Weer okay - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Weer okay - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Weer okay

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Oktober 2009 | Nepal, Pokhara

Hey hey lieve mensen at home

Wat hoor ik nou? Moeten jullie 's ochtends krabben? Raar joh.....
Hier is het nog steeds zo'n graadje of 30.... heb geen oktober gevoel, hoewel het dat wel echt is, maar goed.
Hoop dat het lekker koud is bij jullie en niet ook nog regent ofzo. Winter kou is wél lekker.
Zag in de krant dat het in Duitsland echt sneeuwe enzo. Sleeeeeen!!! En maar duimen voor een elfsteden dit jaar. dat zou wel gaaf zijn!

Thanks weer voor jullie berichtjes!
Fijn ook te lezen dat de kaarten uit Tibet zijn aangekomen.
Heb er van de week weer wat verstuurd... let's see (dus Rosi... check effe de post voordat ie bij de kaarten van concert at sea terecht komt)
Leuk jullie allemaal te lezen! (Bertrand, Wies, Jip, Yvonne!)

Hiero weer okay.
Hoezo weer?
Nou, de eerste minder fijne ervaring met eten was daar :)
Eten was echt lekker (in een tentje waar ik wel vaker eet.. eh.. at) Totdat het eens een paar uur later liever niet meer in mijn buik wilde zitten.
Hele nacht en gister dus de hele dag liggen en lopen spoken.
Alles wat ik er gister overdag in gekregen had kwam er wéér uit voor ik ging slapen.... fijn... not.
Maarja... heb een eigen douche en toilet (best ok hier, want vaak zijn die gedeeld) Alle winkeltjes in de buurt en dus geen uitputtingsslag hoeven plegen om wat biscuitjes en appelsap te regelen.
Daarnaast kwam het goed uit dat Madan (een leraar van school) af moest zeggen voor onze eetafspraak ivm een onverwachts bezoek dat hij moest doen in kathmandu. Want daar had ik niet naar toe gekund.
Zo zie je maar.. objectief observeren helpt.... Lang leve de vipassana

Misschien in de toekomst toch maar die cola blijven drinken bij het eten.....

Vandaag op de thee bij een zaakje waar ze goeie hete thee hebben (olive cafe ter info Zusje.....) dus dat is okay.
Ontbijt stelik nog even uit.. Biscuitjes is plan 1

No worries dus, maar zit toch op internet, du dacht deel het effe.. hihi

Ook wat foto´s geplaatst bij het vorige bericht.

Ook een trekkers guide boek gekocht met precies van dag tot dag beschreven waar en hoe te lopen. (Dan kom je bij een t splisting, neem de rechter weg die omhoog gaat etc)
Heb toch, zo goed als, besloten geen gids te huren.
Hoor van iedereen, en heb zelf ervaren met danielle richting poonhill) dat het druk is op de route, omdat het hoogseizoen is. Je ontmoet genoeg mensen onderweg.
Heb ook op het lonely Planet forum een oproep geplaatst en ga misschien hier op 2 plaatsen een A4tje hangen voor company.
Anders ontmoet ik vast en zeker iemand onderweg.
Mijn looptempo is dusdanig dat ik bij bijna iedereen wel ssnsluiting kan vinden (mannen en vrouwen, snelle en minder snelle lopers)
Weet dat sommige mensen (in het speciaal) dit niet zo´n fijn idee vinden, maar wil wel eerlijki zijn.
Anders kun je Danielle vragen en die zal beamen dat er op de trekkers route veel andere mensen zijn, waar je aansluiting mee vindt.

Ben van plan om di of woe te gaan.
Nog gewoon beetje relaxen hier
Was van plan om foto´s op te laden via hema.nl of ah.nl, maar de software pakt niet op de laptop om de een of andere vage manier.... Software schijnt corrupt te zijn.... kruidvat duurde meer dan 18 uur! dus dat schiet ook niet echt op...
Had van Wendy nog een andere tip gekregen, dus lets see...
Zou het wel fijn vinden om hier vast de albums te maken, in plaats van alles achteraf van 1 jaar...

Een kennis van 2 jaar geleden is ook weer in Pokahara, denk dat ik daar vanmiddag effe naar toe loop. Hij verblijft bij het castle resort. Hij reist veel meer en vaker. Eens kijken ofdat hij nog tips heeft voor India.

Voor nu veel liefs en XXX

• 16 Oktober 2009 - 11:29

Yvonne:

Hay Nat,

Ik krijg echt net een mailtje binnen dat je een nieuw bericht hebt geplaatst. Lang leve internet! Ik hoop dat je weer een beetje opknapt zodat je plenty of energy hebt om je trekking te doen. Ik ben erg benieuwd wat voor trekking het is... bergen? jugle? (waarschijnlijk niet want dat gaat vaak niet zonder gids)
    Veel beterschap en heel veel fun en moois met je trekking!

Liefs Yvonne X

• 16 Oktober 2009 - 12:27

Mama:

Hoi Nathalie. Alles weer aandachtig gelezen en de foto,s bekeken.De natuur en de bloemen erg mooi.Nog maar even koekjes blijven eten en thee drinken, dan komt alles weer goed.Wat betreft de trekking zal ook wel goed komen zonder gids, geniet er maar van. Tot waar en de hoogte wil je gaan lopen.Hier druk met verschillende zaken waar je niet onder uit kan. Knuffel papa mama.

• 16 Oktober 2009 - 12:33

Bob:

Hey klinkt goed, op je voedselvergiftiging na dan....Geef nu echt de voorkeur aan meeten in India ipv Ned. hihi.. Wie weet. Succes Gr Bob

• 16 Oktober 2009 - 14:02

Lydia:

Hee die nathalie,
    goed dat je de 10 dagen stilte bent doorgekomen. Heb echt een paar keer aan je gedacht in die periode. Hoe het zou zijn, en of het zwaar is bijv. Voor mijn chaos hoofd zou het ook wel heel goed zijn lekker alles eens op een rijtje te zetten! Maar goed lekker ff sporten helpt ook wel weer.
    Mis je ook echt op de woensdagavond. De les van nu is echt lang niet het nivo dat jij gaf dus das wel jammer. Maar ga voortaan Bodypump doen bij monique op maandag das een lekker lesje gelukkig, en een uurtje spinning op de woensdag, ook prima te doen. Maar zal jou een zorg zijn natuurlijk je bent zo te lezen helemaal in je hum daar. Super hoor. Veel plezier en succes met alles.
    En ik blijf je volgen!

Liefs Lydia

• 16 Oktober 2009 - 15:28

Tante Henny:

Heb weer heel veel te lezen gehad, ik heb heel veel respect voor jou, en wens je een fijne trekking. Heb alle foto's bekeken, erg mooi die bloemen en de natuur. Nou het heeft hier vandaag flink geregend en er waait een stevige wind.
    veel groetjes van Ome Ruud en Tante Henny

• 17 Oktober 2009 - 07:42

Edwin:

Een trekking voor de boeg, een hele wandeling. Ik ben benieuwd hoe het je zal bevallen zo zonde gids. Als ik je een beetje kan inschatten loop je lekker door en geniet je van de omgeving. Ik hoop niet dat de mensen die je onderweg gaat tegenkomen de hoeveelheid heeft van een druk stratumseind op zaterdagnacht. hahaha

Ik hoop dat de onrustige buik snel verdwijnt zodat je weer lekker fit op pas kan gaan.

Liefs, Edwin

• 17 Oktober 2009 - 13:01

Laila Swinnen:

hee Nahtalie

fijn om te lezen dat het zo goed gaat.en dat je zo veel geniet.

veel groetjes