Shanti Shanti - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Shanti Shanti - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Shanti Shanti

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Februari 2011 | India, Pānchgani

Namaste

Hier zijn we weer.. nogmaals uit Panchgani!
Het leven bevalt me hier goed, mooie natuur, lekker weer (overdag 30 gr en 's ochtends, 's avonds en 's nacht erg koel .. lees.. schoenen aan.. fleece en 2 dekens....)leuke mensen, keuken en massages geven.

Sorry eerst dat ik jullie allemaal niet zo veel persoonlijk mail... maar ben momenteel niet zo in de mood voor internet... zit lekker in mijn velleke (no worries!) maar ben ook wel wat 'grote' dingen aan het uitwerken in mijn koppie... dus eerst sorry.. maar ik denk wel aan jullie!!!! En ik vind het ook erg fijn jullie te lezen hier! Al die lieve mensen die mij nog steeds volgen :)

Daarom de algemene mail!
De laatste 2 weken (time flies!!!!!) eigenlijk niet heel veel spannends gedaan.

Meestal start de dag met een ontbijt sessie met gezellige mensen die allemaal om de beurt meehelpen voor ontbijt.. grote egg sessies! .... hihi en dan gaat iedere dag shanti shanti. Wasje, wat yoga misschien, kletsen, hangen in de hangmat, lezen, lief zijn voor mezelf etc.

Daarnaast doet Corry soms wat energiewerk met me. Ik geef wat mensen thaise massage (en begin er lichtjes aan wat geld mee te verdienden: ik stel de mensen 3 vragen en aan de hand daarvan betalen ze voor de massage. Ruilhandel kan ook.. haha.... 1) Heeft de massage gegeven wat je ervan verwachtte? 2) Hoe veel denk jij dat de massage waard is? 3) Hoe veel kan jij je veroorloven te betalen. Tot nu toe werkt dit goed en ik voel me niet ongemakkelijk met geld vragen). Ik vraag niet iedereen geld, maar mensen waar ik wat minder mee heb of die eigenlijk niet meehelpen in het groepsprocess van ontbijt of 's avond kokken en ook een massage willen, die vraag ik wel.

's Avonds wordt er veelal gekookt en soms eten we in het dorp wat curries. Ikke ben goed in aardappelsalade, gebakken aardapelen en salades, maar nu ook in verse pasta maken en verse tomarensaus :) Thanks to Paolo

Met Paolo (from Italy) ben ik ook naar een waterval gelopen. Toen hoorden we allerlei muziek, dus wij doorlopen, werden we ineens ere gast gemaakt bij een bruiloft... zo zie je maar.. India is never boring....

Daarnaast ben ik begonnen aan mijn Holdiay in Holland foto-album (so thanks Maria voor het sharen van de foto's) (mam en pap... als jullie misschien nog de laatste foto's van de bye bye kunnen opsturen via mail? Dat zou super fijn zijn. No hurry.... als jullie tijd hebben) en lees ik wat.

Verder dus mijn koppie proberen op orde te brengen..... Wie ben ik nou? Wat wil ik nou? En later? Waar wil ik dat? Wat heb ik daar voor nodig? Waar komen de mensen die belangrijk voor mij zijn in het plaatje? Hoe gaat het thuis? Hoe voelen de mensen zich daar? Waarom heeft de yoga toch geen vuurtje doen laten beginnen in mijn passie lijstje? Is Thailand nogh< steeds zo perfect als ik straks terug ga? Hoe zou ik daar wat geld kunnen verdienen? Waarom blijf ik relaties maar moeilijk vinden? Waarom ben ik soms toch nog onzeker over mezelf.. vinden mensen me wel leuk? Ga ik toch die Enfield kopen? etc etc

Ik heb besloten dat ik hier in het eco kamp goed kan oefenen qua mezelf zijn... Een heel divers gezelschap, van Corry (die erg into yoga is) tot hele wetenschappelijk ingestelde mannen tot gasten die de hele dag joints roken. Ik ben ik en dat is goed te oefenen hier. Eerlijk zijn, vragen om wat ik nodig heb en geven wat ik wil geven.
Ben dus momenteel hard aanhet werk aan mijn throat chakra... Voor diegene die daarin geinteresseerd zijn.. haha.....

Daarnaast besloten niet naar die andere yoga plaats te gaan, maar na die wandeling naar de waterval wist ik dat Nepal me roept. Dus wel naar Udaipur (nog meer oefenmogelijkheid en wat centjes verdienen met wat massage is het plan de campagne...), wel naar Amritsar voor de Golden Tempel van de Sikhs en wel naar Delhi voor een stop-over en misschien wel naar Bir om nog meer paragliders te meeten, maar verder niet te veel reizen :)

En in Nepal de paden op en de lanen in!!!!! Hymalaya's here I come! Plan is half maart.

Hoop dat thuis alles goed gaat, dat niemend gevaarlijk in Egyte zit, dat de feestjes die gepland staan leuk zijn, dat het Nina dagje super was, dat de carnaval maar lossssss mag gaan en dat het zonnetje schijnt.

Voor nu een dikke zoennnnnnnnn





  • 14 Februari 2011 - 10:53

    Rosie:

    lief lief dinnetje, fijn je te lezen!!!! glad you're just fine....and growing....NICE!.....XXXXX

  • 14 Februari 2011 - 10:56

    IenZ Hair DeZign:

    Geniet lekker van je vrije tijd daar, het loopt hier echt niet weg. En het echte leven begint snel genoeg. Al jij het tegenover jezelf waar kunt maken om zo vrij te leven, en je kwetst er niemand mee. Dan zou ik zeggen, geniet ervan. Zouden wij ook wat meer moeten doen. groetjes Iene.

  • 14 Februari 2011 - 18:59

    Edwin:

    Wanneer hou je op met sorrie zeggen.
    Sorrie zeg je als je iets verkeerds hebt gedaan.
    Sorrie zeg je als je per ongeluk iemand aanstoot. Sorrie zeg je als in veel situaties maar niet als je aan iemand denkt, bezig bent je leven te leiden aan de andere kant van de wereld. De gedachtewereld verbind mensen met meer energie dan dat je hier in woorden kan beschrijven. Zodoende ben je dan ook dichter bij de mensen omdat ze jou in hun harten en gedachten hebben gesloten.

    Je weet hoe ik over je denk en je zoektocht naar je eigen ik. Wellicht meer voor een diepere mail, voor nu eerst de rust en de ruimte.

    Liefs, liefs, liefs

  • 15 Februari 2011 - 12:06

    Sabine:

    Hej liefie,

    Lees maar eens goed wat Edwin schrijft. Ben het er helemaal mee eens.
    Enne......het Ninadagje was super!
    Het was zo leuk om dat stralende gezichtje te zien toen ze kaarsjes uit mocht blazen, de foto's volgen nog! Evenals een uitgebreide mail, komt echt!
    Liefs, Sabine

  • 23 Februari 2011 - 15:05

    Jan En Wil:

    Wat langer geduurd dan gedacht maar daar ben ik dan toch.
    Vorige week hadden we een midweek een huisje gehuurd van Landal Greenpark net onder Zwolle. We hadden de fietsen meegenomen en hebben ontzettend geboft met het weer. Elke dag met de fiets erop uit. Dinsdag naar Kampen en hier een prachtige uitgezette stadswandeling gemaakt. Woensdag naar Hattem en flinke fietstochten, donderdag naar Elburg met een mooie fietstocht. Die 2 dagen prachtig weer gehad, heerlijke lentedagen, alleen een beetje fris. Terug in het huisje lekker open haard aan, glaasje, boek of legpuzzel en genieten.

    De week daarvoor ziek geweest en heb zelfs mijn verjaardag moeten afzeggen. De vriezer zit nu nog vol gebak want we hadden al alles in huis.
    Maar gelukkig weer helemaal opgeknapt.
    Met mijn teen gaat het nu ook goed en volgende week ga ik weer mee wandelen. Gisteren sinds lange tijd naar de sportschool geweest en ik ben vandaag zelfs "blij met mijn gevoelige spieren". Eindelijk weer eens wat kunnen doen.

    Zaterdag met Daniëlla en de kinderen carnavalskleding gaan kopen. Kim wilde een balletpakje met toverstokje en Cas Robin Hood met pijl en boog. Dat laatste was het aller grootste succes.

    Jan heeft vandaag met een groepje een heerlijke tocht gefietst met de mountainbikes in de omgeving van Bladel. Hij heeft een goede conditie momenteel.

    Heb je ook gelezen of gehoord over die aardbeving in Christchurch in Nieuw Zeeland. Verschrikkelijk en voor ons waarschijnlijk extra aangrijpend omdat we daar 5 jaar geleden zelf rondgelopen hebben en wat gebouwen,plaatsen herkennen.
    Ik hoop dat ze nog mensen kunnen redden.

    Super hoe jij over je leven nadenkt en het invult. Blijf lekker genieten en ik kijk al uit naar je verhalen en foto's van de Himalaya.
    Als je over paragliden schrijft denk ik altijd meteen aan Oostenrijk omdat het bij bij dan kriebelt om eens een duo vlucht te doen. Kriebelen omdat het me een prachtige ervaring-gevoel lijkt, maar ook kriebelen van durf ik zoiets wel. Wie weet !!!!!!

    Morgen naar Tilburg naar Inge en Marco en lekker knuffelen met ons Isa.

    Veel liefs, knuffels en dikke kussen van ons. Jan en Wil




  • 25 Februari 2011 - 12:10

    Yvonne:

    Hay Nathalie,
    Ik heb nu eindelijk pas op mijn geamk je mailtje gelezen. Neemt niet weg dat ik veel aan je denk! Sjonge sjonge, wat ben jij hard aan het werk! Lieve meid, je bent geweldig zoals je bent en als iemand daar anders over denkt, dan zegt dat iets over de ander. Your heart is BIG en on the right spot! Geniet van het proces, de weg ergens naar toe is zeker zo mooi als de bestemming!
    Veel liefs en een dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 162124

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: