Druk druk druk... haha... lekker Hollands - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Druk druk druk... haha... lekker Hollands - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Druk druk druk... haha... lekker Hollands

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 September 2012 | Nederland, Veldhoven

Zooooooooooooooooo..... finally... op een zalige zonnige zondag heb ik weer eens tijd, zin en internet om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn nederlandse leventje :)

Al weer dik 2 maanden geleden dat ik in Oostenrijk zat... al weer zo veel gebeurd hier en de plannen smeden gaan maar door :)

Waar zal ik beginnen....
Toen ik net thuis kwam ben ik gelijk die week alle sportscholen langsgeweest waar ik voorheen les gaf. Mijn nieuwe phone nummer achter gelaten en her en der al wat uurtjes in de agenda kunnen zetten. Via facebook (lang leve de moderne tijd) ook wat uren kunnen sprokkelen!
Daarnaast ben ik best veel campings/ bungalow parken langsgereden om mijn massage-tent idee te verkopen en aan de man te brengen, maar helaas. in Thailand liggen de Nederlanders graag op het strand om een massage te ontvangen, maar hier kom ik niet door of om de eigenaren heen.

Daarnaast heb ik wel wat poetsuren gevonden bij Monk. Een klimcentrum in Eindhoven. Daar heb ik 2 weken iedere ochtend (ja ik noem 6.00 toch ochtend.... haha) en erna zo her en der wat ochtenden gewerkt. Dikke matten stofzuigen zodat het magnesium poeder eraf is, kleedkamers, toiletten schoonmaken etc. Best lekker om te doen!

Maar.... pff....... die eerste week... uurtje zumba, uurtje spinning, poetsen, ook nog kamers schoongemaakt in de Koningshof.... nou dan heb je veul spierpijn... nadat je zeg maar 9 maanden niet echt gesport heb, zeg maar.... haha... leek wel een vrouw van 80.... had echt 2 handen nodig en een muurtje of een beugeltje om door mijn benen te kunnen zakken, zodat ik toch echt kon gaan zitten op de wc... haha!!!

Dus ja, meteen lekker aan het werk! Ook hebben wat mensen op mijn massagemat gelegen. Thanks voor het vertrouwen!!!!

Ook ben ik met Roos en Wendy lekker wezen dansen en zingen, met Anouk op Beatstad!!! VET!!!!!!! Eerste weekend in Ollandia was zo meteen goed ingewijd!
Was echt heeeeel tof (lijkt al weer eeuwen geleden, maar het is toch echt pas 2 maanden geleden... oeps)

En toen.... ja toen lag opa ineens in het ziekenhuis... kanker... in de darmen.. moest geopereerd worden met spoed... alles naar omstandigheden goed gegaan...maar zijn lichaam was na dat alles te zwak om toch te herstellen.. en dus kwam het zo dat we ineens een crematie dienst te maken hadden.
Verdrietig is het natuurlijk altijd als mensen doodgaan, papa en mama hebben de vakantie in Zwitserland gecanceld, maar ik was ergens wel dankbaar voor het feit dat ik Nederland was. Ik heb atijd gezegd dat ik daarvoor niet terug zou komen, maar nu kon ik er wel echt zijn voor ons pap en mam.......
Mee het appartement leeghalen (fijn, die zorgstaat van Nederland... ofdat je dat even in 5 werkdagen kan doen....maar gelukt..) dingen inpakken, theetje doen, de kaart uitzoeken etc. En op de crematie zelf heb ik nog een speech gehouden :)

Ook zijn er de laatste weken ineens best veel vrienden en familieleden die ineens allemaal slecht nieuws krijgen.....
IVF poging wéér niet gelukt..... borstkanker op je 28e.... een TIA krijgen en ineens blij zijn dat je al in een rolstoel mag zitten in plaats van de hele dag in bed liggen, terwijl je de dag ervoor nog gewoon gewerkt hebt.... acute leukemie vastgesteld horen krijgen. Daardoor besef je NOG extra (ik dan) dat je echt je leven moet leven, dat je je zo min mogelijk moet laten leiden door wat anderen (maatschappij, werk etc) van je willen en van elk moment dat mooi is moet genieten. Koesteren van fijne dingen, mensen, momenten.
Fijn is het dan weer dat ik in Nederland ben. Dat ik er toch en beetje meer kan zijn. En ook fijn dat ik gewoon elke week naar oma kan nu. Ik weet niet ofdat ze wel doorheeft wie ik ben (ik weet eigenlijk wel van niet, maar toch).

Dat zeg ik nu heel makkelijk, maar toch merk ik dat het soms ook lastig is om weer in Nederland te zijn. Druk druk druk.
Mensen willen dingen van me. En tijd.
En die heb ik wel, maar soms voelt het anders.... haha.
En ook de mensen voelen anders... Mis de 'vrije vogels' om me heen, de natuur, de grappige gesprekken, de creatieve mensen etc etc.. maar ja... ook wel happy om hier te zijn. Voelt ook wel luxe, ook al staat de agenda vol :)

Maar wel tijd genoeg om soms een theetje te doen, of te lunchen!
Om mee te helpen op het kids feest van Ian en Joanne. Toen zijn Roos en ik met 21 apen wezen apenkooien in de Coevering.
Tijd om het kadootje te zoeken/maken voor de bruilift van mijn zus, alsook te helpen bij de openingsdans choreo, voor het vrijgezellen feest, dat echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezelli en tof was!!!! (daarover straks meer), tijd om Indiaas te koken, tijd om Deepak een Indiaase vriend soms te helpen met integreren in NL en een auto te regelen voor hem, tijd om mijn ouders weer wat meer te zien, of om in de tuin te werken, of de spoelkeuken van de airport, naar een verjaardag te gaan, of het ziekenhuis. FIJN dus!
Maar wel soms druk.... haha

MAAR, dat was dus vorige week.
Mieke en ik hadden sinds mijn Thailand tijd al contact met elkaar omtrent DE dag voor het vrijgezellen feest.
Een datum uitgezocht waarop de meeste dames/vrouwen/meiden konden en daarna gekeken naar de activiteiten, locatie, budget, vervoertechnisch etc etc...
En tatatattatattatatattaaaa... toen zijn met met z'n allen, rose gekleed het ziekenhuis ingelopen, waar mijn zuzzie dus net een patient stond te helpen aan de balie en ja hoor... met een rode kop, en toch een soort van verrast (???? want ze dacht wel dat we de 1e zouden komen, maar dan rond 12.00 en toen waren we er nog steeds niet... ze mocht ook gewoon pauze houden.. zou het dan toch de 15e zijn?) hebben wij haar dus 'ontvoerd'.
Lichtjes verkleed en versierd op stap naar de een picknick-lunch,
Daarna hebben we Bollywood style gedanst in de sportschool met rinkelende sjwaltjes, blote voeten en veel lachende gezichten, en her en der een denkend gezicht.. pff... die pasjes...
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk tapaz gegeten.. MJAMMIE!!!!! met speciaal voor mij dingetjes zonder vlees echt goddelijk en gezellig!
En toen met nog ongeveer de helft van de groep een dansje gewaagd in de stad.
03.00 thuis ofzo. Helemaal top!
Alleen de dag erna om 10.00 lesgeven is dan minder grappig... LOL
Maar heeeeeeeeeeeeeeel fijn dat ik dit voor mijn zus mag doen!!!

EN!!! Ik ben ook nog een dag wezen 'vliegen' in Nederland!
In Haler, ergens bij Weert, zijn Deepak (die Indiaase vriend) en ik wezen lieren.
SPANNEND!!!!!! Is zoooooo anders dan van een berg afrennen en dan de lucht in.
Dus... Ik de hele dag (jawel.. de hele dag) gekeken naar andere mensen, geluisterd, gevraagd, gekeken, gespeeld met mijn glider, todat de wind wat minder werd, meer van voor kwam dan van opzij en toen heb ik toch 1 vluchtje gemaakt.
Dat was op de die hele warme zondag. Dus de lucht is te warm, de dag ervoor was het ook warm, de nacht was ook warm, dus de lucht was erg erg erg erg erg stabiel. Geen grammetje lift, maar wel iets van 2,5 min gevlogen.. haha
En het belangrijkste: GOED geland! En weer een stukje angst overwonnen :)

Ook ben ik nog een dag naar Wertheim gereden, want daar zou Didi ook naar toe komen :)
Heerlijk, een dag in de natuur, met z'n tweeen!
Wel heel jammer dat het maar weer voor 1 dagje is...
Moest de dag erna gewoon 's ochends lesgeven. Dus toch weer om 4.30 in de auto terug naar Veldhoven, maar wel heeeeeeeeeeeeel fijn om elkaar nog te zien voor India. Mis de natuur en de bergen best wel heel erg, dus dan is een dag al Goddelijk! En dan zeker met zo'n gezelschap.

En ja, nog meer???
Ik heb gister de eerste fase van mijn tattoo laten zetten :)))))))))))
Ben er zooooooooooooooooooooo happy mee!
En zaterdag gaat Robbert 'm nog helemaal afmaken en dus inkleuren. Sorry voor iedereen die ik laat schrikken.... Hij is ook niet echt heel klein zeg maar... maar ik wil 'm al zooooooooooooo lang, en ik heb nu de juiste artist gevonden, de juiste dosis lef en het juiste design kunnen laten maken bij Robbert. VET VET VET!

Ennnnnnnnnnnnnn ikk heb een uur geleden ofzo mijn ticket geboekt
Naathje gaat weer naar Indiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
JIPPIE!!!!!!

Was nog een heeeeel gedoe. Steeds wilde ik (via verschillende sites) de goedkoopste vlucht boeken (logisch he), maar dan liep ie steeds vast en zei de tekst dat het vol was, terwijl er nog wel stoelen vrij waren.
Dussss toch maar de klantenservice gebeld en nu is het dan toch gelukt!
Turkisch Airlines... mag dus 30 kg mee!!!!!!!!!!!!! Jeuh!!!
Zeker op de terug weg.
Gaat dan wel weer even duren denk ik voordat ik naar India kan, dus heeeeeeeeeel graag wil ik mooie doeken, lakens en fijne olietjes meenemen voor straks in mijn busje/campertje.

27 september vlieg ik naar Delhi :)
En 17 december vlieg ik terug van Mumbai en dan blijf ik een midweekje in Mierlo en dan rijd ik (als het goed is, als ik een auto heb, maar daar wordt aan gewerkt, met winterbanden) naar Westendorf.
Daar gaan we los mit Die Nathalie mit Apres-ski.
Het is de bedoeling dat ik van kerst tot aan de Pasen 4-6 dagen per week in de schirmbar biertjes sta te tappen en in een andere kroeg ook.
Veel werken, veel domme liedjes meezingen, veel lol maken en hopelijk ook veel sparen! Echt nu al zin in!
Weer iets nieuws, weer iets anders, weer een uitdaging (met onder andere de taal, zal veeeeeeeeeeeeel bijleren)!
Winters zijn echt winter daar :) Maar ook bergen! En dus ook ski-latten EN vliegen!!!!
Heel anders dan de laatste 3 winters, (of die daar nog voor) maar kijk er echt naar uit!
En dan kunnen mensen ook makklijker langskomen als ze willen....

En sparen ja......
Zodat we nog meer plannen kunnen maken.
Tsja.... voor nu hou ik het er effe bij. Ga toch nog even van het mooie weer genieten.

Voor iedereen die het effe heavy heeft...
Toi toi toi. Keep ur head up high!
Ik kan een jaar na dato (3 sept) ook weer zo'n beetje alles doen waar ik maar van droomde toen ik in Innsbruck in het ziekenhuis lag met 2 gebroken wervels...... dussssssssssssss....... keep fighting... BE HAPPY
Voor iedereen die het gewoon drukdrukdruk heeft, zet een keer gewoon 's avond je telefoon uit
Voor alle andere mensen, maar de 2 bovenstaande in het speciaal

veeeeeeeeeeeeeeeel lliefs!!!!


  • 09 September 2012 - 16:26

    Nathalie Meert:

    Tsja... Ik probeer foto's erbij te zetten... maar met de nieuwe style... abracadabra... haha.. wordt vervolgd

  • 09 September 2012 - 18:47

    Bianca Wijgerse:

    Hey Lieverd,

    Ik ben weer helemaal bij gelezen , Super hoe mooi je schrijft, hoe je geniet, en hoe je alles ervaart, Fijn dat de dingen gebeuren als je in NL bent en dat je het dan kan/mag meemaken ook al zijn ze soms verdrietig

    Keep Enjoying
    Liefs Bianca

  • 09 September 2012 - 19:25

    Zussie:

    ha lief zussie,
    heerlijk even de samenvatting te lezen van al je nederlandse avonturen hihi.

    tot snel
    kuzzie van je zuzzie

  • 09 September 2012 - 19:51

    Peettantetje:

    Eigenlijk wou ik hetzelfde schrijven als 'zussie'.
    Een aantal dingen weet ik al, maar het is heel boeiend te lezen hoe jij je erbij voelt.
    En geweldig: Didi zien!!!!
    Tot binnenkort.
    Liefs, peettantetje.

  • 11 September 2012 - 00:38

    Papa En Mama:

    Hoi die Nathalie leuk weer even te lezen dat alles weer gelukt is. Wij hoorde zondag niets meer of alles gelukt zou zijn. Maar je ziet het de aanhouder wint het.
    Voor dinsdag een fijne dag in de efteling met de kids van Roos als je gaat.Ik ga donderdag met je zussie de bruidsjurk afpassen en dan neemt je zussie hem mee. Nog even en dan gaat het gebeuren.
    Gr Papa Mama

  • 15 September 2012 - 00:31

    Rosie:

    liefie, t heeft ff geduurd dit x hihihi (hoezo drrrrruk) maarre heerlijk weer hoor die verhalen.....al ken ik de meesten wel ;p kissykiss

  • 26 September 2012 - 21:05

    Jan En Wil:


    Geweldig hoe jij je tijd in Nederland beschreven hebt.
    Intussen is er natuurlijk nog veel meer gebeurd met als hoogtepunt afgelopen vrijdag. Het was super, iedereen straalde en het bruidspaar natuurlijk het meest, het weer werkte mee en alles verliep naar wens. Wij vonden het ontzettend fijn om erbij te zijn.

    Wij willen jou een hele goede reis wensen en weer een fijne tijd in India, en we kijken al weer uit naar je volgende reisverslag. Waarschijnlijk lees je dit pas na aankomst want ik denk dat je op dit moment andere zaken aan het regelen bent of al slaapt.

    Veel liefs, groetjes en een dikke knuffel van ons.

    Jan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 162084

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: