gaat je duidelijk goed af zo te zien. Veel succes met het examen vrijdag, komt vast goed!

Groetjes Lydia

• 22 Juli 2010 - 06:43

Natalie:

Wow, die foto's! Lees trouw alle posts, wat een reis, zowel lichamelijk als spiritueel!

Groetjes, Natalie

• 22 Juli 2010 - 08:10

Yvonne:

Wat super om jouw zo bezig te zien op de foto's. Alsof je het al jaren doet. Fijn om te lezen dat je lekker in balans bent, niets is fijner als dat. (Ik bruis ook weer van de energie..) GENIET!! en veel succes vrijdag. enne... Ik ben absoluut jalours op Roos, haha

Liefs Yvonne X

• 22 Juli 2010 - 09:30

JanWil:

Super om te lezen dat het zo goed gaat. Willen je alvast héééééééél veel succes wensen a.s. vrijdag.
    Uitgebreidere mail volgt snel.
    Groetjes

• 22 Juli 2010 - 11:29

Jip:

hey Nathalie, in januari een cursus....en ik maar denken dat je nog dit jaar terug zou komen! Gaaf hoor, wat een focus heb jij, respect! Mooie foto's ook, blijf je eigen weg gaan! Zing, huil, bid, lach, dans, werk en bewonder....en verwonder ook af en toe. Ik wens je ook een fijne tijd met je vriendin die eraan komt! Heb het goed, liefs Jip

• 23 Juli 2010 - 15:28

Mama En Papa:

Hoi Nathalie.
    Gefeliciteerd met je diploma. Fijn te lezen dat je lekker in je vel zit. Wij vermaken ons hier ook goed. Het weer heeft een klein dipje maar een dag geen zon is ook wel lekker.Staat je vel niet de hele dag strak. Ontvang je de sms en die wij sturen? Rosell is al bijna onderweg. Wij wensen jullie een fijne tijd samen. Geniet er van.Groetjes Mama en Papa.

• 23 Juli 2010 - 17:19

Vivian:

Hoi nathalie,

Danielle vertelde me al dat je vandaag examen had en aan de reactie van je ouders te zien is het gelukt, proficiat!!!

Geniet maar lekker van alles wat op je pad komt, en een fijne tijd met Rosell toegewenst!

Groetjes Vivian

• 25 Juli 2010 - 19:36

Jan En Wil:

Hallo Nathalie,
    Allereerst natuurlijk: Proficiat !!!! Je hebt het hem weer geflikt.Hadden we wel verwacht van jou met jouw inzet.En wat een actiefoto's. Ik wil in de toekomst nog wel eens een massage van jou.
    Kun je nu dubbel en dik genieten van de tijd met Rosell. Heb je verdiend.

Daarnaast bedankt voor je kaart uit Cambodja en afgelopen vrijdag kwam Daniëlle de kaart uit Maleisië, die je meegegeven had naar Nederland, afgeven. Ze heeft even staan kletsen maar had geen tijd want ze moest nog meer kaarten bezorgen.
    Ik heb ze allemaal in een mandje liggen en kan ze van tijd tot tijd nog eens bekijken.

Wij hebben een fijne vakantie gehad alhoewel het soms wel wat warm, te warm was. Anders hadden we nog wat meer van de plaatsjes/dorpjes bekeken maar nu hebben we heerlijk relaxed gedaan. De steden/plaatsen zoals o.a. Lübeck, Wismar, Doberan,Rostock, Stralsund etc. waren overigens prachtig. Veel gebouwen en kerken in baksteengotiek. De kerken in deze bouwstijl waren ontzettend hoog en groot. De fietstocht was zeer afwisselend. Dan weer door de duinen, vlak langs het strand, door mondaine badplaatsen, door bosgebied, door eindeloze graanvelden(graanschuur van Europa), door dorpjes en heidegebied. We hebben inde Ostsee gezwommen, pootje gebaad ter verfrissing,veel terrasjes gepikt, toch nog wel het een en ander bezichtigd en vanuit Stralsund met de boot naar het eiland Hiddensee en daar gefietst.
    De fietspaden waren van zeer goed tot hopeloos(mooie geasfalteerde paden, harde,hobbelige bospaden, lecht liggende betonplaten en grote kasseien. Je kon hier echt de stempel van het vroegere Oost Duitsland zien en merken. Goede hotels met een heerlijk ontbijtbuffet(deden we ons tegoed aan). Rond 11.00 uur tijd voor koffie en de ehern met gebak. 's Middags scoorden we(om in jouw taalgebruik te blijven) ergens een broodje of kop soep en 's avonds heerlijk ergens op een leuk en gezellig terrasje eten. Wat hebben/hadden we het toch weer goed.
    Bij terugkomst vonden we een bon achter onze ruitenwissers. De heren hadden niet goed gekeken want onze auto mocht maar maximaal 2 uur op die plaats staan en had er dus 9 dagen gestaan. Geen paniek we hoefden maar € 25,00 te betalen, waarbij Jan opmerkte:"Dat is goedkoper dan al die dagen in de parkeergarage!!!"
    Op de terugweg kregen we op de A 67 te maken met een hevig noodweer. Van Lierop naar Mierlo staan veel bomen langs de weg en we waren dan ook blij dat we heelhuids onze oprit opreden.
    Vlug even alles in de garage gezet en toen naar Daniëlla want die was die dag jarig en had gevraagd of we bij hun nasi kwamen eten. Mama en Inge& Marco waren er ook dus was de hele familie compleet. Een fijne thuiskomst.

Gisteren mama opgehaald en ze heeft fijne dagen gehad in Weezep. Ze kon het heel goed vinden met alle andere gasten en ze werden door het personeel en alle vrijwilligers ontzettend goed verzorgd. Elke dag zijn ze met rolstoelbusjes op stap geweest, in het hotel werd 's avonds wat georganiseerd, ze zaten met meerdere mensen aan tafel en konden heerlijk in de tuin op het terras zitten. Het hotel lag prachtig in de bossen. Ze had genoten en vond dat ze ontzettend verwend was die dagen. Het heeft ons wel wat werk gekost maar dat was het beslist waard. Ze is ook altijd erg dankbaar voor alles wat we doen.

Inge begint toch wel wat probleempjes van de zwangerschap te ondervinden. Ze heeft geregeld last van haar rug en ook aan de linkerkant bij haar ribben zit het niet allemaal even lekker. Vooral als ze in de auto zit. Ze zou eind van de week met Marco naar Zuid Frankrijk gaan, naar een oom van Marco. Die is daar pastoor en wilde zijn 75e verjaardag graag met de familie vieren. Nu rijd Marco met een neef mee heen en komt een paar dagen later met de trein terug.
    Dat is toch een te lange zit voor Inge en nu komt ze die paar dagen bij ons in huis en gaat van hieruit werken. De laatste weekjes werken!!!!!!
    Morgenavond gaan we bij Inge en Marco eten en natuurlijk weer even naar het kamertje kijken.
    Ik weet niet of jij Lonneke van Gogh en Marieke Tromp kent ? Lonneke heeft vorige week vrijdag een zoon gekregen en Marieke Tromp zaterdags een dochter. Heel leuk, want dat zijn allebei vriendinnen van Inge. Je snapt de verhalen wel.

Daniëlla zit op dit moment in Stockholm voor een meeting van Herbalife. Ze is afgelopen woesdag vertrokken en komt morgen weer thuis. Woensdag en donderdag zijn de kinderen bij ons geweest. Ze zijn zo lief geweest en de knuffeltjes en kusjes van Cas in die dagen zijn ontelbaar. Is soms wel eens anders. Vanaf vrijdagmorgen zijn de ouders van Bram daar. Bram heeft met zijn vader gisteren en vandaag op één kamer boven laminaat gelegd en die moeder zorgt dan voor de rest.
    Bram heeft per 1 september een andere baan en gaat in het onderwijs werken. Hij gaat wiskundeles HAVO/VWO geven aan het Commanderijcollege in Gemert. Daarnaast een Mastercursus Pedagogie in Eindhoven. Hij wilde wat anders.

Met mijn voet is het nog niks. In huis lopen gaat wel maar iets verder, bijv. naar de winkel, levert pijn op. A.s. woensdag moet ik naar de podotherapeute. Ik denk dat alle pijn en dikte komt van een hamerteen die zich intussen heeft gevormd. Ben benieuwd wat ze eraan gaat/kan doen. Anders wil de huisarts me naar het ziekenhuis doorverwijzen.

Vind het heel knap van mezelf: Ben gisteren begonnen met de zolder uit te mesten. Het lijkt nu of er op zolder een bom is ingeslagen, maar ik denk , als ik vast begin, moet het vanzelf afgemaakt worden. Sta er versteld van wat we weer allemaal hebben verzameld. Dinsdagmiddag rijdt Jan dan naar de kringloop en de milieustraat. Geeft een goed gevoel als het klaar is.
    En volgende week beginnen we aan de woonkamer. Die moet getext worden en dat hebben we al minstens 4 jaar uitgesteld. Telkens hadden we weer een ander smoesje of gingen we liever een paar dagen op vakantie. Jan heeft de verf al 2 maanden geleden gekocht en nu gaat het er dan echt van komen.

Nog een sms-je van je pa en ma gehad dat ze 5 uur door de bergen hebben gewandeld. Ik benijd ze want wij zien dit jaar geen kans om naar Oostenrijk te gaan. Een jaartje wachten !!

Weer een heel verhaal geworden maar nu ga ik eindigen en nog even een glaasje drinken met Jan. En morgen................zolder !!!!!!!!!!!!!

Heel veel liefs van ons en een fijne, zaaaaaaaaaaaaaaaalige tijd met Rosell.

Jan en Wil

• 30 Juli 2010 - 07:40

Papa En Mama:

Hoi Nathalie wij mochten de laptop van onze buurman Bert even gebruiken.Bert en Ans waren 6jaar geleden ook op deze camping.Afgelopen dagen was het niet zo'n goed weer veel regen vannacht ook nog. Vandaag droog komt goed uit want wij gaan opbreken en morgen naar huis. Dan is het versnoept Kunnen terug zien op een goede vakantie hebben mooie tochten gelopen. Nathalie en Rosell geniet nog samen van de tijd die jullie samen hebben in Tailand. liefs en knuffelsssssssssss Papa en Mama