Still here - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Still here - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Still here

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Februari 2011 | India, Pānchgani

Oelalalala
Ben nog steeds in Panchgani :)Time flies, al weer bijna een maand ben ik hier, maar het is goed!

De dag nadat ik de laatste update heb gemaakt was er alleen wel paniek... 1 van de ervaren pilots was gecrasht...... Dikke reddingsactie a la India opgezet en een tig uur later was hij in het ziekenhuis....
Enkel, pols en rug gebroken, maar naar omstandigheden goed. Die avond heb ik voor iedereen (14 mannen en vrouwen) gekookt want de fieldworkers hadden een flinke taak daar beneden in de rice paddies.

Zelf ben ik nu 2x naar hem in het ziekenhuis geweest, dagen duren lang, ziekenhuizen hier zijn NIET grappig dus elk bezoek is welkom.

Het ziekenhuis is is Pune, zo'n 2 uur rijden hier vandaan, maar dit kon gecombineerd worden met mijn nieuwe bezigeid.. de zoektocht naar een Royal Enfield, Bullet 350, oud model.

Bij Dave achterop naar Pune, naar wat mechanic wallahs zoals we de monteurs hier noemen en zoeken zoeken zoeken en waarschijnlijk ook vinden.
Met de juiste connectie, de Indian time en een gezonde dosis geduld komt het goed.

Daarbij rijles gehad, want deze dame heeft nog nooit op een echte motor gereden... hihi... die in Vietnam en Cambodja waren semi-automatisch, dus zonder koppeling.

Van de week van Dave uit de UK, die mij vorig jaar op tandem flight nam, rijles gehad (ruilhandel met massages... doet het goed!)
Step by step, van hoe start ik met kickstart een motor, hoe werkt de koppeling, de versnellingen (omhoog, omlaag... 1,2,3,4, neutraal etc) tot een ritje op de weg met hem achterop (wat een vertrouwen)!
Na een middag oefenen al vrij bekwaam en gister heb ik een uurtje met hem achterop naar het volgende grote dorp gereden en weer een uurtje terug.
Niet te hard, maar wel veilig. Rustig... schakelen.... toeteren zoals men dat in India doet.... gasgeven... schakelen... genieten... concentreren.... en erna.. helmpie af..schoenen uit en lekker relaxen. TOF!!!

Plan de campagne is dat we een Bullet gaan huren voor mij waarop Dave gaat rijden (en ik later, en later waarschijnlijk koop), ik rij op zijn Yamaha (om eerst meer wegervaring te krijgen) Olivier heeft een Enfield (zie foto's op waarbenjij van maart 2010... die rooie) en Chris heeft vandaag waarschijnlijk een koop in Pune. Met z'n vieren gaan we dan een paar dagen hier wat touren en meer naar het zuiden. Daarna gaat de motor op de trein helemaal naar het noorden naar de Hymalayas naar een ander paragliderskamp en dan touren we daar.

En dan, met weg-ervaring en met andere mensen gereden te hebben zien we wel verder.

Het voelt in ieder geval GOED om weer iets nieuws te doen wat me een kick geeft! Actie blijft roepen..... En met deze jongens/mannen is het een veilige en gezellige start in India!!!!! Jippieeeeeeee.

Dus.. de laatste dagen druk met op en neer rijden, bellen en motorbikes zoeken om te zien, maar a la India... morgen.. morgen... morgen.... en dus ook druk bezig geweest met het foto album.. bijna af..

Daarbij had ik foto's voor jullie, maar ik mag hier mijn USB niet gebruiken en het andere internetcafe is gesloten.... a la India.. foto's komen dus de volgende keer.....

Voor nu heel veel liefs en heeeeeeeeeeel veel zonnestralen (ik heb ze toch over.... hihi... nee... just kidding... maar het is hier TE warm overdag....)

Fijn weekend allemaal!!!!
ZOEN

  • 25 Februari 2011 - 12:03

    Rosie:

    BIG KISS RIGHT BACK @ YOU! HERE IT COMES: SMAK! nice nice nice travelling on a motorcycle....mmmmm GENIET!!!!!!

  • 25 Februari 2011 - 12:26

    Yvonne:

    Hay,
    Heerlijk he! motorrijden. De wind, de lucht (frisse lucht in Hollanda..) geluid. Lekker genieten. Weet je, het is heerlijk om achterop te zitten bij een zeer ervaren rijder en dan slalommetjes maken, voelt als dansen!
    ENJOY!

  • 25 Februari 2011 - 17:46

    Bianca Wijgerse:

    stoer hoor !!!!!!!!! op de motor

  • 26 Februari 2011 - 15:35

    Mama En Papa:

    Hoi Nathalie.
    Het klingt weer toppie. Met zulk mooi weer motorrijden is heerlijk. Ik ken de wegen niet maar ik neem aan dat het allemaal rustig aan gaat. Ik denk max 70 km/h. Je was in een keer kok voor een grote groep hongerlijers. Mag je blijven? Wij hopen dat de gevallen man weer geheel hersteld. In het ziekenhuis moet het bezoek de patiënt helpen denken wij. Maar dat lezen we nog wel. Eerst maar een rijbewijs kopen daar.
    Is een usb stick te modern voor daar?
    Het gaat je goed, dikke knuffels.

    Groetjes mama en papa.

  • 26 Februari 2011 - 23:28

    I(enZ Hair DeZign :

    hoi Nathalie.
    Het is echt weer spannend daar hé. Motor rijden, hoef je daar geen motorrijbewijs te hebben, of is je auto rijbewijs genoeg. Alles mag en kan daar hé?
    En dat weeer stuur maar een blik zonlicht op, want hier is het weer pet weer. Regen mist miezerig koud, terwijl het de afelopen weken wel heel lekker was. Ik heb al 2 woensdagen met Jimmy buiten kunnen lunchen, in het zonnetje. Heerlijk. Krijgen we de lente kolder van. Nou genietr ervan, en we verheugen ons alweerop de foto`s. Veel groetjes uit Eersel en Geldrop. IeneTeunissen.

  • 28 Februari 2011 - 19:03

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Jij zorgt steeds voor verrassingen. Ja, bij die temperaturen daar lijkt me mij ook zalig om lekker rustig rond te toeren op een motor.
    Hier zou je je momenteel heel warm moeten kleden want het is hier koud, kil en donker weer. Gisteren (zondag) de hele dag geregend.

    Boften die mensen dat jij voor zo'n groep kon koken. Geeft natuurlijk ook wel een ontzettend saamhorigheidsgevoel als er zoiets ernstigs gebeurt. Hopelijk komt die man er weer goed bovenop. Kan me voorstellen dat het niet de ziekenhuizen van hier zijn !!!!!

    Jan en ik lopen weer op zalige voetjes, zijn vanmiddag naar de pedicure geweest. "Voorbereiding "voor mijn eerste wandeling sinds heel lang met het groepje op woensdagavond.

    Succes met het zoeken naar een geschikte motor en de rijles en heerlijk genieten van alles. En wat die hitte betreft, tijdens het rijden voel je dat toch niet zo, dus maar veel oefenen.

    Liefs uit Mierlo van Jan en Wil


  • 05 Maart 2011 - 16:28

    Bertrand:

    Ghah als je terug in NL bent een keer snel je motorrijbewijs halen dan ! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 162433

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: