I'm sooooooooooo excited!!!! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu I'm sooooooooooo excited!!!! - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

I'm sooooooooooo excited!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Oktober 2010 | Myanmar, Rangoon

Yoeoeoeoeoeoe!!!!
I'm there!

Echt zooooo gaaf! Ik ben in Myanmar!! (Hier gebruiken ze op de site nog de oude naam..... hihi)

Ik was gister op een gezonde manier gespannen.
Laatste dingetjes geregeld, de crispy nieuwe dollar biljetten geregeld (pak van m'n hart, want zonder goede dollars.. en zonder ATM...), mijn kleine backpack nog even laten maken bij een meneertje op straat, spullen uitgezocht (ik heb hier mijn massage boeken en readers etc etc niet nodig.. dus die liggen in een locker in Bangkok) en toen met de shuttle bus naar de Airport.

In een busje vol met Fransen.. Gezellig.. haha.. NOT... want je weet het he.. van die Fransen....

Maar toen... tatatatataaaaa....mezelf nog 1x verwend met zalig eten, want ik weet niet wat het precies allemaal gaat worden in Myanmar.

De vlucht was niet volgeboekt, dus ik kon bij het raam gaan zitten.
Moooiiiiiiii!!!
Wolken, wolken en meer wolken. Blijft mooi en wonderlijk... Dat wij mensen in een vliegtuig kunnen hangen in de lucht.
En toen de landing.
Zo'n ander gezicht. Huisjes her en der, de rivieren her en der, haast geen verkeer op de weg, pas toen we echt vlak bij de airport kwamen zag ik wat auto's rijden.
Alles is heel vlak en groen hier, en huizen etc lagen verspreid.
Heb genoten!!!!

De airport was alles wat ik niet verwachtte.
Groot, schoon, brand-new.. haha.. Had meer zoiets als Kathmandu airport verwacht :)
Maar dat schijnt nu de domestic airport te zijn.

Van Scott had ik een mail gehad met uitleg over hoe ik vlakbij zijn huis kon komen.
Dus met een taxi (6 dollar voor dik een half uur.. hihi), met een mega aardige taxi mneneer (wat een verschil met alle andere landen.. daar zijn de taxi drivers en de riksja driver niet zo aardig.. dus als deze mensen al aardig zijn.. WOW) door Yangon (Voormalig Rangoon) gereden.

Zwaaiende mensen her en der, lachende mensen, mensen in sarong, straatverlichting die minimaal is, maar betere wegen dan ik verwachtte.
Eetstalletjes en een fruitmarkt ondeweg en .... TEMPELS...

Toen aangekomen bij een luxe hotel waar Scott mij ophaalde om naar zijn huis te gaan.

Haha.. Dit is het aller aller aller luxe-te bed wat ik OOIT heb gehad de laatste maanden :) Met de aller aller aller heerlijkste douche erbij. MMMMM
Een heerlijke zelfgemaakte curry gegeten en de hele avond gekletst met hem en zijn vrouw.
Ze hebben een dochter van 9 jaar en kids zijn overal hetzelfde.. hihi.. zij keek wat tv en internette wat.

Vandaag gaat Scott mij een beetje wegwijs maken hier, ik ga naar de Thaise Embassade om een visum te regelen voor Thailand, want anders moet ik bij terugkomst weer visa runs doen.. (geen zin in), ik ga geld wisselen. Dollars in Kyats, en misschien gewoon verdwalen in de straten en mijn ogen uitkijken.

Ik omarmde dit land gister meteen al.. op de airport, onderhandelend met de mannen van de taxi's, in de taxi, de mensen die ik zag op straat, de lachende en zwaaiende mensen in de auto's en pick-ups die we passeerden.
Deze 4 weken gaan helemaal super-de-puper worden, ik voel het.. hihi ... :)
Mooie plannen in het vooruitzicht!

De luxe van dit internet, met wifi zal een grote grote uitzondering zijn, vandaar dat ik er al zo snel toch maar gebruik van maak. Ik was het niet van plan, maar ik wilde
jullie laten weten dat ik dus veilig in Myanmar ben! :)

Voor nu heel veel greetz en liefs van mij!

  • 05 Oktober 2010 - 05:49

    Bertrand:

    Hoi Nathalie,

    Veel plezier in myanmar! Tot nu toe heel ander beeld dan ik verwacht had :)

    Groetjes (weer uit Nederland, helaas)

  • 05 Oktober 2010 - 06:04

    Rosie:

    ow wat heerlijk meis! ENJOY THE FULLEST!!!!! maar dat gaat je zeker lukken hihi liefs en knuffels van mij

  • 05 Oktober 2010 - 06:09

    Renate:

    Goed om van te horen!

    ENJOY ENJOY!!!

  • 05 Oktober 2010 - 06:59

    Martien En Anita:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat je eerste indrukken zo goed zijn! Blijf vooral genieten en we kijken al uit naar de foto's van al die aardige mensen en wat er nog meer te zien is!

  • 05 Oktober 2010 - 13:17

    Yvonne:

    Hay,
    Klink goed! Ben heel benieuwd hoe je de komende 4 weken gaat ervaren maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen. Waar jij bent ontstaat spontaan een feestje! VEEL PLEZIER!
    Liefs Yvonne

  • 05 Oktober 2010 - 17:59

    Sabine:

    ooowwww wat fijn!!!!!
    Ben zo blij dat je meteen een goed gevoel hebt.
    Maak er een paar mooie weken van, geniet van je heerlijke bedje en douche en tot snel mails.
    X

  • 05 Oktober 2010 - 18:34

    Lydia:

    Klinkt zaaalig allemaal. Have Fun!! xx

  • 05 Oktober 2010 - 21:46

    Peter:

    Wil jij voor mij een leuke meid uit Padaung Village zoeken ? Zo eentje met een lange nek ? Thankxxx
    Groetjes uit Peru.

  • 06 Oktober 2010 - 19:34

    Jan En Wil:

    Wat fijn dat jij het daar in Mayanmar zo naar je zin hebt. We genieten hier volop mee van jouw enthousiasme en worden er zelf vrolijk van. Heerlijk gewoonweg.

    Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen komen Kim en Cas weer eens een keertje tussen de middag bij ons eten. Het is nog steeds vreemd dat ze niet meer elke donderdag bij ons zijn. Nu dus dubbel leuk voor beide partijen. Lekker knakworstjes eten met ze en/of Jan moet tosti voor ze maken. Verheug me op die lekkere snoetjes.

    Gisternacht heb ik in Tilburg bij Inge en Isa geslapen. Marco is in Arnhem met o.a. zijn vader en nog enkelen naar een concert geweest en kwam pas laat thuis. Inge vond het fijn als ik dan kwam en dat hoeft ze natuurlijk geen 2 keer te zeggen. Mag ik Isa het flesje geven en lekker verzorgen. Ze begint al aardig rond te kijken en als ze even in de box ligt volgt ze de ronddraaiende mobile al een heel eind. Op haar gezichtje komen in haar slaap allerlei uitdrukkingen en als ze dan "lacht"is ze om op te eten.

    Jan is naar de vergadering van de kerk en ik ga lekker mijn pyama aantrekken en even voor de buis onderuit.

    In november gaan we op een zondag koffiedrinken bij Bas en Daniëlle om het huis te bewonderen. Het is nu 2 keer misgelopen en we hopen dat het nu lukt.

    Een fijne tijd daar en we kijken al uit naar je volgende mail.

    Veel liefs, knuffels en dikke kus uit het Mierlose.

    Jan en Wil


  • 06 Oktober 2010 - 22:15

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie fijn dat alles weer goed gegaan is. En dat de mensen er zo vriedelijk zijn.En de eerste opvang bij Scott die jou de komende dagen even wegwijs maakt. Wij het lopers groepje hebben vanavond een gedeelte van de lichtjes route gelopen. Nathalie geniet van Myanmar en knuffelsssssss van ons.

  • 07 Oktober 2010 - 05:28

    Edwin:

    Wat leest het allemaal goed. Het beeldvormig vermogen stelt een teletubbielandschap voor. Heerlijk om te lezen dat je goed bent aangekomen. Genieten doe je al volop en ik ben erg benieuwd naar je verhalen.

    Groetjes Edwin

  • 07 Oktober 2010 - 12:23

    Peettantetje:

    Je hele mail straalt van ...so excited.
    Haal alles maar uit de kast, meisje.

  • 07 Oktober 2010 - 12:24

    Peettantetje:

    Je hele mail straalt van ...so excited.
    Haal alles maar uit de kast, meisje.

  • 07 Oktober 2010 - 14:18

    Overbuurtjes Mierlo:

    Hallo Nathalie,
    Dank voor je kaart! Vorige week ontvangen. Gaat allemaal naar wens lezen we zo! Fijn. Met ons ook alles goed: de mannen groeien als kool zo snel. Geniet van Birma; een gesloten maar prachtig land.
    Groet, Chris, Corine, Job, Dirk en Gijs

  • 24 Oktober 2010 - 06:35

    Nathalie:

    Heyhey allemaal

    Hiero een berichtje van mij
    Ik heb al een paar keer geprobeerd te internetten, maar het blijft watdat betreft Stenen Tijdperk
    Hier dus zo even een berichtje om te laten weten dat alles goed gaat!
    Heb al veel mooie dingen gezien, meegemaakt en gedaan.
    Helaas... aftellen nu... zaterdag vlieg ik weer op Bangkok, maar tot die tijd genieten
    Hoop jullie snel te kunnen up daten en mailen

    Liefs Nathalie, Mandalay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 162148

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: