Bye Bye Bir - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Bye Bye Bir - Reisverslag uit Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Bye Bye Bir

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 November 2012 | India, Delhi

Zoooooooooooo daar zijn we dan weer in druk druk druk Delhi!
Heb vannacht ' geslapen' in de bus van Kangra tot Delhi, heb net een trein ticket geboekt voor overmorgen naar Pune en dat was het laatste nieuws.. haha

Nee gekkenhuis. Ging naar de tourist office van New Delhi Trainstation om mijn ticket te boeken.
Zitten daar honderden mensen... haha... wat te verwachten van een stad met meer inwoners dan Nederland?
Ik mijn formulieren gepakt en achteraan in de rij gaan zitten. Heb nog nooit zoiets gezien. Normaal trek je een nummertje en wacht je. Nee.... hier neem je de laatste stoel/bank die vrij is en steeds als iemand een ticket heeft schuif je een stoel op. Net als ganzenborden, maar dan anders... haha
Anyways. Heb mijn kaartje voor een uurtje of 15 trein :) na 2 uur ganzenborden. Not bad at all :) In Incredible India

Bir was zalig de laatste dagen :)
Niet zo veel pilots meer, fijne mensen om me heen, bijna iedere dag vliegen, overdag zonnig ('s nachts freezing cold... haha... echt.. legging, jeans, dikke sokken, 4 fleece pully's en een dons jacket... maar dan heb je het warm), heb mijn eerste TOPLANDING gemaakt! Jippie! Helemaal zelf, zonder radio :)
Heb nog gepraat met Didi en heb meer peace of mind. Vind het nog steeds pijnlijk dat het blijkbaar niet werkt tussen ons.
Ik weet wat ik nodig heb en Didi kan me een heel belangrijk ding niet geven en blijkbaar kan/wil hij dit niet ontwikkelen, al doet het hem ook pijn...
Maar what to do?

Heb de laatste week steeds gekeken of we toch samen konden reizen, maar Didi (en de meeste andere pilots) zijn niet zo goed in plannen maken en in actie ondernemen, dus heb gister zelf maar de bus gepakt. Was effe raar om weg te gaan uit Bir, maar zit weer helemaal in mijn element hiero.

Ga misschien strak naar Pearl (Indiaasae vrouw) of Torun (Gurguan wallah).
Wil wat kleine dingen shoppen en mijn o zo mooie nieuwe laptop (Thanks papa en mama!!!!) heeft een probeem met de RAM dus eens kijken ofdat ik die kan vervangen.

En dan ja.....dan naar Kamshet en Panchgani.
VLIEGEN VLIEGEN VLIEGEN VLIEGEN VLIEGEN VLIEGEN EN NOG MEER VLIEGEN

Keerganga was alles behalve vliegen, maar super tof!
Samen met Dave op pad. Hij op de Enfield van Bruce, ik op Dave's kleine Yamaha. Wat een heeeeerlijk gevoel om weer op de motor door India te gaan!
Op naar Kausol. Daar een GH gevonden met een prive warm-bad (tatapani: natuurlijke warm water bron). Goddelijk gegeten in een erg toeristisch tentje. Haha. Kussens op de grond, lekker salade en frietjes. LOL

De dag erna de bus genomen naar de dam en vanaf daar een paar uurtjes gewandeld (of moet ik zeggen trekking in de Hymalay's?) door de bossen, door de lokale dorpjes naar DE tatapani.
Bij lokale mensen steeds thee gedronken, wat gekletst en gelachen.
Parvatti Vallei is beroemd vanwege de gangja. (hajsh) en iedere (overgroot)oma heeft een bolletje (tolla) van 10 gram in haar pocket om te verkopen.. LOL...daar moet ik dan echt om lachen. Zo'n 60 jarig vrouwke ik hill tribe/local style kleren (doeken en dekens) vol of rimpels, gebruinde huid, kokend op een houtvuurtje, vertellen dat het perfect is om chillum (speciale aardewerk pijp om gangja te roken) te roken in de hotspring in Keerganga.. Mooi man!

Een kamer gekregen in de Ashram. Alle GH zijn al dicht, omdat het einde seizoen is en te koud.. haha... HEERLIJK rustig dus :)
De tandoor in de kamer aangestookt (want JA het is KOUD)(2900m) en erna de halve avond in de hotspring gezeten. STERREN hemel waar je U tegen zegt (en nu ik mijn ogen heb laten laseren zie ik ze ook terwijl ik in bad zit) en goddelijk warm water.
Dhal en rijst werd gekookt voor ons door de meneer van de ashram. Wat een leven!

De dag erna nog een keer gebadderd en de lokale Baba, die daar het hele jaar rond woont, ook als het sneeuwt en onbegaanbaar is, bezocht in zijn cave.
Hij heeft echt een mooi huis/grot! Druk bezig nu de juiste voedsel en houtvoorraad te hebben en ik heb 'm ook maar een extra fleece gegeven. We hadden nog wat fruit van ´beneden´meegenomen en daar was BabaJi ook happy mee!

Happy Nathalie, Happy Dave dus weer shanti shanti naar beneden gelopen en terug naar Kausol voor wat shopping en NOG een bad. He, wat hebben we het zwaar ...
De dag erna weer terug naar Bir op de motor, en toen kwamen we Didi dus tegen. (Dat is volgens mij waar ik het laatste verslag mee afsloot)
De dagen erna effe rustig aan, want mijn rug was NIET happy na de biketrip, maar erna dus weer lekker gevlogen en mijn persoonlijke targets voor dit seizoen in the pocket gehaald.

Voor nu dus veel lieve en weer warme groeten uit Delhi

Lieve pap en mam: geniet in Duitsland
Oma: dikke XXXXXXX!
Danielle en Bas: al weer 2 kadootjes verder!!!
Jan en Willy: veel lieve knufs voor jullie
Sabine, Bruno: sending u LOVE
Rosi! Jij bent goed bezig!!!!
Henny en Ruud: PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!
Edwin: alles okay???
Yvonne: Thanks voor jouw altijd lieve berichtjes :)
Iedereen verder: See You! XXX

  • 26 November 2012 - 13:59

    Yvonne:

    Hay Naath,

    Sjonge sjonge, dat klinkt echt als een heel zwaar leven.... In ieder geval klinkt het goed.
    Wij hebben ook eindelijk onze vakantie in het vooruitzicht. Eind december vliegen we voor 4 weken naar Argentinie. VEEL zin in!! en ben er ook echt aan toe. Heerlijk rondtrekken en ons eigen plan bepalen. Ik ploeter me door de laatste weken heen en geniet van mijn voorpret want daar begnt mijn vakanie altijd mee. Ik ben gek op voorpret!
    Geniet van het gekke India.

    KUSZZ X

  • 26 November 2012 - 19:25

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie. Het loopt eventjes niet op rolletjes en daarna gaat het gelukkig weer beter. Fijn dat je het toch naar je zin hebt. Ik lees ook dat je beseft dat het wel erg luxe is om te kunnen doen wat je will. Ik heb nog navraag gedaan voor je RAM geheugen. Dat zijn losse geheugen sticks die in twee tallen samenwerken. Als er één stuk gaat heb je een probleem. Zowel het opstaren als het werken gaat veel trager. Je moet maar kijken of je het voor garantie wil laten maken. Het is mogelijk redelijk makkelijk te vervangen werd mij gezegd. Motorrijden blijft leuk en zeker als het mooi weer is. Een treinkaartje scoren moet je niet doen als je haast hebt lees ik. Zo te lezen heb je mooie Hymalaya vergezichten gehad tijdens je wandelingen samen met Dave. Je ogen zijn nu zo goed dat je geen sterrenkijker meer nodig hebt lees ik. Fijn hé. Is dat water van de hotsprings niet rijk aan zwavel? Dat schijnt op Ijsland namelijk wel te zijn. Oude vrouwtjes aan de hasj, je ziet maar het komt overal voor. Had zij ook een wietpas? Indaaise nachten zijn koud schrijf, als je op 2900 m bent wel natuurlijk. Dan je rug even wat rust geven. Hier gaat het zijn gangetje. Het weer blijft redelijk rustig op gisteren na, toen stond er aan de kust een sorm met windkracht elf. Je mocht de pier bij Scheveningen niet meer op. De Pier verkeerd in slechte staat en zal wel worden afgebroken. Betonrot en veel roest. Corine was op tv bij miljoenenjacht, de koffertjes show met Linda de Mol. Corine heeft nog een fiets gewonnen. Vanmiddag waren Corine en ik buiten blad aan het ruimen toen er kind op de fiets voorbij kwam en vroeg hoe de fiets reed. Zij kende hem helemaal niet maar vond het wel leuk. Jan en Willy zaten ook op de tribune. Zaterdag zijn we met Jan en Marjan naar de verzamelbeurs geweest. Ik heb een paar Dinky Toys gescoord. Marjan een paar engeltjes. Het was een leuke dag. We waren met de trein gegaan. Daarna hebben we bij Dn Brander gegeten met vier mn gegeten. Het was lekker. Je ziet we maken er nog steeds wat van.
    De groetjes en een dikke knuffel van mam en pap en snel tot ziens.

  • 27 November 2012 - 21:53

    Rosie:

    Ha meissie, eigenlijk moet ik nu aan de studie zijn hihi maar eerst wilde ik jou even fijn lezen.....je leest goed vrouwke: FIJN! Ook al weet ik dat het in bepaalde opzichten verre van makkelijk voor je is. In mind and heart with you!!! Hier gaat alles idd heel GOED! De opleiding is SUPER, ik ben in een totaal andere dimensie terecht gekomen and it feels awesome. Worstelen met mijn website, zakelijke identiteit, moet mezelf vaak afremmen om niet te snel te gaan en vooral te genieten van het pad, de reis ernaartoe. Het komt vanzelf tot me, ideeën borrelen lekker rond en ineens weet ik het, heb ik weer richting. Ik koester me in al het nieuws en voel me een bevoorrecht mens. Eigenlijk ben ik gewoon verliefd op het leven hihi maf hè! Weet dat ik aan je denk liefst dinnetje en ik zie er naar uit om je binnenkort te knuffelen! Zullen we nog even overleggen over een kado voor Cora? take care girl. LIEFS&ZOENEN van ons 3tjes

  • 30 November 2012 - 17:56

    Wil En Jan:

    Lieve Nathalie,

    We hebben "geraapt", gezellige en fijn dingen gedaan en de schouders er weer onder gezet.

    Maar bij jou is het intussen ook niet voor de poes geweest en wij hebben veel bewondering voor de manier waarop je het allemaal hebt aangepakt. Heel goed dat je voor jezelf gekozen hebt, hoe moeilijk dat ook geweest zal zijn !!! Hele dikke knuffel en kus van ons.
    Maar gelukkig lezen we ook dat je van een heleboel dingen geniet en hebt genoten.

    En hier nu op naar Sinterklaas. Morgenmiddag komt de hele bups naar huis en vieren we Sinterklaas.
    Ik ben bijna klaar met pakken, nog enkele kleine gedichtjes en.... dan verheugen we ons al op de snoetjes van Kim, Cas en Isa. De "Tilburgers" blijven slapen en bij Daniëlla is het geen probleem want die is zo thuis en de kinderen kunnen gerust een keer later naar bed. Gezellig.

    Zo je al van papa en mama hebt vernomen zijn wij vorige week vrijdag naar de Endemol studio's in Amsterdam geweest, naar de opnames van Miljoenenjacht. Wij hebben 1 lot van de Potcodeloterij en kregen een uitnodiging. Het was de moeite waard om dat eens mee te maken. Iemand in Meirlo had een bus geregeld en daar kon je op inschrijven. Zaten er ook nog 3 leden, met partner, van het mannenkoor in de bus, dus je snapt wel dat de sfeer er meteen goed inzat. In Amsterdam werden we ontvangen met een uitgebreide lunch, opgeluisterd door een orkestje. Voor de opnames kregen we instructies t.a.v. klappen, gaan staan, bediening van het kastje etc. etc. De man die dit bracht was tevens entertainer. En tijdens de opnames ging er natuurlijk het een en ander mis. Eén persoo in Mierlo had € 10.000,00 en daarnaast had Mierlo een vakprijs. Dit was een SONOS docking station.
    In eerte instantie wilde Jan niet mee(ik had mama al gevraagd maar die kon niet) maar uiteindelijk was hij blij dat hij het toch had gedaan.

    Pasgeleden zijn we een midweek naar een huisje van Landal Stroombroek (bij Doetinchem) geweest. Het was een heel gezellige woning en prachtig park. Overdag fietsen naar Doesburg, Emmerich , Zutphen en teruggekomen openhaard aan, mooi boek, koffie en/of een glaasje en genieten. 1 Dag prachtig weer en de rest bewolkt maar droog. Dat noemen ze boffen.

    Afgelopen zaterdag Ceciliafeest gehad en het feestcommité kan terugkijken op en geslaagde dag. Na de gebruikelijke mis en lunch zijn we naar het EDAH museum in Helmond geweest. We hebben versteld gegaan van wat ze daar hebben verzameld, geweldig. Nostalgie !!! We worden oud, hé ???!!!!

    De bultjes van de gordelroos zijn nog niet verdwenen maar ik heb er gelukkig totaal geen last meer van.
    2 Oktober ben ik in Eindhoven op maandagmorgen nog een keer ingevallen bij mijn oude groepen. Het was net of ik niet was weggeweest. Voelde goed.
    Jan zit momenteel veel boven want hij heeft weer vertaalwerk.

    Wij willen jou alvast feliciteren voor a.s. maandag en wensen je een fijne en speciale dag. Je viert je verjaardag nu al een paar jaar telkens ergens anders, dus en benieuwd hoe het dit jaar zal zijn.

    Heel veel liefs, warme knuffels en succes met alles wat op je weg komt.

    Jan en Willy



  • 03 December 2012 - 11:30

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Toch nog even onze felicitaties op de dag zelf. Dus: Van Harte en XXXX van ons tweetjes !!!

    Hebben een gezellige Sinterklaas gehad.

    Jan en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 162081

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: