Time flies....... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Time flies....... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Time flies.......

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok

Sawasdeeka

Daar ben ik nog een keer voordat ik 31 aug voor 10 dgn de stilte in ga.
Want dan start namelijk mijn meditatie cursus in Wat Suokh Mhokh in Zuid-Thailand! :)

We gaan weer 10 dgn mediteren, zittend, staand en lopend. Daarbij basic yoga en erna misschien de spieren rust geven in de hotspring.

Thailand geeft me veel, het reizen geeft me veel!!!

Als ik kijk wat ik het afgelopen jaar allemaal gedaan, gezien, gevoelt, geproeft, geleerd heb.... Mind blowing....

Time flies... Ben al weer (bijna) een jaar onderwege....
Nepal, Tibet, India, Sri Lanka, Maleisie, Cambodja, Vietnam en Thailand....
Thaise Massage, Yoga, Homestays, motortripjes, locals, tea, new eten, nog meer curry's, emoties, tempels, ruines, paragliden, Muay Thai, internetten, kaartjes schrijven, zelf koken daar waar het kan, lezen, Budhisme, rust, talen, etc etc etc

De laatste week ook weer veel geleerd op Wat Po. De place to be voor Thaise Massage in Thailand.
Een cursus general massage weer met goed resultaat afgerond :)
De cursus was in basis hetzelfde als die in Chiang Mai, maar toch ook weer heel anders.
Gegeven op een Thaise manier (spreek vooral de docent niet tegen... haha.... je moet het precies zo en zo doen.... ook al ben ik veel langer dan de gemiddelde Thaise Masseur.. en zou een andere houding voor mijn lijf iets(jes.....haha) beter zijn...)
Maar gewoon doen wat er gevraagd wordt... zelf studie doen thuis (in de guesthouse) en je papiertje halen!

Een Belgische dame was afgehaakt na 3 dagen en een andere jongen was gezakt...
Geeft wel aan dat je je papiertje niet koopt en dat vind ik wel fijn :)

Nu nog even chill in Bangkok, vanavond denk ik zelfs even een dansje maken, morgen misschien een daytrip naar Ayuttaya (voormalige hoofdstad vol vol vol met oude tempels) en dan maandag nacht de trein naar Chaiya. (Voor mij geen bussen meer... stelletje jatters....) om di te starten me de retrait.

Geen nieuws is dus goed nieuws.
Verder eigenlijk ook niet heel veel nieuws te vertellen... want heb heel de week op school gezeten.. hihi.
Maar voelt goed! Met de bus naar school (de nr 53 voor 7 baht), lunchen in een local place en met de bus weer terug. Daarna wat rondstruinen en kletsen met wat mensen.

Ik ben weer fotokes aan het oploaden op picasa, dat zegt misschien veel meer dan mijn woorden.
ENJOY

http://picasaweb.google.com/nathalie.op.reis.azie/ThailandEersteKleineUpdate#

http://picasaweb.google.com/nathalie.op.reis.azie/ThaiseMassageWatPo#


http://picasaweb.google.com/nathalie.op.reis.azie/SunshineMassageSchoolGeneralCourse#


XXX Nathalie

  • 28 Augustus 2010 - 07:33

    Edwin :

    Hey naath. Het is inderdaad alweer bijna een jaar dat je de deur bent uitgelopen, het lijkt echter meer op gisteren. Time flies is dan ook en passend term. Een jaar vol gebeurtenissen, ervaringen, gevoelens en gedachten. Door je verhalen, mails, sms-jes en kaartjes lijk je meer dichtbij dan je daadwerkelijk bent. Een mooie ervaring. Ik kan me goed voorstellen wat het in je leven brengt wat alleen maar rijkdom betekent. Je geschreven verhalen tonen je ervaringen met eenstukje gevoel. Tussen de reges door lees ik wat woorden niet kunnen omschrijven. Het laat zien wat je gevoel is binen je reizen, ervaringen. Zo herkenbaar als hoe je bent zoals ik je ken. Nu ga je weer een meditatieweek in en is het even stil. Geniet, take care en lees je snel weer. Hier ga ik de laatste week van de vakantie in. Nog even op de motor een ritje als.de.kids weer bij femke zijn en dan is het echt weer aan de bak.
    Heel veel liefs, Edwin

  • 28 Augustus 2010 - 09:46

    Renate Krommert:

    Nathalie!

    Ik ben echt sprakelooooooossss! Zag vanmorgen wat foto's van je voorbij komen op hyves en had het er met Cam over dat je volgens mij al weer bijna een jaar aan het reizen was... Om nog wat meer details aan de weet te komen ben ik je blog op hyves nog eens door gaan lezen en kwam vervolgens de link naar deze site tegen! Ben beginnen gaan lezen... sja, en toen sprakeloooooooos, wat heb jij al veel dingen gezien, gedaan, ervaren, etc etc....En wat zul jij hier van genieten en genoten hebben zeg!
    You did it girl! Die levenservaring pakt niemand je meer af!

    Ik zie hier ook dat je volgens planning er nog een maandje of 7 tegenaan plakt? Of kom je helemaal nooit meer terug? ;-)

    Nou.... ik zal me aanmelden voor de mailtjes op het moment dat je een nieuwe update schrijft, want mn nieuwsgierigheid is geprikkeld!

    Ik wil afsluiten met je een fijne meditatieperiode toe te wensen en uiteraard een hele warme groet vanuit het Brabantse!
    X

  • 28 Augustus 2010 - 09:54

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie. Nogmaals gefeliciteerd met het behalen van je cursus taise massage.De foto's laten een goed beeld zien. Nu nog even genieten voor je naar Wat Suokh Mhokh gaat,waar je een week gaat mediteren. Verder geen nieuws hadden al bij gekletst met het belletje en mail. Knuffelsss

  • 28 Augustus 2010 - 10:30

    Jan En Wil:

    Proficiat met je behaalde diploma, je doet het toch maar weer "eventjes" !!!!
    We wensen je alvast een goede reis en succes met de meditatie.
    Ik probeer morgen nog uitgebreider te mailen want het is alweer eventjes geleden.

    Alvast groetjes en een dikke kus van ons.
    Jan en Wil

  • 28 Augustus 2010 - 11:16

    Rosie:

    whoeheeeeee in tha pocket!!! well done girl! hihi fijn je gesproken te hebben..... kids net weggebracht....geniet ff van de rust..... liefs xxxxx

  • 29 Augustus 2010 - 18:46

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Zoals zo ongeveer gisteren beloofd ben ik er dan. Eens even teruggekeken maar het is inmiddels ruim een maand geleden. Inderdaad:Times fly... zoals jij zegt.

    En inderdaad als ik terug wil blikken naar wat jij in het afgelopen jaar allemaal hebt ondernomen aan bezichtigen, cursussen. etc. etc. etc. etc. etc. etc. is het goed dat ik nog eens alles kan nalezen want ik zou het beslist niet meer weten. Dit neemt niemand je meer af. Wauauauauauauw, super,super,super,super !!!!!!!!!!!

    Operaties zolder opruimen en kamer texen zijn inmiddels geklaard. Allebei een flinke metamorfose ondergaan en de kringloop een hoop spullen rijker. Jan kreeg bij de kringloop zelfs een bon voor een gratis kop koffie. Niemand vond het nodig maar nu de kamer klaar is krijgen we toch opmerkingen dat het veel witter en lichter in huis is geworden. We hebben wel hulp gehad van vrienden. Alleen nog even wachten op de overgordijnen(ook heel licht) want die hebben we pas afgelopen vrijdag besteld.

    Inge heeft intussen nog een week bij ons gelogeerd. Marco is naar de verjaardag van zijn peetoom in Zuid Frankrijk geweest. Inge vond dat toch te ver zitten in de auto. Eerst wilde Marco dan ook niet gaan maar als ze bij ons was vond hij het goed.
    Afgelopen woensdag heb ik bij Inge gepoetst en ben ik mee geweest naar de controle in het ziekenhuis. Op de echo heb ik de baby gezien en ook dat hij/zij krulletjes heeft. Was toch wel even emotioneel.
    Het begint nu op te schieten en ik ben heel benieuwd wat het wordt.

    Gisteren zijn Daniëlla en Bram met de kinderen teruggekomen van de vakantie in het Zwarte Woud. Ze hebben 2 heerlijke weken gehad in een vakantiewoning op de boerderij. Er was nog een gezin met 2 kinderen en die hadden elkaar gevonden. Ik had een grote pan bami gemaakt, mijn moeder ook gehaald, en de hele bups heeft hier gisteravond gegeten. De kinderen hadden hele verhalen en straalden nog.
    Ze beginnen nu aan de laatste week vakantie en dan gaat ook Cas naar school. Wij passen dan niet meer structureel op maar in geval van ziekte of calamiteiten zijn we er.
    Ter afsluiting van het oppassen zijn we met de kinderen naar Toverland in Sevenum geweest. Dat was een succes. Wat hebben ze genoten en ook voor ons was het een fantastische dag. We waren er om goed 10.00 uur tot ca. 16.30 uur. We waren de parkeerplaats nog niet af of ze sliepen al en in Helmond bij MacDonalds moesten we ze wakker maken.

    Woensdag 28/7 ben ik naar de podotherapeute geweest en heb nu een soort "gebitje"tussen mijn tenen. Door overbelasting, uitgerekte banden en spiertjes(heeft een bepaalde naam maar weet ik niet meer) bij het gewrichtje van mijn 2e teen is een ontsteking ontstaan. Om de pijn op te vangen heeft die teen zich kromgetrokken tot een hamerteen.Dit "gebitje"moet nu de pijn verlichten maar die teen komt niet meer recht of ik moet me laten opereren en krijg dan een stijve teen. Het lopen is geen succes. Vanmiddag eens even met mijn bergschoenen geprobeerd en daar kon ik iets verder mee lopen. Ga nu maar geregeld wat oefenen.

    Met mijn moeder zijn we nog een dagje naar Zuid Limburg geweest. De bekende plekjes aangedaan waar ze heeft gewoond etc. etc. Het had haar goed gedaan.

    Afgelopen maandag bij mama koffiegedronken en lekker bijgepraat over de vakanties. Zaterdag 11 sept. gaan we met papa en mama fietsen, samen wat eten en bij Daniëlle en Bas 's morgens of 's middags koffiedrinken. Bij slecht weer verzinnen we wel iets anders.
    Heb er zin in.

    Dat was ons nieuws en wij wensen jou een fijne en goede 10-daagse meditatie toe.

    Veel liefs, knuffels en een dikke kus van ons
    Jan en Wil


  • 29 Augustus 2010 - 18:47

    Jan En Wil:

    Nog vergeten: Wat een mooie foto's !!!

  • 10 September 2010 - 11:44

    Yvonne:

    Hay wereldwijzer, Niet te geloven dat je alweer een jaar onderwerg bent. Zo fijn dat het je veel brengt! Ik vind het echt knap dat je 10 dagen gaat mediteren/hebt gemediteerd, ik denk dat je net "losgelaten, verlost, de bewoonde wereld..??" weer in bent gegaan. Wat gebeurd er met je in die 10 dagen? Ik kan me er echt geen voorstelling van maken. Maakt ook niet uit, als het je maar brengt wat je zou willen.
    Wij hebben net vakantie gehad, heerlijk genoten in..... NEDERLAND! Ik had niet verwacht dat ik het zo naar mijn zin kon hebben maar wij hebben ook een heel mooi landje. Heerlijk weggewaaid aan zee met windkracht 8/9. Moest nog aan je denken met het kitesurfen, daar was het weer echt super voor. Wij hebben lekker langs de kust gewandeld en een flinke tocht door de duinen gemaakt. Daarna lekker naar de veluwe, beetje fietsen, beetje wandelen. Echt heerlijk om te doen met 17 graden. Tja, het is net iets anders als Thailand...maar ook heel leuk.
    Lieve meid, geniet lekker!

    Liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 162096

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: