C'est tres chaud - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu C'est tres chaud - Reisverslag uit Saint-Priest-la-Feuille, Frankrijk van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

C'est tres chaud

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

08 Juli 2013 | Frankrijk, Saint-Priest-la-Feuille

Zoooooooooooooweeeee
Zo loop je in de regen en de kou en zo is het zomer.
Eigenlijk weer voor een bikini, het E3 strand, een boekje, wijntje.... haha
En Naathje loopt hier...
Het is vandaag zelfs zo warm dat de stukken asfalt die ooit vervangen zijn, die donkere stukken, gewoon plakken aan mijn schoenekes
MAAR er staat een heerlijke bries, dus gaat/ging lekker!

Het plan was 25 km na een nachtje op de camping in Chavot, maar vroeg (lees 6.45) begonnen, om de hitte voor te blijven, dat ik om 13.00 al plaats van bestemming was.... het lopen ging lekker... en in de kerk lag een lijst met kaartjes voor accomodatie. Ook voor de volgende dorpjes.
Vandaag heeeeeeeeeeeeel luxe in een B&B... hahaha
Ik zag het kaartje, de mevrouw geeft ook massages, zo'n ZEN kaartje... Ik denk dat ik haar wel mag.
Aan de telefoon klonk ze in ieder geval heel aardig en gezellig.

Ik ben nu dus al in de plaats van bestemming, bij het postkantoor...
Ik had het zelf niet bedacht, maar dit dorpskantoortje heeft gratis internet! Hendig!
HAPPY Naathje, want dan kan ik jullie weer wat updaten.
Wat kaarten op de bus, een stempel voor mijn credencial EN internet.

Zal nog de verslagen van dag tot dag maken.
Voor de tellers onders ons: OPGELET

28 juni, Vezelay-Varzy 53.033 stappen
29 juni, Varzy-Arbourse 36.414 stappen
30 juni, Arbourse-Charite-sur-Loire 31.605 stappen
1 juli, Charity-sur-Loire-Baugy 41.664 stappen
2 juli, Baugy-Bourges 41.253 stappen
3 juli, Bourges-Charost 37.053 stappen
4 juli, Charost-La Tripterie 36.515 stappen
5 juli, La Tripterie-Velles, 51.876 stappen
6 juli, Velles-Gargilles, 46.275 stappen
7 juli, Gargilles-Chavot 30.467
En vandaag 8 juli heb ik 43.001 stappen gemaakt tot aan het postkantoor in Saint-Preist-la-Feuille.

Vanaf Vezealy al met al lekker gelopen
Geslapen in mijn tentje, in een oude caravan bij een boerderij, bij gemeente opvang huisjes voor pelgrims, 2 zusters in een huis in Bourges, waar alleen vrouwelijke pelgrims mogen slapen, vlak bij de basiliek.

Heb gelopen door drek paden, mooie bospaden, dalende weggetjes, stijgende paden, kleine dorpjes, grote steden, over bruggetjes, langs kerken, door grote grote grote open velden met tarwe en langs D wegen.

Een dag was alleeeeeen maar langs de grote weg (saai)!
Maar ik werd er zo melig van dat ik maar begonnen ben met te zwaaien naar alle bestuurders.
Conclusie was dat vrachtwagen chauffeurs het meest enthousiast zijn in terugzwaaien en-of toeteren, gevolgd door mensen in een camper.

Heb ook weer liedjes lopen zingen en een dag Let it be, let it be, oh let it be in mijn koppie.... Ook hier heeeeeeeeel leuke parodien gemaakt al zeg ik het zelf. (Walking to Santiago, step by step and day by day)

Tsja.. wat zal ik nog meer vertellen?
Ik ben zeer dankbaar voor het feit dat ik zo gezond ben dat ik dit kan doen (had ik alleen maar durven dromen toen ik in de grond crashte 3 sept 2 jaar geleden....).
Dat er mensen zijn die deze boekjes gezschreven hebben en de pijlen hebben opgehangen (vanaf Vezelay ben ik 0x fout gelopen.... de speurtocht voor volwassenen is een eitje geworden met al die pijlen... Heel fijn).
Dat ik steeds weer een plekje heb om te slapen.
Dat de natuur zo mooi is, dat het landschap verandert, dat de vogeltjes voor me zingen, de bloemen bloeien en de bomen me schaduw brengen.
Dat ik een dazer heb, so far 2x minder gezellige honden getroffen en dit apparaatje geeft me macht... hihi... honden druipen af met hun staart tussen de benen....pff.
Daarnaast ben ik blij dat ik toch doorgelopen ben nadat mama is opgenomen... ik vind het nog steeds moelijk om zo ver weg te zijn, maar ons pap en ik hebben veel contact en zo blijf ik goed op de hoogte.
Dankbaar ben ik ook dat Danielle en Bas nu vaker naar Mierlo-Geldrop gaan. De reden waarom is niet zo fijn, maar het maakt wel dat papa en mama veel van de zwangerschap van dichtbij kunnen mee-genieten
Zo zie je maar, ieder nadeel heb zijn voordeel (Tsja... eens een Brabantse, altijd een Brabantse)
Of zoals de lotussen op mijn arm, uit lastige dingen in het leven komt altijd iets moois voort.

Hier volgens mijn boekjes ong 1000 km gehad.
Nog zo'n 1600 te gaan!
Voel me goed, de ene dag heb ik natuurlijk meer zin om te lopen dan de andere, soms moe van alweer macaroni, maar nog steeds happy met de baquettes met geitenkaas, aangevuld met nectarines of perziken en muesli-repen en ijsthee.
De voeten zijn gewend en zijn 's avonds nog wel moe, maar doen geen pijn meer. JIPPIE!
Daarentegen wel wat last van warmte uitslag, maar das nog altijd beter dan dagen in de regen lopen.

Wens jullie een mooie week en tot latersssssss.





  • 08 Juli 2013 - 17:42

    Edwin:

    Gaat je goed bikkel. Het is confronterend zo op pad maar het is een weg die je bewandeld. Je neemt ervaringen mee met een rijkdom die ongeëvenaard is. Met je moeder komt het goed. Hopelijk kun je de rust vinden. Veel succes!

  • 08 Juli 2013 - 19:46

    Rosie:

    ha lieve lieverd, heerlijk om je weer (wat uitgebreider) te lezen ;p....zooooo fijn dat je voetjes geen pijn meer doen. Was ook shock doc voor ze om ineens zoveel te moeten lopen hihi. Hier aan het genieten van de betrekkelijke rust, bewust genieten! Heerlijk. Hoef ook niet zoveel van mezelf eigenlijk. Het is ook hier WARM! Ook superfijn. Eindelijk zomer! veel liefs en zoenen en knuffels van je dinnetje xxxxxxxx

  • 08 Juli 2013 - 21:31

    Mama En Papa.:

    Hoi Nathalie. Leuk weer een uitgebreid verslag van je te lezen. Je krijgt de kilometers aardig in de benen en voeten. Fijn dat ze inmiddels (ongeveer 100 km) zijn ingelopen. Je schoenen zitten prettig maak ik er uit op als je zoveel op een dag kan lopen en daarna de volgende dag weer. Leuk dat je een massage tante getroffen hebt wellicht kunnen jullie nog informatie uitwisselen. Je bent wel blij met je B&B, dus geniet er lekker van. Dat je al 1000 km onder de voeten hebt, daar kijk ik toch van op, maar proficiat. Hopelijk blijft het zo gaan en is het weer je een beetje gunstig gestemd. Dat maakt het net allemaal wat beter te doen. Fijn weer wat gelezen te hebben, succes met de wandeling de volgende dagen. Groetjes en knuffels mama en papa.

  • 09 Juli 2013 - 22:10

    Sabine:

    Hej lieverd wat fijn om weer uitgebreid te lezen!
    En jeeeeee wat ga je goed!! 1000 km alweer, respect meis.
    Ups en downs zijn logisch maar de redenen waarom je dit doet zijn zo mooi.
    En die voetjes....gelukkig wat gewend aan het vele lopen nu.
    Hier alles goed, heerlijk zomerweer, erg fijn en bijna vakantie!

    Geniet van de mooie ervaringen en..
    Be proud!
    X

  • 10 Juli 2013 - 17:53

    Gerda En Jos, De Fietsers Uit Havelte:

    Hoi Nathalie,
    Goed te lezen dat je mooie vorderingen maakt. Wij moeten ongeveer nog 350 km naar St. Jean Pied de Port en we gaan via Lourdes.
    Onderweg zijn we redelijk wat wandelende pelgrims tegen gekomen, waarvan een deel vertrokken is uit Cahors. Niet vergelijkbaar als je uit Geldrop vertrekt.
    Veel succes en sterkte als het te warm wordt.
    Gerda en Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 162162

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: