Same same but different - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 November 2009 | India, Vāranāsi

Jeeeuuhhh.... hihi....
Eindelijk een nieuw vlaggetje op de website :)

Gisteravond aangekomen hier in de Holy City Varanasi.
Mezelf voorbereid op een drukke, vieze stad met een hoop hasseling enzo na alle verhalen van travellers in Nepal, maar so far so good en niets van dit alles.

Echt een heerlijke eerste dag gehad
Rondgewandeld, verdwaald in de kleine straatjes (lijkt een beetje op Marrakech), interessante travellers ontmoet, naar een Ashram geweest met een Spanjaard die ik ontmoette tijdens lunch en gewoon alle indrukken in me opgenomen.

Echt top!!!

Maar effe terug in de tijd:
Na m'n laatste avond en korte nacht in Nepal met de bus op naar Sonauli, de grens.
Er waren een paar andere toeristen maar de meeste gingen dezelfde avond nog door naar Gorhakpur waar ze de trein namen naar somewhere else.
Een Italiaanse jongen bleef wel in de grens slapen en samen een kamer gedeeld, avond eten gehad en lekker lang gekletst.

Na een korte nacht op het hardste bed ever op naar de grens.
Sticker in het paspoort dat ik Nepal verlaat en een nieuwe stempel op mijn 4 mnd India visum (helaas geen 6 mnd, maar tenminste 1 maand meer dan de 3!)

Toen begon het feest.. ahum.... Welkom to India.... (na alle verhalen...)
Ikke naar de busplaats voor de bus naar Varanassi.
Ze hadden me verteld dat ik mijn ticket in de bus moest kopen en niet bij een ticket counter omdat die duurder zijn... maar ja..
Het zijn dezelfde mensen...
Ze vroegen ten eerste veel te veel. later ' verbeterde' hij zichzelf.. nee nee... ik bedoel Indiaase Roepies.. dus toen was het ineens goedkoper... maar als ik de eerste prijs in Indiaase roepies had betaald had ie never nooit iets gezegd... I'm sure

Uiteindelijk voor een redelijke prijs in de bus gekomen. Zit ik goed en wel.. moet ik voor de bagage betalen. .. bullshit....
250 roepies... Ikke niet gek..ikke weten dat dit niet normaal is.. ikke niet betalen.. maar ja..
Ikke een vrouw, blond, toerist... zij man, Indiaas en niet eerljk.
Ik moest of de bus verlaten, of betalen. Als ik de bus verliet kreeg ik het geld van het busticket niet terug.. f*ck.. what to do
Uiteindelijk na een hoop stemverhef van zijn kant toch maar betaald... en geprobeerd me niet te veel te irriteren, maar was effe bang dat als alles in India zo gaat ik niet happy word.. Maar hier is het so far anders.. :)

Ook de busrit zelf was okay :)
Mooie uitzichten onderweg en fijn dat je alles buiten de bus gewoon kunt bekijken. Alsof je in een film zit.
Rikshas, wat vrouwen in sharis, fruitmarktjes, mannen op straat (overal........ waar alle vrouwen zijn weet ik niet precies.. ik denk thuis bij de kids en het ' gasfornuis' maar niet te veel op straat), andere natuur etc etc
Al met al wel pittig, 2 dagen achter elkaar uurtje of 10 in de bus waar je je benen net niet goed genoeg kwijt kunt, maar het was interessting.

En dan! Destination bereikt!

Daarna met de riksja het 'centrum' bereikt en een Oostenrijks meisje tegengekomen de me naar een goedkoop en schoon guesthouse heeft weten te brengen. Shanti Guesthouse.. what means Peace in Hindi.
De kamer is niks speciaals, maar schoon en ook de gedeelde badkamer is goed.
Voelt een beetje als een jeugdhostel.
Rooftop restaurant waarvan je de Ganges kunt zien en veel travellers, dus veel contact!

Morgen ga ik met een boot de Ganges op voor de zonsopgang, daarna wat tempels zoeken en bekijken en ronddwalen.
De eerste indruk is heel anders dan verwacht, maar op een zeer positieve manier!

Ik ga morgen foto's maken (vandaag speciaal niet gedaan en gewoon gewandeld) en zal jullie later laten proeven van wat er hier allemaal gebeurd, en ik kan je vertellen er gebeurt veel!

Overal waar je kijkt gebeurt wel iets.
In de ghats zijn mensen aan het bidden, hun wekelijkse douche aan het nemen, kleren aan het wassen, kinderen zijn aan het vliegeren of spelen cricket, een kind van 3 wordt kaalgeschoren en ondergedompeld in de Ganges voor blessing, een dood lichaam wordt door de gangetjes gedragen en naar de main ghat gebracht om gecremeerd te worden, er wordt muziek gespeeld voor een bruilft, er loopt een jongetje rond met een rekje thee, er wordt roti gebakken en mensen eten op straat, andere branden een kaarsje en schenken het licht en nieuwe leven aan de Ganges, een ander ligt te slapen op een muurtje, aapjes proberen eten te vinden, 2 honden beginnen te vechten en mensen bemoeien zich ermee, anderen hebben gewoon fun terwijl ze aan het zwemmen zijn, iemand anders probeert me kaarten te verkopen en dat allemaal op hetzelfde moment.....

Kortom.. ik ga me hier niet vervelen.
Ga ook tijd maken jullie nog wat meer te mailen en foto's up te loaden, maar als je effe niets hoort komt dat omdat ik me geen moment verveel! Niet omdat ik jullie vergeten ben.

Voor nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en tot horens, lezen, denkens!

XXX




  • 30 November 2009 - 08:27

    Rosie:

    wow amazing dus! helemaal goed chicka. ga je heeeeel binnenkort updaten, niet veel thuis (geweest) tot a.s. woensdag......wel okay allemaal. much love&kisses 4u girl!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ENJOY THE FULLEST

  • 30 November 2009 - 09:22

    Patricia:

    OW! Ik wil ook weer!
    Klinkt super meid....geniet ervan, maar dat doe je wel als ik dat allemaal zo lees :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 162128

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: