Dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Dak van de wereld

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

21 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Wauw wauw en nog eens wauw
het heeft al met allemaal wat moeite gekost, maar it's worth it!

In Pokhara hadden we voor de trekking onze paspoorten gegeven aan onze hotel eigenaar. Hij zou ze opsturen naar Kathmandu, daar zouden wij ze in Thamel bij een reisburootje Ampel weer ophalen anderhalve week later....
Zo gezegd zo gedaan :)
Moet zeggen dat het wel erg fijn was weer m'n oude vertrouwde rode paspoort te zien in Kathmandu.
In verband met grote festivals in Nepal (Dahsain en Tihar) en daarbij einde ramadan en een groot festival in Lhasa volgende week werd het vliegen een obstakel. Daarom is ons feestje een dag verlaat en de route omgedraaid.
Maar.. uiteindelijk op naar de airport in kathmandu om ons reisgezelschap?! te ontmoeten. Vrij reizen is niet mogelijk in Tibet, je moet via een tour operator reizen....
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten vind ik dat echt nieeeeetttt gaaf... maar... tatatata... good new experience for me. We hebben een klein groepje (7 pers incl onszelf) en het is echt leuk!
De groep bestaat uit ons twee, een meisje uit Japan die we ook al tijdens de trekking tegen kwamen, een ouder echtpaar die over de hele wereld al gewoond hebben voor zijn werk, een vrouw uit Brazillie en een of ander vaag wijf die zichzelf buitensluit....
Op de airport was het alleen ietsjes minder leuk.....
f*cking 6!!!!! uur vertraging ...... (voor een vlucht van een klein uur) en ik kan je vertellen... de luchthaven in Nepal heeft géén fijne stoelen, géén verse lucht met een fijn airco systeem, géén fijne wc's,'maar.... wel leuke hindi films op een grote tv.. hihi....
na het lange wachten en een lunch gekregen te hebben uiteindelijk toch op het vliegtuig naar Lhasa :) !!!!!
Onderweg echt zoooooooooooooooooooooo'n mooi uitzicht.

Lucky me zat links in het vliegtuig, bij het raam en wat zag mijn oog?????
De Hymalaya toppen die door de wolken door leken te prikken als eilanden.. WAUW... WAUW....WAUW....
Waarschijnlijk heb ik Everest ook gezien, maar ik weet niet welke berg het was.
Heb zo'n 600 camera's in m'n handen gekregen van iedereen om foto's te maken, want rechts in het vliegtuig zag je niks.. hihi....
Zal de volgende keer foto's doorsturen, of op picasa zetten, maar door de extra tijdzone waarin ik nu zit is het bij jullie 18:00 en hier iets over 00:00.

Net terug van een typisch Tibetaanse dans-theater show. Erg kitsch, maar erg leuk!
Muziek en dans intrigeren mij altijd en ook hier kon ik moeilijk stil zitten. Tof!
Er is hier ook een groep toeristen die op de fiets de sightseeing doen. Hun gids had deze lokatie geadviseerd en zij hadden ons uitgenodigd.
En heb ook al weer een logeer-advies adres in Singapore. Zo tof om allemaal mensen te ontmoeten van over de hele wereld!

Morgen gaan we een groot paleis (Potala Palace) bekijken en een tempel.
Vandaag hebben we 2 grote monestries bekeken. Een was de grootste van Tibet (Drepung Monastery)
Vroeger leefde daar 10.000 monniken en daar hebben de eerste 5 Dalai lamas ook gewoond.
Heb weer heeeeeeeeeeeeel veel over het Budhisme geleerd waarvan ik echt geen weet had. Interessant, maar moet denk ik later nog maar eens lezen wat ik allemaal gezien heb. Zo ontzettend veel indrukken, maar wat een bijzonder land.

Ook weer zo anders dan Nepal. hier blijkt toch dat Nepal echt wel een derde wereld land is... pff.... Danielle zei dat waar we nu zijn echt wel typisch China is.. nou dan weet ik zeker dat ik naar China wil!

Voor nu weet ik dat ik ook wel weer wil slapen... hihi... dus ga het er voor nu bij laten

Denk aan jullie, ben jij jullie, en geniet voor jullie!

Take care en lots of love
XXX Nathalie

  • 21 September 2009 - 17:24

    Sabine:

    Heeejjj liefie!
    Wat een lucky lucky you met je mooie plaats in het vliegtuig!!! Dat was het 6 uur wachten wel waard zeker.....
    Mooi verhaal, leuk dat je nu al je tweede land bezoekt.....wat een ervaringen allemaal. Danielle zal zeker ook wel op en top genieten.
    Hier alles goed, geniet inderdaad maar lekker voor ons.

    Heel veel liefs!!
    Sabine & Bruno en een kusje van Nina

  • 22 September 2009 - 07:38

    Rosie:

    gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf meis! Zo fijn dat je zo geniet. Tibet...wauw ben een btje jaloers hihi!
    zoen

  • 22 September 2009 - 15:30

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie en Daniëlle,

    Wat geweldig zeg dat jullie toch naar Tibet zijn kunnen gaan. En wat hebben jullie in korte tijd al veel gedaan en gezien. Flinke tochten ook gelopen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en zo heerlijk genieten. Kunnen wij hier ook van meegenieten. Heb je verhalen nu eens goed doorgelezen en de foto's bewonderd. Om stil van te worden.
    Wij hebben ook een fijne vakantie gehad in Oostenrijk en flink gewandeld. Eén dag hebben we 7 uur gelopen buiten de rustpauzes. Ik vind dat zo zalig in de bergen. Met het weer hadden we ook geboft want van de 11 dagen hebben we maar 2 1/2 dag slecht weer gehad. Een wandeling hebben we na een half uur afgebroken omdat ik Jan op 10 meter afstand al niet meer kon zien en het miezerde nogal. Het was een vrij smal pad met af en toe flinke afgronden, niet echt gevaarlijk maar met dat weer had het toch ook geen uitdaging. Wij hadden een kaart gekocht en konden daarmee van alle liften, bus en trein in de regio gebruik maken. Dat hebben we dan ook dubbel en dik gedaan.
    Gistermiddag en vanmiddag heb ik in het ziekenhuis gewerkt en Jan heeft het laatste stukje van het huis geverfd.

    Nog een paar fijne dagen samen met Daniëlle. Wens haar een goede reis en wij kijken weer uit naar je volgende verslag en foto's.
    Want je hebt nog heel wat op je programma staan heb ik gezien. Suuuuuuuper!!!!!!!!

    Veel groetjes van Jan en Wil

  • 22 September 2009 - 17:42

    Oom Henk:

    Beste wereldreizigster

    Zo te lezen vermaak je je uitstekend.
    Bij ons drieen alles ok.Bart elk weekend met vuile was thuis.Wel stil zonder hem.
    Zelf geniet ik lekker van m,n vrije dagen.Wandelen en fietsen en een beetje huishouden. Zeer relaxed.
    Heb een fantastische zeilweek gehad. Veel zon en veel wind. Veel geleerd.
    Het ga je goed
    Oom Henk

  • 22 September 2009 - 19:58

    Papa En Mama.:

    Hoi Nathalie en Danielle wat hebben jullie al veel mee gemaakt en gezien in 2 grote weken.En dan nu in Tibet je moet dan wel 6uur langer wachten voor dat je de lucht in gaat. Maar dan heb je geluk dat je aan de linkerkant zat,het heeft zo moeten zijn,zoals jij zelf altijd zegd. Ik had stiekem mee willen kijken zo over je schouder, maar helaas. Ben benieuwd naar de fotos.Geniet van de terug tocht met de jeep heb ik begrepen .liefs Papa en Mama.

  • 23 September 2009 - 01:17

    Joyce:

    Hoi Nathalie,

    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je nog zoveel gaat doen! Hier in Bolivia is het ook gaaf en maak ik zoveel dingen mee, echt heel bijzonder, dus ik snap hoe je je voelt en hoe super het is, ik wens je nog heel veel plezier en geluk en bijzondere momenten!

    Groetjes, Joyce

  • 23 September 2009 - 14:55

    Kim Vermeulen:

    Heeey vrouwke,

    Wat gaaf wat je al allemaal hebt gezien en nog gaat zien natuurlijk!

    Hiero alles goed al zou ik nu heeel graag willen ruilen met je haha

    Nou meis geniet ze nog he!

    xxx


  • 24 September 2009 - 06:15

    Bianca Wijgerse:

    wat is het toch mooi om alles te lezen van je super !!!!!

    dat was het wachten wel waard......

    ik reis met je mee
    kus Bianca

  • 25 September 2009 - 10:00

    Rosie:

    heeeeeej liefke, las bij Daan dat jullie weer onderweg naar Nepal zijn! stuur je van het weekend een uitgebreide meel kee? 4nowbigkiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 162112

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: