Back in town - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 November 2011 | India, New Delhi

Back in town

Zo… de laatste dagen in NL waren druk, maar goed!

Uit eten met Danielle en Bas, nachtje slapen bij Roos en genieten van The Voice, bij Sabine en Nina lekkere broodjes verorberen en de laatste keer bijkletsen en knuffelen, effe binnenwippen bij Edwin en tha kids, alsook bij Jan en Willy voor een bakje thee (hoop dat het met Jan steeds beter gaat!), een avond theeleuten bij mijn gaia juf, op het terras in Deurne met Marjo, bijkletsen met Martien en Anita, papa en mama mee uiteten genomen alsook de laatste keer (misschien) naar oma in Peppelrode. Ik was echt wel blij dat ze een goede dag had. Een belletje hier, een belletje daar en nog een mailtje

Nog een keer naar Den Haag met de trein voor mijn 6 maanden!!!!!!! Visum. Zoooooooooooo blij mee… betekent dat ik niet hoef te haasten met vliegen of wat dan ook… dit geeft me de tijd… tot april :)

De laatste keer therapie (Thanks Johan voor de 3x in de week tijd hebben voor mij… squatten, pulleys, crosstrainer etc etc) en nog een keer rontgen maken in het Elkerliek, en toen was ik zo goed als klaar.

Tas pakken… op naar Brussel met mijn ouders en wachten voor de vlucht. Wat gehannes met de tassen en wat bijbetalen.. haha… tsja… mijn vliegsetje alleen weegt al 15 kg….

En toen naar Delhi
Het vliegtuig-zitten is me erg meegevallen. Nog wat films gekeken in het vliegtuig en gerust, want ik was wel moe…..

Eenmaal in Delhi was Amithab daar. Met hem zou ik mijn dagje Delhi doorbrengen, maar hij moest anderhalf uur nadat ik geland was naar Goa en Pune voor werk… De dag in Delhi in een busje doorgebracht. Al liggend op de achterbank en op het busstation… Niet echt fijn, maar wel okay

Toen bepakt en bezakt de nachtbus kunnen nemen naar Dharamsala… Echte Indiaase organisatie, echte Indiaase bus en een mega langzame chauffeur… K*Tzooi… maar ja…. Eerst sjouwen met mijn bagage, want de bus kwam niet daar waar ik en anderen hem verwachtten.. wachten.. wachten.. wachten en anderhalf uur later reden we dan… zelfs de Indiaase mensen klaagden… haha… welkom in Incredible
India….

Vanaf Dharamsala nog anderhalf uur in de taxi EN toen was ik in Bir!

Happy to be back.. maar ook wel moe van alles.. waarom wilde ik ook al weer naar India? Haha

Sommigen waren net weg voor de hotspring, anderen waren net weg om te vliegen… dus beetje rondgedwaald en uiteindelijk slowly slowly iedereen weer ontmoet! FIJN! Didi, die ik eigenlijk als eerste wilde zien.. haha… zag ik als laatste, want we hadden elkaar steeds misgelopen, maar later lekker bijgekletst. Goed om hem weer te zien!
Dave had mijn motor al weer lopend en die heb ik eergister opgehaald :)was even spannend om weer te rijden, maar het valt heel erg mee.. en gaat goed! Zelfs met iemand achterop!

Een hele groep is nu naar Manali, maar ik zag het nut niet zo in van 6-7 uur in een busje zitten en later ook weer terug voor 1-2-3 dagen… Jammer dat ze wegzijn, maar beter om hier te blijven. Daarnaast zijn er ook gezellige mensen nog hier!
Zo hebben we vanavond weer een klein feestje bij iemand. Altijd leuk. Starten vroeg, eindigen vroeg (mensen willen morgen vliefen en de nachten zijn echt freezing cold... haha)

Gister en vandaag mijn glider uitgepakt en wat groundhandeling gedaan. Billu heeft me heel erg geholpen! Was zoals ik had verwacht wel emotioneel… tussen de oren.. om mijn glider weer te zien.. eigenlijk de eerste keer weer na Oostenrijk… MAAR Billu was daar en heeft echt stapje voor stapje alles weer uitgelegd en ook reverse launching geoefend, die is handig voor de take off hier. In Oostenrijk heb ik die ook wel geoefend maar niet zo vaak. Nu op het landigsveld al weer wat meer zekerheid gekregen. Vandaag ging het ook al weer veel beter dan gister. Erna moet ik wel weer effe plat, maar daarna zakt de spierpijn weer.

’s Ochtends start ik de dag met wat stretch, pilates en yoga oefeningen en herhaal die soms in de loop van de dag nog. Voelt goed en is ook nog wel nodig, maar het is nog geen 2 maanden geleden dat ik op de grond lag voordat ik mijn helikoptervluchtje maakte… dus niet echt gek he?!

En verder? Tsja… rustig aan.. druk in het koppie.. al zakt dat ook wel weer. Het blijven wel gewoon 2 werelden en ook al vind ik ze beide fijn en heb ik in beide vrienden, het is altijd even schakelen en soms valt me dat zwaar en soms wat minder. Ben nu al weer bijna 5 dagen in Bir en begin mijn balans te vinden. Thanks to de lieve mensen die me een zetje geven daar waar ik het nodig heb.

Ik denk dat overmorgen the gang weer terug komt uit Manali en zal Didi dan voor een tandemvlucht vragen. Van de week ben ik (met de taxi…) al naar de take-off geweest en heb er wat gekeken en rondgehangen.,.. wat mensen zien starten, de sfeer geproefd en dat doe ik ook rondom het landingsveld.. stapje bij stapje gaat Nath goed. En ik denk dat ik straks weer klaar ben om te vliegen. Dave en Steve (beide leraar) hebben momenteel groepen te begeleiden, dus ik kan helaas niet met hen verder, maar met radio kan ik ook al goed vliegen denk ik.
Groundhandeling voelde echt wel goed vandaag! Geeft me zelfvertrouwen en ook mijn rug houdt het goed al zeg ik het zelf.

Verdere plannen zijn er nog niet echt.. rustig aan.. kijken hoe het gaat, hoe het voelt en wat ik wil en kan en met wie. Blijf zeker nog een weekje of 2 hier.. en dan … misschien langzaamaan naar het zuiden.. Met de motor? of met de bus en trein? Naar Kampchet en Panchgani
Kampchet is een goede plaats om te vliegen voor beginners en Steve gaat daar ook anaar toe en zou me dan les kunnen geven.
Panchgani is meer voor gevorderden… maar dat zie ik wel na een week of 2 vliegen in Kampchet, Anyways… good to be back.. happy to have my friends here and my bike

Wens jullie een fijne dag, een extra fijne voor mijn zus want die is jarig! Happy Birthday!!! Een fijne voorbereiding voor de Sint die er zo aankomt en we stay in touch,

Liefs uit India

  • 01 November 2011 - 13:37

    Zussie:

    Heb je zojuist even gesproken maar wat ik hier lees komt weer mooi overeen met hoe je klinkt..

    dikke kus en enjoy
    je zussie

  • 01 November 2011 - 21:55

    Ienz Hair DeZign:

    Leuk om je verslagen weer te lezen. Veel plezier en geniet in India.
    groetjes Iene.

  • 02 November 2011 - 05:12

    Bianca Wijgerse:

    ben weer helemaal bijgelezen, een hele fijne tijd in india

    Xxx Bianca

  • 02 November 2011 - 12:13

    Yvonne:

    Hey Nathalie,
    Wat heerlijk dat het gelukt is om een 6 maanden visum te krijgen. Lekker alles op je gemakje. Enne... stoer hoor dat je toch weer gaat vliegen! Het lijkt me erg verslavend...en kicken!
    Geniet ervan! en Take care!

    Heel veel liefs Yvonne

  • 02 November 2011 - 18:52

    Peettantetje:

    Ik ben blij dat je je weer in je element voelt daarginds. En dat je weer vol plannen zit. Want dat is jouw ding. Dit is de tweede ronde.
    Gelukkig weet je ook dat er voor jou twee werelden zijn, die even belangrijk zijn.
    Want ook al zitten wij ver weg, we volgen je op de voet en zijn betrokken bij jou.
    Vergeet dat nooit, lieve meid.
    Maak er wat van met the gang.!!!!!!!

  • 05 November 2011 - 14:16

    Rosie:

    heerlijk om je weer te lezen.... waarschijnlijk nu al in de tandem? ;-p denk aan je lieverd kizzez&hugz lief dinnetje!

  • 08 November 2011 - 20:27

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Had je verhaal al wel gelezen en er weer heerlijk van genoten maar nog geen tijd gehad en wel tijd, dan soms te moe en geen zin meer om achter de computer te gaan zitten.

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat er aal zoveel lukt.
    Het is haast niet te bevatten dat het pas ruim 2 maanden geleden is dat jouw landing in Oostenrijk verkeerd uitpakte. Knap en heel goed hoe jij je zekerheid weer opbouwt. Intussen zul je al wel een tandemvlucht gemaakt hebben denk ik en misschien ook al weer zelf gevlogen. We leven met je mee en zien het in gedachten voor ons omdat we het een beetje hebben mogen meemaken in Westendorf. Alleen al het zien gaf een kick.

    Ja, en dat het even wennen is na ca. 5 maanden Nederland/Oostenrijk is niet vreemd. Twee heel verschillende werelden waarin jouw leven zich afspeelt en waarin ontzettend veel gebeurt en gebeurd is. Petje af voor jou. Wij kennen het alleen hier en mogen via jou een kijkje nemen in India en jouw leven daar.

    Bij Jan zit er nog geen verbetering in. Zoals je weet heeft hij geen pijn meer maar de prikkelingen, tintelingen en het dof gevoel in zijn benen is nog steeds hetzelfde. Eveneals de vermoeidheid. Hij gaat zelfs met de auto naar de repetitie van het koor in de kerk. Afgelopen zondag heeft hij het laatste infuus gehad met de antibiotica en we hopen dat er toch spoedig enige verbetering in komt. Hij moet nog 2 x daags een tablet nemen tegen de prikkelingen en volgende week donderdag(17 nov.) terug naar de neuroloog. Daar hopen we antwoord te krijgen op enkele vragen die we hebben. We gaan er nog steeds van uit dat het goed komt maar misschien wel lang gaat duren.

    Zondag hebben we Isa gehaald en gisteren opgepast. Ze blijft vrolijk, speelt lekker en slaapt tot op heden prima maar de luier omdoen is nog steeds regelrechte sport. Maar het was weer een dagje genieten.

    Morgenmiddag moet ik Kim en Cas uit school halen om bij ons te eten want Daniëlla gaat met Inge mee naar Heeze. Inge is met een cursus voor pedicure bezig en Daniëlla gaat mee als "gast-klant". Ik ben pasgeleden meegeweest en het is toch zo heerlijk als je voeten lekker verzorgd worden. Inge en Daniëlla komen daarna ook bij ons lunchen dus hebben we volle bak. Gezellig.

    Gisteren hadden we hier een sombere, grijze dag maar vandaag scheen de zon weer, een heerlijk blauwe lucht en dan die herfstkleuren. Geweldig. Ik ging vanmorgen op mijn fiets naar Het Anneke om te werken en ondanks de langskomende auto's is het op de weg van Mierlo naar Geldrop prachtig. Wij hadden zelfs paddestoelen in de voortuin.
    Het zou de komende dagen nog zo blijven maar wel iets kouder.

    Morgenavond gaan we van ons uit wandelen met het clubje.
    Helaas kunnen we nu niet meer de bossen in of over de heide en de meesten kunnen niet overdag.

    De foto's van de vakantie zijn intussen ingeplakt. Vind ik leuk werk want dan beleef ik de vakantie nog een keer. Dit keer niet digitaal maar weer eens lekker "ouderwets". Alle andere foto's wil ik wel digitaal verwerken maar de HEMA heeft het programma veranderd en dat moet ik me eerst even eigen maken.

    Geniet van het vliegen, je motor, je vrienden en je leven in India maar bovenal van jezelf.

    Dikke kus en veel liefs van ons. Doe ook Didi de groeten.

    Jan en Wil

  • 12 November 2011 - 13:10

    Jan En Wil:

    Even laten weten !!!!!!!
    Jouw gelukssteentjes samen met mijn medaille hebben gewerkt. Dacht dat mijn portemonnee in de Nettorama in Geldrop gestolen was maar naar later bleek was ik hem buiten verloren. Eenmaal thuisgekomen had al iemand uit Geldrop gebeld dat ze hem had gevonden. Wij helemaal blij. Pasje al geblokkeerd !!!
    Doet erg goed om te merken dat er nog eerlijke mensen zijn.
    Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 162420

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: