Latest up-date - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Latest up-date - Reisverslag uit Geldrop, Nederland van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Latest up-date

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 Mei 2013 | Nederland, Geldrop

Zo, nog een keer vanaf de tafel bij Roos.
(Thanks nogmaals lief dinnetje voor jouw o zo grote gastvrijheid, liefde en gezelligheid!!! Ga je missen onderweg!)

De laatste dagen aan het aftellen, terwijl het zonnetje langzaamaan wat meer begint te schijnen hier in het Geldropse.
Hoop dat het ook zo lekker is in het Bossche, het Deurnese, het Mierlose, het Eindhovense, het Weertse of van waar je dan ook deze up-date leest.

Laatste dagen best druk geweest, zeker in mijn hoofd :)
Knoop is doorgehakt en Naathje gaat oelalalala jawel, zaterdag 1 juni beginnen aan de Santiago de Compestella. Plan is om rond 11.00 te vertrekken vanuit Roos Als je van te voren nog effe een theetje of een koffie wil komen doen, me nog een knuf wil komen geven, wil voelen hoe licht/zwaar de backpack is, me wil komen uitzwaaien, je bent welkom (maar wel graag even laten weten als je komt, zodat Roos en ik dat weten)!

Dus....
Ben nu 2x naar Vessem geweest. Daar zit een St Jacobs Genootschap.
Ben daar 2x geweest voor info, om vragen te stellen aan mensen die de route ook gelopen hebben, om me in te schrijven bij de vereniging, zodat ik officieel straks op pad 'mag'.
Heb een lidmaatschap nummer gekregen en op z'n Hollands gezegd mijn o zo belangrijke stempelkaart :)
Als ik die 'straks' laat zien in Santiago dan krijg ik nog een mooi certificaat dat ik 'm echt gelopen heb. Onderweg dus stempels verzamelen. De eerste staat er al in! Vessem, Nederland!

Heb keuzes gemaakt in de te lopen route en druk op zoek geweest naar de juiste boekjes en kaarten voor onderweg. Vele wegen die naar Santiago de Compestella leiden, ga alleen niet voor de extra lusjes.. haha...

Ze zijn op zo'n korte termijn niet allemaal op tijd te bestellen, maar ik mag zo straks bij een mevrouw uit Nuenen hun boekje ophalen, zodat ik die kan kopiëren, nog een bezoekje aan de kaartenzaak in Eindhoven op de Kleine Berg en dan zijn de meeste planmatige zaken klaar.

Spannend!
Zeker het eerste stuk. Vanaf Vézelay in Frankrijk gaat het al makkelijker worden en vanaf Spanje loop je echt op een hoofdroute, maar ja, zal ik eerst daar moeten komen.. haha
Dus, straks nog een paar keer op googlemap kijken, awb routeplanner, het wandelnet etc om te zien hoe ik op de route kan komen zonder al te veel om te lopen.
En dan straks met kaarten, boekjes en een kompas op pad :)
Lang geleden dat ik weer echt aan iets nieuws ga beginnen.... brrr.... haha!
Laatste keren toch eigenlijk altijd terug geweest naar plaatsen waar ik ben geweest, ook al het klinkt India, paragliding, motor rijden, Nepal etc heel stoer, ik kende het al wel allemaal, en dit is toch weer iets nieuws.
Heb dus weer een 'lekker' buikpijngevoel.... hihi.

Daarnaast de laatste dingen aan het uitzoeken en inkopen.
Rugzak laten maken: check
Lichtgewicht tentje gekocht (1,7kg) : check
Lichtgewicht slaapmatje (620 gr): check
Slaapzak opgehaald bij ons pap en mam (1,4 kg): check
Wandelschoenen gekocht: check
Wandelsokken gekocht: check
Een niet al te lelijke outdoorbroek: check
Gasflesjes en gasbrander geregeld: check
Lichtgewicht bord en bestek gehaald: check
Jacobs-schelp voor op de backback check (alleen nog gaatjes boren, touwtje eraan)
GoPro camera ready: check :)))
En zo zijn er nog wat meer dingen.. haha
Maar ze zeggen: alles wat je thuis laat is mooi meegenomen.
Gaat toch allemaal voor ongeveer 100 dagen mee op je rug. Elke 100 gram die je minder hebt scheelt weer.

Daarnaast de laatste dagen altijd druk met socialisen.
Gister heeeeeeeeeeeeeeerlijk in de zon op het terras met Sabine een broodje gegeten bij Peijnenburg. (Thanks lieverd!!! Was echt lekker, gezellig en fijn gister!!!)
Jan en Willy heerlijk lang een de telefoon gehad, en misschien nog even langs voor een theetje van de week.
Vanmiddag naar het Bossche naar mijn zus voor een chill middag.
Vanavond eten bij Marjo en Leon, hoorde iets over een macaronischotel? Mjammie
Misschien straks nog even bij papa en mama langs, want papa is vandaag nog vrij.
Morgen nog een keer naar mijn o zo lieve omaatje op Peppelrode (choco-mousse mee!).
Nog een keer uitgebreid lekker koken bij Roos staat gepland voor de vrijdag (als we kidsvrij zijn... mmm.. camembertje uit de over met een goddelijke salade en gepofte aardappeltjes met knoflooksaus denk ik zo?!)
En zo tellen ik de laatste dagen af.

Hoe meer ik over de reis en de route lees, hoe meer zin ik er in krijg!
Gaat echt niet alleen maar mooi, makkelijk en fijn zijn, maar geloof dat het wel een heel mooie, intense ervaring gaat zijn!
Met natuur, wandelen, nieuwe ontmoetingen, nieuwe talen, kerken, kaarsjes opsteken onderweg, verdwalen?!, een vrij bestaan, de hele dag buiten zijn, blaren lopen, slaapplek zoeken en vinden, stokbrood met brie eten, pelgrims verhalen etc etc.

Voor nu kan ik dus eigenlijk alleen maar zeggen dat ik er heel veel zin in heb! Dat ik het wel spannend vind én dat ik het ook weer best moeilijk vind om weg te gaan hier uit het Nederlandse.
Heb een heel fijne, maar ook intensieve tijd gehad.
Vind het moeilijk van bepaalde mensen weer een tijdelijk afscheid te nemen, omdat ik me zorgen maak. Voel me verantwoordelijk soms voor zekere mensen, ook al weet ik dat ik dat niet ben. Snap je het nog?
Maar ja.... met hier blijven los ik bepaalde dingen ook niet op, dus ga ´gewoon´ proberen weer mijn eigen ding te doen en alle lieve mensen (ook die waar ik me geen zorgen over maak) mee te nemen onderweg.
Contact houden (denk er serieus over na, om toch die laptop in mijn backpack mee te nemen.....) onderweg via blog, mail en sms.

Zal voor jullie allemaal kaarsjes opsteken onderweg, omdat ik van jullie hou. Zal veel foto's maken, zodat je kan zien waar ik heb gelopen, hoe het er uit ziet en om te zien dat het allemaal goed blijft gaan met Naathje.
Zal ook veel verslagen schrijven, zodat je echt mee op de route bent.
Daarnaast nodig ik jullie uit om af en toe (kort) hier te reageren op de blog, want heb het gevoel dat ik soms de support van het thuisfront wel kan gaan gebruiken.... 100 dagen wandelen, iedere dag gaat denk ik best intens worden, dus feel free to support me :)

Voor nu wens ik jullie een zonnige dag!
Liefs uit het Geldropse.

• 28 Mei 2013 - 10:27

Leo:

Hoi holandesa radiante !!!
    Je gaat vrienden en ervaringen opmaken in " La routa de Compostela "die je heel lang by zullen blyven .
    Proficiat voor je besluit .
    Ik ben nog in den bosch tot 2 of 3 juni , dan weer Mallorca en vertrek dan 11 juni richting Rome op m'n Harley . Ik denk zo rond 25 juni weer terug te zyn in Palma.
    M'n Spaanse tel. Nr. is: 0034629345741.
    Als je info of wat nodig hebt bel me en misschien loop ik wel een dag of 5 mee in aug.
    Gr. en succes .
    Leo

• 28 Mei 2013 - 14:12

Zussie:

ha lief zussie,

bij deze de eerste reactie van mij, zie je vanmiddag en wij gaan je zeker ook nu weer nauwlettend volgen en zijn razend benieuwd naar de verhalen van je nieuwe avontuur.

hele dikke kus

• 28 Mei 2013 - 22:04

Bianca Wijgerse:

Een hele dikke knuffel voor onderweg en op naar weer een mooie intense ervaring erbij in je mooie leven....

in gedachten loop ik hem met je mee... ik blijf je volgen lieverd...
    xxxxxxx

• 29 Mei 2013 - 17:25

Jan En Wil:

Hoi Nathalie,

Wij zullen jou zeker volgen tijdens dit nieuwe avontuur, kijk er al naar uit.

Tevens willen wij jou zaterdag om 10.00 uur komen uitzwaaien, mocht je eerder vertrekken laat het dan even weten.

Liefs van ons en veel succes.

Jan en Willy

• 30 Mei 2013 - 12:07

Rosie:

Dubbel gevoel! Ben super super supertrots op je dat je dit gaat doen. Echt zo stoer!
    Het gaat een mooie, bijzondere, intense maar ook helse voetreis worden. Van wandelaar naar pelgrim....
    Al die mooie plekken en mensen onderweg. Geniet nooit met mate! In gedachten bij je. Gonna miss you!!!!! smaaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkert

• 30 Mei 2013 - 19:02

Mama En Papa:

Hoi Nathalie. Na het schrijven van deze blog was je nog bij ons met gebak. Mmmmm lekker. Ook nog lekker wat gekletst over je aankopen en twee gaatjes in de Jacobsschelp geboord zodat er een touwtje door kan. Je had immers net de kaarten in Nuenen opgehaald en je had ze kunnen kopen, dat was nog veel mooier dan kopiëren.
    Leuk te lezen dat je zo naar het vertrek toegroeit. We gaan je zaterdag in Geldrop uitzwaaien om je een goede reis te wensen. We vinden het bijzonder dat je aan deze uitdaging begint. Tot zaterdag Doei, de knuffels komen nog.

• 01 Juni 2013 - 16:15

Pieter En Trudy Bollen:

Nathalie we wensen je een Buen Camino, geniet van elk moment, het is voorbij voor je het weet.
    We blijven je volgen, Groet uit Westerhoven Pieter en Trudy

• 02 Juni 2013 - 18:53

Peettantetje:

Ha stoere wandelaarster,
    je eerste etappe zat erop toen je bij Bart je tentje dacht op te zetten na de eerste kilometers.
    Waren je oom en tante net thuis van een vakantie naar Marokko en hadden ze een warme Hollandse pot (aardappelen, sla, bloemkool, doperwtjes) op tafel staan en gespreid bedje op zolder. Je kon heerlijk je nieuwe schoenen uit trekken en je stramme spieren wat rust gunnen. Je vertelde wat je plannen waren, hebben op de computer nog enkele routes bekeken en toen....onder zeil.
    We vinden het fijn dat je onze pleisterplaats aan gedaan hebt.
    Vandaag gaat het richting de abdij van Postel. Wie weet ontvangen de Norbertijnen je heel hartelijk.
    Wij wensen je in ieder geval heel veel succes op deze interessante, intense maar loodzware reis. Petje af, hoor dat je eraan begint. Ben er maar zeker van dat wij alles van dit project willen weten.
    Doei, loop de blaren........
    Liefs, peettantetje.