Mumbai is tof! - Reisverslag uit Bombay, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Mumbai is tof! - Reisverslag uit Bombay, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Mumbai is tof!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Februari 2010 | India, Bombay

Namaste

Ben ik weer.. hihi
Wil jullie even laten weten dat ik veilig in Mumbai aangekomen ben, oftwel Bollywood
Een stad met meer inwoners dan Nederland...!?

Hetwas even zoeken naar een betaalvare slaapplaats, maar heb een kamer gevonden (niet heel groot, maar wel centraal en schoon!).
Daarbij meteen gezellige mensen ontmoet en wat sightseeing gedaan.

Lekker om weer in een Westerse beschavind te zijn.. haha
De energie is zo ontzettend anders dan in de laatste dorpen en steden en ik vind het heerlijk!
Weer een keer pizza en Mac Donalds eten.... Doet een mens goed!haha

Ook leuk, omdat veel dingen van het boek Shantaram dat ik gelezen heb terug te vinden zijn hier.

Gistermiddag aangekomen en erna wat gewandeld met een vrouw.. jawel.. uit Eindhoven. Weer een keer Nederlands kunnen praten.
's Avonds naar een soort van boulevard geweest en in een soort van ' reuze'rad geweest, aangedrevn door jawel... Indiaase jongens.. Leek wel een soort van hamsterrad, maar het ging hard! Lol gehad :)
Is wel tof: groene energie en 5 gasten die een baan hebben.

Daarna een drankje wezen doen.. hoe decadent... bij de Leopold. Een van de meest populairdere bars hier

Vanmorgen met Rob uit de UK een wandeltour gedaan die in de lonely planet stond en nu net terug van een soort van tour door de sloppenwijken.
De slums waren heel anders dan verwacht. Veel minder arm, veel minder shockerend. Ze zijn super georganiseerd, met een werk gedeelte en een woon gedeelte. Schooltjes, ziekenhuizen, brandweer etc
Er zijn meer dan 2000 slums en meer dan 55% leeft er.
Mensen hebben vaak ook gewoon een baan buiten de sloppenwijken, maarleven wel daar.
Het werkgedeelte is ook erg gestructureed, met veel export naar over heel India en soms ook daar buiten.
Kortom... was weer een enerverende dag.
Zometeen even wat eten en misschien vind ik iemand zo gek dat ie mee wil naar de bioscoop. Nu ik tochin Bollywood ben!?

Wilde ik even delen met jullie
Hoop dat het met de kou okay is (hier is het erg warm en vochtig... dus jullie hoeven niet altijd jaloers te zijn: 32gr met een luchtvochtigheid van dik 90% overdag.....en dan kleding aan die geschikt is voor India in plaats van een flodderjurkje of een bikini.. haha)
Geniet van de boerenkool met worst en de stoofpeertjes!

Veel liefs voor nu

• 09 Februari 2010 - 13:57

Rosie:

heerlijk meis, geniet van de luxe!!!! doe ik mijn oorwarmertjes nog even recht ;-))))) stuur je snel een meel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 Februari 2010 - 12:19

Yvonne:

Heerlijk om even lekker lux te doen, lekker genieten. Ik ben toch wel een beetje jalours op dat zonnetje met de temperatuur van 29 graden, je weet wel... links bovenaan op je site. Hier is het gewoon opnieuw berekoud!

Geniet!

Groetjes Yvonne

• 11 Februari 2010 - 19:52

Sabine:

Klinkt goed schattie!!
    Geniet maar van het eten daar en de bios en de verschillende mensen die je tegenkomt!
    Vrouw uit Eindhoven??? hoe toevallig!
    Liefs!

• 11 Februari 2010 - 21:46

Zussie:

Namaste,

Heb inderdaad van de week lekker aan de boerenkool met worst gezeten en die stoofperen die volgen nog ;)

Thanx voor je cadeautje, gaan we zeker een bestemming voor vinden in het nieuwe huis!
    En zodra ik het weet laat ik dat meteen via een mailtje weten.

dikke kus van je zus

• 12 Februari 2010 - 20:44

Edwin:

Afgelopen week toevallig een documantaire gezien over Bollywood. Erg grappig dat je daar nu bent.

29 graden is niet mis maar die 90% vochtigheid kan ik dan wel missen moet ik zeggen.

Vandaag de eerste carnaval gehad. Lekker fout naar 3 uurkes veuraf bij de boelhoedjes. De kop is er af en carnaval 2010 is officieel begonnen!!!

Met deze winterse taferelen is het een kwestie van goed warm aankleden en..... veul keuvelen met een pilske.

Alaaf...

• 14 Februari 2010 - 10:19

Schooffies:

Hey Nathalie,
    Zo te lezen ben je voorlopig nog niet terug!
    Wij gaan straks met een klein, roze prinsesje naar de optocht kijken in de sneeuw! Het houdt hier niet op met wittigheid en kou. Leuk als je binnen zit, maar niet als je de weg op moet. Maar wat zitten we te klagen, we hebben hier eindelijk weer eens een witte winter. Het tegenovergestelde van waar jij nu zit. Geniet van Mumbai en de kleurrijke foto's zullen binnenkort wel volgen.

groetjes uit veldhoven