Bruine boterham met kaas - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Bruine boterham met kaas - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Bruine boterham met kaas

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

10 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sawasdeeka lieve allemaal in het natte Nederland

Hier weer een berichtje van Nathalie, uit een Thailand, dat aanvoelt als een beginnende zomer... gnagna...
In de nacht is het koel (dekentje...mmm) en 's ochtends schijnt elke dag de zon :) mmm ... sorry.....

Het zonnetje schijnt ook weer voor Naathje... laatste dagen was het even wat minder...
Curssusen Thaise Massage.... meteen druk druk druk door naar Birma. Daar redelijk druk reizend en sightseeing en met al met al weinig slaap (herinner je je die bus ritjes in de nacht nog...) en dan een vlucht op zaterdag naar Bangkok, in een culture shock aankomen 's avonds laat met een mega Haloween Party at Khao San Road, dansend tot 03.00
De dag erna om 14.00 de trein hebben naar Chiang Mai. Daar de volgende dag om 6.30 aankomen, een guesthouse zoeken (en vinden) en meteen door naar school voor de 5 daagse VOLLE bak cursus voor gevorderden...

Blijkbaar heb ik het na dik een jaar reizen in Azie nog steeds niet geleerd (blondt???) om slowly te gaan.. kortom.. ikke ziek...
Eigen schuld dikke bult... weerstand gaat er gewoon aan, mijn lijf schreeuwt voor rust en ik ga maar door... mhehehe (ja Roos je hoort het goed).
Nu is mijn stomach beter, hoef ik na 5 dagen (en nachten) niet de halve nacht te rennen voor de wc (die dus buiten mijn kamer is....) heb ik een eye infectie (maar ben niet de enige.. hihi... waren vandaag 100 mensen bij de dokter voor hetzelfde.. dus ben niet zo'n mietje als ik dacht dat ik was.. haha)

Was van de week al met al meer confronterend dan al het andere...
Had gewoon even zin in en bruine boterham met kaas :) some home sweet home food to comfort...
Maar sinds vandaag (op mijn oog na dan) zit ik weer toppie in mijn velleke. Energy is back!

Vandaag bewust vrij genomen en aan het zwembad gehangen en besloten vakantie te nemen.....
Ik vind dat ik dat wel verdiend heb.

Ik weet het, het klinkt raar voor jullie back home, maar reizen is geen vakantie. Het is soms hard werken in je eentje aan de andere kant van de wereld. Het is als een pittige baan, maar... I love my job :)

Zo ook de de laatste week in Sunshine, de course was amazing!!!
De klas was super super super intens, maar zo gaaf!
Ik heb zo veel gave nieuwe dingen geleerd! Al was het soms overwhelming. Fysiek, mentaal en emotioneel.
In de klas zaten 3 mannen (nog meer, maar deze uit Griekenland, Italie en Rusland waren speciaal) die thuis al jaren als masseur werken en ook lesgeven!

Kortom: het niveau was hoog, maar het was ook een eer om met hen te mogen en kunnen werken, want als je werkt met mensen die meer ervaring hebben dan jij groei je so much.
Ik heb dus veel technieken geleerd (veel gewricht-werk, oberserveren, zien en voelen van verschillen re-li, isolaties etc) en ben over grezen heen gestapt, want je moet wel als je een massage moet geven, met een nieuwe techniek die je nog nooit van je leven gedaan hebt aan iemand die het vak al jaren verstaat. Leerzaam en goed!

Als ik hen aan het werk zag en voelde werd het nog meer duidelijk.
Thai Massage is een kunst, het is een art én ík wil die kunst me eigen maken! That's the goal.
Vandaar dat ik een mat gekocht heb (reisformaat en reisbestendig) en free massage geef at the moment.
Ik heb er nu al 5 gegeven (nu even rust dus......) en wil proberen dit te continueren, zodat ik met verschillende lichamen, body's kan werken, technieken kan uitproberen en toepassen en mijn routine nog verfijnder kan maken op de specifieke persoon in front of me. Oefening baart kunst en ik wil die kunst beheersen!

Daarbij werd ik extra gemotiveerd door Mario, de Italiaanse master... Hij dacht dat ik al al masseuse werkte.. hihi... Dat was stiekem wel gaaf om te horen.

Maar nee dus.. dus practice practice practice.
Ook in Sunshine kan en mag ik mensen masseren, omdat er een zaal over is.
Deze week dus al gebruik van gemaakt, maar vandaag aan het zwembad gelegen en appelpannenkoeken gebakken (nadat ik half Chiang Mai afgefietst ben (of is het heb afgefietst???.. pff.... Nederlands is soms niet meer zo vanzelfsprekend als de 'hele' wereld tegenwoordig in het engels draait) voor bloem... wat te doen in een rijst land?) want het is vakantie!
Gister mezelf een olie massage gegund (de eerste in mijn hele tijd in Thailand??! Zowiezo mijn eerste massage in al die tijd reizen???!! buiten klas om dan) en voor morgen ochtend staat een Chinese massage gepland.

Daarbij ook besloten om volgende week GEEN fieldwork cursus te doen.
Ik doe het rustiger aan, met mijn eigen fieldwork van 1 massage per dag (genoeg vrijwillige mensen gevonden.. haha) en half vakantie en de week erna dan nog wel een cursus. Touching the emotional body.

Dus.. no worries.. Deze dame blijft 1 maand hier in Chiang Mai, in total.
Het guesthouse heeft laundry service (mmm.. frisse kleren) een keuken (pannenkoeken dus vandaag en aardappels gister) en ik heb een fiets.
Geen Pai, geen Sukothai... geen bus, geen trein, gewoon een pas op de plaats en luisteren.

Daarbij moet ik natuurlijk fit zijn voor 14 december, want dan vlieg ik weer :)
De nieuwe vlucht naar een nieuw land is geboekt.... En deze keer gaat de vlucht naar .. tatatattaaaa.....jawel..Amsterdam!!! Schiphol :)

Naathje komt 2 weken op vakantie in Mierlo!
Die echte knuffels, hugs, zoenen, xxx, kisses etc etc gaan eindelijk ge-ind worden.
De kindjes van vrienden en vriendinnen gaan bewonderd en geknuffeld worden, alsook nieuwe boyfriends (Marjo...).
Die boterham met kaas, dat worstenbroodje, de boerenkool, of stoofpeertjes, het frietje met en frikandel speciaal hebben lang genoeg gewacht.. heeehaaaa.
The Netherlands here she comes!!!!

Dus ja, ik moet fris en fruitig zijn voor nog 1x Wat Suan Mokkh (waarschijnlijk, maar wie weet of plannen wijzigen.. het zuiden schijnt nog steeds erg erg erg nat en stormachtig te zijn.....) en dan voor jullie!
Kerst, slapen in mijn 'oude' bedje, home cooked food, boterhammemetjes met kaas, bezoekjes aan oma, theetjes drinken op de bank, wandelen in het bos, misschien ligt er wel sneeuw..... naar de markt in het Geldropse, bijkletsen, lachen lachen en nog meer lachen, misschien ook een keer huilen, naar de Sint Jan, misschiene en keertje dansen in het Eindhocense, maar vooral genieten van de quality time!

Nu dus even hier wat rustiger aan, dan nog een week cursus (nog een diplma scoren nu het kan), een keer Suan Mokkh en dan Holland, voor dan in januari de maand yoga teacher course in India start :)
Ook weer een maand volle bak, dus moet zorgen dat ik écht gezond ben.

Voor nu zeg ik, weltrusten (voor mij dan), goeie middag, hello, liefs, greetz, bye bye, tot latersss en tot snel. LIVE!!!!! Joepieeeee.
Of tot op Picasa, want daar staan de foto's op van Birma
http://picasaweb.google.com/nathalie.op.reis.azie/BirmaUnionOfMyanmar#

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Naath

  • 10 November 2010 - 16:02

    Zussie:

    Gave foto´s!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 10 November 2010 - 17:49

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie weer heel wat gezien. Gave foto's wat een verschil in lengte met jou. Er zijn daar zeker geen tandartsen.

  • 10 November 2010 - 19:13

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie.
    Het is mooi nieuws dat je naar huis komt om even cultuur en Hollandse pot te ruiken. En niet alleen ruiken.
    Het is wederom een heel verhaal en veel mooie foto's uit Birma.
    Jammer van je oog, maar dat gaat wel weer over maar daar heb je nu niets aan. Je buiten-landse medecusisten konden je lekker helpen met de massage. Prettig om te voelen hoe het aan moet voelen. Nu zelf ook bezig blijven schreef je, sucses. Nu even rust, dat heb je gewoon nodig. Geniet daar ook maar van.

    Groetjes en een dikke knuffel mama en papa.

  • 11 November 2010 - 08:39

    Renate:

    Goh, kom ik 2 weken geleden op een vrijdagavond je zus tegen bij Harks, hebben we het uiteraard ook over jou en wat voor een ervaring het toch voor je moet zijn. Wij nog een beetje lacherig doen, of je uberhaupt nog wel terug komt, lees ik hier dat je gewoon 'op vakantie' komt naar NL? Een goed plan! Kun je misschien voorzichtig en dus geleidelijk weer wennen aan NL!

    Ik weet niet of ik je nog ergens ga tegenkomen, maar uiteraard heel veel plezier, lekker eten, goed gezelschap en dus een hele fijne tijd gewenst!

  • 11 November 2010 - 08:41

    Rosie:

    whoeheeeeeeeeeeeeeee BLIJ BLIJ BLIJ!!!!!! hihi love ya girl, fijn je weer te lezen liefke....kusssssssssss

  • 11 November 2010 - 12:28

    Iene Teunissen:

    Nou Nathalie, het klinkt allemaal weer fantastisch. Toen wij in Indonesië en Thailand waren hebben we onszelf ook regelmatig laten maseren. En net zoals je zegt, het is een kunst op zich. Heerlijk. Alleen al het idee dat je dat als Nederlandse kan evenaren, moet al een heerlijk gevoel geven. Want ik denk dat ze het daar met de paplepel ingegeven krijgen. Geniet nog heel bewust van het lekkere weer daar, en neem voorla een blikje zon voor ons mee. Want je hebt deze zomer in Nederland niets gemist.
    Een heel goede reis naar Nederland en graag tot ziens. Groetjes Iene.
    IenZ Hair DeZign.

  • 11 November 2010 - 20:37

    Bianca Wijgerse:

    Nog steeds veel respect voor je

    heel fijn dat je 2 weken naar NL komt geniet er lekker van, van iedereen om je heen die jou lief is

    dikke zoen
    Bianca

  • 12 November 2010 - 07:04

    Zussie:

    Joepie, nu hoeven we het niet meer stil te houden
    :)

    kuzzie van je zussie

  • 12 November 2010 - 11:59

    Yvonne:

    Hay harde werker,
    Je bent me er een! Ik hoop dat je inmiddels weer opgeknapt bent. Het klink allemaal heel intens, je ervaringen die je met je massage's opdoet. Heb je al een aanmeldlijst voor vrijwilligers...?? ha ha

    Wat heerlijk voor je om eens een echte vakantie in het vooruitzicht te hebben. Winter in Nederland! Wat zul jij genieten!
    Nog een hele fijne maand in Thailand en een hele goede vlucht!

    Ik durf het bijna niet te zeggen....maar volgens mij (weet niet zeker) is Roel nog op zoek naar een energieke, lieve, en goeie sportlerares voor de zondagen om de week (steppen en pumpen). Gewoon even ter info.

    Veel liefs Yvonne

  • 12 November 2010 - 12:44

    Yvonne:

    Wat een mooie foto's! Jou als Pa LonGGGGG doet de naam eer aan!
    X

  • 14 November 2010 - 13:15

    Lydia:

    Goed dat je bent opgeknapt. En t klinkt allemaal weer errug cool. Leuk dat je straks weer in ons Hollandse landje bent. Nou maar weer heel veel succes voor nu en vast veel plezier volgende maand als je naar huis gaat.

    Liefs Lydia

  • 15 November 2010 - 18:43

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie,

    Veel gedaan, veel gezien, gereisd en weer een cursus afgesloten. Super, hoe jij dat allemaal kunt en doet.En dan die foto's. Wat mooi!!!!!!!!!!
    Alleen eist het op een gegeven moment toch even zijn tol, wat niet zo prettig is.
    Erg vervelend dat je ziek was en ik hoop dat het met je oog/ogen nu ook weer beter gaat.

    Wat fijn dat je naar Nederland komt met de feestdagen. Laat je dan maar lekker verwennen hier, zodat je weer energie hebt voor de cursus in januari.

    Wij gaan morgen voor 8 dagen naar Portugal en hebben niet veel op ons programma staan. Lekker relaxen. Later meer.
    23 November komen we thuis en 24 november wordt ik aan mijn teen geholpen. Duurt 10 min., maar wel 4 weken een pin in mijn teen. Enkele dagen rust en dan mag ik op mijn hak lopen als het gaat. Krijg daarvoor een soort "schoentje". Ben benieuwd.

    Gisteren met de kids de Sint verwelkomd. Heerlijk die enthousiaste snoetjes.

    Even een kop koffie met wat pepernoten, naar Daniëlla enkele dingen regelen en dan alvast wat spulletjes klaarleggen voor morgen.
    Heb er veel zin in.

    Liefs en knuffels van ons.


  • 20 November 2010 - 20:42

    Peetanteteje:

    Ik heb alle foto's bekeken. Wat geweldig. Het maakt op mij diepe indruk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 162129

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: