De tijd vliegt.... en Naathje ook - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu De tijd vliegt.... en Naathje ook - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt.... en Naathje ook

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

20 Oktober 2012 | India, Delhi

Effe een check.... later meer

Van de week had ik een verslag geplaats, maar die werd niet geplaats... nog een keer een verhaald getypt.. gone again... maar vandaag lijkt het allemaal wel te werken :) Jeeeeuuuuhh!

Tijd dus voor een up-date
Wauw... de tijd vliegt... net als ik dus, zoals de titel al zegt.
Ben al weer bijna 3 weken hier en vlieg haast elke dag :)
De eerste keren was weer effe spannend. Toch best lang niet gevlogen ivm mijn arm en met 3 maanden in een land zonder bergen... welk land was dat toch.. oh ja... Laag Land, Nederland... haha
MAAR... langzaamaan weer the spirit te pakken en lekker vliegen.

Iedere dag probeer ik een kleine goal te maken en die uit te voeren. Proberen beter de thermal te pakken, de andere dag moet ik van mezelf proberen alleen maar rechts te draaien, of alleen links, of om hoogte te maken, of om spirals te oefenen, of om met de speedbar te vliegen etc.
In de avond heb ik reflectie met de betere pilots (lees: de beste pilots zo ongeveer van de wereld... gasten die al 20 jaar vliegen, zoals Urs, de Zwitserse man die mij tandem vloog de eerste keer hier, of Will, een gast die pas 4 jaar vliegt, maar overal alleen een berg op klimt en zelfs in Pakistan gevlogen heeft etc)
Zij geven me advies, ik luister, stel vragen en temper mezelf en maak kleine stappen... geen ziekenhuis meer voor mij.

Heb mijn eerste cross-countries weer gedaan :)
Kilometertje of 12, maar helaas verloor ik de hoogte om terug te vliegen naar het landingsveld in Bir. Gekozen voor een mooi veld waar de rijst net geoogst was en met de bus terug gekomen naar Bir. Goede ervaringen! Maken me een rijk mens!

Alsook het weer heer (0verdag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk warm, 's avonds koud en tijd voor 4 lagen kleren, maar goed om te slapen) en hoe kouder het is in de nacht, hoe groter het verschil met overdag hoe beter de thermieken, hoe hoger we kunnen!!!

Mijn nieuwe record is nu 3300m. Take off is op 2400 dus heb al flink geklommen :)
Ook een dag gehad dat ik in dezelfde thermiek was als de massieve roofvogels hier... WAUW!!!!! Zooooooooooooooooo mooi om met hen samen te vliegen.
Wel op tijd een praaapraaa gekuid maken, want deze wezens kijken alleen omlaag en niet naar voren.. en moet er niet aan denken dat ze evt in mijn lijnen zouden vliegen.. haha..... No way!

En verder. Veeeeeeeeeeeeeeel vrienden hier :) De motor rijdt weer :) Al ga ik morgen flyers ophangen om haar toch te verkopen.....
En Didi komt volgende week ook weer. FIJN!

Minder fijn van het vliegen daar en tegen is is dat het toch een sport blijft met een natuur element...
2 mensen zijn deze week omgekomen...
Gister een man die ik niet ken, maar die sommige vrienden wel goed kennen.
En eergister de crematie gehad van een man die ik wel goed ken..... Hare Hare...
Ron, een Amerikaan, 63 jaar die gepensioneerd is en de laatste 3 jaar hier woont. Elke keer dat ik hier ben geweest kwam ik hem tegen. Mega mooi mens! Veilige pilot, die alleen voor de fun vloog...
Maar...... hij heeft een mooie lokale ceremonie gehad op de burning ghat.
De locals hebben hem de berg af kunnen dragen, in lakens gerold en we hebben een ceremonie/crematie gehad voor hem. Op een mega mooie plek hier in Upper Bir, bij de rivier. De zon ging onder, de shiva maan kwam op, sommige pilots waren nog steeds aan het vlliegen, een lokale ' heilige' deed de puja, andere staken het hout aan, veel reisvrienden, veel lokale vrienden en gister is zijn as over de Himalayas gestrooid.

De man die gister gecrasht is heeft een vrouw in Noorwegen. Morgen gaan ze zijn lichaam met de helikopter halen (over land zou het 8 dagen duren voor ze hem hier hebben...... was erg erg erg erg erg ver weg in onbewoond gebied....) dus morgen kan warschijnlijk niemand vliegen.. maar we hopen dat de site snel weer open is.

Maar... ik ben happy hier. heb zelf geleerd kleine stappen te nemen. Vliegen is voor FUN en niet voor competitie met me, myself and I, of met iemand anders.
Daarnaast binnenkort vlieg ik tandem met Brian. Een Amerikaanse jongen die veel tandem vliegt in Nepal en die hier alleen de tandem heeft een een acro-speed glider.
Hij kan dus alleen verder vliegen met de tandem.
En ik kan veeeeeeeeeeeeeeeel van hem leren. Met name hoe ik beter de thermieken kan thermallen en kan centreren. Iets wat belangrijk is als je omhoog wil komen.. haha... Zeker met meer pilots in 1 thermiek.
Iets wat nu wel nodig is.... 70 Russen, 20 Nederlanders, 30 Indians, 20 Engelse en nog meer single pilots die zonder school hier zijn...... haha... druk dus in de lucht!

En verder... me erg erg erg erg chill, happy and rijk :)

Zie dat mijn fotoruimte vol is.. Heb mijn random reader niet bij... dus de volgende keer zal ik weer foto ruimte kopen en meer picts opladen, zodat jullie zien waar ik nu ben, hoe het zicht is vanuit de lucht etc.

Voor nu veeeeeeeeeeeeeeeeel liefs, en geniet van de stampotten, de pepernoten en de taai taai

  • 20 Oktober 2012 - 17:38

    Rosie:

    ha lief lief lief dinnetje....oh wat heerlijk weer om je te lezen....eindelijk het plaatsen dus gelukt ;p hihi goed ook te lezen dat je bedachtzamer bent met vliegen. Heavy van Ron en die andere vlieger...maar...ook mooi zo'n eervolle funeral...hmmm spannend hoor wie het eerst arriveert ;p didi of george hihihi vind t zoooooo spannend.......jij vast ook! Mooi om te delen. Net even lekker wezen shoppen @ woensel en heerlijk 1,5 dag with me myself and I. Veel te doen, maar ook relaxtime. Vanaaf maar eens Les Intouchables kijken en wat banklammen......Love ya so much girl. Take care! Liefs&knufs van Rosie

  • 20 Oktober 2012 - 20:32

    Pantaleon Vanderaa:

    ohohohohhhohoho Nathali, wat benyd ik jou toch, iedere mail van jouw is een leesgenot.

    ik heb mn ideeen verandert , in plaats van naar Brisbane te vliegen , vliegen we naar Phuket de 20ste nov. mn zoontje komt dan vanuit dehli naar ons gevlogen de 26ste, vandaaruit gaan we dan de 2e dec. naar bangkok en blyven daar dan tot de 13e.waar we dan met zn 4en terug vliegen naar Mallorca.
    Lenard blyft dan tot na de feestdagen en dan wil hy een jaar in Melbourne verblyven.
    Kus en blyf voorzichtig.
    Leo

  • 21 Oktober 2012 - 13:07

    Zussie:

    ha zusje,
    zo leuk om weer van je te lezen.
    het vorige verslag ga ik zo meteen nog lezen want dat had ik gemist zie ik nu.
    lekker vliegen, goed gezeldschap, heerlijk weer, wat wil je nog meer......
    geniet er lekker van en ik stuur snel een langer mailtje.
    maar ga zo meteen eerst hoofdstuk 1 lezen ;)
    en de kaarsje branden.....

    kuzzie van je zussie

  • 21 Oktober 2012 - 18:48

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie.
    Fijn dat je daar weer helemaal je draai gevonden hebt tussen je vrienden. De ene keer linksom en de andere keer rechtsom.
    Het is wel heel zuur als er op die manier twee pilots stoppen met vliegen. Maar je hebt natuurlijk geen enkel idee wat de oorzaak van de crash is geweest.
    Ja drie weken al weer, de tijd vliegt werkelijk.
    We zijn benieuwd of je voor de motor nog een goede prijs kan krijgen, of rij je er zelf nog een paar keer mee.
    Het weer is op dit moment ook erg zacht. Gistermiddag was het 23 graden. Vandaag was het ook weer lekker.
    Maar bij jullie zal het wel warmer zijn, geniet er maar lekker van.
    Lekker vliegen en goed landen.

    Groetjes mama en papa

  • 23 Oktober 2012 - 09:38

    Sabine:

    Hej schattie, leuk je te lezen!!! Ën blij dat we vorige week even konden mailen!
    Hoorde dat je nog gebeld had, lief.
    Hier alles goed hoor, lekker weekendje met mam naar maastricht geweest, erg gezellig! En het is heeeeerlijk weer dus de laatste zonnestralen nog even meepikken.
    Ik stuur je snel een mailtje met meer info ;)
    Goed te lezen dat je bijna dagelijks kunt vliegen! Fijn. ennnnnn dat Didi binnenkort komt!
    Geniet ervan meis,
    X Sabine

  • 25 Oktober 2012 - 19:35

    Peettantetje:

    Hoiiii,
    wat fijn dat je weer zo'n plezier hebt in het vliegen!
    En dat je het daar helemaal naar je zin hebt.
    En ja, bij alle fun hoort ook het verdriet, erg, erg, erg, maar waar... niets aan te doen.
    Maar...ik vond het ook heel fijn om je in het echt gezien te hebben om een hele middag te zitten buurten over van alles en nog wat.
    En dan binnenkort... Didi.....
    Je peetantetje.

  • 27 Oktober 2012 - 18:58

    Mieke:

    Hoi Nathalie,
    Hier even een berichtje uit Eindhoven.
    Mooi om te lezen dat het goed met je gaat en dat je zo geniet.
    Even een berichyje over mijzelf, ik mag 6-11-2012 naar huis vanuit Blixembosch en ga dan 3x per week poliklinisch revalideren.
    Ik maak grote stappen vooruit en ben vrijdag vanuit blixembosch op een gewone fiets naar huis gefietst,
    kortom het gaat geweldig.
    Lieve groetjes en dikke knuffel Mieke, Jac en Kim

  • 27 Oktober 2012 - 23:05

    Wil En Jan:

    Lieve Nathalie,

    Jammer dat we niet thuis waren toen je nog langs bent gekomen voor vertrek. Maar we voelen jouw welgemeende knuffel.
    Bedankt voor je lieve kaartje, doet zo goed, en fijn dat je al zoveel hebt gevlogen.
    Met mijn gordelroos gaat het een stuk beter,maar een uitgebreide mail lukt me momenteel niet zo goed.
    Je snapt wel waarom. Dus houdt dat nog even tegoed. Komt wel weer.
    Geniet lekker van je leventje daar en vooral van het vliegen en binnenkort de komst van Didi.
    Veel groetjes, ook voor Didi, en tot de volgende mail ........

    Liefs en dikke, warme knuffel van ons uit het Mierlose

  • 27 Oktober 2012 - 23:05

    Wil En Jan:

    Lieve Nathalie,

    Jammer dat we niet thuis waren toen je nog langs bent gekomen voor vertrek. Maar we voelen jouw welgemeende knuffel.
    Bedankt voor je lieve kaartje, doet zo goed, en fijn dat je al zoveel hebt gevlogen.
    Met mijn gordelroos gaat het een stuk beter,maar een uitgebreide mail lukt me momenteel niet zo goed.
    Je snapt wel waarom. Dus houdt dat nog even tegoed. Komt wel weer.
    Geniet lekker van je leventje daar en vooral van het vliegen en binnenkort de komst van Didi.
    Veel groetjes, ook voor Didi, en tot de volgende mail ........

    Liefs en dikke, warme knuffel van ons uit het Mierlose

  • 27 Oktober 2012 - 23:05

    Wil En Jan:

    Lieve Nathalie,

    Jammer dat we niet thuis waren toen je nog langs bent gekomen voor vertrek. Maar we voelen jouw welgemeende knuffel.
    Bedankt voor je lieve kaartje, doet zo goed, en fijn dat je al zoveel hebt gevlogen.
    Met mijn gordelroos gaat het een stuk beter,maar een uitgebreide mail lukt me momenteel niet zo goed.
    Je snapt wel waarom. Dus houdt dat nog even tegoed. Komt wel weer.
    Geniet lekker van je leventje daar en vooral van het vliegen en binnenkort de komst van Didi.
    Veel groetjes, ook voor Didi, en tot de volgende mail ........

    Liefs en dikke, warme knuffel van ons uit het Mierlose

  • 27 Oktober 2012 - 23:07

    Wil En Jan:

    Dat was wel een beetje veel van het goede, helaas.

    Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 162109

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: