Beetje jammer van de software - Reisverslag uit Mysore, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Beetje jammer van de software - Reisverslag uit Mysore, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Beetje jammer van de software

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Maart 2010 | India, Mysore

Heyhey allemaal
Ik had op de laptop een heel mooie lange update gemaakt voor jullie, maar krijg die op deze pc niet geopend.... helaas...
Moet eerlijk toegeven dat ik niet zo'n zin heb 'm nogmaals te typen.... dus hier komen wel de foto's en dan komt de tekst later als ik een ander internetcafe gevonden heb.. Kee?
XXX

Hier is ie dan!!!

Hey hey allemaal

Hier weer een update vanuit India
Ben momenteel in Mysore
Heb na mijn fijne week bij Rashmi de nachtbus gepakt naar Hospet en daar ´s ochtends de lokale bus naar Hampi.
Het vertrek duurde wel even, want de remmen waren niet goed…… Het duurde meer dan 4 uur voor we uiteindelijk vertrokken, want repareren duurt hier altijd best lang zeg maar… maar ja.. wacht liever wat langer met de ‘garantie’ dat ik veilig aankom, dan dat we vlug vlug vertrekken en dat de remmen het niet doen… Die heb je in het Indiaase verkeer echt wel nodig.. haha

Eenmaal in Hospet dus de lokale bus genomen en daar een Duitse jongen tegengekomen. Met hem samen een guesthouse gevonden.

In Hampi heb je 2 delen. Gescheiden door de rivier. Had in Hampi een bamboe hutje aan de andere kant van de rivier. Erg shanti en relaxed. Elke dag met een pendelbootje naar de andere kant naar Hampi Bazaar.
Het enige jammere is is dat het super super super warm is en dat er ong 10 uur per dag een powercut is…. Oftewel geen stroom… oftewel geen fan in de kamer…. Pfff… hot hot hot….
Als je ’s ochtends wakker wordt zweet je al… hihi

Bernd en ik hebben een riksja gehuurd en ons rond laten rijden langs ´alle´ tempels. Nou ja de main tempels dan want er zijn er hier zoooooooooooooo veel!
Super mooi!

Ook een dag te voet een ander deel van de enclave bekeken en een bootje gehuurd om de tempels langs de rivier te zien. Leuke bootjes hebben ze hier… Rondje bootjes helemaal van bamboe.
Lijkt op een bananen blad die ze gebruiken hier voor het eten of voor de puja. Heerrlijk!!!!

Een dag hebben we ook scooters gehuurd en hebben we rondgereden op ‘ons’ deel van Hampi rivier.
Het was veel groter dan ik verwachtte. Super mooi!
Veel minder toeristisch, heel veel groen met de rijstvelden en palmbomen. Onderweg veel lokale mensen gezien, foto’s gemaakt, chai en verse coconut milk gedronken en ook naar een meer geweest voor een verkoelende duik. Betersssss
Alleen moest ik natuurlijk weer een lekker band rijden... oeps... maar... in India is everything possible.. dus in the middle of nowhere een jongen aangesproken, hij een vriend gebeld en binnen 20 min was de band voor 50 roepies (iets minder dan een eurootje) gemaakt..pff... ikke lucky

Daarnaast hier in het ‘resort’ kan ik redelijk bloot rondlopen. Driekwart broek, shirtje…. Maar buiten het hier om moet je toch wel rekening houden met het feit dat je in India bent en je dus bedekken.

Daarnaast deed ik in Hampi weer elke ochtend yoga. Hier startte de 2 uur durende klas om 7.30 Heerlijk om de dag te beginnen. Daarna een ontbijtje scoren met een vers sapje…. Beterssss… hihi

Ben me daarnaast slowly slowly aan het voorbereiden op Sri Lanka. Heb een lonely planet gescoord en m’n trip daar krijgt ook al wat vorm. Minder dan 2 weken voor m’n vlucht naar Colombo is.

Het plan was om gister de nachttrein hierheen te nemen, had alle tickets al geregeld (laat ik ook eens op tijd zijn.. haha)
Krijg ik donderdag telefoon van Morgan, een Indiaase man uit Pushkar. Dat er een bruiloft is in Bengaluru, of ik kom….
Ikke effe nagedacht, want Hampi is wel erg erg erg tof, maar toch besloten om naar de bruiloft te gaan en om hem weer te zien.
Dus hals over kop tickets gecanceld en een nachtbus geregeld voor de dezelfde avond.
Ik goed en wel aangekomen op naar hun hotel om te douchen en om te kleden.

Maar het liep allemaal ietsjes anders…. Oeps….
Morgan was in Pushkar een super gezellige, goedlachse man…. Nu niet meer. Had problemen gehad en was nu geen gezellig gezelschap. Zijn vrienden dronken de hele dag, liepen tegen elkaar te schreeuwen en de bruiloft was eigenlijk niks anders voor hen dan gratis eten…
Tsja…..
Ikke besloten om hier niet aan mee te doen en besloten om m’n tas maar weer te pakken en ’s middags de bus naar Mysore genomen…
Béétje jammer…. Want heb een ‘hoop’ geld verspilt met cancelen tickets en regelen ander vervoer, een minder gezellige dag met een ongezellige Morgan en had dus beter in Hampi kunnen blijven, kunnen genieten van de rust daar met goed gezelschap… maarja… soms loopt het anders zeg maar… hihi

Ben gister in Mysore op pad geweest en heb me goed vermaakt!
Er is hier een heel grote ‘lokale’ markt met heeeeel veel vers fruit, sieraden, handgemaakte wierook, bloemen etc etc
Het paleis hier heb ik niet bezocht, maar heb wel genoten gisteravond, want dan is het super mooi verlicht.
Vandaag beetje rustig aan, want ben (denk ik door de warmte) niet helemaal fit en heb voor het eerst sinds lange tijd weer darmproblemen (als je begrijpt wat ik bedoel….)

Morgen waarschijnlijk wel op weg naar Ooty. Wil daar een paar dagen blijven en dan naar Pondecherry, wat ooit door de fransen bezet is geweest. Let’s see hoe het daar is met in plaats van streets la rues.. haha
Dan door naar Chennai om de 24e mijn vlucht te nemen naar Colombo…. Spannend!!!!
Weer een nieuw vlaggetje op mijn blog.. JEUH!

Kortom: het gaat nog steeds goed hier dus! Op een schapenactie na dan….. Wilde voor Rashmi wat zumba muziek kopieren vanaf mijn i-pod… maar ikke ben blijkbaar niet zo technisch…. Heb namelijk niks gekopieerd.. maar gewoon de hele inhoud van mijn i-pod gewist,… béétje jammer, want nu heb ik helemaal geen muziek meer te luisteren tijdens lange trein of busritten, geen muziekjes meer die me motiveren soms wat buikspier oefeningen ofzo te doen, geen zumba liedjes meer en geen Anouk of Pink meer voor als ik het effe nodig heb, maar ja…. Ikke blondt zijn, dus gewoon eigen schuld
Daarnaast wel heeeeeeeeeeeel blij dat ik dit niet met mijn camera ofzo gedaan heb.. haha

Zend jullie voor nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en zonnestralen toe
XXX

Enne… thanks dat jullie nog steeds mijn blog lezen en af en toe een berichtje plaatsen!


  • 14 Maart 2010 - 16:43

    Zussie:

    wauw, wat beleef jij weer veel....
    Nou de kou is hier nu verdwenen als het goed is maar zo warm als bij jou, daar kunnen we nog heel lang op wachten hihi.
    Thialf van het weekend was super gaaf, lekker iedereen aanmoedigen en toe juichen, schreeuwen lukt niet want ben ook nog eens goed verkouden en daardoor mijn stem kwijt :(
    maar dat kon met mijn gekneusde ribben allemaal de pret niet drukken, o zo.

    Vandaag lekker weer aan het rommelen geweest en dan mogen we morgen weer werken....

    Tot snel in een uitgebreide mail,
    dikke kus van je zus

  • 15 Maart 2010 - 14:58

    Rosie:

    heerlijk die foto's daar geniet ik altijd erg van!!!! liefs van mij chicka ga je updaten, heel binnenkort kee?! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Maart 2010 - 22:08

    Papa En Mama.:

    Nou jij hebt weer heel wat mee gemaakt. En prachtige foto's.Je sms ontvangen en wij zijn weer terug van ons weekendje weg met Henk en Maria. Het was prima en gezellig geweest.Zaterdag elkaar getroffen bij Ikea en koffie gedronken.Door gereden naar Elburg een vestings stadje daar wat door heen gelopen. Toen verder naar Lemmer,Sloten,Balk allemaal leuke dorpjes. En om 16.30 waren wij in het hotel in Koudum. Zondag hebben wij een fiets tocht gemaakt van 55km,het was goed te doen ondanks wat regen wel vaak wind op kop,maar goed ingepakt deerde het ons niet.Maandag met de auto nog wat andere plaatsjes aan gedaan wat meer in het midden van Friesland.Maar het weer zat niet zo mee,regen en een koude wind.In de middag weer richting brabant gereden.Bij Apeldoorn van de snelweg gegaan anders konden we in de file aansluiten.Op zoek naar een eetgelegenheid, dat was niet zo gemakkelijk. Maar in Wageningen wat gescoord.En om 20.00 thuis. Nathalie geniet nog even van 2weken India, hoop dat je weer helemaal oke bent. Dan kan het nieuwe avontuur beginnen.Knuffelssssssssss Papa en Mama.

  • 18 Maart 2010 - 12:20

    Yvonne:

    Lijkt me ook wel weer leuk, een verandering van omgeving. Ik ben erg benieuwd hoe je Sri Lanka gaat ervaren. Het is heel grappig om je verhalen te lezen.. het is zoals je in live ook bent. Echt geinig.
    En wat heb je weer mooie foto's vooral die koe!

    Hele goeie reis naar Sri Lanka en natuurlijk weer veel plezier en een mooie nieuwe ervaring.

    Liefs Yvonne

  • 19 Maart 2010 - 11:24

    Berry:

    Hallo Nathalie,

    Weet nu weer waar je bent!

    Groeten,

    Berry

  • 20 Maart 2010 - 10:44

    Ans \Olympia:

    Hey Nathalie,
    eindelijk weer een beetje tijd gevonden om jouw avonturen te volgen.
    Wat een verhaal!
    Leuk om Rashmi te ontmoeten daar, ik ken haar nog wel van de sportschool.
    Wat een mooi kleurijk verhaal, mooie foto's, en Sri Lanka zal weer heel anders zijn denk ik.
    Ik hoop dat je volop geniet en nog heel veel mooie dingen mee gaat maken.
    Wij( bij olympia denken nog veel aan je!!
    liefs,
    Ans

  • 21 Maart 2010 - 12:46

    Jan En Wil:

    De afgelopen week met de kinderen was fijn, gezellig en goed verlopen. Weer net als vroeger, naar zwemles, turnen, school brengen. Vriendinnetjes die komen spelen en ophalen bij vriendinnetjes. Vriendenboekjes invullen, voorlezen, liedjes zingen etc. etc. Cas is nogal eens met Jan op stap geweest en is in zijn element als hij met je kan werken en iets knutselen. We hebben er ondanks de drukte van genoten. Het is een geweldig als je ziet wat een vertrouwen die kinderen in jou hebben.
    Gistermiddag weer in ons eigen huisje was het vreemd dat ze niet meer bij ons waren. 's Avonds lag ik wel om 21.30 uur in bed en heb geslapen tot vanmorgen 9.00 uur.

    Nu net op de kaart eens precies gekeken hoe jij door India hebt gereisd. Je hebt echt het hele land doorkruist. Geweldig. Je laatste fotoserie spreekt weer boekdelen.
    Wij wensen je een goede reis naar Sri Lanka en ook daar een fijne tijd.

    Dikke kus en liefs Jan en Wil

  • 23 Maart 2010 - 20:28

    Edwin:

    Vandaag weer de eerste zonnestralen gezien. Morgen de eerste keer de tempersturen naar de 20 graden. Heerlijk weertje dus. Deurtjes en raampjes open, shirtjes uit de kast en muziekje op..... heerlijk gewoon!!!!

    Ik las dat je de muziekjes kwijt bent geraakt. Als je wil kan ik wel het een en ander voor je op een cd-tje zetten en je dit opsturen maar dan moet je een adresje hebben war het naar toe kan.

    Ik neem aan dat downloaden ff te kostbaar is als het al mogelijk is...?

    Ga nu ff genieten van een wijntje en d voorpret naar morgen.

    Laat de zon maar komen!!!!!

    Take Care XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 162354

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: