Nog steeds lekker in het velleke deel II - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu Nog steeds lekker in het velleke deel II - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van Nathalie Meert - WaarBenJij.nu

Nog steeds lekker in het velleke deel II

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Mei 2010 | Cambodja, Khett Batdambang

Zo!
Daar is ikke weer.

Ben na al het sightseeing in Ban Lung, na een Hollandse middag met een NL stel die een eigen zaak daar heeft (met dropjes en Blof muziek)(Het liedje 'Vandaag' met de pakkende tekst: Als je denken wilt aan vroeger dat is okay, maar niet te vaak, denk liever aan vandaag gaf me wel even wat doorgeslikte tranen zeg maar.. pffoe ) en een busrit van dik 14 uur in Siem Reap aangekomen voor dé Ankor Wat tempels.

In Siem Reap eerst 2 dgn chill gedaan na een uitputtings slag gehads te hebben op de bus.(14 uur is en blijft lang.... zeker als je de dagen ervoor ook volle bak op de bus gezeten hebt én sightseeing hebt gedaan én als het daarbij een graadje of 40+ is).
Heb wel wat rondgelopen enzo, maar mezelf wat tijd gegund om te relaxen.

Daarna was ik er klaar voor: De Ankor Wat tempels.
's Middags laat kan je je kaartje kopen voor de dag erna en je mag al vrij de tempels in voor het laatste uur.
Heb toen de zondsondergang gezien van Ankor Wat tempel zelf.
Deze was wel mooi, maar niet wauwie de wauw zoals ik verwachtte (Tsja... dat heb je met verwachtingen, kan beter niks verwachten.. maar ja.. mensen vertellen verhalen en dan schets je een beeld he..)

De dag erna rond 5.30 op het fietsje gestapt (Raar.. want toen was het pas twaalf uur 's nachts geweest bij jullie en sommigen van jullie waren zeker nog wakker...)met mijn camera, rugzakje vol met water en eten en mijn netree bewijs met foto.

En tatatata... de sunrise was wél echt mooi!
Daarna rustig de hele dag rondgefietst (wat was ik een ontzettende bofkont: het was bewolkt die dag!!!!! Zoooo fijn, want nu was het in ieder geval niet te te te warm.. pff), tempels bekeken en beklommen, uitleg gelezen over alles in de Loneley Planet, gekletst met wat mensen, gewoon lekker gezeten en mijn lucnhpaketje en zo opgegeten in een chill schaduw plekje en gewoon een zalige dag gehad.

Je kunt dagkaarten kopen, 3 dagen kaarten én week kaarten voor het complex, want het is zooooooooooooooo groot (meeste mensen nemen een bus, taxi of tuc tuc voor de sightseeing) maar voor mij was 1 dag dik genoeg. Het is echt groot en mooi, maar ja.. laat ik nou al gewoon heel veel Hindu tempels gezien hebben de laatste 8 mnd...
En het is toch een beetje net als 'onze' kathedralen.. Ze zijn mooi, maar als je er 10 gezien hebt lijken die 11e en 12e ook wel veel op die eerste... is het niet?
Maar.. heb echt een heerlijke dag gehad op mijn fietsje in een super mooi gebied, dat al met al minder toeristisch is dan ik had verwacht (weer dat beeld in je hoofd wat anderen erin gestopt hebben.. hihi).

Daarna wilde ik eigenlijk met de boot naar Battambang, omdat dat super blijkt te zijn: mangrove, floating villages, vogel natuur gebied etc etc... maar het is het droge seizoen, dus eigenlijk geen water... tsja... toch maar de bus gepakt... Zonder water is het wel lastig varen ja..Misschien als ik hier een keer terugkom tussen sept en mei?!

Nu hier heel veel Nederlanders ontmoet. (Al 5!) Stiekem wel gezellig!:)
Overdag mijn eigen plan trekken.. (Heb ineens weer heromtdekt dat ik in groepjes niet altijd goed functioneer.. haha... zeker niet als het alleen maar meiden zijn en zeker niet als ik honger heb :) you know Pascal.. )en 's avonds gezellig eten of een drankje doen :)

Vandaag met de fiets (blijf hier goed in shape) naar een tempel gefietst langs allerlei dorpjes en onderweg gezien hoe mensen van gemalen rijst een soort van bladerdeeg- filodeeg blaadjes maken, bij wat mensen in hun huisje gezeten en weer foto's gemaakt van de kindjes enzo.
Daarna met een meisje uit Utrecht de hele middag zitten kletsen en net een 'mega luxe dinner' gehad..

Normaal eet ik in de lokale tentjes of street food (ong 1 dollar maximaal zeg maar... rijst, rijst of rijst of noodles, noodles of... ehh... noddles?!)
Maar we hebben onszelf verwend met een dik heerlijk broodje hamburger met verse augurk, tomaat, etc en frietjes!!! MMM
Was bijna 5 dollas kwijt (meer dan wat ik betaal voor mijn kamer.. haha) en heb er zoooooooooo ontzettend van genoten :)
Was heerlijk en had gezellig gezelschap. Kan er weer even tegen met noodles, noodles, noodles of rice and rice and rice... :)

Morgen wil ik (weer) vroeg opstaan en met de bamboe trein meegaan. Dit is een speciale trein dienst die waarschijnlijk opgeheven gaat worden in de toekomst.. dus nog even gebruik van maken als het kan.
Is een enkele trein rails waar ze een 'bakkie' bouwen voor als er iemand komt.
Dan rijd je naar de volgende stop en laad je alles weer af (mensen, koeien, brommers etc etc)
Als er onderweg een tegenligger komt kijken ze wie het zwaarst is, die wint en die mag op de rails blijven. De anderen moeten eraf, hun 'bakkie' er van af halen, en erna er weer opezetten,
Schijnht wel een toffe ervaring te zijn..Dus ja.. als ik dan toch hier ben... (Was een van de redenen om hier heen te komen.. hihi)

Daarna kijken of het Consulaat van Vietnam mijn visum in orde kan maken, want nog 1 weekje en dan ga ik daar naar toe! (Gezellig backpacken met Jonno.) En misschien 's avonds aan de aerobics.

Ook nog eens kijken wat de volgende destination wordt.
Plan was het strand met wat stadjes, maar hoor heel uiteenlopende verhalen, dus nog maar even goed uitzoeken...

Maare..zoals je in de titel al kon lezen... het gaat hier goed!

Hoop bij jullie ook! Hoop dat de mensen die vakantie hebben gehsd het fijn hebben gehad en dat het zonnetje jullie komt verblijden.

Voor nu veel liefs en zonnestralen!
Love Nathalie

  • 14 Mei 2010 - 16:35

    Rosie:

    oh girl, wat een heerlijk verhaal weer...hang aan je lippen....hihihihih kusssssssssssss

  • 14 Mei 2010 - 16:36

    Mieke Saalmink:

    Hey Nathalie, altijd leuk om je verhalen te lezen. ik word er altijd plaatsvervangend blij van, nu nog even je foto's bekijken! Heel veel reisplezier, groetjes Mieke.

  • 14 Mei 2010 - 22:23

    Mama En Papa.:

    Bedankt voor je belletje afgelopen dinsdag. Was wel fijn je weer te horen. Morgen hebben we BBQ bij Jac en Mieke. Hopen op redelijk weer. Het is nog steeds fris.
    Het was weer een heel verhaal van jou. Wat heb je een leueke fiets! Mooie zonsondergang bij het tempel gebeuren.
    Je staat wel vroeg op zeg. Ben je dan de enige op straat? Je foto's geven weer een goed beeld van wat jij gezien hebt. Kunnen wij ons ook wat verplaatsen in die richting. Nou maar hopen op het visum voor Viëtnam.
    Groetjes en een knuffel van mam en papa. Er zijn bijna wat spulletjes onderweg.

  • 15 Mei 2010 - 03:13

    Nathalie:

    Haha... consulaat is dicht tot maandag.. :)
    Zo gaat dat hier.. hihi... maar heb nog tijd genoeg.
    BBQ ze en geniet ook een beetje van mij van die frikandellen....

  • 15 Mei 2010 - 10:54

    Yvonne:

    Tja, je kunt natuurlijk ook op je eigen verhaal reageren, ha,ha. Alles op zijn tijd, ook een consulaat.
    Mooie foto's, vooral de jungle tempel!
    Geniet lekker en veel plezier in vietnam.

    Liefs Yvonne

  • 20 Mei 2010 - 06:03

    Zussie:

    he hallo,

    geniet nog van je laatste dagen in cambodja!

    kuzzie van je zuzzie

  • 20 Mei 2010 - 08:03

    Ivonne:

    Hey Nathalie, leuk om je te volgen! Bij het nummer Vandaag zal ik nu altijd aan je denken. Super zoals jij in het leven staat!!

    Groetjes uit Banlung

  • 21 Mei 2010 - 19:31

    Wil En Jan:

    Hallo Nathalie,

    Weer genoten van je reisverslagen: Lekker in het velleke I en II en de mooie foto's. Af en toe eens even "teruggebladerd"in je verslagen omdat ik soms wat last heb van "grijze cellen". Ha,ha,ha,ha,ha,ha!!!
    En voor ik het vergeet, een goede reis naar Vietnam en een fijne tijd daar.

    Met Inge is alles Oké. Gisteren heeft ze de 20(intussen ruim 21) weken echo gehad en alles ziet er goed uit. Had zelfs de duim in de mond. Leuk, hé ?
    Morgenmiddag gaan we naar Inge om haar verjaardag te vieren. Ze is vandaag jarig, dus dat was gisteren al een mooi cadeautje.
    Afgelopen woensdag zijn Inge en Marco teruggekomen van een weekje Turkije. Ze hadden het geweldig naar hun zin gehad. Jan en ik zijn hun op de fiets gaan verwelkomen op Airport Eindhoven. Want we hebben hier nu eindelijk beter weer en dat nodigt uit tot wandelen en fietsen.

    Koninginnedag zijn we naar Kim en Cas gaan kijken want die deden mee met de optocht in Mierlo. Ze hadden met Danièlla en Bram samen de fietsen versierd en na enkele ceremonièle plechtigheden mochten ze op hun fietsjes, met nog vele kinderen, achter de harmonie aan. Had je die stralende snoetjes moeten zien. Super.
    Vorig weekend hebben we zaterdag en zondag bezoek gehad waarmee we een tochtje over de Strabrechtse Heide hebben gemaakt en daarna lekker buiten gezeten en samen bij ons gegeten. Was heel gezellig.
    Via klasgenoten heb ik contact gekregen met mijn vroegere buurjongen waarbij ik 6 jaar in de klas heb gezeten op de lagere school.Hij is dus vorige week zaterdag met zijn vrouw geweest. We hadden elkaar 50 jaar !!! niet meer gezien en dus heel wat te vertellen. Het was erg fijn en gezellig en net of we elkaar een paar weken geleden nog hadden gezien.

    Wij gaan in juli met een vriendenstel fietsen in Noord Duitsland langs de Ostsee. Van Lùbeck naar Stralsund. Van hotel naar hotel en de bagage wordt vervoerd. We hebben er zin in en nu nog duimen voor mooi weer.

    Jan gaat 2e Pinksterdag met de Tourclub Mierlo naar Kevelaer fietsen. Ca. 135 km. Hij is aan het oefenen want 5 juni doet hij mee aan Limburgs Mooiste, dan 100 km. zwaar !!!. Je kunt inschrijven op verschillende onderdelen en toen Jan inschreef waren er al ruim 15.000 aanmeldingen. Erg druk maar wel een prachtig, kleurrijk gezicht al die fietsers.

    Op naar Vietnam !!
    Groetjes, dikke knuffel en xxxxxxxxxx van ons.

    Jan en Wil


  • 21 Mei 2010 - 20:44

    Peettantetje:

    Jouw verhalen beuren mij altijd op, ik vind ze heel interessant om te lezen. Vaak weet ik niet wat ik je dan terug moet mailen. Want ik kan toch niet iedere keer over mijn saaie werk praten.
    Maar...Hè, hè, eindelijk hebben wij ook eens wat meegemaakt. De rondreis in Andalusië in Spanje. We hadden een hele goede en leuke reisleidster.
    Ze liet ons echt het land zien. Behalve naar de grote steden Cordoba (met een héle mooie kathedraal in een grote moskee gebouwd met veel bling bling!!) , Sevilla, Granada( met de Alhambra) en Malaga, gingen we naar een sherrybranderij, een hamdrogerij, een echte arena (je weet wel van die stieren), een paardenfokkerij, een echte door zigeuners verzorgde flamencoavond, een heuse Spaanse feria (waar de dames liepen te pronken met hun mooie jurken, en de heren stoer deden in hun rijtuigen of op hun paarden). We aten echte Spaanse tapa's. Dat verzorgde onze Anita allemaal buiten het programma om. De groep bestond uit leuke mensen, die allemaal met elkaar om gingen. We hebben veel gepraat en nog meer geplaagd en gelachen.
    Op Gibraltar hebben we de apen gezien, maar ook de dolfijnen. In het begin van de boottocht hadden ze niet veel zin om te voorschijn te komen, maar toen de schipper net gedraaid was om terug te varen, waren ze er ineens.
    en dan proberen die beesten op de foto te krijgen. Ze sprongen nl niet zo hoog als in Hardewijk. Hahaha.
    Het weer was wel minder goed, maar wel droog, met op Gibraltar regen.
    Maar...op de drie dagen verlenging aan de kust in Torremolinos was de lucht helder blauw, de zon heerlijk warm. Dus toch nog met een bruin velletje thuis gekomen.
    We hebben genoten!!!
    Nu jij weer,
    Tot je volgende belevenissen. Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 162079

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 04 Juni 2011

Dream come true

03 December 2007 - 04 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: