Time flies - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 Augustus 2010 | Thailand, Phuket

Sawasdeeka allemaal

Hoe gaat het in het Nederlandese? In het Brabantse?
Hier in het Pukhetse gaat het goed :)

Van veel dingen heb ik eerste keer gehad hier. Dat maakt reizen gaaf!
Eerste keer surfen (proberen dan he..) eerste keer Muay Thai trainen, een eerste keer boksen kijken in een stadium, de eerste keer een lange visa run doen etc
Daarnaast weer plannen maken.....

De laatste 2 weken zonder Roos zijn weer voorbij gevlogen.... Vraag me soms af waar de tijd blijft... bijna september.. bijna 1 jaar op reis...

Heb het Muay Thai boksen gevolgd hier in the gym.
Iedere ochtend word ik daar dood gemaakt door kleine thaise mennekes... haha
3 uur lang! workout! :)

We starten met warm-up, speciale olie die de spieren goed warm maakt masseer je dan in op je lijf, daarna naar het strand rennen, daar het strand op en af rennen en weer terug, daarna op tractor banden springen (soort van trampoline)of touwtje springen.
Schaduw boksen wordt opgevolgd door boksen op de zak, dat wordt opgevolgd door boksen met de trainer op pads.
Ook worden traptechnieken geoefend op de zak en met de trainer op pads.
Nog wat schaduwboksen, nog wat sparren, verdedigings technieken, sit-up, push ups en onze Nathalie is... bek af... haha...
Maar het is wel gaaf!
Heb in 1 week tijd veel geleerd hier en denk erover om straks in Chiang Mai ook een gym te zoeken. 2-3x per week.. Lekker!!!
De conditie is ver heen, maar is ook wel snel terug (gelukkig...!).

Van de week bestond the gym 1 jaar en hadden we BBQ met de jongens en de vrouwen daar van. Gezellig!
Voelt als een vriendengroep... allemaal een bindingsfactor :)
De vechters of boskers hoe je ze wilt noemen zien er vaak 'gevaalrijk' uit, vol met tatoeages, maar zijn buiten de sport juist heel aardig en relaxed.

Gister moest een van mijn trainers vechten in Patong Stadium en zijn we met z'n allen gaan kijken en aanmoedigen. En natuurlijk had ie gewonnen!!!

Echt gaaf om te zien zo'n stadium! De spanning, de liefdevolle en haast broederachtige liefde die de jongens geven aan elkaar tijdens het verzorgen in de breaks tussen de rondes.
Het knock out gedeelte vind ik minder gaaf zeg maar... geloof nog steeds niet dat dat gezond is, maar mijn trainer had ' gelukkig' gewoon op punten in 5 rondes gewonnen.. geen KO nodig... haha

Vandaag nog naar een tempel geweest en Puja gemaakt met 2 jongens uit Argentinie. Zij zijn beroeps Muay Thai fighters en zelfs erg beroemd in hun land... Heb al weer een plek om te trainen als ik naar Zuid-Amerika ga... haha

Afgelopen zondag.. ik spring effe terug in de tijd... hopla.... was er een 101-monniken festival.
Dit festival is eens per jaar en mensen komen naar de tempel om daar eten te offeren aan 101 monniken.
Het begon om 7.00 in de ochtend en duurde voor 1 uur. (Vroeg op dus.. again.. niks vakantie hier.. haha.. LOL)
Eerst bidden en puja maken, daarna werd er eten gegeven aan de monks. Mooi en puur om te zien!!!!

Later die dag heb ik de bus genomen naar Maleisie om daar 1 nacht te verblijven, naar het Consulaat te gaan en zo een nieuw visum te 'krijgen' voor Thailand voor 2 mnd. Kan weer even vooruit... haha
Gaar terug na een volle nacht en dag in de bus... pff.... dus nogmaals... voor iedereen die denkt dat nathalie vakantie heeft.... haha....

En verder... ja... gaat lekker.. al ben ik fysiek moe van het trainen..
Morgen neem ik (weer) de bus naar Bangkok om daar 1 week Thaise Massage te studeren aan DE place to be voor Thaise Massage ter wereld. Wat Po zelf!
Als dat goed bevalt wil ik in nov 1 maand daar studeren. Maar eerst eens zien hoe het bevalt in de basis cursus.

Ik ga nu dus even een busticket kopen voor morgen en daarna ergens anders waar de verbinding misschien beter is wat foto's opladen voor jullie. En erna een drankje doen met de 2 Argentijnen... Hasta la Vista (Goed voor de talen.. want hun engels is minimaal...)

Voor nu veeeeeeeeeeeeel liefs

HOUDOE he!!

En weet je by the way Laila (schrijf ik dat trouwens zo.. ) ik hoorde laatste het liedje van 'The horse with no name' en moest gelijk aan jou denken... was een liedje wat jij altijd mee zong tijdens de spinning.. hihi.. moest ik effe delen..

XXX






  • 20 Augustus 2010 - 10:50

    Yvonne:

    Hay girl,

    Wat ben jij goed bezig. Lekker he!! om lekker te zweten. Als ik je verhalen... dan geniet ik.
    Heerlijk om je enthousiasme te lezen.

    Wij vertrekken zondag naar het zwarte woud, lekker 3 weekjes genieten van mooie natuur, lekker eten en lekkere wijntjes....

    Geniet lekker enne.... laat je niet meppen hoor, door die kleine Thaitjes.

    XX

  • 20 Augustus 2010 - 20:52

    Zussie:

    hallo,

    kun je een beetje winnen van die ukkies ;) ?

    hier vandaag lekker de boeiborden een kleurtje gegeven, en morgen de openslaande deuren en bovenlichten onder handen nemen.
    Duim je mee voor goed weer???
    En dan later in de middag lekker met een boekie in de zon genieten van de laatste dagen van onze vakantie

    kuzzie van mij

  • 21 Augustus 2010 - 21:51

    Rosie:

    sawasdeekaaaaaaaaaaaaaaa, tjonge al die talenten! wow je hebt alweer veel beleefd ondertussen. idd time flies!!! niet normaal meer. GOEIE FOTO'S whoehee you kick some ass girl. makes me proud! love ya xxxxxxxxx

  • 24 Augustus 2010 - 07:06

    Henny:

    hallo nathalie, ben je al bij mijn vriend pim geweest?lekker thais eten en niet duur.ik ben een in gesprek met een goede vriend die in phuket woont om daar een gym te starten,de gesprekken lopen goed en ik hoop dat mijn droom uitkomt.wat is je telefoonnummer dan bel ik je een keer. groet henny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 162338

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: