Bijna morgen !!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Bijna morgen !!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Bijna morgen !!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Mei 2010 | Vietnam, Hanoi

Xin chao allemaal!

Ben vandaag weer veilig een grens overgegaan!
Van Cambodja naar Vietnam, en deze keer weer eens per bus.

Grappige organisatie aan de grens met exit stempels, entree stempels, in de bus, uit de bus, in de bus, met bagage eruit en dan weer in de bus om er nog een keer uit te moeten.
Namen omroepen en uiteindelijk dus weer in de bus, maar nu in Vietnam :)

Net al wat rondgedwaald in de 'backpackers area' van de stad.
En ik maar denken dat het verkeer in India druk was... haha... Hier HCMC (Saigon is de oude naam) kunnen ze er ook wat van :)
Overal, maar dan ook overal scooters! TOF!

En dan is het 'ineens' gewoon nog maar 1 nachtje slapen voordat ik Jonno van de airport ga halen morgen ochtend! :) Die zit nu ergens in een vliegtuig....
Heb het buspark net gevonden en weet welk nr ik moet hebben naar de airport, dus gaat goedkomen!Om 7.00 (weer vroeg uit de veren) komt ie aan, de bussen rijden vanaf 6.00, dus helemaal perfect! :)

Echt leuk om hem w eer te zien, om lekker samen te reizen en plannen te maken en.... de pakketjes van thuis te krijgen.. hihi
Had om wat praktische dingen gevraagd, maar begreep nu dat Jonno z'n halve tas vol zit met spulletjes (en eten?) voor mij. Ben benieuwd!!!
Was al met al ook wel effe een emotioneel weekje.... Zo veel besef van thuis.. maar das alleen maar goed te weten!
We missen elkaar nog steeds :)

Daarnaast gewoon een keer een echt lekker luxe kamer geregeld!
Zie het ineens als een vakantie in een vakantie! hihi.
Voor Jonno ook wel lekker om niet meteen heel heel low budget te beginnen na een lange vlucht.. hihi.. of om op een zaal-dorm te liggen...

De laatste dagen in Cambodja waren ook nog erg goed, fijn en actief met veel gefiets!
In Battambang heb ik nog veel rondgefietst en ben ik met de bamboo train meegeweest. Was een leuke ervaring!

Daarna naar de zuid-kust geweest, naar Kampot en Kep.
Daar ook nog een day trek gemaakt in Bokor National Park.
Was een pittige klim en echte trek (klimmen, klauteren, uitglijden, EHBO verlenen, gezellig in de groep, nog meer uitglijen en mooie uitzichten op de top!).
Kwam daarbij mensen tegen die ik eerder in Kratie had getroffen. Gezellige Nieuw Zeelanders!

De kust zelf is niet zo heel spannend (of schoon) maar wel leuk om alle kanten zo te zien van Cambodja.
Tempels, watervallen, meren, zee, verkeer, dorpjes, stad, raar eten, aerobics, parken, Franse architectuur etc etc

De laatste dagen (voor o.a mijn visum) weer terug gegaan naar Phnom Phen.
Daar kwam ik Jeff tegen.
Met hem had ik de eerste dag in Cambodja de taxi gedeeld van de airport naar het toeristen deel en ook hij was nu weer terug in Phnom Phen.

Bijgekletst over alle ervaringen en acties, samen op de fiets naar de nacht markt geweest (gewoon 22.00 terug hoor... haha) en mijn laatste dag (gister dus) aan een zwembad gasan liggen... MMMMMMMMMMM.... Zalig!

Hij gaat maandag weer terug naar Australie, na 9mnd reizen, en was helemaal into het starten van een kleding business at home.
Samen samples bekeken en ik hem mijn advies gegeven over modelletjes, kleuren, materialen etc voor wat handig zou zijn voor yoga.

Daarnaast gepraat over het starten van een ' eigen zaak'.
Was leuk om te merken- beseffen dat ik nog steeds super super super enthousiast word als ik over lesgeven praat! Heb zo veel energie als ik daar over praat, maar ben nog niet klaar met alle beslissingen over wat ik nu wil als ik terug ben, dus toch maar besloten nog even weg te blijven... hihi.. heb nou eenmaal mnog steeds erg goed naar m'n zin...

Daarnaast is de yoga teacher course(99% zeker) verzet van okt naar nov... dus 'moet' ook nog wel even hier aan deze kant van de aardbol blijven.

Maar.... in de tussentijd blijven wij elkaar gewoon volgen!
Thanks voor alle leuke en lieve berichtjes! Hier of op de mail of op hyves! Vind ik nog steeds super fijn!

Dan ga ik nu nog wat rondstruinen hier!
Heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs voor jullie allemaal en geniet van het zonnetje!

Love Nathalie

• 22 Mei 2010 - 12:51

Mama En Papa.:

Hallo Nathalie. Fijn dat we je eerste sms uit Viëtnam ontvangen hebben. Je hebt de grensovergang daar dus achter de rug en hoe. Jonno is inderdaad nog even onderweg. Zijn benieuwd naar je avonturen in Viëtnam. Maar goed dat je nog een paar vakantiedagen over hebt gehouden. Wij zijn ons aan het voorberijden. Koffers bijna gepakt. Hier is het nu ook mooi weer 24 graden en veel zon.

Groetjes mama en papa.

• 23 Mei 2010 - 13:57

Rosie:

happy happy happy 4 u enne blij dat alles in de 'smaak' is gevallen hihihihihihi love ya! kussssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

• 23 Mei 2010 - 13:57

Rosie:

p.s. weer onwijze foto's!

• 24 Mei 2010 - 10:05

Peettantetje:

Hoi,
    terwijl jij bus in, bus uit, bus in, over de grens naar Vietnam liep (ha,ha, moesten wij op Gibraltar ook), hebben Henk en ik enkele uurtjes langs de Kleine Dommel in Eindhoven gewandeld, nadat we met oma buiten op het terras gezeten hadden.
    's Avonds kwamen mijn zus Wilma en man Ben en tante Henny en oom Ruud bij ons om onze enthousiaste verhalen over Andalusië te horen. want zij gaan in juni ook naar dat gebied op vakantie.
    We hebben hen geen foto's laten zien, ze moeten zèlf ook nog wat te kijken hebben.
    Het was heel gezellig.
    Vanmorgen voor het eerst na maanden weer eens op de mountainbike weg geweest. Viel niet tegen. Had deze winter veel nekklachten gehad. Het is nu buiten mooi blauw en warm, ga dus zo meteen plat-op-de-rug in het zonnetje. ha,ha.
    Dus tot de volgende keer.
    Ben benieuwd hoe het met Jonno en jou verder gaat.

• 28 Mei 2010 - 19:36

Edwin:

Verhalen, foto's verslagen, ervaringen van echte mensen en mede lucky bastards die veel reizen.......

Heerlijk gewoon, ik blijf het zeggen.
    Mocht je nog twijfels hebben over carierre plannen dan kan je altijd nog beslissen om fotograaf te worden en dan "genoodzaakt" de wereld af te reizen voor de mooiste plaatjes te schieten.
    Je portfolio is inmiddels al goed gevuld met briljant fotomateriaal.

Have fun met Jonno en hasta la pasta..... tot de volgende.....

Edwin

• 29 Mei 2010 - 18:55

Mama En Papa:

Hoi Nathalie en Jonno.
    Hoe gaat het met jullie?
    Volgens de laatse sms wel goed. Onze vakantie zit er weer bijna op. Maar we het nodige gezien en hebben geboft met het weer. Het eiland hebben we rond gereden. Veel mooi baaien met glashelder en blauw gekleurd water gezien. Het buiten verblijf van Sissi, kloosterkerkje op een dam. Het fort in de Corfu stad. Corfu heet hier Kyrkira. Met een speedboot hebben we een paar baaien en grotten bezocht. Erg mooi. Kleine vissersdorpjes waar het leven nog stil staat. Een kanaalhaven met diverse kleine vissersbootjes aan de kade. De ruine met mooi uitzicht op zee en rotspartijen in het water. Om hier te komen konden we via en pad, dat als goed stond aangegeven, onderaan bij de zee uitkomen. Daar stonden rotsen waarin allemaal lijnen zichtbaar waren van grondlagen. De zon er mooi op waardoor het een prachtig beeld op leverde met het blauwe water en lucht. Groetjes Ma en pa.

• 01 Juni 2010 - 10:56

Yvonne:

Hay Nathalie,
    Heerlijk dat je zo geniet. Spakeloos!

Liefs Yvonne
    enne... ik heb geprobeerd je een skype berichtje te sturen maar...blond als ik ben...ik weet niet zo goed hoe het werkt, ha ha.