Brrrrr........... - Reisverslag uit Manāli, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Brrrrr........... - Reisverslag uit Manāli, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Brrrrr...........

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 April 2011 | India, Manāli

Namaste

How's life daar?????????

Hier is het KOUD!!!!!
Brrrrr.......
Net na het plaatsen zie ik dat waarbenjij 41 graden aangeeft!!!??
Nou, het heeft gister in het dorp verderop nog gesneeuwt en ook skieen en snowboarden is best een goede business hier....
Het ligt echt rond het vriespunt op het moment....... Detail.... haha

Ik zal bij het begin beginnen na het vorige bericht hier.

Met een klein groepje hebben we een mooie trip gemaakt naar een hotspring, tatapani.
Het plan was er al langer, maar steeds kwam het er niet van, dus de dag van misschien een tandem flight, van misschien ground handeling werd een late missie voor een hotspring.

Dus wij in een jeep, daarna zo'n 1,5 uur lopen en net op tijd voor the dark daar aangekomen :)

Hout gezocht om op te koken (wat niet makkelijk, want al the firewood was nat) en daarna heerlijk in de hotspring.
Dat het regende maakte toen niet meer uit.. mmmm... tot 01.00 ofzo in het warm water liggen rimpelen.

Daarna in de slaapzak op de grond met een matje best een goede nacht gehad en om 07.00 hopla weer rimpelen en ontbijten in de spring met chai en koekjes en later ook pap... Best goed leven al zeg ik het zelf :)

Die dag shanti shanti terug gelopen en een goed dinner gehad in town van Bir.

Onderweg genoten van de uitzichten, de bloemen en het gezelschap.
Ik besef me erg goed dat het erg speciaal is om met een clubje mensen dat ik gaanderweg (en ook nog van vorig jaar) heb leren kennen, al ondernemend in India, in de Himalayas, naar een hotspring ga, daar camp hou en so on. Erg speciaal en magisch! Voel me erg vereerd ......

Daarna een dagje relaxed en redelijk warm in Bir de was doen.. ja dat gaat gewoon door.. haha... maar dan op de hand.... en 's avonds gekookt bij Steve en Dave in hun huis.. Aardappel puree met salade van spinazie en lekker met tomaatjes enzo.

En toen op voor de Enfield Session in Manali!
Ikke bij Dave achterop de 500cc naar Manali, daar waar ik dus hoop eindelijk mijn eigen bike te kopen

Super mooi weer onderweg! Heerlijk rustig gereden (180 km in zo'n 6 uur) chai stop, onderweg rododenderon sap gedronken etc.

Onderweg zon en mooi!
Eenmal aangekomen (dus precies op tijd) lichte regen.. maar who cares?
En toen... haast 3 dagen in bed... blijkbaar was ik toch niet immuun voor het Indiaase eten...kwam er dus via de verkeerde kant uit in etappes... too bad...

Maar.. nu weer helemaal aangesterkt! Een warm bad gehad IN de tempel, daar waar ook een hotspring is, motor rijles gehad van Dave op een gehuurde Enfield 350cc en gekeken naar wat bikes.
En het ziet er naar uit dat ik er eindelijk een ga kopen voor een leuke prijs met een goede kwaliteit!!!!! Het weer werkt alleen niet mee...
Regen helpt niet echt in het proces, maar de 'dealer' hier, Anu, heeft vandaag en anders morgen waarschijnlijk een bike voor me... cross the fingers!!!!!!

En dan ... rondrijden in India.. naar warmere plaatsen.. Want hier is het KOUD.... haha.....

Nou, dat wilde ik weer even delen met jullie en.....

Een dikke kus voor oma, want die is morgen jarig.
Een dikke kus voor Sabine, want het hakt er toch allemaal maar in.
Een dikke kus voor Roos, want ook jouw bordje ligt best wel vol....
Een dikke kus voor mijn zus, want daar krijg ik net en sms van
Een dikke kus voor Jan en Willie, want jullie verhalen hir zijn zo lief!
Een dikke kus voor papa en mama.. gewoon omdat jullie mijn papa en mama zijn

Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel liefs voor iedereen verder


  • 07 April 2011 - 11:04

    Yvonne:

    Hay Motormuis,

    Krijg net je nieuwe mail binnen. Klinkt Koud, mooi, bijzonder en uitdagend allemaal. Wat lijkt het me een genot om lekker op je eigen motor door India te toeren en niet meer afhankelijk te zijn van bussen, treinen en MEGA lange ritten.
    Geniet en Take care!

    Liefs Yvonne

  • 07 April 2011 - 14:25

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie fijn dat je weer opgeknapt bent, ook toevallig dat ik je aan de telefoon had dat je wat ziek was.Wij waren al wat bij gekletst, had nog een sms via fast voip maar die is denk ik niet aangekomen namelijk geen reactie, waar ik om gevraagt had.Je pakketje is aangekomen de boeken weer opgeruimd. Papa heeft erweer een diploma bij, nu nog een en dan zit het erweer op tot zijn 64 ste jaar. Nou als je de motor hebt dan maar lekker erop uit naar de warmte. Knuffelssssssss

  • 08 April 2011 - 20:07

    Rosie:

    dikke dikke zoennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn right back@you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx love ya girl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 162348

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: