Chill in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Chill in Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Chill in Mumbai

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 November 2011 | India, Bombay

So so so... wat is er weer een hoop beleeft, gedaan, gevoeld, gehoord, gereisd, gevlogen en gezien....

Where to start???
Ik ga effe mijn agenda pakken.. want het too much to remember straight away.. one minute..

Laatste up-date was in Bir, nu ben ik in Mumbai.
Samem met Billu, Rafique en Olivier ben ik afgelopen woensdag om 6.15 's ochtends vertrokken richting zuiden, Mumbai
Om 22.00 in de avond kwamen we in Delhi aan en daar hebben we bij Toron geslapen.
De dag erna om 9.00 weer op pad om om 02.00 in de nacht te stoppen net voor Udaipur.. Moe, brak.. en erg happy om een bed te hebben.. haha..
Weer om 9.00 gestart en om 05.00 in de ochtend kwamen we in Mumbai aan :)
Onderweg veel tollwegen, traffic jams, mooie mensen, dhabbas met lekker lokaal eten en muziek :) Een lange rit, maar nu dus chill in Mumbai in Billu's appartement. Vind mijn rug ook wel fijn.
Maar super avontuur.. met Indiaase vrienden reizen in hun bus.. zooooo anders dan met de bus en trein...

Voor dit alles ben ik met Olivier, Sabrina, Didi en Dave naar Tatwani gereden met de motor. Een hotspring in een tempel. We hebben een mooie rit gemaakt, Olivier heeft onze motors door de rivier gereden terwijl ik mijn schoenen uit heb gedaan en door de rivier ben gelopen.. haha... deze chika is niet zooooo stoer om mijn Enfield door kniehoog water te rijden in een bumpie rivier.. LOL

Bij Tatwani heben we ook geslapen.. heerlijk.. de hele avond in het warme water, lokaal gekookt eten van de boerderij vlakbij en goed gezelschap.
Op de terugweg begaf mijn bike het helaas bijna.... K*T.. MAAR.. vlakbij de mechanic... Die heeft er wat aan gesleuteld en ik kon weer rijden.. het was alleen al weer 19.00.. en dus erg donker in India.. geen zin om nog 3 uur terug te rijden naar Bir.. dus op naar Dharamkot, daar waar ik vorig jaar een fijne tijd heb gehad.. MEGA heerlijk om terug te zijn!
Had wel langer kunnen blijven, maar er liepen al wat andere plannen.. DUS terug naar Bir in day-time...

DAARVOOR heb ik mijn eerste vluchten gemaakt!!!!!!!!!!!!!! :))))))))
De eerste keer ging Sabrina mee naar de take-off en Olivier en Rafique stonden op de landing met radio :)))
Geweldig, spannend, eng, happy, alive, zenuwachtig.. haha... alles door elkaar!!
Daarna nog 2x gevlogen. Ook een keer met dave op radio, dus mijn eerste Thermieken gepakt.. SPANNEND!!!!!!

En verder?
Nog een dag naar Tatopani geweest.. een andere hotspring, Die waar ik vorig jaar ook ben geweest. Een mooie wandeling door de natuur van een uurtje en dan chill. Deze keer niet blijven slapen, maar gewoon voor een dagje op en neer... andere mensen, andere sfeer, anders GOED gevoel :)
Soms maken we een kampvuur ergens of iemand maakt een feestje.. dus ook in de avonden is er meestal wel wat te doen voor diegene die wilt... fijne sfeer, mooie mensen, relaxed.. goed voor Nath! Toch wel weer effe wennnen na 5 maanden Europe... en timings en afspraken.. hahah

Life is sweet for me!

Nu dus chill in Mumbai en het plan is om morgen naar Virar te gaan. Hier is strand en daar zou ik veel groundhandling kunnen doen met de glider. Een par dagen daar en dan door naar Kampchet. Daar kan ik vliegen vliegen vliegen, want dat is DE beginners plek in India.. so lets see.
Soort van boardingschool.. haha... alles inclusive. In de ochtend om 6.30 naar de take off.. vliegen vliegen vliegen... stoppen.. lunch....wisselen van vliegplek en dan weer vliegen vliegen vliegen.. in de avond dinner, klein dansje of kampvuur en dan de dag erna weer.
het is een plek waar niets anders te doen is dan vliegen... hahah... veel te leren en te groeien dus...

Ik had andere plannen (bijvoorbeeld samen met Didi naar het zuiden rijden op de motor, nog wat langer blijven in Bir en Dharamot, terug naar Udaipur en Pushkar..) maar de plannen zijn gewijzigd.. Niet heel fijn, niet heel makkelijk, maar ik ben weer helemaal happy en heb zin in de nieuwe plannen :))))

Sorry voor niet zo veel being on te internet.. maar het kost me toch wat energie en tijd om mijn draai te vinden in India, daarnaast druk met de flying society, traag traag traag internet etc...
Ik denk wel aan jullie!!!!!!!!!

XXXX Nath

• 20 November 2011 - 07:19

Nathalie Meert:

PS fotos volgen............

• 20 November 2011 - 07:55

Rosie:

hey liefie, lig hier lekker nog onder het dons van je verhalen te genieten (9am)....take care girl, proud of you! Smakkert&knufs

• 20 November 2011 - 08:11

Patrick (DB):

Ee meisje!
    Living the life again;)
    Goed om te horen dat het weer beter gaat!
    Had je nog na de vakantie willen zien, maar ineens was je weer weg, haha...
    Volgende keer? Ik blijf je 'lezen'!
    Namaste! Patrick

• 20 November 2011 - 11:42

Zussie:

Goed om je verhalen weer te lezen.
    Dikke kus

• 20 November 2011 - 12:13

Peettantetje:

Bij ons zeggen ze: vlieg er eens uit,
    als je een drukke, hectische periode achter de rug hebt.
    Maar ik lees nu dat jij dat alleen maar doet. Je bent weer druk, druk, druk, met allemaal leuke dingen, met mooie mensen, in een geweldige omgeving, die helemaal bij jou past.
    Mooi toch.
    Ik ben blij dat je het weer kunt.
    Doe al die mensen daar maar
    heel veel de groeten van mij.
    Zeg maar dat er in dat verre Nederland ergens een peettantetje woont, die aan je denkt, en ieder keer stiekem op de mail kijkt of er bericht van je is.
    Liefs!!

• 20 November 2011 - 13:13

Papa En Mama:

Hoi Nathalie fijn je verhaal weer te lezen. Blijft wat meer van hangen. Net 20 min gesproken dat is net wat fijner. Geniet van de komende vluchten. Knuffelsssssssss Pa Ma

• 21 November 2011 - 08:03

Sabine:

Ha schattie, heerlijk om weer te lezen!
    Denk ook aan jou meis.
    Xxx

• 02 December 2011 - 21:55

Jan En Wil:

Hallo Nathalie,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, een fijne dag en veel gezondheid.

Wij zijn ons aan het voorbereiden op Sinterklaas. Zondagmiddag komen ze allemaal hier naar toe en hebben we pakjesmiddag. Alleen Marco kan niet meekomen want hij moet werken en op een andere tijd kon ook niet i.v.m. de kinderen.Met het eten heb ik het me deze keer makkelijk gemaakt want we laten pizza's bezorgen. We hebben er allemaal zin in. Mijn moeder verheugt zich er ook onnoemelijk op.

Met Jan gaat het een stuk beter. De pijn, prikkelingen en het dof gevoel zijn zo goed als verdwenen. Wel zijn de spieren nog slap en daarvoor gaat hij( op "recept"van de neuroloog) 2 keer per week naar de oefentherapie en dat bevalt hem prima. Binnenkort gaat hij ook weer mee naar de sportschool.

Kim heeft afgelopen zondag haar C diploma zwemmen gehaald. Wat moeten ze daar veel voor doen !!!! Ze was natuurlijk apetrots en wij ook allemaal.

Woensdag zijn Jan en ik naar Oberhausen geweest. Daar is een soort Heuvelgalerie maar dan heel groot. Alleen al de kerstversiering daar is de moeite waard. Geweldig !! De kerstmarkt buiten bestond uit allemaal kleine "Chaletjes", heel leuk. Omdat het niet druk was konden we alles goed bekijken en dat was fijn. Honger hoefde je er niet te lijden want ongeveer de helft waren eethuisjes. En je snapt wel veel: WURST.

Je hebt die weken zo te lezen daar in India niet stil gezeten en al weer heel wat ondernomen en ervaringen opgedaan. Fijn om te lezen.
    Hoe gaat het met je rug en met het vliegen ?

We blijven je volgen. Nog een dikke verjaardagskus en knuffel van ons en tot de volgende mail.

Jan en Wil

• 06 December 2011 - 12:40

Yvonne:

Hay Nathalie,

Sorry dat ik nu pas reageer maar ik heb gewoon niet eerder de rust gehad om met volle aandacht je ervaringen te lezen. Nu wel en wat fijn om te lezen dat je weer hebt gevlogen en weer heerlijke ervaringen op doet. Wat ben je toch een stoere meid en een doorzetter!

Veel liefs Yvonne X