Another beautifull day!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Another beautifull day!!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Another beautifull day!!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 December 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sawasdeeka

Het heeft even geduurd sinds mijn laatste update, maar hier zijn we dan weer vanuit een fijn, gezellig, warm, levendig, relaxed en beautifull Chiang Mai.

Wie had dat gedacht? Ik ben al weer bijna 6 weken in 1 plaats... en ik kan je vertellen.. het is zoooo ontzettend fijn! Zou hier denk ik zelfs wel kunnen wonen voor een aantal maanden. Zo fijn!

Geen backpack inpakken en verkassen naar een andere stad, een ander guesthouse, uren in een bus of trein.. nee.. gewoon een kamer in een guesthouse en een soort van dagelijks ristme... hihi.. en I love it!

Heb hier leuke en interessante mensen leren kennen, heb een fijn ritme met yoga, massage, dansje maken, sportschool en zwembad en voel me goed. Beter dan ooit zelfs denk ik :) feel so alive!
Chiang Mai heeft een goede vibe!

Ik ga voor jullie weer even terug in de tijd, want ik heb in de tussentijd nog een cursus Thai Massage gedaan: deze keer 'Touching the emotional body', erg interessant en leerzaam! (Heb zitten rekenen en heb meer dan 215 cursus uren er op zitten)

Wij mensen slaan emotionele bagage op in ons fysieke lichaam. Dat is natuurlijk helemaal okay, maar soms vormen die emotionele bagages blokkades. In ons energie systeem, in de chakra's of gewoon ergens in het lichaam. Met Thaise massage kan je deze emotionele blokkades 'wegwerken' door aan het fysieke lichaam te werken.

Tijdens de cursus heb ik nog meer relaxerende technieken geleerd en natuurlijk massages gegeven en ontvangen. Doordat je geeft en ontvangt haal je het beste uit beide.

De nadruk bij dit soort massage ligt meer op 'waar je heen gestuurd wordt' (door vragen te stellen en door intuitie) dan op de routine die je 'hoort te doen volgens traditionele thai massage' je stapt dus uit de box. Cool!!!

Zo heb ik zelf ook weer wat emotionele ballast weg kunnen laten werken. MMM

En verder, tsja.. eigenlijk allemaal niet zo heel spannend om te vertellen.. maar zalig om te doen.

Een gewone dag van Nathalie in Chiang Mai ziet er ongeveer zo uit;
6.30 gaat de wekker.. Heb de neiging om te snoezen, maar kom toch maar fris en fruitig mijn bedje uit, omdat om 7.30 de yoga les start in een mooi park.
Hier rijd ik dan in het koele en opstartende Chiang Mai naar toe in ongeveer 15-20 minuutjes.

Na de yoga verwen ik mezelf met een ontbijtje. Meestal een noodle soep (Kauw Soi) of verse fruitjes.

In de massage school heb ik een ruimte geregeld waar ik mensen van buitenaf mag masseren. Zoals in een van de laatste blogs stond wil ik veel oefenen, want ik wil de kunst van Thaise massage verstaan, dus hier geef ik bijna iedere dag een massage.

Doordat ik nu massage geef aan mensen van buiten school is het gevoel echt heel anders, en elke keer leer ik weer super veel.
Welke poses wel of niet met iemand te doen, hoe krijg ik iemand meer relaxed op de mat, is de druk goed, of is het te zacht of te hard, hoe gaat het in de tijd etc etc. Erg fijn dus dat mensen zich 'beschikbaar stellen' voor mijn oefen-project.. haha. Iedereen happy.

Daarna is het toch echt wel tijd voor een lunch en het zwembad. Mjammie

Soms kook ik zelf, want marktjes genoeg hier om van alles te halen, en soms eet ik ergens anders.
Hoe langer je ergens 'woont' hoe beter je de weg weet en weet wat je waar kunt halen. Fijn!

Het zwembad is nog steeds gewoon chill! Wel in de schaduw, want anders ben ik binnen een half uur zo rood als een kreeft.. tsja... het is hier zo'n 30-35 graden.. (pff.. dat wordt een verschilletje van dik 40 graden verwerken straks op Schiphol.. hoop dat mijn lichaam dat okay gaat vinden... oelalala).
Meestal neem ik een boek mee en heb zo weer wat te lezen of te studeren.

Heb mezelf ook maar weer eens verwend met een nieuwe bikini! Nog even nu het kan, want in India is het wel warm, maar niet zo vrij als hier.

Als de zon onder gaat koelt het wel weer iets af en is het tijd om de gym onveilig te maken.
Beetje cardio, lekker wat super setjes in het 'krachthonk'. Heerlijk om m'n spieren weer te voelen, ín de excercise te zitten en even helemaal 'leeg te zijn in het koppie' en ook gewoon leuk, want je ziet vaak dezelfde mensen.
Helaas geven ze nog geen zumba hier.. Misschien dat ik er mee kan gaan beginnen?? Goeie workout!

En de avonden.. Tsja.. Soms gewoon lekker alleen ergens eten, soms met anderen van bijvoorbeeld Sunshine School, of mensen uit het Guesthouse, zoals Nani en Maere uit The States die echt héél tof en gezellig waren.. nog steeds zijn.. maar zij zijn nu naar Laso...,met andere mensen die hier een aantal maanden per jaar wonen (goed bekeken!!) soms eten bij Louis mjammie.. hollandse pot, of later nog een theetje doen. Het kan allemaal, want het is allemaal op fietsafstand :)

En dan 3 dec: dat was dé dag dat Nathalie 30 werd!
En je raad het nooit... Ik heb gewoon echt mijn verjaardag gevierd.. het moet niet gekker worden.. haha

Begonnen met de yoga, daarna 'slachtoffer' geweest in Trayls gevorderde klas en toen mezelf verwend bij een bakkerijtje vlakbij Chiang mai gate... MJAMMIE!!! Bij het zwembad relaxed gedaan en toen belde Roos!!! mij op Zo lief en zo gezellig! En jullie allemaal ook super de puper bedankt voor de ecards, smsjes, berichtjes op facebook en hyves, emails etc etc!!! THANKS!
De dag ervoor had Louis hutspot en rookworst mee gegeven en die heb ik als verjaardagsmaal gegeten.. hihi
Toen belde Maere en Nani of ik mee wilde eten... eten niet, want dat had ik net gedaan. maar een toetje of een drankje.. das altijd wel gezelig natuurlijk!

Zo gezegd zo gedaan en later nog een drankje gedaan én een dansje in de reaggea bar. Zalig!!
Mijn zus had toen Roos hierheen kwam een kaart meegegeven die ik 3 dec mocht openmaken. Thanks nogmaals lief zusje! De button heb ik echter niet opgedaan (die vloekte bij mijn roze shirtje... echt waar!)... maar ik heb wél foto's met de button... Hoop dat dat ook telt.. gna gna

Dit was ook precies de dag dat ik 2 jaar geleden op het vliegtuig gesprongen ben naar Kathmandu om mijn 'gevoel te testen' of ik wel of niet wilde gaan reizen,
En zie eens wat er is gebeurd in die 2 jaar!!! Mind blowing!!! Maar wat een goede keuze!

En nu dan genieten van de laatste week Chiang Mai!!!!Gister nog met Louis naar een lokale markt geweest 15 km buiten Chiang mai. Waar ze alles maar dan ook alles verkopen. Kleren, scooters, etenswafren, buffalo's en waar ze ook (hoe zielig) hanen gevechten hebben...

Straks de verjaardag van de Koning vieren met Will (die Thaise dame die ik via Louis heb leren kennen) en vrienden van haar,
Ik ben benieuwd! De Thaise mensen houden echt van hun koning (wel iets anders dan onze Koninginnedag waar het eigenlijk alleen maar om feesten en zuipen gaat in plaats van onze Queen..)

En verder, is het zo fijn hier en kijk al uit naar de dag dat ik hier terug ga komen!

Mijn treinticket terug naar Bangkok is geregeld, mijn India Visum is aangevraagd en kan ik woe ophalen (nu maar hopen dat ze de 6 mnd geven... hoorde net dat sinds 26 nov de wetgeving daarover wéér veranderd is.. cross the fingers... want zou echt graag dat 6 mnd visum willen!!!).

Daarbij natuurlijk aan het aftellen om iedereen thuis weer te zien, te knuffelen en huggen. Om lekker hollands te eten (stoofpeertjes, speculaas, wortsenbroodje, stroopwafels, bastogne koeken, en natuurlijke aardappelen en stampotten en misschien toch ook die kroket en de frikandel speciaal), te wandelen in de sneeuw in de bossen, naar de Sint Jan te gaan, om holiday in Holland te hebben! Niet die camera vergeten op Schiphol he!

Maar voor het zo ver is wens ik jullie allemaal een heel fijne Sinterklaas met maar veel lieve kadootjes, pepernoten en speculaas en het allerbelangrijskte; fijn gezelschap!

Veel liefs vanuit een zonnig en lovely Chiang Mai, van een meisje (of ben ik nu een vrouw??) die heel gelukkig is met het leven!

  • 05 December 2010 - 07:06

    Bianca Wijgerse:

    Weer zo ontzettend genoten van jouw verhalen ,

    Xxxxx blijf jezelf zo voelen Super !!!!!

    Liefs Bianca

  • 05 December 2010 - 08:03

    Edwin :

    Chang mai zal je zeker niet vergeten. Ongetwijfeld zal hier terugkomen. Misschien als woonplaats??? Wie weet waar is dan ook altijd de vraag. Super om te horen dat je zo goed in je vel zit.
    Enjoy, enjoy. Enjoy.

    Groetjes Edwin

  • 05 December 2010 - 16:05

    Vivian:

    Je enthousiaste verhalen zijn erg leuk om te lezen!! Super datje het zo fijn hebt!

  • 05 December 2010 - 19:19

    Peettantetje:

    Laat nog maar heéél veel
    other beautifull days erachter aan komen.
    Vooral ook een spetterende 'vakantie'
    in het Hollandse.
    Tot dan, lieverd.

  • 06 December 2010 - 07:10

    Renate:

    Hey Naat!

    Je energie, maar ook je rust en tevredenheid spat weer van je reisverslag af! Respect! Maar ben ook wel een klein beetje jaloers hoor!
    Maar... uiteraard vanuit een weer een beetje groener wordend NL (het is weer aan het dooien) uiteraard nog van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag! Volgens jaar weer in NL vieren? Of durf je dat niet te beloven, hihihi....

    Anywee, nog een paar fijne dagen daar en een hele goeie (;-)) vakantie toegewenst bij vrienden en familie! Fijne feestdagen!

    X


  • 06 December 2010 - 12:30

    Yvonne:

    Dag vrouw!
    Ontzettend gefeliciteerd met je 30ste verjaardag. Op de foto's te zien heb je er echt een feestje van gemaakt. Heerlijk dat je zo vol energie en good feelings zit. Take your moment!

    Geniet nog lekker en ik wens je een hele fijne vakantie?! in Nederland.

    Fijne dagen voor jou met veel lieve mensen.

    Liefs Yvonne

  • 06 December 2010 - 15:58

    Iene Teunissen:

    Nou Nathalie. Iedere keer als ik je berichten lees, word ik jaloers en krijg ik heimwee.
    Heerlijk relaxed leventje zo. heel knap zoals je het allenmaal in je eentje doet. Maar ik denk dat al je familie,vrienden, kenissen heel blij zijn als ze je weer in Nederland kunnen aanschouwen. En ik denk dat ze ook allemaal graag voor je gaan liggen als oefenmodel. Dus genoeg te doen hier. Maar eerst maar eens lekker genieten,en jezelf lekker laten verwennen. Tot gauw. Groetjes Iene.
    IenZ Hair DeZign.

  • 06 December 2010 - 19:04

    Lydia:

    Heerlijk om te lezen dat het daar zo goed gaat en wat een mooie foto´s( behalve de arme haantjes natuurlijk ) Ook veel plezier straks thuis met je fam, en vrienden dat wordt vast erg speciaal.

    xx Lydia

  • 07 December 2010 - 11:36

    Rosie:

    so happy 4 you girl! puzzelstukjes vallen..... supergave pict van t vuurwerk zeg WOW. LOVE YA XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX TOT SNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!

  • 09 December 2010 - 14:59

    Peettantetje:

    Nog een paar nachtjes slapen, en dan......kom je eventjes naar huis.
    Hoera!!!!! Wat fijn voor allemaal.
    En ik zie je met Kerst.
    Ik verheug me er nu al op.
    Houdoeeeeeeee....

  • 09 December 2010 - 20:38

    Jan En Wil:

    Wat een heerlijk verhaal en wat ben jij aan het genieten. Hartstikke tof !!!
    Is je visum voor India voor 6 maanden gelukt ? !!!! Hoop, so.
    Al bezig met de voorbereidingen voor de reis ?
    Wij wensen jou alvast een voorspoedige vlucht en fijne dagen in ons lekkere, momenteel koude, mooie kikkerlandje.
    Dit weekend komen Inge, Marco en Isa dus komt er waarschijnlijk niks van mailen. Lekker knuffelen, spelen en "aantuttelen" met ons prulleke. En natuurlijk gezellig met Inge en Marco bijpraten, eten en een glaasje drinken.
    Goede reis, dikke XXXXXXXXXXXXXX , groetjes en welkom in Mierlo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 162427

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: