Winter Wonderland - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Winter Wonderland - Reisverslag uit Westendorf, Oostenrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Winter Wonderland

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 December 2012 | Oostenrijk, Westendorf

Servus, GruBgott, Wiedersehen, of gewoon heee goeiemiddag!

Vanuit mijn kleine, maar fijne appartmentje in Westendorf schrijf ik jullie dit berichtje, maar eerst terug naar India.
Wow... vorige week was ik nog gewoon daar.. haha.. slippertjes aan, zonnebrand smeren, paragliden, verse ananas... mjammie... nu iets anders.... ;)

De laatste dagen in Panchgani waren fijn!
Heb nog wat gevlogen, niet heel veel, want mijn koppie was ergens anders... haha... al in Nederland soms, soms al in Oostenrijk en soms ook bij Didi.
Zal jullie de details besparen, maar heb niets meer gehoord hem, alleen maar via andere vrienden dingen over hem. Niet zo'n gave dingen. Daarbij heeft ie zijn vlucht gewijzigd en heb ik hem dus helemaal niet meer gezien. Maar al met al okay, want heb nu alle focus om lekker te genieten hier.

Heb ook genoten in Nederland... ja.. het was erg erg erg kort, maar ze zeggen wel eens ooit, kort maar krachtig! En dat was het!
Zalig om veel mensen gezien en geknuffeld te hebben bij Sabine en de Bruun (nogmaals THANKS lieverd!!!!)
Het voelde echt als een warm bad al die warme lieve mensen, al die knuffels, de lachen en de tranen :)
Oma had een goede dag en voel me rijk dat ik haar nog een keertje heb mogen verblijden met een bezoekje, en wat happen slagroom ;)
Met papa en mama ook redelijk veel kwaliteits tijd gehad en zelfs nog kleren geshopt bij de H&M. Haha.

Nu ben ik blij met die nieuwe kleren, want zonnige alibaba broeken, dat gaa het 'm hier niet worden. Wel de broeken met de beenwarmers, nieuwe sneakertjes en wat shirtjes.

Heb al 3 dagen in de bar gewerkt Gaat lekkerrrrrrrrr :)
Als ik wil mag ik volgend jaar terugkomen.. haha.. Peter is erg blij met me. Zegt dat ik goede ogen heb voor de klanten, de bediending, kan hard werken en ben het zonnetje in huis :)
Nou, das fijn om te horen, en zelf vind ik het ook erg leuk en gezellig!
Nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe sfeer, nieuwe taal, nieuwe drankjes????!!! en zo van alles nog meer.

Grappig is dat ik een stukje van mezelf her-ontdek. Heb natuurlijk al lang niet meer echt gewerkt. Ja, heb lesgegeven in de sportscholen in de zomers, maar toch.
Vind het leuk om mensen te bedienen, een praatje te maken, de muziek laat me vanzelf bewegen en voel me goed achter de bar! Eigenlijk leuker dan aan de andere kant zitten :)

De eerste dag had ik gewoon een dagdients (10.00-18.00) om langzaam een beetje te wennen. Gasten komen wat binnendruppelen, dus gewoon relaxed bedienen en koffie maken, biertjes tappen en een beetje (lokaal) duits oefenen. Langzaamaan vinden wat waar staat, welke schnaps met welke vrucht geserveerd wordt, welke mixen uit wat gemixt worden, waar het stoffer en blik staat, of de bak met spijkers voor het spijkerhameren etc

Zaterdag van 10.00 tot 17.00 en toen weer van 20.00 tot 02.00. Het was 2 euro party 's avonds.. alles 2 euro.. lekker handig voor het hoofdrekenen, maar dus echt mega gas geven... pff... dacht in de piek.. dat ik het effe niet meer zou trekken. Mijn god, want kunnen die lokale kinderen drinken zeg... haha... flugel, jagermeister, bier, wit bier, maar ook willie's (schnaps) vliegende heksen (red bull met een flesje jagermeister) sperma (malibu met slagroom in een glaasje, viltje erop, schudden maar.... ) hugo' s (soda met witte wijn, speciale kruiden drink en een citroentje), Nega (cola met witbier) etc etc...
Daarbij een spoedcursus duits gehad.. een pfiff is een klein bier bijvoorbeeld en ik heb een -ik-weet-niet-hoeveel-verschillende-namen gehoord voor andere drankjes.
Zijn wij Hollanders toch wat makkelijker.. haha.. bier is bier, flugel is flugel, wijn is wijn....
Langzaamaan weet je wat iedereen drinkt dus dan gaat het beter en gister een redelijke volle dag gehad, maar het kwam vrij verdeeld over de dag binnenlopen.
Vandaag een dagje vrij, vanwege kerst en dan morgen weer volle bak :)

Fijn dat volle bak, want dan verdienen we goed en heb ik straks geld om een mooie bus te kopen. Had vooraf niet gevraagd wat ik zou verdienen, maar had het gevoel dat dat wel goed zou komen... Dat is zus ook zo.
Heb een (erg laag) uurtarief, maar onder het personeel wordt 10% van de dagomzet verdeeld aan de hand van hoeveel uren je hebt gewerkt. Krijg per dag cash mijn geld... dus dat is wel leuk :) Laat mij dus maar veul arbeiten hier.

Net lekker een stuk wezen lopen. Schitterend weer! Niet zo goed voor de sneeuw (0f de wind voor het vliegen....) maar wel mooi :)

Vanavond voor de kerst mezelf een beetje verwennen met wat lekker eten en denk ik een filmpje kijken of mijn laptop :)

Ter informatie: Mijn oostenrijkse nummer is 00436 81 81 70 69 29 en het adres waar ik woon is Ried 73, 6363 Westendorf, Oostenrijk
(voor als iemand een kaartje voor mijn prikbord wil sturen.. hint.. haha)
Ik heb dus een lokaal nummer, maar mijn appartement is in de kelder.. oeps.. zonder daglicht en zonder telefoon netwerk MAAR smsjes komen alsnog later binnenpiepen, kein problem.

Voor nu wens ik jullie allemaal heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijne Kerstdagen! Met fijne lieve mensen om jullie heen en lekker eten.
Besef daarnaast hoe rijk we zijn, dat we uberhaubt moeten nadenken over wat we zullen eten voor het kerstdiner, en op welke borden we dit gaan serveren etc.....
Als je die gedachte erbij houdt is het allemaal extra fijn, warm, mooi, liefdevol en lekker :)

XXX vanuit Winter Wonderland


  • 25 December 2012 - 11:15

    Edwin:

    Hey Bella.

    Heerlijk om je bericht even te lezen met je avonturen. Super fijn dat het barleven je zo goed bevalt!! Ik kan het me helemaal voorstellen hoe je daar achter de bas staat te feesten. Nieuwe momenten en nieuwe ervaringen. Als ik je goed begrijp kom je zo terug als Donald Trump. Nu maar zorgen dat er een goede omzet maar met jou achter de bar kan het niet minder zijn als volle bak leuke mensen.
    Het feest zal nu wel volop aan de gang gaan zo midden in de vakantietijd. Geniet van de leuke momenten en de schnaps.

    Dikste kus uit Geldrop.

    Ciau, Edwin

  • 25 December 2012 - 13:35

    Rosie:

    lieve lieverd, heerlijk je verhalen, geniet ervan! hier zeikt het van de regen en is het even wennen aan het leventje zonder kindjes (altijd minder dagje dan en ben niet helemaal fitjes dus). Straks lekker naar paps en familydinner. Verzet de zinnen. Vanaaf mss nog even wijntje met Wendy en morgen feestje. Hoe erg kan het zijn? hihi love you so much girl en ben blij dat je blij bent. Doet me goed. LIEFS&ZOENEN&KNUFS rosie

  • 28 December 2012 - 13:41

    Yvonne:

    Hay Naath,

    Dat klink echt als hard werken maar lijkt me ook gezellig. Als ik al die combinaties van drankjes lees dan denk ik vooral...ik wordt oud ;-/
    Geniet lekker en ja... Mooi weer kan het ook zijn als er geen wind staat ;)

    N-JOY. Doen wij ook!

    Liefs van mij X

  • 31 December 2012 - 16:58

    Jan En Wil:

    Hallo Nathalie,

    Op de valreep nog even de aller..., allerbeste wensen voor 2013.
    Knap hoe jij al die drankjes al zo snel kunt benoemen en weet wat erin zit. Heb je ze zelf ook al geproefd ? Hopenlijk hebben de gasten er vanavond flink zin in en wordt jouw kas dan goed gespekt.

    Hier zijn de wafels en de oliebollen gebakken. Als het lukte stuurde ik er even een paar door de telefoon of via mail want ik weet daar jij erg van oliebollen van houdt. Maar in Westendorf hebben ze beslist ook wel iets van Oudejaarsgebak wat jij lekker vindt.

    Wij gaan vanavond naar Geldrop, met vrienden, met viertjes, het nieuwe jaar inluiden. Dat doen we zeker al 17 - 18 jaar. Eerst altijd met haar en mijn moeder erbij, maar dat zal dit jaar even vreemd zijn. Mama kan dus sowieso niet meer en haar moeder heeft intussen een herseninfarct gehad en ziet héél, héél slecht. Dus er zullen wel even traantjes vloeien.

    En morgen zien we wel wie er eventueel op het huis afkomen of dat we nog ergens naar toe gaan.

    Een dikke Oudejaarskus en knuffel en tot volgend jaar.

    Veel liefs van ons

    Jan en Wil


  • 01 Januari 2013 - 13:37

    Peettantetje:

    een heééél fijn 2013, nichtje.
    Ook van je neef, die vaak heel hard werkt, en van Henk, die ook een beetje kwakkelt met zijn buik.
    Ik hoop dat dit jouw jaar gaat worden.
    liefs, en groetjes,

    peettantetje

  • 02 Januari 2013 - 05:41

    Zussie:

    Ha zussie,
    Een heel mooi, liefdevol, spannend, eurorijk, vliegplezier, sneeuwlol, herringeringenmakend 2013

    De foto's volgen vandaag of morgen......moet daar echt even voor gaan zitten om dat in goede banen door te sturen en dat is er de afgelopen dagen met gezellige drukte helaas niet van gekomen maar nu wel...
    Ben trouwens benieuwd of je al mijn sms-jes wel ontvangt, heb zo'n vermoeden van niet :(

    Nu weer verder met de n8dienst, en dan kruip ik straks wel voor je achter de laptop

    Dikke xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 162101

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: