Oh Yeah - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Oh Yeah - Reisverslag uit Pānchgani, India van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Oh Yeah

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Februari 2010 | India, Pānchgani

Zo, daar zijn we weer
Volop alive en weer helemaal lekker in m'n nu wat gebruinde velletje.. haha
Ready om morgen weer met de bus naar Pune te gaan om daar de trein te pakken naar Hydrabad, waar ik mijn Indiaase vriendnnetje ga opzoeken.
Zij sportte bij mij voor een tijdje in den Bosch in de sportschool, maar is nu weer terug in India.
Looking forward for it!

Maar... eerst een update.. waar te beginnen? Er is zo veel fijns gebeurd hier in Panchgani!
Was aan een recharg toe van een paar dagen, maar uiteindelijk dus zo'n 2 weken hier gebleven.... Super fijn!

Realiseer me dat ik het lastig vind om mezelf rust te gunnen (hoe kan dat nou? Dat was in Nederland nou nooit het geval?!)
Heb het gevoel blijkbaar steeds iets te moeten ondernemen, te zien etc,maar heb hier een beetje geleerd dat dat niet hoeft.

In het eco kamp vol met paragliders, mensen die allemaal (maar dan ook allemaal!) veel reizen, al heel lang, of heel vaak merk ik beetje bij beetje wat ik doe en wat ik wil en wat bij mij past, dus dat is mooi! Maar ook wel confronterend soms... haha

Laatste dagen heerlijk thuisgevoel gehad in een tentje geslapen, elke ochtend yoga gedaan met uitzicht op de bergen, naar het dorpje gelopen voor verse spulletjes voor ontbijt (of achterop de motor bij een van de mannen..altijd handig!).
Daarna relaxen, kletsen, proberen te jongleren, en nog veel meer.
Heerlijk om zelf te koken (en soms kookt iemand anders voor de hele groep), met andere mensen te zijn, verschillende culturen samen! Van Rusland, tot de UK, Zwisterland, Duitsland, Italie, Kroatie etc etc

Hier een klein verslag van wat er allemaal gebeurd is de laatste 2 wkn.
Heb onder andere een super super super gave tandemflight gemaakt met Dave. Een instructeur uit de UK
Meer dan anderhalf uur in de lucht, een paar gave stunts en dat helemaal for free! haha.
(Handig als er meer mannen dan vrouwen paragliden.. hihi)
Heb er super super super van genoten en er ook zwaar serieus over nagedacht een cursus te doen zodat ikzelf kan vliegen,... maar ja.. wat er mee te doen thuis in het platte nederland?
Daarbij is de aanschaf van een glider ook niet super goedkoop en je moet blijven oefenen om d efeeling te houden....
Maar het is zo intens om te vliegen op the power of nature! De wind, de natuur is zooooo machtig!!!
Maar denk dat kite surfen een goeie andere optie is!
Dat is in nederland ook goed te doen (Dus Bertrand, misschien hoef je niet meer altijd alleen te gaan)
Ga zo googlen waar ik dit kan doen in Sri Lanka, mijn volgende land als mijn visum verlopen is (over 4 wkn dus)

Daarnaast met Olivier achterop zijn Enfield naar het dal gereden en daar gezwommen in de rivier.
1 uur heen naar de overkant, wat relaxen en weer een uurtje terug zwemmen. WAUW!
Nog meer power of nature!
Het voelt goed om weer actief te zijn, in de natuur en het te kunnen delen met iemand!
Op de weg terug lekker wat chai gedronken bij een lokaal tentje en weer naar het kamp om zelf eten te koken. Zo fijn!

Ben een andere dag weer achterop de Enfield geklommen naar een ander dorpje waar we wat rondgelopen hebben, een tempel bekeken hebben en genoten van .. jawel chai.
Heerlijk achhterop! Vrijheid, wind door je haren!
Dacht thuis al over het halen vanmijn motor rijbewijs na, maar weet nu zeker dat het er van gaat komen!

De jongens vliegen zowat elke dag als de wind goed is, en vinden het na een maand op 1 plaats te zijn leuk om ergens anders heen te gaan en het geeft mij zo veel meer! Met de motor kom je op heel andere plaatsen dan wanneer ik de bus en trein neem.
Nu kan je stoppen waar je wilt en gaan waar je wilt.
Everybody happy dus !

Ook 2 keer naar een duur hotel geweest. Ze hebben daar een beamer zaal.... Wij dus met een paar man daar naar toe.
Zittend (eh...liggend) op een luxe sofa naar een filmpje kijken.
´Into the wild´ had ik al eens eerder gezien, maar nu ik zelf aan het reizen ben en met deze avontuurlijke mensen om me heen was het een extra dimensie. Tof!

Gister terug gekomen van 3 daagjes vakantie in een vakantie met Olivier én Dave
Achterop de Enfield (again.. haha) naar de zee. Hanar is een klein vissersdorpje. Heel druk met visserij.
's ochtends daar een bootje genomen en op zoek gegaan naar dolfijnen.. We hoefden niet lang te zoeken, want ze waren 'overal'!
Witte, heel donkeren en zelfs een met een baby dolfijn!
Olivier en ik de boot uit (kodak moment voor de Indiaase toeristen) en proberen te zwemmen met deze mooie dieren, maar helaas.....

Hier is het nog zo puur, zo wild, zo niet toeristisch (ze voeren bijvoorbeeld geen vis), dat dolfijnen niet gewend zijn aan mensen in het water, dus geen speelkwartier...
Maar wel gewoon een super ervaring!!!!

De dag verder doorgebracht met een man en zijn familie. Vis gescoord op de avondmarkt en zijn vrouw heeft gekookt.

Gisterochtend met Dave nogmaals naar de vismarkt gegaan. Een piepschuimbox gekocht en ijs en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vis en mooie ganrnalen.
Flink onderhandelen op deze ´markt´ waar de vis vers uit de boort gedragen wordt en zooo vers verkocht wordt!
Mee genomen achterop de motor naar Panchgani.

Onderweg gebeld dat we vis hadden voor iedereen. Slowly slowly kwam het feest op gang.
Mannen maakten vuur (scouting guys die al jaren travellen en expedities maken) andere maakten salades, aardappelen in de folie in het vuur en later met alle gloeiende stukken een BBQ gemaakt
Een grote lading garnalen op de BBQ, een andere lading in een grote pan op het vuur.
Muziekje erbij... Betersssss

Voelde een beetje als een ALO kamp. Zo leuk en lekker!

Eet thuis eigenlijk nooit vis, maar ik ben over de streep! haha... Dus Roos en Sabine... de volgende keer tapas bij ´De Koffer´ gaan we aan de Scampi´s

Kortom, genoten en gerelaxed hier in Panchgani.
Mezelf terug gevonden, leuke mensen leren kennen, de laptop kunnen laten maken, nieuwe ideeen opgedaan en dan vannacht mijn laatste nachtje

Het is goed om door te gaan naar 2 weken, maar zou hier makkelijk langer kunnen blijven, dus het voelt wel een beetje dubbel....
Tof om weer met westerse mensen op te trekken in een relaxte sfeer,zonnetje, een bikini top aankunnen, niet steeds nagekeken te worden door indiaase jongens etc maar ga nu naar Rashmi.

Leuk om haar weer te zien!
We hebben telefonisch al contact gehad en ze weten dat ik met de trein zondag aankom.
Zij halen mij dan op vanaf het station. Lief he!

Maandag is het Holy festival, het festival van de kleuren... ben benieuwd hoe wat het gaan vieren.

SDaarbij tiekem wel fijn, zo'n overgang, want van volle bak met steeds mensen om je heen, leuke dingen samen ondernemenm naar weer alleen reizen is best een grote stap...

Daarna slowly slowly meer zuid en eens kijken voor een ticket naar Sri lanka, want mijn visum verloopt binnen 4 weken.
Klinkt ver weg, maar heb geleerd in de afgelopen 6 mnd!!!! dat the time flies

Thanks voor julllie berichtjes hier, in de inbox en op hyves!
We keep in touch!

Greetz Nathalie

  • 26 Februari 2010 - 10:54

    Papa En Mama.:

    Lieve Nathalie.Fijn te lezen dat je weer in een goed gebruind velletje zit.Kan ik ook weer rustiger slapen.Wat een veelzijdigheid van aktiviteiten.Leuk dat je Rashmi gaat bezoeken.Verder heb ik geen nieuwe informatie van het thuisfront, je had net een hele lange mail gehad.Wij hopen wel dat wij vandaag een belletje krijgen dat de auto nu eens helemaal goed gemaakt is. Knuffelsssssssssssssss Papa en Mama.

  • 26 Februari 2010 - 11:20

    Papa En Mama:

    Hoi Nathalie ik ben weer even terug. Ik heb net pas de prachtige foto's van je gezien. Wat gaaf om in de lucht te zijn.En je lekker te voelen met de natuur.Liefs Papa en Mama.

  • 26 Februari 2010 - 13:50

    Yvonne:

    In een woord...SUPER!! en wat een mooie foto's.

    Liefs Yvonne

  • 26 Februari 2010 - 17:51

    Jan En Wil:

    Dat klinkt allemaal even lekker, zeg. Die tandemflight lijkt me een geweldige ervaring. Zo vrij als een vogeltje in de lucht.
    Prachtige foto's en een super verslag.
    Bedankt voor je lieve mail.
    Veel lieve groetjes Jan en Wil XXXXXXXXXX

  • 28 Februari 2010 - 08:31

    Edwin:

    Weer mooie ervaringen in the pocket.

    Motorrijden, paraglyden, kite-surfen......

    Goed bezig zou ik zeggen.

  • 28 Februari 2010 - 19:21

    Rosie:

    lief lief dinnetje, wat een heerlijk verhaal weer....zucht..... SCAMPIES!!!! WOW gekker moet het niet worden overthere whahahaha. Zoooo jammer dat ik je gemist heb vanmorgen.....:-( naja komt heel binnenkort goed....love ya girl.....xxxxxxxxxxxxxxx x 1000

  • 28 Februari 2010 - 19:22

    Rosie:

    p.s. superpicts, altijd zo fijn om je te 'zien' :-)

  • 01 Maart 2010 - 15:48

    Grita Rose-Innes:

    Great you managed to get to the coast as well! Leuk ook om je reisverslag van Panchgani te lezen. Voor ons lijkt het alweer eeuwen geleden sinds we in Panchgani waren. Volgende week maandag voor het eerst weer naar Pilates. Zal dan de info over de ashram near Chennai voor je krijgen en het je toemailen. Mail je mij nog de fotos van mijn take off? Dave zal binnenkort wel terugkomen naar Sussex en we zullen dan wel meer horen. Veel plezier!
    Groeten van Crispin en Grita

  • 02 Maart 2010 - 11:00

    Zussie:

    He hallo!!

    Even een kleine krabbel van mij, als alles goed is heb ik morgen internet in den bosch en kan ik je lekker lang mailen :)
    Hiero alles helemaal goed, de laatste dingen uitpakken en ophalen maar dan ben ik ook helemaal over, ben een bosch bolleke hihi.

    Spreek je snel, en voor nu een dikke kus van je zus

  • 02 Maart 2010 - 14:50

    Tante Diny:

    Dag lieveNathaie - sorry dat ik een poosje niets heb laten horen! Dat betekent niet dat ik niet aan je heb gedacht hoor en ik heb ook vrijwel alles van je reisverslagen en belevenissen gevolgd. En foto's gezin uiteraard. hier gaat alles wel goed en ik hoop dat het met jou ook goed blijft gaan. Ik wens je een goede tijd verder en hoop dat je je gelukkig voelt! Ik blijf je volgen en wens je het allerbeste! Wees voorzichtig en veel liefs van tante Diny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 162123

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: