Finally internet EN stroom tegelijkertijd... pff.. - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Finally internet EN stroom tegelijkertijd... pff.. - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Finally internet EN stroom tegelijkertijd... pff..

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 December 2011 | India, Pānchgani

Hier het verslag dat ik twee weken geleden voor jullie klaar had in Kamshet...
Daarna zal ik een nieuwe update maken...

Verliefd op de wereld

Dat ben ik elke morgen als ik in de bus zit met de Indiaase muziek aan, de zingende instructeurs, de opgaande zon in de verte, de wereld die start als een film langs me heen gaand.
Kinderen die een bad nemen in een meertje, vrouwen die potten met water op hun hoofd dragen, mannen die rond een vuurtje zitten, de families op de ossenkarren zittend op weg naar de rietsuikervelden. En daar zit ik dan, in de bus, genietend van de wereld waarin in ik nu leef, op weg naar de trainingssloop of de take off.

De laatste week bestond alleen maar uit oefenen, groundhandlen, take off en landingsoefeningen en vliegen vliegen vliegen!

Kampchet is amazing!!!!!!! Mega goeie instructeurs die ik helemaal vertrouw, vliegen met radio (langste vlucht tot nu toe 1,5 uur!!!!!!!!) leren soaren (langs een bergwand oprijzende lucht (lift) pakken en van rechts naar links vliegen in de lift zodat je hoger en hoger komt in crabbing angle (zoals een krab loopt) Hoger komen dan de take off (en later, met radio of course…) een toplanding maken, oftewel, landen op de take off… effe relaxen en dan weer vliegen!!!!

Hard werken op de trainingsslope, berg op wandelen (70m ofzo) starten, vliegen, landings approach maken en landen, en dan weer de berg oplopen :) Goede oefeningen!!

En ik groei groei groei.
Ik heb zooooooo veel geleerd in 1 week hier. AMAZING!!!! Gister 3 vluchten gemaakt waarvan eentje van 45 min, met radio, maar zonder instructie. Ze houden me in de gaten, maar ik vlieg zelf. En ook nu kon ik wat thermals pakken en soaren en boven de take off stijgen!!! WAUW WAUW WAUW!!!!

Er zijn op het moment, op Simone na, geen westerse vrienden, maar ik blijf zeker nog wel een week hier hangen en vliegen. TE goed! Later naar Panchgani, maar daar is nu anyways een vliegverbod…. En is meer gevorderd.. en daar is ook nog niemand,… dus ik blijf lekker hier. Voofr het budget is het hier niet zo goed.. maar ik leer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!!!!!!

Vandaag hebben we een day off… relaxen… zwemmen in het meer (wat ik zowiezo elke dag doe), wasje doen etc. Morgen naar Pune met de docenten en dan vanaf woensdag weer volle bak!!! :) Jippie

Voor hier ben ik een week naar Goa gegaan. Na Virar (de vliegplaats bij het strand dichtbij Mumbai) was mijn rug finito….. dus op naar Goa om te relaxen, Niet makkelijk, maar wel nodig…

Dus scooter huren, wat rondrijden, wat beachhoppen en zwemmen, wandelen, slapen, lezen, slapen, lezen… een klein kleurtje krijgen onder de parasol.

Hier heb ik ook mijn verjaardag ‘gevierd’
’s Ochtends een kroon gekregen van een Israelisch meisje en een lekker ontbij gescoord. Mijn tummie was niet helemaal goed van de dagen ervoor… dus geen speciaal dinner..maar gewoon chill op het strand.. met alle lieve smsjes!

Kortom.. Naath gaat lekker! Het is heel erg fijn hier! Het heeft even geduurd voordat ik mijn ritme had… Rug die niet altijd meewilde, mijn mind die alles wilde, een motorbike die niet helemaal deed wat ik wilde, Didi die andere plannen had dan ik gehoopt en verwacht had, maar India is nu erg sweet voor mij en ik zit weer helemaal lekker in mijn vel.
Lekker warm… geen winter gevoel, alis het ook hier winter.. haha.
Wens jullie fijne voorbereidingen voor de kerst!

Veel liefs voor jullie van mij!

Dat was het verslag van toen, nu dat van nu... haha
Ik heb dus nog 2 weken extra in Kamshet gevlogen... 2 uur is mijn nieuwe record.. haha.. en ook toplanding gemaakt zonder radio :)

Slowly slowly kwamen er meer reisvrienden en dat was gezellig!

Nu in Panchgani waar we met een gang kerst gevierd hebben :)
Grote party, 's nachts naar tableland voor de sterren en erna muziek in het kamp. Kampvuur maken, kerstmutsen op, kerstlampjes etc etc

Nu is alleen iedereen weer weg.. haha.. op Simone na
Het is nog steeds verboden om te vliegen.... what to do?
Vrijdag vertrekken we weer terug naar Kampshet.
The flying baba's (vliegvrienden uit Mumbai die ik ken uit Bir) hebben een huis gehuurd voor het weekend vor oud & nieuw, zodat we kunnen vliegen en erna kunnen feesten om het nieuwe jaar goed in te luiden :)

Daarna moet ik kijken......
Kampshet is TOPPIE!!! maar na 3 weken ben ik toe om te vliegen in een andere plaats... Panchgani is nog steeds bandh.... ik heb geen zin om tempels te bezoeken.. dus ik denk erover om misschien in Nepal te gaan vliegen....

Weer het plan wijzigen... pff... haha.... let's see...

Mar nog steeds lekker hier! Zomer in het bollie, vandaag maken Simone en ik samen vuur en BBQ pakketjes mmmmmmm met aardappel, uien, tomaten en paprika... knoflooksaus natuurlijk en lekkere salades... betersssssssssss

Morgen nog een dagje chill... wasje doen en misschien nog een keer internet..

Dagelijk van 13.00-17.00 is er een powercut, maar op donderdag alleen van 9.00-13.00 dus laten we hopen...

Ik zou sommigen van jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag willen bellen, maar doro de stroomuitval is het haast onmogelijk... voor 13.00 is het te vroeg om jullie te bellen en na 17.00 is het zo donker en koud hier dat ik meestal geen zin heb om nog bijna 20 min naar het dorp te lopen voor internet.... ik denk wel veeeeeeel aan jullie

Wil jullie allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn oud & nieuw wensen en al al al het beste van het beste voor 2012!!!!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 28 December 2011 - 12:02

    Zussie:

    Joepie!!!!!!!!!!!!!!

    We hebben weer wat te lezen want internet deed het even.
    Jammer dat ik je niet te pakken kreeg maar ik hoorde je wel en dat was natuurlijk ook al even goed.
    Hier nu lekker druk met de laatste dagen van het jaar en dan knallen we een nieuw jaar in als jij al weer lekker een tukkie aan het doen bent.

    Hoop je binnenkort toch even te horen, en dat jij mij dan ook hoort natuurlijk maar voor nu voor jou ook een mooi oudjaar en een dikke knuffel voor het nieuwe jaar

    kuzzie van je zussie


  • 28 December 2011 - 14:23

    Bertrand:

    Gelukkig nieuwjaar alvast !

  • 28 December 2011 - 22:03

    Rosie:

    heyhey lief lief dinnetje, heerlijk om weer van je te lezen en je te 'zien'. Tjongejonge wat een leventje zeg ;-) hihi en dat weeeeeeer!!!!! Thinking of you! Kids hebben vakantie en we zijn vandaag wezen schaatsen (hihi lekker contrast hè?!). Genieten....ook al is het vanaf vrijdag weer een ander soort genieten als ze een weekje naar paps gaan (zoals het er nu naar uitziet). O&N met Kaar en Steve bij Ellen en Paul. Helemaal fijn! 2012 is gonna rock! Zo blij met het nieuwe jaar vol nieuwe mogelijkheden en positieve veranderingen....kan niet wachten ;-D. dikke dikke ZOENEN&KNUFFELS van je dinnetje

  • 29 December 2011 - 11:00

    Sabine:

    Ha meissie, wat heerlijk om zo'n uitgebreid verhaal te lezen.
    Dat alles goed gaat, dat je goed voor jezelf zorgt met je rug en dat je geniet, fijnfijn!!
    Voor jou ook een fantastisch 2012 gewenst en een gezellige jaarwisseling!
    Hier alles goed, ook lekker geschaatst met Nina, gezwommen, kerst gevierd, gezellige dingen en lekker een paar dagen vrij gehad.
    Owja, en je wilde nog weten wat ik had gekregen he, onder de kerstboom van d'n Bruun: een lekkere parfum van DKNY, een dagje sauna samen volgende week, nieuwe boek van Saskia Noort en mooie lingerie.
    Ik hou ervan, cadeautjes uitpakken, hahaha.
    Nou meis, tot snel en dikke knuffel voor jou!
    Sabine

  • 29 December 2011 - 18:12

    Peettantetje:

    Wat fijn om weer uitgebreid over je te lezen! Heerlijk dat je zo kunt genieten daar boven in de lucht.
    Is er nog iets Indiaans aan? Of zijn het alleen Westerse mensen, waar je nu mee om gaat?
    Leuk, je verjaardag met een 'kroon'! lang zul je leven.......
    Ik heb met de kerst sinds lang weer eens een ouderwets kerstdiner gemaakt voor ons en voor mijn moeder, mijn zusje Wilma en mijn zwager Ben. Was het in het begin nog redelijk netjes in de keuken, tijdens het hoofdgerecht was het een ravage, zoveel potten en pannen en bestek stond er. en toen moest Henk alles opruimen. Gelukkig is er dan wel een afwasser.
    Nu heb ik vakantie, lekker uitslapen en luieren, lezen, beetje computeren, rokje maken.....
    En wat het volgende jaar brengt...ik zal wel zien...
    Ik wens jou het aller, aller, allerbeste.
    Vlieg er eens uit.
    Doeiiiiiiii.



  • 29 December 2011 - 19:30

    Jan En Wil:

    Hoi Nathalie,

    Fijn, weer bericht met foto's van jou. Heb weer genoten van je schrijven en de foto's. En wat heb je hard gewerkt en veel bijgeleerd. Toppie !!!!!!!!!

    Kerst weer voorbij en nu op naar de oliebollen en de wafels en het nieuwe jaar. Wat zal 2012 brengen ?
    altijd weer spannend en verrassend.

    De kerstdagen waren druk maar wel heel gezellig en fijn. Het eten was goed gelukt en iedereen vond het lekker. Isa is nog bij ons en laat ons tot heden elke ochtend tot ruim 8.oo uur slapen. Die schat. Ze is heel lief, eet goed, speelt goed en moppert ook wel eens als iets niet gaat of lukt zoals zij dat wil. Soms helpen we haar en soms laten we haar proberen of ze het zelf kan oplossen. Als dat lukt is ze heel trots. 's Avonds ben ik wel uitgeteld want we zijn het niet meer gewend om de hele dag in touw te zijn en op uur en tijd te werken.
    Vanmiddag heeft mama bij ons koffie gedronken en hebben we weer even bijgekletst. Was gezellig.
    Hier was kerstavond nog paniek want mijn koelkast had het begeven. Boordevol en dan gebeurt dit !!!! Gelukkig dat je dan in een dorp woont want we hebben bij 2 mensen een kleine koelkast kunnen lenen en dus waren we uit de nood.Zat ik op kerstavond om 23.00 uur nog een koelkast schoon te maken. Sfeervol ? !!!!! Onze koelkast doet het nu wel weer wat maar niet echt goed dus volgende week op een nieuwe uit.

    Wat fijn dat je zoveel gevlogen hebt en wat een super foto's. Begrijp dat je met zo'n uitzicht wakker worden meteen van de dag geniet. Nu alles oké met je rug ? Hoop het voor jou.

    Wij wensen jou voor 2012 heel veel gezondheid, warmte en liefde in de kampen en van de mensen om je heen en nieuwe ontmoetingen, veel vliegervaring en het sublieme vrije gevoel in de lucht, mooie verrassingen op je routes in, door en naar ?????, en verder het aller-,allerbeste.

    Kus van ons
    Jan en Wil


  • 01 Januari 2012 - 16:34

    Tante Diny:

    dag lieve Nathalie - de eerste dag van het nieuwe jaar leek mij wel goed wat met jou te praten. Veel heb ik weer van je gelezen en ook veel over je gehoord. Ik hoop dat het allemaal goed met je gaat! Hier gaat alles wel goed, en dat hoop ik dus ook van jou!
    We gaan het nieuwe jaar maar met frisse moed beginnen en hopen dat het ons allemaal goeds mag brengen en vooral gezondheid. Ik denk aan je en wens je het allerbeste! Veel groetjes en liefs van tante Diny.

  • 02 Januari 2012 - 19:07

    Yvonne:

    Hay Naath,
    Om te beginnen wil ik je veel geluk, liefde en gezondheid wensen voor 2012! Hopelijk weer een jaar voor je met mooie vluchten, reizen en ontmoetingen!
    Wat heerlijk om te lezen dat je zo goed gaat! en die foto van jou in de lucht....gewoon SUPER!

    Met mij gaat het goed, ben op mijn manier allerlei plannetjes aan het uitbroeden.....Ik overweeg, meer dan serieus, om de aerobicopleiding te gaan doen. Lijkt me een heerlijke combinatie naast mijn werk. Ik heb er nu al voorpret van, wat het ook wordt...die pret heb ik vast gehad hihi. Ik houd je op de hoogte.

    Blijf lekker genieten enne... je ziet er GOED!! uit.

    Veel liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 162118

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: