wifi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu wifi - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

wifi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Jullie raden nooit waar Danielle en ik nu zitten.. haha
Zo ontzettend cool...
We zijn in Thamel, het toeristendeel van Kathmandu, en zitten lekker chill buiten, op een terrasje, met wat te drinken, wat momo (gestoomde hapjes) en gratis wifi.. hihi.. Naathje zit hier met dr eigen laptop jullie op het gemak te mailen... niet normaal meer, maar wél gaaf!!!
Zal bij het begin beginnen... (lijkt al weer zo lang geleden)
Vorige week zaterdag verhuisdag. Alles zo goed als leeg. Met thanks to ons pap en mam, want daar mogen best veel spullen naar toe en naar m'n zus :)
Daarnaast kwam Peter mee de wasmachine van de zolder naar beneden krijgen.. voelde me haast schuldig..pff. Daarna op zondag een, feestje op Braak 27 te Veldhoven. Erg lief dat mensen de moeite genomen hebben te komen. Zelfs Koen, met wie ik 4 mnd in Pokhara voor stage heb gezeten en na het afstuderen zo'n 6 jaar geleden niet meer heb gezien kwam vanuit Hulst. Zo tof!
Had het met vlagen wel zwaar. Even té bewust wie ik allemaal moet gaan missen. Met wie ik ni8et alles meer kan delen, door te bellen, te smsen, of door elkaar echt te zien.
Om m'n huis kon ik me wat dat betreft niet echt druk maken.(wel om de organisatie om alles leeg te krijgen, naar het Goed, naar thuis of naar de stort)
Van Danielle wel een fotoboekje gekregen waarin bijna alle belangrijke mensen voor mij staan. Als ik me dan straks een keer alleen voel...
Later die week op dinsdag naar de notaris, voor de sleuteloverdraht. Allemaal goed gegaan en de mensen die het huis gekocht hebben gaan er met een nieuwe keuken en nieuwe kleurtjes hun paleisje van van maken en dat vind ik ook wel tof!
's Avonds uit eten met Rozell en Sabine bij de koffer. Heerlijk gegeten, gekletst en gelachen, want dat is belangrijk, nog wel een onwerkelijk gevoel...
Laatste dingen gekocht bij de adventure store, bij oma geweest, thuis wat gekletst en do avond uitgebreid aan de fondue gezeten met ons gezin
vrijdag nog effe naar de kapper geweest en later die dag in de auto naar schiphol.. toch wel beetje spannnend.. hihi.. Nathalie met d'r grote mond...
De reis is echt super goed verlopen. geen problemen en zelfs super goede plaatsen van Londen naar Doha, bij de nooduitgang, dus alle ruimte voor onze benen en een mooi tijdstip om te slapen
Bij aankomst in Kathmandu waren de tassen er bijna meteen
Visum geregeld (wat is dat duur geworden zeg!) en gecontroleerd op temperatuur.. hihi.. vanwege de mexicaanse griep.. ja je maakt het mee hier hoor..
Daarna op het gemak naar buiten gegaan en een taxi gepakt naar Thamel
We zitten daar goed, niet echt luxe of schoon te noemen, maar wel centraal.
Gister sightseeing gedaan met Danielle.
Swayumbu tempel (monkey tempel zoals ze 'm ook wel noemen) en naar 3 grote budha's
Daarna naar Durbar Square geweest
's middags wat lichte regen,maar toch al wat verkleurd (tsja... ook niet onbelangrijk)
vandaag naar Budhanath geweest (de grootste tibetaanse tempel in Nepal)
Zoooooo ontzettend fijn om hier weer te mogen zijn, om hier weer te mogen lopen. echt heel fijn en heel speciaal
Daarna naar Passhipatinath, een hindu tempel complex
de verbranding en het ritueel gezien van een overledene. Mooi hoe mensen geloven, maar ik weet er te weinig van om het te kunnen begrijpen
Op het gemak rondgelopen. Vandaag was er om de een of andere vage reden geen manntje bij het loket om je kaartje te kopen, dus dat was fijn, ook als je weet dat er dan minder gidsen zich willen opdringen.. heehaa
Nu net effe uurtje geslapen en nu jullie dus op de hoogte aan het brengen van het goede leven hier
Morgen met de bus naar pokhara om 8.00 vertrekt ie. Tickets al geregeld, dus ready to go back!
Zal zometeen eens proberen al wat foto's up te loaden, zodat jullie ook beeld hebben bij bovenstaande
Voor nu in ieder geval veel liefs uit kathmandu

  • 07 September 2009 - 14:12

    Sabine:

    Heeej liefke!
    Goed om te horen zeg!!!! En wat een luxe....wifi....moet niet gekker worden.
    Geniet lekker daar met Danielle. Ben blij dat de reis zo goed is verlopen.
    Tot gauw horens,
    Liefs, Sabine

  • 07 September 2009 - 19:45

    Papa En Mama.:

    Ha die Nathalie, wat hebben jullie al veel gezien en mee gemaakt in 2dagen.En nu dan al die luxe met je laptop.Ik zie ook liever mooie tempels dan een crematie in de open lucht. Morgen een hele zit naar Pokhara maar wel de mooie bergen en het goede doel.Wij hopen dat het oploaden lukt dan kunnen we fotos kijken.Knuffel Papa en Mama.

  • 08 September 2009 - 08:09

    Rosie:

    wat heerlijk om te lezen dat je 'thuis' bent gekomen! èn gelukkig van alle gemakken voorzien ;-). Gekker moet het niet worden haha. kussssssssssssssssssssss

  • 08 September 2009 - 09:00

    Rosie:

    nog ff hè..... terugkomst 5 september 2013?????????????????? zegguh hoeveel jaar blijf jij weg??????????
    hahahahahaha ff checken dus ;-)

  • 09 September 2009 - 06:42

    Patricia (olympia):

    Hoi Nathalie, en zus....
    Kei goed dat de reis goed is gegaan, Ik wens jullie veel avontuur en plezier daaro, maar dat zal wel lukken.

    Groetjes van iedereen hier.

  • 09 September 2009 - 08:45

    Edith (Olympia):

    Fijn dat de reis zo goed is verlopen. Geniet nu verder maar.
    Ik zal met plezier je ervaringen
    lezen.

  • 09 September 2009 - 18:42

    Vivian:

    Leuk om je reisverhalen te volgen!
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes aan Daantje ;)

    Liefs Vivian

  • 09 September 2009 - 20:09

    Papa En Mama:

    Hallo Nathalie.
    Leuk dat er foto's bij zijn. Oh wat zwaaiden wij, leuk voor jullie maar iets anders voor ons. Maar het is dan weer goed te lezen en te zien dat het goed gaat.
    Veel plezier samen en een knuffel pa en ma.

  • 10 September 2009 - 14:38

    Ans (Olympia):

    Hey Nathalie,

    Ik ga je volgen!!
    Fijn dat dit zo kan en wij ook een beetje mee kunnen genieten!!

    Groetjes.



  • 10 September 2009 - 16:21

    Ben Hoogmoet:

    Hai Naath, het beginnetje is gemaakt. Ik ga je helemaal volgen. Ik ga je niet steeds mailen hoor. Gewoon geweldig om te zien dat je dit doet. Vooral heel veel plezier en wijsheid gewenst deze reis.
    Groetjes Ben

  • 10 September 2009 - 17:33

    Peettantetje:

    Fijn dat alles goed gaat met jullie tweetjes. Maak a.u.b. vééél foto's.
    Ik zit hier alles te lezen in mijn uppie, want zoontje is 'op z'n eigen' en mannetje is aan het proberen binnen boord te blijven op een zeilschip.
    En ik? Ik hou het roer recht hier thuis.
    Heel veel plezier, meisjes.

  • 11 September 2009 - 11:00

    Carmen:

    He Nathalie en Daniëlle.
    Ik heb julie gevonden. Leuk om te lezen hoe de voorbereiding is gegaan. Al het materiële aan de kant en ervoor gaan. Gaaaaf!! Super dat jullie met z'n 2tjes op pad zijn. Geniet ervan. Ben nu al nieuwsgierig naar het volgende verslag. Liefs van Carmen en als jullie ouders dit lezen: ook heel veel groetjes van Carmen

  • 11 September 2009 - 18:22

    Papa En Mama.:

    We zijn nu op Kos en keken nog even in je mail. We zagen dat er geen nieuws was. Je had kennelijk geen tijd of gelegenheid. Vandaag hebben we wat regen gehad. Hopelijk morgen beter. We zijn met de bus in Kosstad geweest. We hebben de infomorgen bijgewoond. Morgen met de auto naar de andere kan t van het eiland. We hebben gehoord waar je moet zijn. Sucses met jullie reis wij wachten het nieuws af. Groetjes mama en papa.

  • 12 September 2009 - 10:46

    Tante Henny En Ome R:

    Hoi Nathalie en Danielle
    Leuk dat jullie allebei een reisverslag bijhouden, vind het erg leuk om jullie te volgen. Ik wens jullie veel avontuur en plezier.

  • 12 September 2009 - 11:13

    Sabine:

    Ik ben terug over 1454 dagen??????? WAATTT????? dat zal toch niet.....
    XXX

  • 12 September 2009 - 12:05

    Yvonne (olympia):

    Hay Nathalie,

    Leuk om je verhalen te lezen en.. geweldig dat je je zo goed voelt daar!
    mooi...je hoeft voorlopig niet terug. Lekker genieten!

    veel liefs, Yvonne

  • 13 September 2009 - 15:26

    Edwin:

    Hé Naath.

    Super om je verslagje te lezen. Super om te lezen dat je een thuisgevoel hebt gekregen. Innerlijke rust is heerlijk om te hebben. Geniet, enjoy en 1453 dagen is iid wel erg ver weg.....:(
    Ik ben benieuwd wat de komende blog gaat laten zien.

    Take Care.
    Liefs Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 162137

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: