Fullpower shanti - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Fullpower shanti - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Fullpower shanti

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Februari 2012 | India, Delhi

Heeey hallo my friends

Hoe gaat het in het Nederlandse? Ik heb gehoord dat de sneeuw al weer weg is, dat de carnaval goed gevierd is in het Brabantse land, dat mijn opa verhuisd is, dat mijn zus druk bezig is met de voorbereidingen voor de bruiloft in september (dan ben ik dus ook weer in het Nederlandse!) en nog veeel meer ' roddels' hihi

Hier momenteel weinig te rodellen.. maar wel wat te vertellen. Daarom schrijf ik nu ook.. hihi

Zit nu met de laptop van Torun (Indiaase vriend) op mijn schoot op een zitzak, muziekje op de achtergrond, wat eten dat gemaakt wordt, de was die buiten hangt te drogen, Didi, Simome en Torun om me heen in het appartement van Torun

Dus eindelijk weer tijd (en power en internet) om jullie mijn belevenissen te delen.

Na Panchgani ben ik naar Mumbai gegaan. Hier bleef ik bij Billu en ben ik bij Rafique en Lubna 'op visite' geweest en Sachit's office bezocht. Shanti, gezellig om de Baba's weer te zien en om een luxere lifestyle te hebben.

Om 7.15 op het station aangekomen na een uur met de local train gereisd te hebben... De 1e aan het loket :) dat om 8.00 open gaat om de laatste speciaal bewaarde treintickets te verkopen.. op = op. En ik kan de volgende dag met de express trein naar Udaipur!

Lubna kwam nog even langs bij Billu om gedag te zeggen.. hup in de rikjsa.. file file file.. pff... haha... Kom ik op het station aan (way later dan ik gepland had.. f*ck) (trouwens leuk om te downloaden op youtube.come ofzo... Osho Fuck.. interessant en grappig) riksja drivers zeiden dat de trein al weg was.. ik natuurlijk toch zelf kijken.. rennen (met ALLE bagage die ik heb.. headache) en de trein stond er nog.. was net aan het rollen.. dus in de eerste wagon gejumped en op het volgende station waar de trein stopte ben iknaar de juiste wagon gegaan met mijn gereserveerde bedje. Jippieeee... Ik ga weer naar Udaipur!

Eenmaal daar terug naar het guesthouse waar ik 2 jaar geleden ook steed en gekletst met Johar, later van guesthouse gewisseld, jus en lassies gedronken (een yoghurt shake met verse mint en lemon was mijn favortiet!), een dansworkshop gevolgd met live musicians in een park met een Franse groep(erg artistiek, maar tof om een keer te doen), de miniatuur schilder leraar even opgezocht, shiva festival gevierd, een fort bezocht en een stom museum.. haha

Ik ging die dag met Natascha (een Russische pilot die ik van Panchgani ken)op pad. Ze had van een plaats mooie fotos gezien. Dus wij hup met de locale bus (2,5 uur voor 70 km..)daar naar toe.. was het alleen een museum.. LOL.

Het fort (of is het de fort?)waar ik later alleen naar toe ben geweest was wel echt super mooi!
100 km kostte me 4 uur.. haha.. Eerst de met riksja naar de busstand. Daar met de lokale bus naar de laatste stop in Kumbelghar. Daar nog 7 km.. of met de taxi (die je 300 roepie vraagt! wat max 70 zou moeten zijn). Ik ben dus gaan lopen :) Toen kwam er een motorbike voorbij die me wel een lift wilde geven. De laatste 2 km waren daar. Weer lopen (toch Nederlandse fitheid he)en toen kwam er een bus vol met schoolkinderen voor een dagexcursie en zij gaven me de laatste lift.

Daarna 3,5 rondgelopen rondom de fort en de tempels en ook weer eens een keer mijn spiegelreflexcamera gepakt. En toen weer terug..

Verder in Udaipir mezelf verwend met een nieuwe ring, een henna tatoo en wat meer lekkere lassies en ontbijtjes met een goed boek ( dat ik van Didi geleend heb, en dus in het Duits is..)

Na Udaipur op naar Delhi. Nu blijf ik dus in Toruns place.
De eerste dag zou ik een Spaanse pilot in Pahar Gangh meeten. Dat is de backpackers area.
Ik dus hup in de metro. Meer dan een uur!!! om maar een deel van Delhi te crossen in de metro.. onder de grond... amazing!!! Druk, overal mensen, maar toch rustig, elke 3 minyten komt er een nieuwe metro aangereden... Dan is Nederland 1 groot dorp.. pff... Ik was sinds lange tijd weer echt ' klein' in een nieuwe plaats.. LOL..

Nu dus chill met de vrienden, lekker eten koken, internetten dus :) en bijkletsen en dan morgen challo naar Bir.

Simone gaat vandaag al, Didi komt over ongeveer een dag of 10 ook weer en meer vliegvrienden willenk komen.
Nu is het weer nog niet al te goed voor vliegen, maar haha... what to do?
Heb al 3 weken niet gevlogen.. Nu gaat het wel, maar de eerste dagen in de stad.. man.. dacht dat ik het niet meer had.. goede wind.. (zeker in Udaipur..) maar geen startplaats (of landingsveld..).
Nu meer rust wat betreft dat en dus shanti onderweg naar Bir..
Wat vliegen, kletsen met vrienden, mijn motor weer aan de praat brengen etc.

Daarbij de vraag van mij aan jullie. Wie heeft-weet-kent iemand die iemand kent- die een busje te koop heeft.
Het liefst een busje waarin mensen al slaap- en kookmogelijkheden in gemaakt hebben, met een watertank.
Mijn budget is niet zo groot, maar ligt rond de 3000-4000 euro.
Bouwjaar-kleur maar niet zo veel uit, als de technische zaken maar in orde zijn. THANKS!! Ik zal jullie later meer vertellen over mijn plan.

Ik hou jullie op de hoogte!

Ik ga jullie nu in ieder geval een dikke zoen geven.

- Groetjes extra aan oma
- Lieve Jan en Willy.. denk aan jullie. XXX
- Dikke zoenen voor alle kindjes van mijn vrienden
- Edwin succes met tha study
- Ik hoop dat de band geboekt is zus.. check up de to do list
- Ik probeer nog weer te bellen pap en mam en ik heb straks weer mijn oude nummer terug, dan kan je mij ook weer makkelijker bellen
- Van Harte Gefeliciteerd ome Henk!!! 65 jaar :)
- Thanks Maria voor je mail met het filmpje! Mooi!
- Ittikooi.. ben jij ook op facebook?

XXX



  • 29 Februari 2012 - 12:05

    Sabine:

    Hej lieverd,
    Wat een gezellig verhaal weer!!
    Heel veel liefs van ons, xxx

  • 29 Februari 2012 - 20:29

    Mama En Papa:

    Je bent weer aardig onderweg en maakt weer het nodige mee daar.
    De trein, de bus en liften heel bijzonder. Zo zie je en maak je nog eens wat mee. Je hebt ook weer mooie foto'sgemaakt en je creativiteit komt er wel uit. Degene die je beschildert heeft trouwens ook wel fantasie. Fijn weer eens een verslag te kunnen lezen met wat foto's. Dus weer naar Bir. Hopen op goede winden en maar vliegen met de bekenden om je heen. Het gaat je goed en geniet ervan.
    Groetjes mama en papa

  • 01 Maart 2012 - 00:11

    Rosie:

    nice pics girl! pfoe shanti shanti is hier op het Herdersveld ver te zoeken hihi. Net alles klaargemaakt voor de nieuwe aanvraag. Morgen laatste dingen en brief dichten en dan....op de post! Best spannend weer....Naja zo maar snel een paar uurtjes slapen voor de rush van alledag weer begint.....dag liefie kuskus

  • 02 Maart 2012 - 11:48

    Jan En Wil:

    Dank je wel voor je lieve woorden. Veel lieve groetjes van ons en over een tijdje meer. Weet niet hoe lang.

    Dikke knuffel en geniet met volle teugen van alles.

    Jan en Wil

  • 02 Maart 2012 - 18:55

    Zussie:

    hoi hoi,
    Nou de band is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mocht je goed internet hebben dan kun je ze vinden op www.dwars.nl of op youtube.
    En met koninginnendag staan ze gewoon midden in den bosch op het podium. Dan heb je wat dacht ik zo hihi.
    Heerlijk om je even gezien te hebben en ontzettend veel plezier met het vliegen.

    kuzzie van je zussie

  • 10 Maart 2012 - 13:32

    Yvonne:

    Hay Naath,
    Net voor het eerst sinds dagen echt even tijd om je verhaal te lezen. Klinkt gezellig om telkens weer vrienden tegen te komen maar ook wel vreemd, altans voor mij.
    Hopelijk zijn de weersomstandigheden binnen kort gunstig zodat je weer lekker de lucht in kan.
    Met mij gaat het goed maar ook heel druk vanwege mijn opleiding :-) Het is zo lekker om te mogen en kunnen focussen op iets wat ik heel graag doe! Ik heb net extra hulp van Jos gehad voor mijn eigen 7-repeaterblokje. Alles komt goed. Zo niet...heb ik veel lol gehad.
    Je vroeg ik op facebook zit.. sorry, ik ben op het internet nergens te vinden.
    Geniet lekker enne... je spiegelreflext mag best wat vaker in actie komen. Erg mooie foto's.

    Liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 162131

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: