Highlight.. oh jawel!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Highlight.. oh jawel!!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Highlight.. oh jawel!!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Wauw Wauw Wauw!!!
Dat was wat ik voelde vanavond!
Ik heb er zelfs een aantal whoeoeoeoeoes uitgegooid! Het was nog beter en specialer en mooier dan verwacht!

Ooit heb ik een foto gezien van dit festival en ik heb mezelf verteld dat ik het ooit wilde meemaken. Ik wilde ooit (ik moest en ik zou) die kleine luchtballonetjes de lucht in zien gaan en vandaag was het zo ver!!!

Maar eerst even terug in de tijd.

Nathalie, nog steeds niet fit en die ooginfectie maakte het allemaal ook niet leuker, maar ja.. toch maar door.
Toen ben ik lid geworden van een sportschool hier. Het gaat mij meer om het zwembad.. haha.. met de ligstoelen, maar wat trainen met dumbels is ook best lekker :)

De afgelopen week heb ik dus veel gesport, gerelaxed aan het zwembad en ik heb 2 massages gegegeven om te oefenen.
Ik ben wezen trainen met de docent van Sunshine op de atletiekbaan en ik ben een keer zijn victim geweest toen hij nieuwe technieken voor zijn klas wilde uitproberen.

Daarnaast ben ik elke avond op mijn fietsje 'de stad' in geweest, want de muren van de oude stad en daarbij de toegangspoorten zijn mooi versierd met lichtjes voor het festival dit weekend.

Zo ook een paar dagen geleden.
Zit ik daar met een blikje drinken van de seven eleven op een stoepje te kijken en te genieten, spreekt een man mij aan.
Of ik het naar m'n zin heb (in het Engels dan he...) en ik antwoord dat ik geniet.
Ik denk aan zijn accent te horen dat hij uit Nederland komt en jawel..
Hij komt zelfs uit Maarheeze... en hij woont nu in Thailand :) Lucky him.. haha

Later doorkletsend blijkt het dat hij vroeger een restaurant gehad heeft waar ons pap met de Rijkspolitie (ja.. zo lang geleden..) regelmatig at.

Zo wat gekletst en gelachen over het verleden en toen door met het heden. Erg gezellig en uiteindelijk vraagt hij mij wat ik deze week eens voor Hollandse kost zou willen eten... hmmm.. ik kom toch uit op een stamppot met een gehaktbal.. hihi

Zo gezegd zo gedaan. Ik ben afgelopen maandag Hollands wezen eten. MJAMMIE!
Een groentensoepje (met ballen) en hutspot met gehaktballen... hihi. (En ik dacht nog wel ooit vegetarisch te worden,... sorry.. maar het lukt nog even niet... wat was dat lekker zeg! Ook de dag erna die bal op brood... mjammie)

Echt zo lief en zo gezellig! En lekker!
Hij maakt momenteel ook Hollandse gerechten en een aantal restaurants kopen die van hem. Gezellig.
Hij woont nu bijna 1 jaar hier en kent de weg goed.
Waar kan je goedkoop kaas kopen? Waar de Duitser zit waar je worsten en rookworsten kan halen? Alsook de tweedahenads zaken, de speciaalzaken, de juiste kraampjes op de markt etc etc. Mooi!

Daarnaast geeft hij anti-stress massages en reiki.
Die beide heb ik ook al ontvangen!
Dat was wel fijn, want momenteel ben ik best druk in het koppie (wat wil ik nou, na kerst in Nederland ga ik terug naar India.. en daarna?? Wat wil ik nou precies.. gedachten.. gevoelens... gevoelens van anderen.. waar ga ik uiteindelijk wonen.. Terug naar Nederland... of toch ergens anders.. Nieuw zeeland ofzo.. een yoga en thaisa massage studio beginnen doe je ook niet zomaar.. waar te beginnen.. hoe pak ik dat aan etc) Dus die reiki was wel prettig... hihi

Gister belde hij ineens op dat Will (haar engelse naam) die voor-met hem in de massage salon werkt maandag examen heeft van nieuwe technieken voetmassage en dat zij nog wel wilde oefenen.. of ik victim wil zijn.. hmm.. ja hoor.. als het perse moet.. haha

Dus vandaag om 11.00 weer op het fietsje naar Chiang Mai gate om vanaf daar verder te gaan naar zijn huis.
De massage was interessant. Alle organen hebben zo hun plek op je voeten en tijdens massages kan je erachter komen of 'alles' wel gezond is en verder kietelt het gewoon heel erg.. hihi... of ik ben gewoon heel gevoelig aan mijn poezelige voetjes.. Dat kan natuurlijk ook.

Ik vroeg Will ofdat ze vanavond nog speciaal ergens het festival gaat vieren.. Nou misschien...
Ze belde wat vrienden op en ze sprak af dat we samen met hen naar het universiteits terrein zouden gaan (zo'n 15 km out of town) voor de ballonnen. Gaaf dus! En zeker omdat ik nu met Thaise mensen was.

Eerst hebben we nog spaghetti gegeten.. Lucky me!!!! (Ik heb al hutsport op, later nog verse worst, stoofvlees, uiensoep met gegratineerd stokbroodje en nu weer spaghetti.. Louis verwend me wel... lucky me.. food party!!!!!) en toen zijn we in de auto (in de file...) naar het terrein gereden.
Het was er mega mega mega druk en ik was sooooooo excited.. jawel.. alweer!

Toen hebben we ieder een heeeeeeeeeel grote luchtballon gekocht. Je brandt een schijf binnen in aan en de ballon vult zich dan met de warme lucht, zodat die op een gegeven moment opstijgt.
Voor je 'm loslaat moet je een wens doen en dan gaat ie....

Toen we verder doorliepen kwamen we bij HET plein uit.
Hier werd gechant (en door Wat Suan Mokkh kon ik ook wat meechanten) en een officiele ceremonie gehouden. Todat ALLE ballonnen ineeens samen de luchtingingen, ondersteund door vuurwerk.

WW WAUW WAUW!!!
Ik werd er nog meer excited van, ik werd er stil van, het raakte me, het maakte me hyper in de ADHD stand,het maakte me gelukkig en dat alles tegelijk.Wauw!

Zo zie je maar... het moet allemaal maar zo lopen als het loopt.
Doordat je ergens heen gaat ontmoet je mensen, die mensen komen op je pad en samen met die mensen leidt'iets' je weer ergens naar toe. Het blijft ongelooflijk voor mij hoe dingen lopen zoals ze lopen.

Morgen ga ik naar de Ping River, want daar worden versierde schijven met lichtjes en wierook op de rivier gelaten en misschien ook weer balonnen opgelaten.

's Middags nog eerst zwemmen, zonnen en zporten (3x Z is leuker.... gna gna) en dan weer naar het festival.

Maandag knallen we er nog een week school tegen aan. Gevorderde course: touching the emotional body. Ik ben benieuwd. Dus dan is het weer volle bak elke dag, maar ik ben weer door Louis uitgenodigd om nog een keer te komen eten (Jeuuuuuhhh.... want het is echt heel gezellig en lekker! Lekker relaxed)
Ook wel weer spanned, want ik weet niet precies wat te verwachten van deze cursus.

Voor nu ga ik deze blog enteren en dan ga ik proberen foto's op te laden voor jullie, want het is echt MOOI!!!!!

Nou lieve mensen thuis, ik hoop dat de Sint iets lekkers brengt voor jullie allen. Wie zoet is krijgt lekkersssss

Tot snel!

• 20 November 2010 - 19:37

Zussie:

Van dit festival heb ik ook gehoord en zou het graag eens meemaken, nu doe jij dat in mijn plaats :)
    Zojuist hadden wij ook vuurwerk maar zonder lampions.....
    Hopelijk komt je wens uit.

Dikke kus van je zus

• 20 November 2010 - 20:02

Vivian:

wauw die foto`s zijn te gek!!!! Zeker is dat genieten :)

Groetjes Vivian

• 20 November 2010 - 20:41

Peettanteje:

Je hebt helemaal gelijk: alles komt op je pad. Het is goed dat je nadenkt over keuzes maken, en op een dag zul je dat ook doen. Wat het dan ook is.
    Maar verwonder je eerst nog maar over alle dingen, die je ziet en mee- en ondergaat. Zoals dat festival. Het lijkt mij erg indrukwekkend. Vooral die ballonnen. Ik hoop dat je wens uit komt.
    Toch ben ik heel blij je met Kerst even in Nederland te zien. Liefs.

• 20 November 2010 - 21:41

Mama En Papa.:

Leuk dat je Louis ontmoet hebt. Wat kan de wereld toch klein zijn en wat een berg toeval bij elkaar. Leuk dat ze in Thailand ook gehaktballen kunnen maken. Dat lichtfeest ziet er inderdaad geweldig uit. Wij weten ook wel dat je de sfeer terplaatse nooit op een foto kunt vastleggen om deze met iemand te delen. Lekker zonnen, zwemmen zporten, het lijkt wel vakantie. Geniet maar voordat je aan de volgende cursus begint. Doe Louis ook maar de groeten van mij.
    Een dikke knuffel, nog een fijne zondag en kusjes van mama en papa.

• 22 November 2010 - 08:59

Yvonne:

Wat heerlijk om na lange tijd weer eens "normaal" hollands te kunnen eten. Ondanks dat ik vegetarisch eet moet ik zeggen dat het er heerlijk uit ziet op de foto's.
    Tja.. en dan dat festival..... MOOI!!

Liefs Yvonne

• 22 November 2010 - 11:55

Rosie:

soowwwwwwwww nice picts girl! GAAF! amazing hoe dingen weer op je pad komen......èn lekker smullen hihi alvast een voorproefje dus! excited 2 see you again!!!!!! dikke dikke smakkert enne zet um op hè @ course! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx liefs van je dinnetje rosie

• 30 November 2010 - 11:11

Rosie:

...ben op zoek naar een foto van......hihi...kan m niet vinden? xxxxxx

• 02 December 2010 - 20:22

Jan En Wil:

Hallo Nathalie,

Allereerst Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en daarbij een hele dikke knuffel en verjaardagskussen van ons.
    Zoals ik begrepen heb zit je cursus:"Touching the emotional body "er weer op en moet je jezelf op je verjaardag maar eens lekker verwennen. Heb je verdiend.

De foto's van dat festival deden mijn mond openvallen van verbazing. Wat super,super,super mooi. Kan me voorstellen dat je daarvan hebt genoten.Blijf zo nog lekker genieten. Hoop en duim voor je dat je gedane wens uitkomt.
    En dat al die lichtjes jouw op een gegeven moment HET LICHTJE brengen.

En steeds weer blijkt dat de wonderen de wereld niet uit zijn. Word je zomaar aangesproken door iemand die je vader kent. Heerlijk !!!!!
    Als ik de foto van die wortelstamp zie krijg ik spontaan zin want dat is mijn lievelingskostje. Mogen ze me 's nachts voor wakker maken.

Wij hebben een fijne vakantie gehad in de Algarve. Temperatuur zo'n 17,18,19 graden en zon. De voorlaatste dag bewolking en de dag van vertrek regen. Goed te pruimen dus. Strandwandelingen, terrasjes
    gepikt, gelezen, lekker gegeten en heerlijk gerelaxt. Alleen de heenreis is met hindernissen geweest. Die dag was het zeer mistig en konden op Eindhoven geen vliegtuigen landen en opstijgen. Wij zijn met bussen naar Frankfurt-Hahn(op de Hunsrück) gebracht en i.p.v. 18.05 uur vertrok het vliegtuig om 0.15 uur. We kwamen om half 4 's nachts in ons appartement aan waar we door mijn achternicht met champagne werden ontvangen. Had ook wel iets, ha,ha,ha.
    Een geluk dat we op dinsdag terugvlogen want de volgende dag werd in Portugal gestaakt !!!!!

Hadden we de operatie aan mijn teen moeten uitstellen. Die woensdagochtend werd ik nl. om 10.00 uur in St. Anna verwacht. De operatie was zo gebeurd maar in eerste instantie was het me erg tegengevallen. Naar later bleek had de specialist niet de juiste nazorg toegepast. Afgelopen maandag ben ik terug geweest en hebben ze het op de gipskamer verbonden en nu heb ik een "zooltje"onder mijn voet. Specialist werd even op zijn nummer gezet door de gipsmeester. Nu gaat het goed en kan ik ook het een en ander doen.

Ga nu nog even dichten voor Kim en Cas want a.s. zondag vieren we Sinterklaas bij Daniëlla en Bram.

Nog even dan zet je weer even voet op Nederlandse bodem. Kom je al die gegeven knuffels en kussen maar live ophalen. Momenteel is het hier heel koud. Brrrrrr. Sneeuw en flinke vorst dus diep onder de wol 'snachts. Ik heb nog wel een paar fleece jassen/-truien voor je !!!!!!!!! Jij zwemt op dit moment graag, is de Nieuwjaarsduik niks voor jou ?!!!!!!!

Veel liefs en nogmaals een fijne dag vanuit Mierlo