Nog even in Pokahara... Kleine update - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Nog even in Pokahara... Kleine update - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Nog even in Pokahara... Kleine update

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 November 2009 | Nepal, Pokhara

Namaste

Lekker aan het genieten van de Sinterklaastijd? Hoorde dat ie weer in het land is?! Tof! :)

Hiero nog steeds alles okidoki!
Moet wel toegeven dat het weer momenteel niet super is...
Geen zon, maar wolken en de ochtend en avond zelfs fris...
Daarbij komt dat de solar douche dan ook niet echt werkt... hihi... koude douches dus.. maar... tatatata... nog steeds lekker in m'n (toch wel gebruinde) velleke hier.

Laatste dagen gewerkt aan een foto album dat ik met software ga doorsturen als het af is naar ons pap en mam.(Niet met Hema.nl, want die software gooide ie er steeds af, maar met een ander programma)
Leuk om eraan te werken, nu ik eindelijk snap hoe het moet... Computer techneut... haha.
Daarnaast een fijn idee dat de foto's dan safe zijn,ongeacht wat er met mijn camera of Sdcard gebeurd, dat ik niet na een jaar ALLE foto's hoef te verwerken (wat ik dan toch niet meer doe,... ken mezelf) en dat het thuisfrond al foto's heeft voordat ik live terugben.

Daarnaast weer terug geweest naar Global Collegiate School en weer wat gekletst met docenten en wat leerlingen.
Daarna terug gelopen naar het hostel waar ik 7 jaar geleden 4 maanden gewoond heb.
Wist de weg nog en onderweg werd ik positief verrast.

De huidige school is een andere dan waar Koen en ik lesgegeven hebbben en ik dacht dat de oude school afgebroken was, maar...... tijdens mijn wandeling naar het hostell zag ik daar ineens de oude school.

Ikke binnengesniekt en wat rondgelopen. Momenteel wordt de grond (met het gebouw) gehuurd door een andere school.
Heb een tijdje rondgekeken en gekletst met docenten van die school. Erg tof, want MIJN herinneringen liggen in die area en niet in de nieuwe. Echt super tof!!!

Daarna naar het hostell om de vrouw van Nanda Lal (de directuer) weer te zien en rond te lopen in het hostel.
Zij spreek geen engels... Beetje lastig dus, maar gelukkig was er een hostel docente die wat vertaalde.

Beloofd om zaterdags terug te komen, omdat Usha, de oudste dochter dan ook thuis is, alsook Barsha.

Zogezegd zogedaan.
Gister terug geweest en de halve dag gezellig met de meiden geklets. Over hun leven, studie, Usha's tijd in Kathmandu, mijn leven, mijn familie, boyfriends, uithuwelijken, cultuur etc

Lekker gegeten en erna terug gegaan naar Lakeside, waar ik tijdens het eten uitgenodigd werd aan tafel bij 4 gasten die hier op vakantie zijn voor het paragliden. Gezellig!
Twee van hen waren ook al eerder in India geweest en hebben mooie verhalen verteld. Had al zin om naar India te gaan,maar nu zeker.
Daarnaast hebben ze me ook wel gerustgesteld. Hoor hier veel negatieve verhalen over India.. dat je afgezet wordt waar je bijstaat, dat mensen niet te vertrouwen zijn, dat etc, maar zij gaven aan dat dat idd soms ook zo is, maar dat er ook zo veel mooie mensen zijn.
Daarnaast is reizen als vrouw alleen soms lastig en moeilijk in zo'n land, mar het opent ook extra deuren, omdat je makkelijkere in contact kan komen met Indiaase vrouwen en hun gezinsleven... Let's see

De avond ervoor wezen eten bij lokale jongens.
Zij hebben hier een pashmina winkel en verkopen 'echte' pashmina en kashmis sjaals etc....
Sinds ik hier in Pokhara ben loop ik elke dag wel even langs hun winkel om te kletsen, thee te drinken of gewoon wat flauwekul te maken.
Wel speciaal dus om nu eens een Kashmirs maal te hebben.

Daarnaast m'n plan moeten wijzigen voordat ik naar India kan.
Het plan was om hier te blijven en mijn viasa te laten regelen door een agentschap hier, maar het wordt me toch afgeraden, omdat je soms een duplicaat krijgt....

Van de week dus toch weer (met de bus.. JEUH!!!) naar Kathmandu om daar zelf op de ambassae in de rij te gaan staan (3x) voor het visum.

Baalde in het begin van deze conclusie wel even, maar vind het nu okay. Thamel is best okay, kan ik nog een keer bij die goeie pizzeria eten (Danielle, you know), misschien toch nog naar Shanta.. dus het is good for me now :)

Daarna kan ik jullie 'eindelijk' een bericht sturen op deze site met een ander vlaggetje.. hihi... Daar kijk ik stiekem nu al naar uit...

Voor nu hou ik het er even bij.
Wens jullie allemaal een goed weekend en tot de volgende keer!

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 15 November 2009 - 14:56

    Zussie:

    namaste,

    mocht je idd in kathmandu zijn, neem dan voor mij zo'n lekkere pesto, kip, champion pizza ;)

    Goed om te lezen dat je erg veel zin hebt in india.

    geniet nog lekker van je laatste dagen pokhara, en tenslotte nepal.

    dikke kus van je zus

  • 15 November 2009 - 15:07

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie. Jammer dat het weer wat minder is. Maar je bent toch al gebruind lazen wij. Het school verhaal is wel een beetje dubbel. Maar je gaat nu zelf je visum regelen. Wel zo slim. We hebben je foto's bekeken.Het weer is vandaag ook prut. Grijs en nat. Vanmorgen bij Oma geweest. Henk, Ruud en Hennie waren er ook. Was wel gezellig.

    Groetjes ook van oma.

  • 15 November 2009 - 16:05

    Ted:

    Hoi Nathalie,
    geweldig wat jij allemaal meemaakt,ik geniet iedere keer weer van je verhalen ,je ervaringen en foto`s. Ik blijf je volgen. Geniet ervan . Ted (Olympia lessen)

  • 15 November 2009 - 17:02

    Rosie:

    heeeejjjjjj girl, heerlijk om je (op foto) te zien!!!!!!!!!!! fijn je ook gesproken te hebben, gives me a bit more girlpower!!! thnx babe xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 November 2009 - 07:57

    Sabine:

    Heeej meis!
    Wat een mooie foto's!!!

    India komt nu toch steeds dichterbij....spannend!!!

    Thanks voor je email.

    Liefs en xxx van ons!

  • 21 November 2009 - 21:28

    Karla De Zeeuw:

    He,He hier is ze dan eindelijk,hihi
    Gisteren je site gekregen van Matthew en dus je verslagen in èèn keer maar gelezen,met veel plezier.Want je vertelt zo mooi dat het lijkt of we bij je zijn en alles zelf met je mee maken.De foto's de enen is nog mooier dan de anderen.Nu lieverd ik gaat je proberen in de gaten te houden want ik heb heel veel respekt voor wat je doet.Dus vanuit dit koude,natte kikkerlandje Xjes en groetjes van ons de Zeeuwtjes(Xmotion gezinetje)dooooeeggg en groetjes uit Hoekkie Holland.karladezeeuw@upcmail.nl

  • 23 November 2009 - 18:39

    Wil Hoppermans:

    Hallo reizigster, bedankt voor je kaart die vandaag is aangekomen. Nu konden we de tocht eens goed bekijken en kregen we nog meer bewondering voor jou. Super !!!!
    Is het gelukt met je visa ?
    Wij wensen je een fijne tijd toe in India. Komt je 14e vlaggetje erbij !!!!
    Gisteren zijn we naar Tilburg geweest Inge(5km) en Marco(10km) deden mee aan de Warandeloop. Het weer werkte mee en pas één uur na afloop begon het te regenen. Het was er erg gezellig en ze waren allebei tevreden met hun tijd.
    Gisteravond zijn we naar het Patronaat in Mierlo geweest waar Jan moest oefenen met enkele koorgenoten. Ze hebben a.s. zaterdag Ceciliafeest, Jan zit in het feestcommite en die hebben een stukje cabaret ingestudeerd. Wij vrouwen mochten mee om aanwijzingen te geven en te corrigeren. Zagen de dames wel zitten. We hebben flink gelachen af en toe, maar ze deden het prima.
    Momenteel is het hier echt Hollands herfstweer. Regen, met af en toe flinke hoosbuien, veel vind, bliksem en donder. Weer om een boek te lezen of lekker binnen te rommelen.Kan ik van genieten.
    Vorige week bij K3 was een succes, vooral voor Kim. Zij stond in het middenpad volop mee te dansen met een hoogrood kleurtje. Cas moest wel even wennen aan de drukte en de grootte van de zaal. Hij bleef de hele tijd bij mij of Daniëlla op schoot zitten. Maar hij vond het wel leuk.
    's Middags zijn we naar de intocht van de Sint in Mierlo geweest. Gevolg dat die twee ukken 's avonds uitgeteld waren.
    Afgelopen donderdagavond worstebroodjes gebakken op de vroegere school(De Rooi Pannen) van Jan. De oud collega's krijgen dan ook elk jaar de mogelijkheid om mee te doen.Jan valt onder de "Grijspannen".Zo noemen ze de FPU-ers en gepensioneerden. Ha,ha,ha,ha.....
    Morgen weer vervangen en 's middags naar het Anneke.
    Ga zo naar Eindhoven dus veel liefs van ons en een dikke XXXXXXX
    Jan en Wil

  • 23 November 2009 - 20:11

    Rosie:

    een zonnestraaltje speciaal voor jou! xxxxxxxxxxxxx

  • 24 November 2009 - 21:37

    Zussie:

    Een dikke kus en duimende handen voor je visum van 6 maanden.

    nog 1 nachtje slapen en dan weet jij het!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 162144

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: