Nationale Knoop-Door-Hak-Week - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Nationale Knoop-Door-Hak-Week - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Nationale Knoop-Door-Hak-Week

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 April 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

U moet de groenten van 'Hak' hebben...
Moest ik effe aan denken.

Was niet vab plan om al weer een berichtje te posten, maar hier ben ik weer.....

Pittig weekje, op een goede manier.
Zo blijkt dat ik de laatste maanden toch wel dingen geleerd heb.

Maleisie is NIET mijn land heb ik besloten, heb ik gevoeld en merk ik aan veel dingen,
Het is een super mooi land denk ik, maar té Westers, vol met 'backpackers' die reizen met mini vans en package tours, met stappen en zuipen, met te schone straten en zonder een echte autenthieke cultuur (wat te verwachten van een land dat pas zo kort bestaat en een mengelmoes is van alles).

Ik mis zoooo ontzettend het echte backpacken, de overvolle bussen met muziek en lokale mensen, de hasseling, de lokale eettentjes, de guesthouses en lodges bij gezinnen thuis, de interessante reizigers (in plaats van de (met alle respect voor hen die hier reizen, want iedereen zoekt iets anders, begrijp me niet verkeerd)mensen die hier zijn.

Heb met mezelf gevochten, heb nagedacht, gegoogles, gehuild, gelachen, nog meer gestruggeld, nagedacht en met name GEVOELD. En ik voelde dat ik weg wilde

Een half jaar eerder zou ik dit zwak van mezelf gevonden hebben, zou ik mezelf gepusht hebben om me mezelf een schop onder m'n kont te geven en meer sightseeing te gaan doen én toch naar de eilanden te gaan én meer te zien, maar vandaag heb ik besloten dat dat niet hoeft!

Ik heb vanmiddag een vlucht geboekt naar Cambodja! Want ik denk dat dat weer meer backpacken is, mooie natuur, mooie tempels, musea over de verschrikkelijke maar interessante geschiedenig en weer ouderwets overvolle lokale bussen en contact met lokale mensen, kortom; meer is van wat bij mij past en wat ik zoek en nodig heb op dit moment.
Maleisie maakt mij momenteel gewoon niet gelukkig. Ik kan het niet handelen,die luxe, die welvaart en dat 'backpacken' .

Blijf nog 1 dagje hier, want de temperatuur is lekker (je zweet niet meteen als je buitenkomt, al regende het gister wel veeeeel) en ga dan terug naar KL.
Zondagmorgen vlieg ik :)

Ben trots op mezelf.. hihi

Daarnaast wil ik nog effe vertellen dat ik wel een daytrek heb gedaan met 2 gezellige meiden naar de top van een berg via een jungle trail, dat we rummikub gespeeld hebben, dat we aardbeien geplukt hebben, tea plantages gezien hebben én warme chocolade melke gedronken hebben en oh ja...'s nachts heb ik een deken nodig.. haha

Zo, jullie zijn weer op de hoogte

Fijne avond, goeie koninginnedag en tot de volgende keer maar weer.

Love Nathalie

• 28 April 2010 - 18:06

Zussie:

namaste,

jammer dat ik telefoontje net gemist heb vanmiddag, was boodschappen aan het doen op mijn vrije woensdag.
    Maar vind het super stoer dat je lekker doet wat je hart je ingeeft.
    Heb wel het gevoel dat je het mooiste stukje van het land niet gaat zien maae dat is dan jammer.
    Veel plezier de laatste dagen in kl en een goeede vlucht van het weekend.
    Ik heb lekker de boekenkast helemaal vol gezet met boeken, kei gaaf geworden al zeg ik het zelf.

Voor nu een dikke kus en knuffel van mij.

• 28 April 2010 - 20:26

Youri:

beste nathalie
    bedankt voor alle foto,s. En ik hoop dat ik je snel weer zie. En vriendelijke groetjes van youri

• 28 April 2010 - 22:03

Rosie:

...en ook hier voor jou...een dikke smakkert!!!xxxxxxxxx nice picts chicka!
    zoennnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

• 29 April 2010 - 06:48

Lauwke:

krijg kippevel van jou en je verhalen,super dat je er lekker op uit gaat.

lekker weer terug naar de basis meisie doe je goed...

keep it up..

lauwtje

• 29 April 2010 - 17:57

Mama En Papa.:

Hoi Nathalie.
    Weer even bijgelezen. Je gevoel kan je weinig aan sturen en je verstand neemt dan de beslissing.
    Je moet maar doen wat jou het beste lijkt. Cambodje zegt ons verder niets maar jij bent in de buurt. Je hebt weer mooie foto's aan je verzameling toegegvoegd.
    We gaan het weer lezen en wensen je een goede vlucht.
    Wij vieren hier koninginnedag wel.

Groetjes Mama en papa.

• 29 April 2010 - 20:29

Wil En Jan:

Allereerst bedankt voor je lieve kaart uit Sri Lanka. Het is inderdaad anders gelopen dan we hadden gedacht.

We putten er troost uit dat het voor mijn broer het beste is, want voor hem was het mensonwaardig hoe hij daar lag, bij vol verstand en helemaal niets, niets meer kon, ook niet praten. Het afscheid in de kerk was waardig en fijn en heeft ons allen veel goed gedaan.

Een geluk dat we nog niet waren vertrokken naar de Algarve want anders hadden we niet teruggekund door die vulkaan in IJsland. Onze kennissen zijn pas gisteravond laat met veel moeite thuisgekomen. Een week later dan gepland.

Wij zijn vorige week een paar dagen naar Akersloot geweest in een hotel van Van der Valk. Een fietstochtje om het Alkmaarder meer, een dag op de fiets naar Alkmaar met een stadswandeling . Een erg mooie stad en de laatste dag op de fiets naar de Zaanse Schans waar de molens volop draaiden en we de mooie Zaanse huisjes hebben bekeken. Door echt Hollands polderland met ganzen, reigers, zwanen en vele eventueel broedende weidevogels. Het was wel erg koud/fris maar we zijn lekker uitgewaaid en hebben er toch van genoten.

Wat een mooie foto's en die jurk staat je geweldig. Gisteravond heb ik bij mama je drie foto-albums gezien. Die zijn super geworden !!!!!!Wauw, zou er zelf zin in krijgen.
    Wat goed van jou dat je je gevoel volgt en niet tegen wil en dank blijft. En zo te lezen ben je beslist niet over een nacht ijs(raar idee overigens voor KL, ha,ha,ha) gegaan.
    Blijven je op de voet volgen en genieten van je reisverslagen.

Morgenochtend naar Kim en Cas kijken want ze hebben met Daniëlla hun fietsen versierd en doen met de "optocht"mee voor Koninginnedag.
    Morgenavond zijn we uitgenodigd door Dan. en Bram en gaan we bij De Koffer eten samen met de ouders van Bram en Inge en Marco. Dit voor het oppassen toen ze naar Amerika zijn geweest. Heb er zin in.

Een goede reis ,veel succes in Cambodja en ik hoop dat je daar weer het juiste gevoel terugvindt.Veel liefs en dikke knuffels van ons.

Jan en Wil

• 30 April 2010 - 09:18

Martien En Anita:

Hey Nathalie,

Bedank voor de kaart uit Sri Lanka.
    De cactussen genieten al van het zonnetje en belonen me al met heel veel bloemknoppen en hier en daar al een bloempje!
    Wij volgen "de ontwikkelingen" (hahaa) op de voet!
    Goede reis naar Cambodja. Wij denken ook dat het daar veel meer basic is, meer wat je zoekt en waar je je happy bij voelt.

Groetjes uit Geldrop.