Chill - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Chill - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Chill

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 September 2009 | Nepal, Pokhara

Zo, Danielle en ik zijn terug van trekking en zitten nu lekker bioj het Olive cafe op de wifi
Net een heerlijk avondmaal naar binnen geschoven... hihi.. dat wil wel lukken na een korte trekking in de annapurna
de planning was van mij om naar ABC (annapurna Base Camp) te gaan, maar dat is het uiteindelijk niet geworden
ik ha een lijstje met dagen en plaatsen zoals Koen en ik 'm zeven jaar geleden gelopen hebben, maar was nu eventje vergeten dat mijn lieve zus, die echt gebikkeld heeft, nog steeds nek klachten heeft van het ongeluk 2 jaar geleden en NIET blij wordt van een rugzak, daarnaast berg op lopen niet heel fijn vindt én niet net zoals ik 20 uur lesgeeft (eeeeh.. gaf) in de week
Tempo lag die 'iets' lager
Wél hebben we nu een mooi rondje gedaan van 4 dagen naar Poonhill
Dit betekende dag 1
Effe vlug een poncho scoren voor vetrek omdat het zeikte dat het regende waar je U tegen zei (maar die we verder de hele trekking niet meer nodig hebben gehad... JEUH)
Met de bus naar Naya Pull voor 70 roepie pp (ong 70 cent 2 uur in een lokae bus zitten waar de zakken kippenmest ook gewoon naar binnenhgeladen worden) vandaar uit door naar berethanti en rond een uur of 16:30 in ulleri
Hier zat ook een groep schoolkinderen voor een kamp uit Nepal die het heeeeeeel interessant vonden dat nederland onder de zeespiegel ligt.. hihi.. en dat er een mannetje was die z'n vinger in de muur stak om nederland te reddeen bij de watersnood ramp
Dag erna lekker op tijd om flink door te lopen. Voor alle duidelijkheid omhoog, omhoog en nog eens omhoog.... hihi.. tot grote vreugde van danielle.. Ach germ.. Voelde me bijna schuldig.. maar zij ook.. dus dat heft elkaar weer op
Wel effe stukje fout gelopen.. oeps... na anderhalf uur 'dwalen' in de jungle nar Ghorepani ik terug gelopen naar het voige dorp en Danielle laten zitten bij een
bruggetje. In het dorpje kwam ik gelijk 2 meiden met hun gids tegen die we steeds tegenkwamen en met hun opnieuw op naar ghorepani.... maar geen bruggetje... ????...?????....
Die gids wist ook geen bruggejte en we hadden volgens heb toch geen pad gemist..????... shit.. wat nu?
Ik wéér terug naar het laatste dorpje om opnieuw te kijken ofdat ik de weg terug kon vinden naar dat bruggetje... zelfs de lokale mensen wisten het bruggetje niet...????... uiteindelijk wist 1 vrouwtje het wel.. zij meegelopen.. haddenw ij domme Hollanders het buffelo pad genomen...
Uiteindelijk zo´n 3 uur verloren, maar eenmaal op het goede pad naar ghorepani
Daar gebeleven voor de nacht
Er zaten nog meer mensen in het guesthouse, dus dat was gezellig
Dag erop om 4.00!!!!! op om in het donker naar poonhill te lopen om daar om 5.00 de zonsopgang te zien
En wat hadden wij domme hollanders deze keer wél geluk want het was helemaal helder!!!
Hoop dat ik straks de foto´s opgeladen krijg voor jullie
Die dag veder nog 9 uur doorgelopen naar Ghandruk.
Vandaag pas om 8.00 gaan lopen en op het gemak terug naar Naya Pull gegaan. Hier weer de bus gepakt die JOEPIE net klaar stond
Flesje gekoeld mineraal water erbij... wat wil een mens nog meer
oh ja ik weet het! Een warme douche. Dat is hier zoiets ontzettends goddelijks....MMMM.....
Plan nu is.. 2 dagen pokhara. Dan met de bus naar Kathamandu. Daar onze paspoorten (hopelijk) ophalen met een permit erin voor TIBET!!!!!
hihi.. want dan dan vliegen we als het goed is zaterdag op Lhasa
Doen we daar sightseeing en zakken we langzaam aan weer af terug naar Kathamdhu, waar danielle dan de 28e terugvliegt
ga zo de eerste maand al wel zwaar zwaar zwaar over m´n budget heen, maarja.. m´n zusje is hier ook maar 1 keer
Komende 2 dagen dus beetje relaxen aan het meer hier bij lakeside, keertje terug naar school )was ik van de week geweest, maar toen hadden ze net een vrije dag, dus was er bijna niemand..) en wat shoppen
Ga zo proberen foto´s op te laden, maar beloof niks, want vorige keer duurde 1 foto zeker 7 min ofoz...
Hoop dat bij jullie alles ok is
Enne.. no worries.. ik blijf misschien wel lang wel, maar niet zoooooooooooooooo lang als die dagen zoals het er nu staat.. instellingsfoutje
Thanks nog voor de leuke en lieve reacties en take care

Namaste

• 14 September 2009 - 16:34

Peettantetje:

Nou, volgens mij straalt het plezier er af, zo te lezen.
    Maar denk wel even aan die 'arme' Daniëlle. Ze moet nog lang mee, en Bas wil haar natuurlijk ook nog aan het werk zetten in hun nieuwe huis?
    Ga zo door, meiden.

• 14 September 2009 - 19:49

Sabine :

Hej schattie, wat een prachtige foto!!!!
    Ook al hebben jullie niet de route gedaan die jullie in eerste instantie in gedachte hadden, het ziet er PRACHTIG uit.
    Enne...Tibet...VET!
    Tot horens, en veel plezier en groetjes aan Danielle.
    XXX Sabine