Namaste, Namaskar - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Namaste, Namaskar - Reisverslag uit New Delhi, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Namaste, Namaskar

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Januari 2011 | India, New Delhi

Wow....
Wat raar...

1 jan nog gewoon op Hollandse bodem, dan weer op de vertrouwde airport borden kijken en dan weer in Nashik, India........ Wat een wereld! Haast niet te bevatten dat het mogelijk is. En weet je.. IK.. zit in die film..knijp me eens..

Heb een heerlijke tijd gehad zoals je kunt lezen in mijn vorige verslag van eergister ofzo.. (ben de data en de tijden een beetje kwijt... sorry.. hihi)

Nog lekker oliebollen gegeten bij mijn ouders, de wensballon opgelaten te hebben, nog een keer in mijn heerlijke Hollandse bed geslapen, warm gedoucht en toen was het afscheid nemen.

Het viel me wel weer een beetje zwaar.. Eenmaal thuis is het zo'n andere wereld dan die van een reizigster, maar ook heel fijn... Dus het vertrek was dubbel.

Papa moest werken, dus daar heb ik thuis 's ochtends vroeg nog een keer heeeeeeeel dik mee geknuffeld. Later heeft Bas, mijn moeder, mijn zus en mij naarSchiphol gereden.. zalig.. nieuwjaarsdag geen files.. haha.

Daar nog wat gedronken, wat gekletst en toen was het toch weer tijd om door de douane te gaan...

Brok in mijn keel.. tranen op scherp, maar dat hoort erbij...

Eenmaal weer in de vertrouwde wereld van airports zakt mijn gevoel, maar ik weet dat dat gevoel waarschijnlijk aan de andere kant van de douane niet zo snel kan zakken... Dat is wel lastig.. en papa die gewoon in Eindhoven op zijn werk zit..... Hoe zal die zich voelen...?

Ik moet ook wel weer... anders kan ik natuurlijk nooit reizen (al zitten de tranen NU ook weer effe hoog.. maarja... ik wilde gewoon even laten weten dat ik veilig en wel geland ben.. vandaar.. als ik jullie allemaal mee kon nemen was dit allemaal makkelijker.. maar ja.. that's not life)

De vluchten waren beide okay. Lekker wat geslapen (was kapot.......)de tweede wel vertraagd, omdat we nog op de catering moesten wachten... haha...

In Cairo nog met een Nederlandse jongen gekletst die ook voor vakantie in Nederland was. Hij woont in Bangkok. Het wachten ging dus snel want al kletsend let je daar niet zo meer op de tijd.

Vanmorgen 9.00 local time aangekomen en daar de taxi gepakt naar het busstation (oftwel in dit geval een klein huisje met een heel vriendelijke man die mij thee (chai) gaf en mij de juiste bus die langs de weg langskwam aanwees)

Daar weer bijna 6 uur in gezeten, weer de local style geproeft, gemerkt dat ik gegroeid ben het laatste jaar, want ik vind het helemaal niet zo druk meer hier en weer (zalig..not) op een lokale wc geweest, mijn eerste flesje water weer gekocht in plaats van dat Mierlose kraanwater, hulp gehad van Indiaase mensen, glimlachen ontvangen en de wereld aan me voorbij laten gaan alsof het een film is die zich buiten mij en de bus afspeelt. Wat een verschil met 'onze' wereld.

Net het guesthouse gevonden waar ik vorige keer ook zat en nu dus jullie even laten weten dat ik veilig en wel weer in increbile India ben.

Thuis voel ik me goed, maar hier voel ik me ook goed......
Lachende mensen op straat, kleuren om je heen, gerochel overal (dat was ik effe vergeten) hulpzame mensen en dan morgen naar de ashram voor de yoga opleiding. Dat is een goede reden om deze reis te maken :)

Mijn oude Indiaase nummer doet het niet meer. Ik heb nog geen nieuwe SIM kaart kunnen scoren, maar mijn thaise nummer heeft wel gewoon vol bereik, dus jullie kunnen wel mij smsen... maar dan weet je dus dat ik nog niks terug kan sturen.

Nou lieverds thuis! Ik ga me weer wagen aan de eerste Indiase maaltijd zo meteeen.
Een heeeeeel dikke zoen van mij, uit een kleurrijk India.
Ik voel me veilig, ik voel me goed en jullie zitten in mijn hart!

XXX

  • 02 Januari 2011 - 13:30

    Papa En Mama:

    Ha die lieve Nathalie fijn dat de reis met wat vertraging toch goed verlopen is.

  • 02 Januari 2011 - 14:14

    Rosie:

    knuffels en zoenen 4 u!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 02 Januari 2011 - 14:15

    Rosie:

    ....en heel jaloers op het weertje!!!....hahahaha

  • 02 Januari 2011 - 16:22

    Bianca Wijgerse:

    Heel veel succes met je cursus
    XXXXxxxx

  • 02 Januari 2011 - 16:31

    Edwin :

    Nice..... Fijne vlucht, mooi weer, lekker water, lachende mensen. Enjoy life for the fullest. Taking out what is possible. You know!!
    M

  • 02 Januari 2011 - 17:17

    Peettantetje:

    Fijn dat je goed aangekomen bent. En als ik achter de bank mijn eigen yogastandjes (moet je je niet te veel van voorstellen, hihi) lig te doen, zal ik aan je denken. En ook glimlachen en de wereld aan me voorbij laten gaan.
    Houdoe......

  • 02 Januari 2011 - 19:07

    Sabine:

    Heejjj liefke,

    Fijn te horen dat de reis zo goed is verlopen! En heeeeeeeeeeel veel succes met de cursus de komende tijd!

    Hebben de wensballon opgelaten.....was mooooooiiiii,

    Liefs!!

  • 02 Januari 2011 - 20:03

    Martien En Anita:

    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen in India naar zo'n lange vlucht.
    Veel plezier met alles, succes met de opleiding, en doe vooral dingen waar je je goed bij voelt!

    Groetjes uit Geldrop.

  • 03 Januari 2011 - 08:21

    Jan En Wil:

    Fijn dat je reis zo goed verlopen is. Hebben aan jou gedacht.
    De wens-lampion hebben wij op 1 jan. 's avonds samen opgelaten. Hij deed het erg goed en het was een mooi moment. De wens is gedaan.
    Inge en Marco zijn gisteren teruggekomen uit Oostenrijk en Isa mocht een nachtje bij ons blijven. Ze ligt nu lekker te slapen.
    Heel veel succes met je cursus want als ik het dagprogramma bekeek, lijkt het me behoorlijk pittig. Maar dat zal jou beslist lukken.

    Veel liefs van ons en dikke kus.

    Jan en Wil

  • 03 Januari 2011 - 10:53

    Kelly:

    Hoi Nathalie,

    Jij kent mij niet, maar ik zit nu even rond te kijken op jouw site. Want ik ga binnenkort ook naar Nashik (of ja, vlak in de buurt daar) voor een stage. Waar zit jij precies?

    Groetjes Kelly

  • 03 Januari 2011 - 10:54

    Kelly:

    ow, reageer maar via de mail als je wil. Is misschien handiger ;) kellyvermeer@hotmail.com

  • 03 Januari 2011 - 12:39

    Yvonne:

    Heel veel plezier in India!
    liefs Yvonne X

  • 12 Januari 2011 - 13:19

    Patricia (olympia):

    Heej Nathalie ,sorry lang niet meer gereageerd, maar alles gaat goed zo te lezen. Mooie reisverslagen en zoveeeeel meegemaakt? Tof. Ik hoop dat je nog veel plezier hebt en nog veel leert, groetjes van mij en ook van de vrijdagochtend groepen van Olympia. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 162444

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: