Bij Rashmi - Reisverslag uit Haiderabad, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Bij Rashmi - Reisverslag uit Haiderabad, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Bij Rashmi

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Maart 2010 | India, Haiderabad

Namaste

Hoe gaat ie daar in Nederland?
Hoorde dat de Olympische Spelen afgelopen zijn (niks van meegekregen.... echt te erg.. maar hier is alleen cricket belangrijk en nu hockey)
En de storm weer wat afgezwakt?

Hier is het goed... mag niet klagen, maar overdag is het eigenlijk te warm.... hele dag overal airco of ventilator aan en ook 's nachts...
Dagelijks powercuts in India en dan is het echt heeeeeel warm... maar nog steeds happy!

Ben nu bij Rashmi.
Zij en haar man hebben me 's nachts van het station gehaald en slaap nu al weer een paar nachtjes bij hen.
Zoooo fijn om elkaar weer te zien! Leuk om samen te koken en krijg ook nog binnenkort een sari aangedaan.. whahaha.

De tweede dag dat ik hier was was het holi!
Het kleuren festival.
Mensen verwelkomen goede energien met kleurenpoeder en water.
Kinderen spelen eigenlijk gewoon waterspelletjes met waterbalonnen en waterpistolen.
Volwassenen kleuren elkaar helemaal onder met poeders en water.
Had meer party verwacht, maar als vrouw moet je gewoon uitkijken.... meer een mannenfeestje
Leuke dag!!! Alleen het afwassen erna... mijn god... haha... M'n haar is ook nog steeds plaatselijk roze (in ieder geval wel echt mijn kleur.. dus das mooi!)

Leuk ook om Rashmi's vrienden te zien.
Echt een moderne vrouw! Beetje verpest door de 2 jaar die ze in den Bosch gewoond heeft. Ze vindt het ook wel lastig om weer in India te wonen... tsja.... Kan ik me erg erg erg goed voorstellen.
Wij hebben gewoon meer vrijheid, alles is schoner, georganiseerd, op tijd, luxe etc etc
(PS Marion: je krijgt de liefste groetjes!!!!)

Heb een Hyderabad tour gedaan. Ikke in een bus vol met indiaase toeristen... kon m'n lol dus op... haha
Te veel bezichtigingen op 1 dag, dus overal max 30-45 min om rond te sjezen en foto's te maken, maar het was een leuke ervaring.
Wat tempels, een fort en zelfs de dierentuin (20 min) :) vol met allerlei tijgers, dus de Indiaase mensen gingen helemaal uit hun plaat... hihi

Verder zijn de dagen hier rustig.
Breng haar zoontje mee naar school, volg haar met de rijlessen (Rashmi Girlpower ten top hier in India!!!), doe mee boodschapjes en wordt overladen met eten.

Blijf hier nog 2 nachten en ga dan naar Hampi. Meer naar het zuiden voor de laatste weken... het is echt aftellen.... snik snik....
Heb net een ticket geboekt naar Sri lanka op 24 maart. Vlieg 's ochtends op Colombo vanaf Chennai (Madras)
Time flies. Morgen precies 6 mnd on tha road!

Wil in ieder geval hier nog Hampi zien en Ooty. Ooty is ook meer in de bergen, dus een stuk aangenamer qua weer.
Wil nu ook uitzoeken wat ik allemaal kan doen in Sri Lanka en waar ik evt kan leren kite surfen, want dat zit nog steeds in mn koppie

Voor nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs
Fijn dat jullie na 6 mnd nog steeds op mijn blog schrijven!!! Vind ik heel fijn, want heb wel een grote mond soms, maak veel toffe dingen mee, maar jullie zijn nog steeds heel belangrijk voor mij!

XXX

  • 04 Maart 2010 - 11:42

    Bianca Wijgerse:

    ik ben er stil van , wat ik allemaal lees
    ik vind het super fijn voor je dat je zoveel moois mag meemaken, je hebt er ook heel erg naar uit gekeken

    Kite surfen.. stoer hoor
    ben heel erg trots op je

    een hele dikke kus
    Xx Bianca


  • 04 Maart 2010 - 14:08

    Sabine:

    Hihihi roze haar!! Geweldig. Wij hebben de kleurtjes van carnaval er ook pas weer uitgewassen...
    Vond het fijn je even "live" te spreken van de week!
    Geniet nog maar lekker van je laatste weekjes India (voorlopig dan) enne.....Sri Lanka is ook echt super, zoooo veel moois te zien daar.
    Tot gauw horens en dikke knuffel!

  • 04 Maart 2010 - 18:38

    Yvonne:

    Hello Pink Lady,

    Ik neem aan dat je foto's hebt van je mooie roze haar... Lijkt me erg sprankelend, hi, hi.
    Geniet nog lekker van India en.. Sri Lanka zal ook zeker veel moois te bieden hebben.

    Liefs Yvonne

  • 05 Maart 2010 - 20:52

    Lydia:

    Hee Nathalie, net even je laatste twee verslagen gelezen, maar echt super zo´n paraglidevlucht zeg( klopt t zo) en die foto´s.Men! Hoe Mooi!!
    Ik vind t echt leuk al je verslagen te lezen ben zelf niet zo avontuurlijk helaas maar zo pik ik er een klein beetje van mee haha.
    Nou veel succes in Sri Lanka je volgende stop mn zus is daar ook geweest en vond het echt geweldig. Maar ja wat jij tot nu toe meemaakt is al geweldig.
    Ff over david lloyd sinds jij weg bent ben ik verslaafd aan t spinnen, de bodyshape is niet veel meer helaas. We waren denk ik wel verwend met jou lessen hoor! Maar goed spinning houd je ook zeker fit en slank!
    Houdoe!

    Liefs Lydia

  • 05 Maart 2010 - 21:02

    Mama En Papa.:

    Je verhalen zijn tot op heden eindeloos. Telkens gebeurd weer iets verrassend. Nu weer je roze haar. Het busje komt zoo. Leuke woord-speling vind ik. Er waren toch wel meer beesten dan alleen tijgers in die dieren-tuin. Wij lazen dat je geen honger zal lijden.
    Even naar de buurtsuper? Zo maak je het leven daar weer eens van kort bij mee en hoor je hoe Rashmi het zelf ervaart. Zij zit nu tussen twee culturen in.
    Je hebt er weer leuke herinneringen bij.

    Dikke knuffel mama en papa.

  • 06 Maart 2010 - 08:24

    Edwin:

    Ondanks de afstand in kilometers is het fijn om je berichten zo te lezen dat je dichtbij lijkt te zijn.
    Hulde aan het WWW.

    Super om te zien dat je, je naar hartelust bezighoudt met alles wat er te doen is wat je enthousiast deelt.

    Hier is de storm weer verdwenen, de sneeuw gesmolten en is er ruimte voor de zon gekomen.

    Ik ben benieuwd waar je lekker gaat kite!!!

    Tot de volgende mail of berichtje.

    Go fot it!!

    Dikke knuffel voor jou, Edwin

    ps. Evi vond het maar erg warm in India en vertelde me dat je dan onwijs zat te zweten. Wat school allemaal niet kan doen

  • 06 Maart 2010 - 19:00

    Wendy S:

    Hey Nathalie,

    Net weer even alle reisverslagen bijgelezen. Wat maak je toch allemaal mee! Als je weer terug in het kikkerlandje bent zul je de rest van je leven zo'n hoeveelheid nooit meer meemaken. Dus pak wat je pakken kunt en geniet ervan! Dit doe je maar een keer in je leven (en de meesten doen het helemaal niet!)
    Groetjes van je nicht

    (PS ik probeerde wat foto's bij de reactie te voegen maar dat lukt niet; van je nieuwe neefje Jasper en van grote kleine meid Marith; staan wel op m'n Hyves)

  • 08 Maart 2010 - 16:06

    Marry En Frank V.d.K:

    Hoi Nathalie, Wij hoorden van je ouders dat je een blog bij houdt van je reis, en ik ben meteen gaan lezen meid wat heb jij allemaal al meegemaakt en veel gezien ik heb ademloos alles gelezen en blijf dat ook doen ook de foto's die ik tot nu toe heb gezien zijn prachtig en geven een mooie indruk van wat je allemaal ziet en beleeft. Ik ben echt onder de indruk dat je zoveel lef hebt om dit allemaal te ondernemen, nog heel veel plezier en ik ga proberen om op picasa de foto,s te bekijken en laat nog wel eens iets horen. groetjes Marry

  • 13 Maart 2010 - 21:54

    Jan En Wil:

    Wat speciaal dat jij daar in India gelogeerd hebt bij iemand waaraan jij hier in Nederland les hebt gegeven. Als "gewone toerist" maak je het leven van de bevolking nooit van zo dichtbij mee als jij nu. Kan me voorstellen dat als je eenmaal geproefd hebt van het leven in Nederland het dan niet meevalt om terug te gaan naar India. We mopperen wel eens op ons eigen landje maar we hebben het hier zo slecht nog niet.
    Hoe bevalt en staat die sari jou ? Al veel gedragen ?

    De komende week passen wij op de kinderen van Daniëlla en Bram en de week daarop de ouders van Bram. Dan. en Bram gaan naar America. Eerst een week op vakantie in een resort in Atlantis. Daarna vliegen ze naar Orlando waar ze een week training krijgen van Herbalife. Vanwege haar goede prestaties in 2009 heeft ze dit aangeboden gekregen.
    Super voor hen. Wij zullen na die week wel moe zijn denk ik. 2 Keer met Kim naar zwemles, de kinderen naar turnen brengen, naar school en créche, vriendinnetjes spelen etc. etc. Zijn we niet meer gewend !!!!! Ouwe sokken, hé ??!!!

    Vandaag de broer van Jan met zijn vrouw op bezoek gehad. Ze zijn blijven eten en we hebben eens lekker bijgekletst met z'n viertjes. Was heel gezellig.

    Met Inge tot op heden alles OK. Afgelopen woensdag is ze nog bij de vroedvrouw geweest.

    Afgelopen maandagmiddag is mama nog bij ons geweest.
    Dinsdagavond is Jan met papa naar Eindhoven geweest,naar een informatieavond over testamenten en successierechten. Per 1 jan. 2010 is daar het een en ander in veranderd.Saaie kost, dat mochten de mannen doen. Ha,ha,ha.

    Voor jou begint het nu ook op te schieten. Weer een nieuwe uitdaging voor de boeg.Sri Lanka. Al een plan opgesteld wat je daar allemaal gaat doen en leren(kite surfen)? Geweldig hoe jij het allemaal aanpakt.
    Met al jouw reiservaring kun je in de toekomst wel een reisbureau opzetten.
    Fijn dat je zo geniet van alles wat je op je weg tegenkomt en waar je al zo lang naar uitgekeken had.

    Probeer van te voren nog te mailen maar weet niet of het lukt. Daarom nu alvast een goed reis gewenst.

    Dikke knuffel,liefs van ons en tot de volgende mail.

    Jan en Wil


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 162417

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: