Daar zijn we dan weer - Reisverslag uit Bīr, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan weer - Reisverslag uit Bīr, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan weer

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 April 2011 | India, Bīr

Namaste allemaal

Ik dacht, vandaag is het weer eens tijd voor een kleine update.. want ook al voelt het erg shanti shanti hier, ik heb best wel weer veel gedaan. (Foto's volgen helaas laterrrr)

Na de laatste mail ben ik terug gereden naar Manali. Nu deze keer alone, zonder Dave én via een andere route.
Deze keer reed ik de Kandi pass. Een rustige weg al golvend door het berglandschap. Bergen om me heen, kleine dorpjes, verbaasde blikken van locals, dennebossen, rivieren... heerlijk!
Deze dag was het droog, maar wel wat bewolkt, maar ik heb genoten!

In Vashist kende ik nu wat mensen en wist waar ik een kamer wilde. Perfect!

De dag dat ik aankwam was de laatste dag van een festvial. Grote menigte, een hoop Goden, herrie en vaagheden, maar het was leuk om te kijken! :)

De dag erna... regen.... regen.. regen... me being lucky dat het gister droog was... pfff...

Daarbij waren de onderdelen nog niet uit Delhi aangekomen, vanwege een staking daar door mensen uit Rajasthan.. What to do??

Nou, ik heb lekker in bed gelegen,., haha.. Ik had een boek geleend over de Vietnam oorlog en dat had ik bijna uit.. Daarnaast een bad genomen in de hotspring in de tempel en wat gegeten.

De dagen erna waren er nog steeds geen onderdelen én het regende nog steeds.. maar ik heb nu een regenjas.. dus toch maar op pad voor wat actie.

Tussen de buien door ben ik nog naar een waterval gelopen met een Noorse pilot, Angus, ik ben met de eigenaar van het guesthouse 's ochtends wezen wandelen her en der tussen de appelbomen en ik ben naar de bisocoop geweest in Manali.
Ik had gelukkig een kleine houtoven (Tandoor) in mijn kamer, dus met wat hout was het toch warm. Ook hebben de eigenaar en een jongen uit de Oekraíne gekookt op de tandoor... mmmm

Later in de week was het wél droog en de onderdelen waren daar! Jeuh!
Ik nog een keer as fas as possible op de Rothang gereden. Zoooo mooi!! En later de dag de bike in de garage gezelschap gehouden.

Daar hebben ze de bike helemaal onderhanden genomen. De standaard beurt met luchtfilter, oliefilter etc... Nieuwe achterband erop, nieuwe rubbers voor de front vorken, nieuwe tandwielen en ketting (zeg je dat zo in Nederlands?) nieuwe sloten, nieuwe pakkingen voor de achterrem, nieuwe geluidsdemper op de uitlaat, een klein bagage rek achterop etc etc etc... Daarbij gezellig gekletst met meer travellers die ook een bike hebbnen of die een bike huren.. gezellig!

En toen terug naar Bir.
Onderweg wéér genoten :) me feeling happy and alive en ook wel een beetje trots on tha road! Vrrroooeeeemmm

Terug in Bir, gezellig bijgekletst met alle pilots die hier nog steeds zijn. Ook hier was het weer minder, dus iedereen was aardig hungry om weer te vliegen... haha.. ja als het regent wordt de glider nat én er zijn geen thermals...

De laatste dagen veel gekletst met mensen, ik heb nóg een tandem flight gemaakt met Urs!!!! En deze keer heb ik ook mogen vliegen!!! Ongeveer een half uur heb ik geprobeerd te vliegen, thermals te zoeken en Urs leerde me hoe bochten te maken etc.
Later die dag, na bijna 2 uur gevlogen te hebben en een lunch gehad te hebben heb ik groundhandling gedaan.

Dat betekent, met een oude glider, een harnas en een helm leren hoe de paraglider te checken, vast te maken aan je harnas en te rennen zodat de glider de lucht in gaat.
Met wat wind in het landingsveld hoefde ik niet zo hard te rennen, maar kwam de glider toch in de lucht. Daarna leren spelen met de wing.

Vorig jaar wilde ik eigenlijk al leren vliegen toen ik in Panchgani was, maar dacht ik dat omdat ik uit Nederland kom het niet echt handig is.. dat daarom kite surfen een 'betere' keuze was, maar nu weet ik toch echt zeker dat ik wil leren vliegen!!! Het is zo gaaf om in de lucht te zijn en de hele gemeenschap om het vlliegen heen spreekt me erg aan.. dus ik denk dat ik het maar gewoon ga doen.. niet in India.. maar misschien toch maar in Europa?????? Veiligheid staat voorop.. haha. Hier vliegen ze natuurlijk zoals ze rijden... Veel ervaren pilots die me recommendations geven (Net als urs.. uit Zwitserland, die vliegt al 22 jaar!!'.

Gister ben ik naar een waterpower station geweest. Hier wordt electriciteit opgewekt dmv water.
Groot! Haha.
Het ging ons niet echt om de fabriek, maar meer om een grappige trolly trein die met een kabel omhoog of omlaag gaat en heeeeel steil de berg op gaat.

Allemaal officieel gedoe... Speciale papieren laten maken bij een officieel bureau in Jogindanagar om te melden dat de fabriek niet aansprakelijk is voor enig letsel.. bla bla..
Daarna van de ene office naar de andere.. thee drinken en wachten. En toen was het antwoord nee, want ze nemen (uit veiligheid...) nooit toeristen omhoog. Alleen locals (alsof je dan niet discrimineert over welk leven meer waard is...?)
Maar na nog meer wachten en wachten en wachten was het dan toch zo ver!

Wij op in de trolly trein... LOL
Toen was er een stroomstoring ofzo.. dus nog een half uurtje wachten.. maar toen om 16.00 konden we toch omhoog (en we begonnen de dag al om 10.00.. hahah.. India...)

Het eerste deel was best vlak, maar daarna was het 32 gr en 42 gr omhoog. Leuk!
Eenmaal halverwege de berg stopten we en zijn we weer omlaag gelopen. Blij dat ik slippers aanhad.. hihi (En niet mijn nieuwe wandel-berg schoenen.. haha)

Daarna bij een troutfarm langsgegaan (Ik denk dat dat hetzelfde is als florel) en daar wat visjes meegenomen die we later bij Steve in de keuken klaargemaakt hebben mét aardappelpuree en salade en spinazie :) Indian Style.. mmmmjammiee. Erg gezellig ook.

De dag ervoor hadden de Flying Baba's (wat Indiaase pilots die ik ook al van Panchgani ken, Baba betekent in Hindi Broer, Brother) een feestje georganieerd in hun huis (vrij ver weg van het dorp, dus lekker laat) Met een kampvuur, muziek en dik 25 mensen. Gezellig!

Vandaag mijn motorbike gewassen en gepolisht en nu jullie updaten.

Daarbij nog een klein nieuwtje
Naathje komt deze zomer naar huis om jullie weer te vervelen... Thuis, in mijn eigen huisje in Veldhoven wat een vriend voor me heeft geregeld (niet de Braak, maar wel een eigen plek!!) in de stad, hopelijk ook in de sportschool, op de massagemat of waar dan ook :)

4 juni vlieg in naar Amsterdam van Delhi met een tussenstop in Moskou en dan blijf ik voor 3 a 4 maanden.

Genieten van het goede Nederlandse weer, van jullie en ook weer werken.. :)
Ik heb de sportscholen benaderd waar ik voorheen lesgaf en de Animatie Compganie voor dansworkshops op de campings in juli en aug. Iemand geintereseerd in Dance tha Bollywood Dance workshop????

Na die 3-4 mnd hoop ik weer verder te mogen en kunnen reizen. Terug naar Thailand voor meer cursussen, ook Thaise Oliemassage én terug naar India, waar ik ook wil gaan vliegen én meer op de motor wil rijden.

En oh ja.. ik wil ook mijn motorrijbewijs halen deze zomer. Als iemand een goede aanbeveling heeft voor een goede school???
Of als iemand een plaats weet waar ik voor een redelijke prijs een auto kan huren-leasen-kopen? Be my guest.

Voor nu ga ik het erbij houden.
Hopelijk hebben jullie een fijne Pasen gehad, een lekker korte werkweek en nog meer zon!!

Liefs voor nu
Zoen

  • 27 April 2011 - 19:48

    Edwin :

    Hey naath.

    Hier is het echt super met het weer. Genieten van de zon, natuur, mensen en de tijd. Nog 2 daagjes werken en dan mogen we genieten van een welverdiende vakantie met de kids. Lekker Koninginnedag, bbq, zwemmen en wie weet wat. Hierna verdwijnen op de motor richting luxemburg voor een paar mooie motordagen. Heerlijk genieten van de omgeving en de wegen.
    Ik zal eens rondvragen voor een auto. Wie weet.

    Geniet nog even van je tijd in India

    Liefs Edwin

  • 28 April 2011 - 11:47

    Rosie:

    hey hey girlie, pff ben BLIJ zeg!!! tjonge jonge naatje gewoon bij ons in Nl!!! hoe fijn is dat! heerlijk je leventje te lezen, GENIET van alles wat het leven je biedt en wat op je pad komt......4 now veeeeel knuffels en zoenen van moi!
    p.s. aankomend weekend het eerste weekend in twee maanden kindvrij....jeuh! ff helemaal nx....ga wrschnlk paar dagen kamperen in Zeeland met Joe....hihi NICE! kuskus

  • 29 April 2011 - 12:15

    Yvonne:

    Hay Naath,

    Dat is nog eens leuk nieuws! Deze keer wel theetje drinken en natuurlijk Bolly wood dansen, ik ben er helemaal klaar voor.
    Probeer je ook of je bij Olympia kan lesgeven tijdens de zomer? Ik hoop het van harte! Mocht je het niet weten (misschien is het nuttig voor je) maar Roel stuurt het groepsles geheel nu aan bij Olympia.

    Geniet nog lekker van je komende 2 maandjes, lekker toeren, vliegen, surfen.... en wat allemaal nog meer.

    Liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 162100

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: